Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:17

Dat kan je toch gewoon instellen? Bieden vanaf..

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:23

Al een tijdje mijn oude telefoon erop staan, kreeg ook onzin biedingen van 100euro. Er zit nog garantie op en alles zit erbij, van bonnetje tot doosje tot oplader en zelfs extra hoesjes en screenprotector.
Nieuw is hij 400euro snapte wel dat ik dit niet terug ging krijgen, zondag wordt hij als het goed is opgehaald voor 225euro. Ik ben benieuwd.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:24

Lizzle schreef:
Dat kan je toch gewoon instellen? Bieden vanaf..

Dan gaan ze bieden naar je mail.

Ik vind dat het zulke reacties uitlokt en vaak blijf ik nog wel vriendelijk hoor. Ben ben weer zeer duidelijk dat ze het daarvoor echt niet meekrijgen en dat ze goed de advertentie moeten lezen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:54

Je kunt alsnog onder de vanaf prijs bieden...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:04

Inderdaad, dan sturen ze gewoon een bieding per mail...
Heb iets staan bieden vanaf 55,00. Krijg ik een mailtje. Voor 5,00 kom ik het graag ophalen... -O-

Het gaat echt voor geen meter... Nu had ik een aantal biedingen, op allemaal gereageerd, maar er is er niet een die terug reageert.... :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:33

hahaha zulke mailtjes verdwijnen bij mij gelijk in de prullenbak, wil me daar niet aan ergeren :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:35

:+ het brandde wel om te reageren met 'ja, dat begrijp ik' of 'ik neem aan dat u de 0 erachter vergeten bent?!'......

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:52

Snap ook niet dat mensen denk dat als je een prijs van 45 euro neer zet, en bieden niet uit zet ze het spul voor 25 euro gaan krijgen.

Sorry, maar ik blijf het echt heel onbeschoft vinden de helft van de vraagprijs te bieden op iets. Helemaal als de prijs al laag is.

maar ik ga er altijd maar van uit dat het kleine kinderen zijn die niet kunnen lezen en nog niet beter weten...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:02

Kentaro schreef:
:+ het brandde wel om te reageren met 'ja, dat begrijp ik' of 'ik neem aan dat u de 0 erachter vergeten bent?!'......

Dat soort reacties kan ik toch nooit laten om terug te sturen :') Eigen schuld hoor, als je er bij zet bieden vanaf of zelfs duidelijk aangeeft dat het een vaste prijs is dan vind ik het behoorlijk dom om toch zo laag te bieden

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:04

HTM schreef:
Snap ook niet dat mensen denk dat als je een prijs van 45 euro neer zet, en bieden niet uit zet ze het spul voor 25 euro gaan krijgen.

Sorry, maar ik blijf het echt heel onbeschoft vinden de helft van de vraagprijs te bieden op iets. Helemaal als de prijs al laag is.

maar ik ga er altijd maar van uit dat het kleine kinderen zijn die niet kunnen lezen en nog niet beter weten...

Ja erg he!

Het zijn niet alleen maar kleine kinderen die niet kunnen lezen hoor.

Ik had een bedombouw te koop staan. Stond in de advertentie nog duidelijke exclusief de matrassen en lattenbodems. Was een heel dure bedombouw in zeer goede staat. Stond er nu voor 150 euro op. Nou had er een man gereageerd of hij hem voor 100 euro kon ophalen en ik was ermee akkoord gegaan.

Hij kwam hem ophalen en had het bed uit elkaar gehaald. Loopt hij naar de matrassen toe (ontzettende dure merkmatrassen) en de boxpring( ook weer heel duur, bij elkaar nieuw zo'n 3000 euro). Die begon hij ook op te tillen om mee te nemen.
Dus ik gezegd dat dat absoluut niet de bedoeling was en dat dat er niet bij hoorde. Maar nee volgens hem zat dat er allemaal bij (voor 100 euro? :') )
Zijn vrouw had blijkbaar gereageerd en gezegd dat het bed compleet was. We hebben nog een discussie met hem gehad en hij is uiteindelijk zonder bed terug gegaan.

Heb hem daarna nog aan de telefoon gehad en toen heb ik wel heel duidelijk gezegd dat ik het echt absoluut niet leuk vond. Het stond er heel duidelijk in. Heb het zelfs nog een keer extra verteld in de mail voordat hij het bed op kwam halen. We hadden die avond vrij genomen, het bed gereserveerd en hij was nu helemaal uit elkaar gehaald en wij moesten hem weer in elkaar zetten.
Zijn vrouw zei dat ze er niets aan kon doen want ze kon nog niet zo goed nederlands,maar dat vind ik niet mijn probleem. Heb haar toen ook gezegd dat ze dan maar beter Nederlands moet gaan leren voordat ze op een volgende advertentie reageert.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:52

Ik heb een aantal paardenspullen te koop staan waaronder springschoenen en gelpad. Krijg ik een reactie voor springschoenen en gelpad 10 euro incl verzendkosten. Eh.... serieus?! Er staat duidelijk bij dat ik voor de springschoenen 8 euro vraag en voor de gelpad 30 euro. Hoe verzin je het dan om zo'n bod te doen? >;) Verzenden kost me dan bijna nog meer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:57

hahaha maar diegene die op jou spullen bood Gydja wil altijd goedkoop :)
zijn je springschoenen echt verkocht?
anders wil ik ze wel komen halen, weet nu toch waar je woont :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:04

Alja schreef:
hahaha maar diegene die op jou spullen bood Gydja wil altijd goedkoop :)
zijn je springschoenen echt verkocht?
anders wil ik ze wel komen halen, weet nu toch waar je woont :+

Hahaha wist ik niet :') zal ze überhaupt wel goedkoop dingen krijgen? Vind het echt belachelijk als je dat zo probeert. Ja ik bied ook wel lager, proberen kan altijd! Maar ik ga geen onzin bod doen.

Springschoenen zijn echt verkocht. Aan de gene die als eerste reageerde. Ik heb bij haar op paardrijden gezeten en ik zou van haar een graasmasker krijgen en mag ook regelmatig haar trailer lenen. Konden we mooi ruilen. Maar ze wou me er hoe dan ook geld voor geven :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:14

@joyenbeau: hier zit je niet op te wachten, nee!

Gisteren had iemand mijn voicemail ingesproken.
Ik heb 2 x moeten luisteren naar wat hij nou zei en ben er nog niet helemaal uit.
Ik hoorde 'klok' en 'interesse in dat ding'.
Leek Willy Batenburg wel. :=

Fijn dat hij interesse toont, maar die bel ik niet terug.
'Dat ding' als omschrijving van de klok en de hele toonzetting van het bericht staat me niet aan.
Geen idee, het is een gevoel en ik luister daar altijd naar.
Verkoop is niet dringend ofzo, dus ik wacht rustig af.

Vorige week ook een beller voor de wasmachine, die niet had gezien dat de advertentie op gereserveerd stond of het tóch probeerde.
Ik bied € 40,00 en kom er nu aan om het op te halen.
Ik: nou nee, ik heb al met iemand anders een afspraak voor € 50,00.
Hij: maar ik kom nu halen, mevrouw.
Ik: dat gaan we niet doen, ik zit om mijn werk en heb al een afspraak.
Hij: maar ik ben in 10 minuten bij u.
Ik: da's knap, want u weet het adres niet eens.
Hij: u woont toch op ... straat?
Ik: huh? nee.
Bleek hij de verkeerde te bellen. _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:16

hahahhahaha hilarisch!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:06

Nee idd ik snap het ook niet dat mensen maar blijven mailen met lagere biedingen. Ook al staat er vaste prijs, en dat lager bieden geen zin heeft (en bieden uit).
Ik reageer er niet meer op, de mailtjes gaan zo de prullenbak in

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:10

Als mensen onzin biedingen doen ga ik er ook niet meer op in. Ook direct de prullenbak dus. Heb er geen zin meer in. Ik heb ook mijn mobiele nummer er niet meer bij staan, maar gewoon de vaste lijn. Mijn man neemt dus bijna altijd op scheelt in hijgers als ik weer eens voormalig danskleding erop heb staan.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:08

Iemand ooit een een soort van stalkerige koper gehad?
Blijkbaar wou ze heel graag hebben wat ik aanbood eerst via facebook kwamen niet uit de prijs week later week via facebook was al iets na haar toegekomen met de prijs maar nog kwamen we er niet uit.

tja geblokkeerd we kwamen er toch niet uit.
nam ze via marktplaats contact op, en uiteindelijk toch eens geworden met de prijs

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:01

Misschien iemand die zich bedacht had en het product toch wel heel erg graag wilde hebben :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:20

Lous schreef:
Misschien iemand die zich bedacht had en het product toch wel heel erg graag wilde hebben :)

Zo ziet het er wel naar uit.

Stalker niet, wel iemand die duidelijk liet weten wat te willen kopen via e-mail en sms.
Kwam vrij dwingend over, maar was wel iemand die wist wat ze wilde hebben en is ook stipt op tijd gekomen om het af te halen.
Geen gezeik over vp, gewoon betalen, hup!
Heerlijk: duidelijke mensen die daad bij woord voegen! :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:24

Ik heb er wel ooit één gehad die mijn leren rijlaarzen wilde kopen, 3x afhaakte vanwege de maat en ze uiteindelijk toch kocht :P Kan daar verder niet echt wakker van liggen, weg is weg en liever dat dan iemand die ze zogenaamd graag wil hebben en vervolgens niet op komt dagen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:42

Wel andersom: iemand kwam iets afhalen, daarna leuk praatje mee gemaakt etc. Heb na die tijd wel tig mailtjes van hem gekregen dat hij een date met mij wilde omdat ik indruk had achtergelaten. Zelfs nadat ik hem geblokkeerd had wist hij mij op andere manieren te vinden. Vond het toen wel eng. :=

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:46

Mayflower_ schreef:
Wel andersom: iemand kwam iets afhalen, daarna leuk praatje mee gemaakt etc. Heb na die tijd wel tig mailtjes van hem gekregen dat hij een date met mij wilde omdat ik indruk had achtergelaten. Zelfs nadat ik hem geblokkeerd had wist hij mij op andere manieren te vinden. Vond het toen wel eng. :=

Oh god :')

Heb een gloednieuw dekje op marktplaats staan, nooit gebruikt en nieuwprijs is 65 euro. Ik vraag er 30 euro voor. Ja hoor ik heb een bieding van 2 euro... incl. verzendkosten!! >;) Heb maar niks teruggestuurd, wat denkt die wel niet? :x

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:47

Mayflower_ schreef:

Hahaha _O-

Heb je die dekjes trouwens nog terugverkocht toen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:53

Haha nee. :D Heb een keurig mailtje gestuurd met de tekst ''Van ruilen komt huilen'' en heb daarna niks meer gehoord. :Y)