Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:17

Ik heb een vraag,
Vele die in dit topic zich melden zeggen het leuk te vinden andere te inspireren en gewoon te groeien. Maar geen grootste wensen.

Toch zie ik heel veel Engelse accounts, waarom kiezen jullie er voor om 'internationaal' te gaan ipv gewoon lekker nederlands?

Persoonlijk juist gekozen voor nederlands omdat ik het leuk vind andere nederlanders te leren kennen, leuk hoe en wat zij doen.

Ik volg wel wat engelse accounts, maar dat zijn Nederlanders in het buitenland of dus Nederlanders die engels schrijven.

Wat is jullie meerwaarde?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:23

Ik heb besloten om mijn account in het Engels te doen omdat ik een student Engels ben en ik het een hele goede oefening vind om mijn Engels te verbeteren :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:24

Ik heb heel veel niet-Nederlandse volgers. Verder druk ik me graag uit in het Engels. Ik ben niet meer (of minder) geïnteresseerd in Nederlanders dan in anderen en Engels is nou eenmaal de meest gangbare internationale taal

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:27

Ik bewust Nederlands voor mijn kunstaccount omdat ik lokale afneming wil stimuleren. Engels voor m'n katten account om internationaal aan te spreken en m'n persoonlijke account wissel ik af. Meestal Nederlands maar gister nog een post in het Engels.

Dus de een heel bewust gekozen en de ander een beetje op gevoel per post.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:29

Ik heb voor Engels gekozen omdat het merendeel van mijn volgers Engels is en dit ook gekoppeld zal worden aan mijn kennel.

Ik hoop ook uit andere landen mensen te mogen verwelkomen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:53

Jullie zeggen een groot deel van jullie volgers is engels, ja snap ik. Aangezien jullie al die tijd engelse teksten hadden.

Maar toen jullie begonnen, hebben jullie dat gekozen vanwege het grotere bereik? Het klanten werven? Gewoon makkelijkere of evenredige schrijftaal?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:57

Ik heb voor Engels gekozen omdat ik een heel specifiek onderwerp heb, in andere landen zijn ze verder met het welzijn en de manier van voeren/huisvesten dus die wil ik ook graag aanspreken. En ook wel voor het grotere bereik geloof ik, het is natuurlijk leuk om het in ieder geval mogelijk te maken om veel mensen te bereiken. Nu ben ik daar blij mee, want destijds had ik niet bedacht dat ik merchandise zou gaan maken maar dat doe ik nu al een tijdje en dat gaat de hele wereld over :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:57

wilmatj schreef:
Jullie zeggen een groot deel van jullie volgers is engels, ja snap ik. Aangezien jullie al die tijd engelse teksten hadden.

Maar toen jullie begonnen, hebben jullie dat gekozen vanwege het grotere bereik? Het klanten werven? Gewoon makkelijkere of evenredige schrijftaal?

Katten account voor grotere bereik. Leek me leuk breder volgers te werven. Maargoed ik blijf stug rond de 40 volgers hangen dus echt hard loopt het niet :')

Kunstaccount bewust Nederlands. Verzenden naar het buitenland doe ik toch niet, dus dan heeft dat geen meerwaarde.

Persoonlijk account ben ik wispelturig in haha.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:59

Ik ben vandaag bij mijn kunst account met een online markt begonnen. Begin dit jaar ingeschreven bij het KvK en me opgegeven voor verschillende kunstmarkten maar die vervallen helaas allemaal. Was al heel druk met produceren dus daar blijf ik nu mee zitten. Dus nu probeer ik het via mijn stories.

Als je nieuwsgierig bent geworden; @lottiedottiestudio.

Hebben jullie tips hoe ik dit verder zou kunnen aanpakken? Etsy werkte eerder niet zo goed, maar misschien is de tijd nu beter? Andere plekken om het te proberen?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:25

wilmatj schreef:
Ik heb een vraag,
Vele die in dit topic zich melden zeggen het leuk te vinden andere te inspireren en gewoon te groeien. Maar geen grootste wensen.

Toch zie ik heel veel Engelse accounts, waarom kiezen jullie er voor om 'internationaal' te gaan ipv gewoon lekker nederlands?

Persoonlijk juist gekozen voor nederlands omdat ik het leuk vind andere nederlanders te leren kennen, leuk hoe en wat zij doen.

Ik volg wel wat engelse accounts, maar dat zijn Nederlanders in het buitenland of dus Nederlanders die engels schrijven.

- toegankelijker voor meer mensen
- gemaakt zodat Duke's vorige eigenaar ons kon volgen, die is Engels
- ik vind Engels een leuke taal :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:27

wilmatj schreef:

Omdat ik Nederlands ronduit een poedersuiker taal vind, dus het werd of Duits of Engels. :+

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:08

wilmatj schreef:
Ik heb een vraag,

Ik ga ook voor Engels, voor mij is dat een evidentie. Ik ben een Vlaamse, woon in Frankrijk, heb vrienden in de VS, Spanje en Mexico na in elk land een tijd gewoond te hebben. Voor mij kan ik met Engels iedereen bereiken. Wat ik wel doe is in de taal van het account reageren, dus bvb. bij Franse accounts praat ik Frans.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:47

wilmatj schreef:
Ik heb een vraag,

Ik spreek veel Engels want mijn vriend spreekt geen Nederlands. :+ Dus dat gaat automatisch, daarnaast heb ik ook wat volgers uit het buitenland.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:48

Ik doe al jaren alles over de katten in het Engels, omdat fokken meer een internationale “markt” heeft dan lokaal. Dus voor mij was het logisch op insta ook in het Engels te doen. Shires zijn een Brits ras en de meeste eigenaren zitten in GB, Australië en Duitsland, dus dan is een andere taal dan Nederlands ook logisch. Bovendien heb ik jaren in Canada gewoon en ook van daar volgen kennissen mij, wel zo leuk als ze ook begrijpen wat ik erbij zet.

Maar als ik in mijn statistieken kijk, dan komen de meeste hits nog steeds uit mijn eigen gemeente, dat is dan wel weer grappig!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:57

Nou ja, 3% Wijhe en 1% Olst is ook niet gek veel. Ik woon in gemeente Olst-Wijhe en hier in de regio ook veel familie.

Afbeelding

Een derde uit NL valt mij tegen, had gedacht dat het wel 50% zou zijn, zo zie je maar dat het maar goed is dat ik ook in het Engels post.
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 18:27

Ik kom weer inbreken, ik heb na jaren puzzelen eindelijk weer de ballen voor een fashion account. Dus ik kom weer gezellig mee kletsen. Al denk ik dat er hier meer paarden accounts zitten :')

Link ik onderschrift voor de geïnteresseerden

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:01

wilmatj schreef:
Ik heb een vraag,

Ik begon in het Engels, uit gewoonte eigenlijk. Het minipaarden wereldje is erg internationaal gericht, en vooral op Facebook heb ik veel Internationale vrienden. In eerste instantie waren mijn volgers op Insta ook voornamelijk internationaal, maar 25% was Nederlands. Al een tijdje komen er steeds meer Nederlandse volgers bij en is het aandeel Nederlanders meer dan 60%. Ik post nu dus ook voornamelijk Nederlands, met soms alleen een quote of enkele zin in het Engels. Vind het ook leuker om me op Nederlandse volgers te richten.

Had gisteren ook weer eens een post die best goed presteerde.

Afbeelding

Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:06

Hoe zoek ik die activiteit op? Ik kan het zelf niet vinden. Nou zal het bij mij vast niet veel zijn maar ben wel benieuwd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 19:30

Amethyst_ schreef:
Hoe zoek ik die activiteit op? Ik kan het zelf niet vinden. Nou zal het bij mij vast niet veel zijn maar ben wel benieuwd.

Heb je je account op bedrijfsaccount staan? Dan staat er een banner met statistieken in daar kan je het zien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:30

Lau schreef:
Amethyst_ schreef:

Heb je je account op bedrijfsaccount staan? Dan staat er een banner met statistieken in daar kan je het zien.

Beide accounts gevolgd! Ik ben benieuwd naar meer. :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:50

KimD schreef:
Lau schreef:

Van mij? :De

Lau, nee, dat is dus wel nodig? Zitten daar haken en ogen aan of kan dat zonder gevolgen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:52

Ik wilde een bericht van mij promoten, maar hij wordt steeds niet goed gekeurd. Snap er niks van.
Iemand een idee wat ik fout doe?

Dit is de melding die ik krijg
Afbeelding

Om deze post gaat het. Staat volgens mij niks geks in.

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 19:54

Amethyst_ schreef:
KimD schreef:
[

Van mij? :De

Lau, nee, dat is dus wel nodig? Zitten daar haken en ogen aan of kan dat zonder gevolgen?

Nee zitten geen haken en ogen aan gewoon je categorie kiezen en lekker door posten.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:35

Lau schreef:
Amethyst_ schreef:

Van mij? :D

Oké gedaan. Gaat ie pas vanaf dan de statistieken bijhouden? Het is nu nog leeg bij mij, maar weet niet of ik verkeerd kijk.

Nee zitten geen haken en ogen aan gewoon je categorie kiezen en lekker door posten.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:40

er komt een verandering op mijn account inclusief nieuwe naam, maar geen ideeee welke naam leuk is. ben een nederlands account, maar een simpele manegeruiter