Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:07

Ik begreep het eerst ook niet hoor :+
maar wilde ze dan 2 euro betalen?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:13

Nee, ze zei dat er 99 cent op het kaartje stond, dus het klopte niet dat ze 2 euro moest betalen. Maar ze had 2 verpakkingen gekocht, dus het lijkt mij dan toch vrij logisch dat je 2 verpakkingen betaald, dus 2 euro, ipv eentje :+

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:19

Ik wil de voortuin doen, maar die ligt vol katten poep.... Zo verschrikkelijk vies :r

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:47

Met de dochter terug naar de tandarts.Slik,bijna 1/3 van m'n maandloon weg.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:52

Merlen schreef:

Oei dat is niet fijn! Gaat het voorderest wel goed met je dochter?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:10

Polarize schreef:
Eigen kamer = eigen probleem. Mijn ouders komen best af en toe in mijn kamer om was te pakken (en dan alleen wat in mijn wasmand ligt, de rest is mijn eigen probleem), maar rotzooi die op mijn bureau ligt is niet hun zaak.

Jongens ik ben de laatste hoop in klanten verloren hoor. Mevrouw koopt 2 verpakkingen bladerdeeg. 99 cent per stuk dus 1,98 betalen. Komt ze aan.
"Dit is 99 cent de prijs klopt niet."
"U heeft 2 verpakkingen mevrouw, dus u moet twee keer 99 cent betalen."
"Maar het is 99 cent??"

Ik zit niet achter de kassa, maar sta op de vloer zoals wij dat noemen, maar deze acties was ik van de week ook al tegen gekomen. Zit in de lucht denk ik. xD

Mijn kleine ergenis is dat ik alleen nog hoef te stofzuigen, maar dat ik weet dat als ik dat doe, dat dat net te veel kan zijn en ik morgen weer terug te horen krijg van Lichaam….

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:11

Paardjes101 schreef:
Merlen schreef:

Oei dat is niet fijn! Gaat het voorderest wel goed met je dochter?

Nu wel maar ze heeft gehuild in die tandartsstoel.Er werd tot in de puntjes van de wortel geboord en gepeuterd en daar hielp de verdoving niet tegen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:24

xSagan schreef:
Mijn kleine ergenis is dat ik alleen nog hoef te stofzuigen, maar dat ik weet dat als ik dat doe, dat dat net te veel kan zijn en ik morgen weer terug te horen krijg van Lichaam….

Zou vegen goed genoeg kunnen zijn? Dat ervaar ik zelf altijd als minder pijnlijk dan stofzuigen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:24

Dat mijn buurvrouw zo niet tactische berichten plaatst op Facebook.

Er is gisteren een kat aangereden in de wijk, helaas daarbij overleden. De persoon die dat heeft gedaan is op zoek naar het baasje ( De kat had geen chip)

Zoiets doe je nooit expres, maar mijn buurvrouw vraagt of het niet nog een keer kan gebeuren want dat gebeurde vroeger nu eenmaal nooit.

Blijkbaar is er hier vorige week ook een kat perongeluk aangereden. Maar ik denk zelfs met 30 dat het al het einde kan zijn. En veel bosjes soms springen ze zo maar voor je auto. Maar om nu te vragen om ermee te stoppen, die mevrouw die het is overkomen voelt zich al rot genoeg lijkt mij.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:26

Telpeva schreef:
xSagan schreef:

Zou vegen goed genoeg kunnen zijn? Dat ervaar ik zelf altijd als minder pijnlijk dan stofzuigen

Lief meegedacht, het probleem zit hem echt in het bukken, met vegen moet ik het dan ook opvegen met stoffer er blik. Ik maak er onbewust dezelfde bewegingen mee als die met de stofzuiger….. volgende week ook eens met de fysio over hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:42

Vervelend man :knuffel:

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:21

Ineke2 schreef:
Maar wat doet haar vader op haar kamer? Ze woont dan wel bij hem in, maar is toch al lang en breed volwassen. Nu doe ik een aanname dat ze gewoon haar kamer zelf schoon houdt en opruimt.

Polarize schreef:
Eigen kamer = eigen probleem. Mijn ouders komen best af en toe in mijn kamer om was te pakken (en dan alleen wat in mijn wasmand ligt, de rest is mijn eigen probleem), maar rotzooi die op mijn bureau ligt is niet hun zaak.
Nouja, het is zijn huis toch? Neem aan dat ze geen volle huur betaald en dus gewoon inwonende dochter is en geen onderhuurder, want dan zou het anders wat zijn. Maar thuiswonen is nou eenmaal niet énkel goedkoper... Als je binnen bent zal er geklopt worden ga ik vanuit, maar als hij ff iets zoekt wat mogelijk daar is of aan het opruimen is (en dat normaal ook daar doet) dan vind ik het niet zó gek dat hij binnenkomt. En zeker als hij denkt dat het etenstokjes zijn vind ik het niet vreemd dan weg te gooien, je gaat toch niet wachten met etensgerelateerd afval? En zoals ik zeg zal menig persoon echt niet elk etenstokje dat je (naar jouw weten) achter iemands kont opruimd benoemen.

Ligt natuurlijk wel aan de afspraken die je gemaakt hebt met elkaar. Maar toen ik nog thuiswoonde betaalde ik kostgeld en had ik echt geen totale privacy (en moest ik ook net zo goed helpen in het huishouden enzo). Daarvoor heb ik uit huis moeten gaan, met alle kosten van dien (en ik ben niet zo oud, ook ik had die belachelijk hoge kosten van tegenwoordig. Maar dat is helaas wel de prijs voor de privacy en zeggenschap van een eigen stekje). Ik vind zo boos worden om een stokje van een euro stuk best wel onredelijk naar een vader die waarschijnlijk de beste bedoelingen had en zich van geen kwaad bewust was (gezien Siggislief al zegt dat hij oprecht dacht dat het stokjes voor/van eten waren) en je goedkoop in z'n huis laat wonen.

Daarbij denk ik dat als je na het eerste of tweede missende stokje met een vriendelijke "hey m'n stokjes zijn weg, enig idee waar ze zijn?" het ook eerder al op had kunnen lossen en stokjes had kunnen besparen. Wachten op 6 en dan meteen roepen dat je anders cash in de prullebak gooit komt nou niet heel vriendelijk over. Die man had waarschijnlijk tot dat punt geen idee dat hij al 6 keer iets fouts had gedaan. Dus ja, ik vind het een beetje extreme reactie zover ik het verhaal hier op Bokt lees.

In emotie snap ik dat je het doet hoor, gebeurd mij ook weleens dat ik uit frustratie te extreem reageer. Maar achteraf zou ik zelf toch wel ff sorry komen zeggen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 06-03-24 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:27

Ik kom echt niet op de kamers van mijn kinderen. Kan je daar geen afspraken over maken met je vader.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:38

Vorige week griep gehad, gelukkig niet heel heftig en nu alleen nog licht verkouden. Maar ik ben zooo moe. Ik kan alleen de hele dag in bed liggen, en zodra ik maar even iets doe ben ik alweer dood moe.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:43

Wat mensen hier soms typen is maar de helft van wat er echt gebeurt he. Voornamelijk de ergernis, waar dit topic dan ook voor bedoeld is :)
Maar ik vind wel dat een volwassen persoon in haar eigen kamer toch heus wel recht op privacy heeft. Of dat nou in je ouderlijke woning is of niet dat maakt niet uit.

Mijn ouders kwamen niet op mijn kamer als ik er niet was. Had ik gemerkt van wel, was er een slot op gekomen. Al heb ik niks bijzonders te verbergen, iedereen mocht binnen, als dat maar niet achter mijn rug om gebeurde.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:52

Diplomauitreiking. Veel studenten kregen een leuk persoonlijk verhaaltje en bij mij wisten ze niet eens mijn afstudeerbedrijf goed te spellen en opdracht ook maar enigszins correct te beschrijven :roll: :roll: had een beetje de pech dat een vervanger van een vervanger mijn verhaal moest presenteren :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:04

Ineke2 schreef:
als dat maar niet achter mijn rug om gebeurde.
Het was bij mij ook niet achter mijn rug om, het was gewoon bekend dat ze binnen konden en mogelijk zouden lopen. Gebeurde in de praktijk enkel als m'n ouders er reden toe hadden, en het is niet alsof ze door m'n laadjes enzo snoepten maar wat er open op m'n bureau lag was nou niet echt een geheim. Echt achter de rug om zou ik ook niet tof vinden.

Maar zoals ik ook al zei ligt het ook aan de afspraken. Als er afgesproken is dat ze er niet op komen, is het not done om dat toch te doen. Maar in algemene zin vind ik het echt niet vreemd.

Achja, laten we bij het onderwerp blijven. We dwalen beetje af (mijn schuld, toegegeven).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:30

Maar aan de andere kant. Als je weet dat vader ongevraagd de slaapkamer in komt en al eerder de stokjes weggegooid heeft dan kun je ze alsnog zelf in een bureau leggen?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:46

Awh Judith, dat is echt niet leuk hoor! iig gefeliciteerd met je diploma!

Ik heb echt heel erg last van mijn borderline op het moment. Ik ben vrij bang dat ik straks alle kanten opschiet en dingen zeg die helemaal niet nodig zijn.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:13

black_kelpie schreef:
Gisteren waren ze eindelijk na een week weer klaar met de stoep hier, beton slijpen en tegels aantrillen en andere leuke stille bezigheden, zijn ze nu begonnen met hakken en zagen op de kozijnen van mijn directe buurman. Kan het gewoon éven niet alsjeblieft -O-

Ik herken je ergenis.
Mijn buurman heeft een verbouw hobby.....
Afgelopen augustus is hij begonnen met 2 nieuwe dakkapellen op het huis te maken, vervolgens de hele zolder verdieping te verbouwen. Hij is net pas "klaar".
Op een gegeven moment vroeg ik mij af of er nog wel muren/ vloeren in de woning zaten en of hij niet ieder moment een uitbreiding naar mijn huis ging maken.
En hij had niet door hoe erg alle geluiden doordrongen tot de andere huizen, want toen ik het met hem had over de bouwgeluiden vond hij het raar dat wij dat konden horen want "hij was toch op de zolder bezig"
Man, het geluidsniveau bij ons thuis was soms net een bouwplaats.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:18

Aan mijn stomme ik ben bang dat mensen mij plots niet meer mogen gedachte omdat een vriendin waarmee ik elke dag praat gisteren wat kortaf was. En terwijl ik wel weet dat ze mij echt aardig vind en graag mag.

Maar dat stomme stemmetje in mijn hoofd die mij gewoon lichamelijk niet lekker laat voelen haat ik.

Ik probeer het bovenste ook steeds te herhalen in dit soort situaties maar bah wat haat ik die negatieve gedachte die dan de hele dag aan mij vastgeplakt blijft zitten. Mijn eigen gedachten kunnen mij dan gewoon pijn doen.

Gelukkig veel afleiding vandaag en ik ga lekker shoppen met een vriendin die ik al te lang niet gezien heb. Dus daar wel veel zin in! En misschien even goed om de telefoon weg te leggen die zorgen soms ook wel voor negatieve gedachten.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:38

Ik werd vandaag aangereden door een andere fietser die mij links inhaalde terwijl ze naar rechts wilde en ik dus rechtdoor ging. Terwijl ze dus gewoon rechts van mij naar rechts had kunnen gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:42

wyoming schreef:
Ik werd vandaag aangereden door een andere fietser die mij links inhaalde terwijl ze naar rechts wilde en ik dus rechtdoor ging. Terwijl ze dus gewoon rechts van mij naar rechts had kunnen gaan.

He bah! Geen ernstige verwondingen opgelopen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:01

Hier ook een ergernis mbt de tuin voor mijn huis verbouwen/platleggen...
Ze hebben de tuin gesloopt, al het oude rotzooi eruit gehaald en ze zouden de tuin vernieuwen.

Brief 1: We zijn u vergeten te informeren, in januari gaan we verder
Brief 2: Doordat de egel een winterslaap houd kunnen we niet verder...

Serieus, dat soort dingen plan je toch met alles erom heen? Je houdt toch rekening met de winterslaap?

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:12

wyoming schreef:

Oef sterkte! Kon je wel door fietsen of had je veel pijn?