Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:16

Ik kom totaal niet uit jouw omgeving en daarom schrik ik echt van die prijs. Daar koop je hier een gemoderniseerde hoekwoning voor waar je zo in kan :oo Maar uit de reacties te lezen van mensen die wel uit jouw omgeving komen is de prijs heel kloppend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:18

Bellatrix schreef:
Ja, dat geloof ik wel, hij maakte niet (goed) schoon?

Er werd niks schoon gemaakt.

Ja in zijn gedachten.

Dit is randstad dus deze prijs is zelfs iets onder de waarde.

PeerAppel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:26

Verdedig je niet hoor! Zo bedoelde ik het niet. Ik verwonder mij inderdaad gewoon even over het verschil tussen woningprijzen in de randstad en daar (ver) buiten. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:30

Zou niet zonder reden richting Drenthe willen verhuizen. Huurprijzen zijn ook die kant op leuker met meer ruimte.

Hier betaal je gewoon 700 euro voor 54 vierkante meter. :=

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:55

Ik begrijp je volledig. Drenthe is mooi en vast een stuk rustiger!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:20

Het is hier in de regio echt vreselijk. Wij gaan binnenkort beginnen aan onze zoektocht, maar ik volg de laatste tijd funda al uiteraard.

Ik heb me al neergelegd bij het feit dat het waarschijnlijk een klushuis zal worden, maar mijn vriend is daar nog niet helemaal van overtuigd. Vrees alleen dat het de enige optie is met de dingen die we willen en de locatie-eisen.

Veel succes met de verkoop, Marcella!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:31

Pluisje1998 schreef:
Het is hier in de regio echt vreselijk. Wij gaan binnenkort beginnen aan onze zoektocht, maar ik volg de laatste tijd funda al uiteraard.

Ik heb me al neergelegd bij het feit dat het waarschijnlijk een klushuis zal worden, maar mijn vriend is daar nog niet helemaal van overtuigd. Vrees alleen dat het de enige optie is met de dingen die we willen en de locatie-eisen.

Hou wel rekening met de kosten van zo'n verbouwing. Een volledige renovatie kost gerust een ton en dan moet je echt nog wel heel veel zelf doen.

Als je die ton bij de prijs van dat klushuis optelt kan je misschien nog wel wat anders kopen wat minder klussen is.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:00

Daar houd ik inderdaad rekening mee.

Alles wat hier instapklaar is rond die prijs is echter bijna meteen weg, en wordt ook nog flink op overboden. Dan zit je dus met een ontzettend duur huis, wat waarschijnlijk niet eens naar ons zin is, want de stijl waarin de meeste instapklare huizen zijn gerenoveerd vinden we echt niet mooi .

Daarom liever een huis waar nog aan geklust moet worden, maar waar wellicht wat minder concurrentie is. En dan kunnen we het naar onze smaak inrichten. Gelukkig hebben we geen haast, dus gaan we alles eens rustig in kaart brengen enzo.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:19

Josien_ schreef:
Voor de mensen die een huis kopen met grond voor mogelijk paarden houden; wat zoeken jullie allemaal uit wat mag qua bestemming en vergunningen voordat je een bod doet?

Ik heb eigenlijk niks uitgezocht, behalve of het toegestaan was om een rijbak aan te leggen. Toevallig had ik dit al uitgezocht ivm een andere woning die we in dezelfde gemeente hebben bekeken. In ons geval zou dat op het perceel met bestemming wonen zonder vergunning hebben gemogen (maar daar was geen ruimte) en moest het voor het agrarische perceel met vergunning. Stallen hebben we in een bestaande garage gerealiseerd. Heb er verder ook niet over nagedacht eigenlijk, er zijn heel veel mensen met paarden hier in de directe omgeving, zowel hobbymatig als bedrijfsmatig en alles er tussenin.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:56

PeerAppel schreef:
Ik kom totaal niet uit jouw omgeving en daarom schrik ik echt van die prijs. Daar koop je hier een gemoderniseerde hoekwoning voor waar je zo in kan :oo Maar uit de reacties te lezen van mensen die wel uit jouw omgeving komen is de prijs heel kloppend.

Mijn appartement van 56 vierkante meter met zelfde staat is voor heel veel meer verkocht. Ik verbaasde me dus over de lage vraagprijs :') Bizar dan dat het zoveel verschilt per plaats. Zet mijn gevoel van teveel betaald hebben voor nieuwe woning ook wel in perspectief.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 17:14

Aan de andere kant er moet wel een nieuwe keuken in en de douche moet ook wat mee.

En voor de rest wat afwerking waar mijn oom ooit aan begonnen is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 18:32

Marcella schreef:
Aan de andere kant er moet wel een nieuwe keuken in en de douche moet ook wat mee.

En voor de rest wat afwerking waar mijn oom ooit aan begonnen is.

Iemand die dit koopt trekt het waarschijnlijk helemaal leeg. Het ziet er allemaal zeer verouderd uit, dus verwacht dat de elektra ook gedaan moet worden en iemand zal dan die leidingen van de radiatoren ook weg willen werken. Het heeft wel wat meer aandacht nodig dan alleen een nieuwe badkamer en keuken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 18:50

Badkamer en keuken zijn de belangrijkste punten voor nu.

Nieuwe cv zijn ze mee bezig vanuit de VvE.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:09

Pluisje1998 schreef:

Net in HIA mjin huis verkocht, ook klushuis, nou ja, nog onder voorbehoud. V financiering, maar inderdaad prijzen zijn heel regionaal.

https://www.funda.nl/detail/koop/hendri ... /43115240/

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 23:09

Marcella schreef:
Badkamer en keuken zijn de belangrijkste punten voor nu.

Nieuwe cv zijn ze mee bezig vanuit de VvE.

Iemand die het koopt gaat echt niet alleen de badkamer en de keuken doen.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:15

Heeft iemand ervaring mee dat kopers na 4 weken aankloppen voor een gebrek?

Wij hadden vermeld in de stukken dat de vaatwasser zijn programma niet afmaakt/stopt.
Nu na 4 weken kloppen ze via de makelaar aan dat de hele woonkamer blank heeft gestaan en de vloer kapot is en willen verhalen.

Echter bij bezichtig voor oplevering stond het niet blank en ook geen laminaat bol of waterschade te zien en tot een week voor de sleutel overdracht woonde wij er nog gewoon.
Plus wij hebben de riolering nog geen jaar geleden door professioneel bedrijf laten doorspoelen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:30

Marcella schreef:
Zou niet zonder reden richting Drenthe willen verhuizen. Huurprijzen zijn ook die kant op leuker met meer ruimte.

Hier betaal je gewoon 700 euro voor 54 vierkante meter. :=

Sociale huur bedoel je?
700 euro voor 54m2 is echt een koopje in regio Utrecht, je mag al blij zijn als je dat voor 1400 euro vindt en dan staan er vervolgens nog duizenden anderen voor je in de rij :') ;(

Ik ben blij dat ik eindelijk heb kunnen kopen, en mensen lachen me uit dat ik 264k heb betaald voor 49m2 (wel een grondgebonden woning met tuintje). En dan ben ik er nog lang niet want nieuwbouw en met dubbele lasten, kosten voor de vereniging (is een woning in een community), kosten koper, bouwdepot en alle kosten voor het bewoonbaar maken kun je er zeker 60k bij optellen.
Maar ga in deze regio maar eens iets vinden onder de drie ton. Het is om te huilen. En dan ook nog het bizarre overbieden in deze prijsklasse (20% bovenop de vraagprijs is geen uitzondering).

Door de hypotheek ben ik gegarandeerd van een vaste "huur"prijs voor de komende twintig jaar (vast gezet).

Ga eens uitrekenen wat een hypotheek van drie ton kost. Ben je ook gewoon 1400 in de maand kwijt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:02

Spaansepony schreef:

Wij hadden vermeld in de stukken dat de vaatwasser zijn programma niet afmaakt/stopt.
Nu na 4 weken kloppen ze via de makelaar aan dat de hele woonkamer blank heeft gestaan en de vloer kapot is en willen verhalen.

Echter bij bezichtig voor oplevering stond het niet blank en ook geen laminaat bol of waterschade te zien en tot een week voor de sleutel overdracht woonde wij er nog gewoon.
Plus wij hebben de riolering nog geen jaar geleden door professioneel bedrijf laten doorspoelen.

Wat vervelend. Wij hebben ons huidige huis gekocht en hadden na een korte periode (aantal weken) ook water in de keuken staan. Bleek dat het waterstlot van de vaatwasser kapot was gegaan. Ja domme pech… inclusief kapotte laminaat vloer.

Het klinkt in jou geval ook dat er iets kapot is gegaan, met pech voor de kopers. Wel balen dat ze het bij jullie neerleggen. Ik weet niet wat je juridisch gezien moet doen. Wat adviseert jouw verkoopmakelaar?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

Spaansepony schreef:

Als alles bij de eindinspectie in orde bevonden was lijkt mij dit pech voor hun. zeker witgoed.
Is niet dat er verborgen gebreken zijn aan het huis, dat lijkt mij wel te verhalen, geen defecte witgoed apparaten.

Ik heb dit trouwens ook gehad, ze vonden dat de vaatwasser niet goed genoeg schoonmaakte, ja was een oud beestje, misschien waren ze iets anders gewend.
Ik heb gezegd hij doet het toch? Is wel een oudje, maar dat wisten ze bij aankoop van het huis, oudere keuken van 25 jaar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

Spaansepony schreef:

Wat rot. Is het gebeurd toen zij het huis in bezit hadden? Dan valt het toch gewoon onder hun verzekering?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Ik zou ook wel bang zijn voor zoiets bij het verkopen, dat er dan opeens iets stuk gaat of ze ergens achter komen waar ik zelf niks van wist.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Moska schreef:
Josien_ schreef:
Voor de mensen die een huis kopen met grond voor mogelijk paarden houden; wat zoeken jullie allemaal uit wat mag qua bestemming en vergunningen voordat je een bod doet?

Ik heb eigenlijk niks uitgezocht, behalve of het toegestaan was om een rijbak aan te leggen. Toevallig had ik dit al uitgezocht ivm een andere woning die we in dezelfde gemeente hebben bekeken. In ons geval zou dat op het perceel met bestemming wonen zonder vergunning hebben gemogen (maar daar was geen ruimte) en moest het voor het agrarische perceel met vergunning. Stallen hebben we in een bestaande garage gerealiseerd. Heb er verder ook niet over nagedacht eigenlijk, er zijn heel veel mensen met paarden hier in de directe omgeving, zowel hobbymatig als bedrijfsmatig en alles er tussenin.

Hier in de straat zijn ook een hoop huizen die dat allemaal hebben, maar na een telefoontje naar de gemeente weten we dat het merendeel er zonder vergunning staat of ligt en dat we deze ook niet snel zullen krijgen voor bepaalde dingen die wij er willen realiseren.
Wij twijfelen nu een beetje hierdoor omdat we het wel een risico vinden voor het perceel met agrarische bestemming waar we interesse in hebben.
Ik vind het echt heel lastig -O-

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Spaansepony schreef:

Zou me hier niet al te druk om maken. Dit had ook bij een nieuwe machine kunnen gebeuren door wat voor reden dan ook. Op het moment van verkoop heb je netjes gemeld dat de vaatwasser het niet naar behoren deed en zij hebben ervoor gekozen hem te blijven gebruiken.

Wij hebben het met de cv ketel gehad, die deed het niet (week na aankoop). Bleek achteraf toen hij stierf dat deze niet uit 2003 kwam maar uit 1994. Bij verkoop werd gezegd dat hij dus net nieuw was.

Verkoper heeft willens en wetens (is nog langs geweest toen de ketel het niet deed en vertelde doodleuk dat hij dus nog "niet zo oud was") de boel een beetje lopen bedonderen.

Weet natuurlijk niet hoe het juridisch zit maar lijkt mij dat je aan je meldplicht hebt voldaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Bij ons bleek ook na verkoop dat de vaatwasmachine slang niet goed was aangesloten en er heel veel water stond onder de keuken.
Wij hebben dit met terugwerkende kracht op onze inboedelverzekering verhaald voor de kopers. Dat was geen enkel probleem.