[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:07

Gelukt denk ik! Het villen van een zwijn en een ree.

Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=OBm7u9Ba3P0

Spoiler:
https://youtu.be/Lh74GSgh_Ug
Laatst bijgewerkt door ynskek op 20-10-20 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video's in spoilers omgezet naar links

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:09

Jolliegirl schreef:
Maar dit zijn dus zwanen die in koppels leven? Worden ze dan beiden geschoten dat je weet?

Daar durf ik geen antwoord op te geven. Ik weet wel dat hij ze bijna nooit heeft en dat ze dan wel per twee binnenkomen..

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:14

Interessant zeg.
Hoe ben je er zo opgekomen om dit te doen?

Welk dier vond je het leukst en welk dier zou je willen doen?

Ik weet nog dat ik nog niet zo lang vanuit de grote stad naar de Veluwe was verhuisd.
Een tegenligger had 2 zwijntjes aangereden en nadat ik de politie had gebeld kwam de boswachter.
Ik stond echt met mn mond tanden toen hij vroeg of ik er 1 wilde hebben.
Dat doe je toch niet?! :oo

:')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:17

Onali schreef:
Interessant zeg.
Hoe ben je er zo opgekomen om dit te doen?

Welk dier vond je het leukst en welk dier zou je willen doen?

Ik weet nog dat ik nog niet zo lang vanuit de grote stad naar de Veluwe was verhuisd.
Een tegenligger had 2 zwijntjes aangereden en nadat ik de politie had gebeld kwam de boswachter.
Ik stond echt met mn mond tanden toen hij vroeg of ik er 1 wilde hebben.
Dat doe je toch niet?! :oo

:')

Ik ben gek op koken en dan het liefst met zo mooi mogelijke producten. Ik zag ooit op SocialDeal ofzo een aanbieding staan om een Reecollege van hem bij te wonen. Ging hij helemaal uitleggen hoe dat in zijn werk ging, heel mooi om te zien. En toen verteld hij dat hij vaak stagiaires enzo heeft. En heb ik het gewoon gevraagd :)

Haha en je hebt néé gezegd? :P Eigenlijk wel goed, officieel mag het niet eens.

Edit; ik herinner mij ineens dat een kunstenares zelfs een standbeeld heeft gemaakt met als onderdeel de vleugels van de zwanen.
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 20-10-20 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:19

Toen zei ik nee inderdaad.
Nu zou ik waarschijnlijk wel ja zeggen.
Vind persoonlijk zwijn smakelijk maar best zwaar.
Heb liever hert/ ree.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:07

DeMolenhoek schreef:
Nee, Syntra :j (België)

Leuk!

Ik heb ze gevonden!
Het zijn dus foto's van een zwijn en een hert karkas en het versnijden ervan.
Zwijn
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Hert
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:16

Erg interessant!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:41

Mega interessant dit :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:45

Toen ik gids was in de heuvels van Roemenië een paar keer bij de slachting van kippen/eenden/konijnen geweest, dat is echt zo gepiept. Het slachten van varkens ook gezien, ze houden dan een flinke big/varken klem tussen hun knieën en in twee kanten van de hals steken ze een scherp mes. Op wat gespartel na zijn ze direct dood. Wel apart om te zien dat de overige dieren dus wel reageren op de geur van het leegbloeden, heel bijzonder.

Vervolgens gaat de gasbrander d'r op en aan het spit.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:57

Oh wat gaaf!
Ik heb ooit een paar jaar bij een ecologische boer gewerkt waar ik ook wel eens ingezet werd in de slagerij. (niet het slachten zelf, maar het uitbenen/versnijden)
Ik vond dit altijd reuze interessant en eigenlijk ook wel heel erg leuk om te doen. Met wild zou ik ook graag een keer willen werken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:18

Heeft iemand deze ooit gezien? Toont opnieuw maar weer eens aan hoe idioot het rechtssysteem in Amerika is. (Niet dat het hier en in NL goed is, maar dit is echt weer 'typisch'...)

Voor wie een samenvatting wilt:
Spoiler:
Deze moeder heeft haar eigen kind 'waarschijnlijk' vermoord, lees: alles wijst er eigenlijk op dat zij het gedaan heeft maar toch werd zij vrijgesproken zonder verder onderzoek.
Haar dochter werd pas als vermist aangegeven nadat de oma (moeder van Casey) alarm sloeg nadat haar opa iets vreemd in de auto van Casey rook. De auto had in eerste instantie niet daar moeten staan want Casey beweerde 'weg te zijn voor werk' aan de andere kant van het land.
Toen de oma naar de politie belde, was Caylee al 31 (?) dagen 'ontvoerd' volgens Casey door de 'kinderoppas'. Dan komen er allerlei vreemde argumenten waarom ze geen aangifte gedaan had. Ik quote de mooiste even:
"Lying won't help us find your daughter, why would you do that?"
"Because I'm scared"
"What are you scared of?"
"Not finding my daughter"
...

Casey is simpelweg een pathologisch leugenaar. Ze loog tegen de politie over haar job (wat ze pas bekende toen ze met de politie op bezoek ging 'bij haar werk'). Ze loog over via wie ze de kinderoppas had leren kennen die haar dochter ontvoerd had. De man in kwestie had zelf... helemaal geen kinderen en kende Casey niet eens zo goed (ze beweerde vrienden te zijn met de man).
En dan het mooiste: de kinderoppas was ook verzonnen.

Caylee werd uiteindelijk teruggevonden in een moeras met ducttape over haar neus en mond, gewikkeld in een deken en dan in een zak gestoken. Daarna heeft ze het lichaam waarschijnlijk nog enkele dagen in de auto laten liggen (wat de vreemde geur verklaard).

Casey 'bekende' uiteindelijk dat haar dochter 'verdronken' is in het zwembad. Note: in Casey haar zoekgeschiedenis waren de volgende dingen terug te vinden: "shot girl costumes, suffocation, foolproof suffocation".

Maar goed, totaal niet verdacht dus hé? :+

Edit: ik zie net dat iemand hem eerder al gepost heeft. Had beter moeten zoeken. :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:30

Je kunt bij het zwijn ook goed zien waar de kogel eruit is gekomen. Dat heet een "bladschot". De kogel gaat dan precies door de longen en het hart en het dier sterft direct.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:43

DezeNaam schreef:
Heeft iemand deze ooit gezien? Toont opnieuw maar weer eens aan hoe idioot het rechtssysteem in Amerika is. (Niet dat het hier en in NL goed is, maar dit is echt weer 'typisch'...)

[ Video ]

Voor wie een samenvatting wilt:
Spoiler:
Deze moeder heeft haar eigen kind 'waarschijnlijk' vermoord, lees: alles wijst er eigenlijk op dat zij het gedaan heeft maar toch werd zij vrijgesproken zonder verder onderzoek.
Haar dochter werd pas als vermist aangegeven nadat de oma (moeder van Casey) alarm sloeg nadat haar opa iets vreemd in de auto van Casey rook. De auto had in eerste instantie niet daar moeten staan want Casey beweerde 'weg te zijn voor werk' aan de andere kant van het land.
Toen de oma naar de politie belde, was Caylee al 31 (?) dagen 'ontvoerd' volgens Casey door de 'kinderoppas'. Dan komen er allerlei vreemde argumenten waarom ze geen aangifte gedaan had. Ik quote de mooiste even:
"Lying won't help us find your daughter, why would you do that?"
"Because I'm scared"
"What are you scared of?"
"Not finding my daughter"
...

Casey is simpelweg een pathologisch leugenaar. Ze loog tegen de politie over haar job (wat ze pas bekende toen ze met de politie op bezoek ging 'bij haar werk'). Ze loog over via wie ze de kinderoppas had leren kennen die haar dochter ontvoerd had. De man in kwestie had zelf... helemaal geen kinderen en kende Casey niet eens zo goed (ze beweerde vrienden te zijn met de man).
En dan het mooiste: de kinderoppas was ook verzonnen.

Caylee werd uiteindelijk teruggevonden in een moeras met ducttape over haar neus en mond, gewikkeld in een deken en dan in een zak gestoken. Daarna heeft ze het lichaam waarschijnlijk nog enkele dagen in de auto laten liggen (wat de vreemde geur verklaard).

Casey 'bekende' uiteindelijk dat haar dochter 'verdronken' is in het zwembad. Note: in Casey haar zoekgeschiedenis waren de volgende dingen terug te vinden: "shot girl costumes, suffocation, foolproof suffocation".

Maar goed, totaal niet verdacht dus hé? :+

Edit: ik zie net dat iemand hem eerder al gepost heeft. Had beter moeten zoeken. :')
Yes, die vrouw is zó niet in orde, uuuuuuuren binnen de rechtzaal, staat allemaal online, té bizar voor woorden. En ze wil weer zwanger worden.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:59

Had even gemist dat ze opnieuw zwanger wilt worden... mijn god. Ik vraag me nog steeds af wat er echt gebeurd is en voornamelijk ook waarom.

Is ze nog steeds samen met haar vriend van toen? Is die zelfs ooit ondervraagd geweest? :+ Lijkt mij dat hij evengoed medeplichtig geweest kan zijn. At least, als je partner een kind heeft dat constant bij je is ga je je toch vragen stellen als het plots 'verdwijnt'. :') Of was de vriend ook verzonnen? (Kan zijn dat ik dat stuk gemist hebt, je weet maar nooit.)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:34

DezeNaam schreef:
Had even gemist dat ze opnieuw zwanger wilt worden... mijn god. Ik vraag me nog steeds af wat er echt gebeurd is en voornamelijk ook waarom.

Is ze nog steeds samen met haar vriend van toen? Is die zelfs ooit ondervraagd geweest? :+ Lijkt mij dat hij evengoed medeplichtig geweest kan zijn. At least, als je partner een kind heeft dat constant bij je is ga je je toch vragen stellen als het plots 'verdwijnt'. :') Of was de vriend ook verzonnen? (Kan zijn dat ik dat stuk gemist hebt, je weet maar nooit.)

Misschien is het kind wel verzonnen! *the plot thickens*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:39

Jolliegirl schreef:
Worden deze zwanen gefokt?
Of uit het wild gehaald?

En hoe worden deze dieren afgemaakt?

Ik heb zelf bij paardenslachter Vd Veen gewerkt, en dit soort dingen interesseren mij dus enorm!

Kan me zelfs nog herinneren dat jij een filmpje van het schieten hebt mogen plaatsen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:22

Shenavallie schreef:
Jolliegirl schreef:
Worden deze zwanen gefokt?
Of uit het wild gehaald?

En hoe worden deze dieren afgemaakt?

Ik heb zelf bij paardenslachter Vd Veen gewerkt, en dit soort dingen interesseren mij dus enorm!

Kan me zelfs nog herinneren dat jij een filmpje van het schieten hebt mogen plaatsen.

Dat klopt.
Ter educatie.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:58

Er was een aantal jaren terug ook een topic over een excursie naar Nijkerk. Ik was toen een stuk jonger en vond het toen heel spannend om te kijken, maar ook heel erg leerzaam.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:28

Dat was van jolliegirl dat topic ik volgde dat toen ook geintereseerd. Ben toen niet mee geweest met excursie maar had het wel bijna gedaan. Was net te verweg voor mij toen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:33

welmoed__ schreef:
Er was een aantal jaren terug ook een topic over een excursie naar Nijkerk. Ik was toen een stuk jonger en vond het toen heel spannend om te kijken, maar ook heel erg leerzaam.

klopt, rete interessant

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:05

Haha ja dat was ik. Ik heb bij Van Veen leren schieten & slachten.
Helaas door omstandigheden daar weggegaan.
Maar de wijsheid die ik daar heb meegekregen en alles wat ik geleerd heb staat mij nog goed op het netvlies.

Als ik ergens mijn dier heen durf te brengen is het daar wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:23

Ik ben ook 'blij' dat je het gedeeld hebt, want sindsdien weet ik ook dat ik dat met een gerust hart zou kunnen doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:29

Wat fijn om dat te horen! Dat is het hele doel geweest. :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:19

Ik heb mijn miljoenpoot Persephone hier al een keer gedeeld, maar ik bedacht dat ik nog meer beestjes heb zitten die sommige mensen misschien als luguber beschouwen.

Momenteel kweek ik MTU (mecynorrhina torquata ugandensis) kevers. De larven zijn een paar maand oud, het zijn er een stuk of 30.
Spoiler:
Afbeelding

Ze passen nu nog allemaal in mijn hand, maar al snel worden ze groter.
Uiteindelijk bereiken ze een gewicht tussen de 35gr en 40gr voordat ze een cocon bouwen waar in ze hun gedaanteverwisseling tot kever zullen ondergaan.
Spoiler:
Afbeelding

Soms gaat het helaas niet helemaal goed in het laatste stadium en overlijd de kever voordat hij daadwerkelijk een kever word.
Deze cocon begon te stinken en uit pure interesse heb ik m opengemaakt voor ik m weggooide.
Spoiler:
Afbeelding

Als ze dan eindelijk volwassen zijn en ze uit hun cocon komen zien ze er zo uit

Afbeelding

Afbeelding

Ze komen in een grote verscheidenheid aan kleuren. Van blauw, groen of paars tot bruin, oranje of rood, en alles er tussenin.

Ik vond larven altijd heel vies en eng, maar dat is eigenlijk helemaal weg. Ik zie ze nu gewoon als "schattige" babydiertjes.
(hoewel ze hele sterke kaken hebben en ook echt vies hard kunnen bijten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:28

Ik krijg koude rillingen van die larven. Maar volwassen zijn ze echt prachtig!