Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:15

Oscar schreef:
Ik ben het even kwijt hoor, maar weten jullie hoe het zit met de kerken? Vast geen qr-code voor de kerken maar wel voor het zwembad, gok ik?

belachelijk hè.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:15

Je moet natuurlijk eerst flink klagen zodat je de schade kunt claimen. Wat is er mis met het in ieder geval proberen denk ik dan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:17

DuoPenotti schreef:
Oscar schreef:
Ik ben het even kwijt hoor, maar weten jullie hoe het zit met de kerken? Vast geen qr-code voor de kerken maar wel voor het zwembad, gok ik?

belachelijk hè.

Oh joh, hou op, schei uit.
Ik zit er hier met m'n neus bovenop en ik zit er aan te denken om de gordijnen dicht te trekken om het niet meer te zien. Of te verhuizen :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:18

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:20

karuna schreef:
Wat staat er in die link?

Geen idee kan daar ook niks over vinden.
Maar wat een ge..... zeg. Sportbonden: Wil niet, musea: wil niet, scholen: wil niet, horeca: wil niet ga zomaar door. Echt er zal iets moeten gebeuren maar alleen maar wil niet. |o oftewel de ander moet de ellende maar oplossen maar er zelf vooral geen enkele moeite voor willen doen. Stelletje .... (slikt woorden in die niet zo aardig zijn) 8)7

Heel eerlijk: de sportbonden ben ik het mee eens. Bedenk wel dat het veelal vrijwilligers zijn die dan moeten gaan controleren en handhaven hè. Maar de daar hebben de dames en heren in Den Haag vast niet bij stilgestaan. In plaats dat ze zelf achter hun bureau vandaan zouden komen om een handje te helpen...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:20

Needje schreef:

Tja, als er dan lockdowns komen is het wel 'onze' eigen schuld, omdat de regels niet genoeg worden nageleefd.

Wel interessante stukjes uit het artikel wat je linkt:
Citaat:
Vaccinatie-effect
Volgens beddencoördinator en bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC is het overgrote deel van de nu 1300 opgenomen coronapatiënten niet gevaccineerd, zo benadrukte hij opnieuw op vragen hierover van Kamerlid Wybren van Haga. Kuipers: ,,Ze werken sterk. Je zou rustig de stelling kunnen verdedigen dat als iedereen in Nederland gevaccineerd was, er van de huidige 1300 opgenomen patiënten meer dan duizend niet in het ziekenhuis zouden hebben gelegen. Dan hadden 250 mensen in de ziekenhuizen gelegen en was er niets aan de hand geweest en hadden we niet hoeven spreiden.’’ De patiënten die - ondanks dubbele inenting - toch met covid in het ziekenhuis belanden, hebben vaak onderliggende medische problemen, schetst Kuipers.

Qua zwaardere maatregelen:
  • Zware lockdownregels en als dat niet werkt:
  • Beperking van openingstijden in de horeca
  • Beperking van thuisbezoek
  • Herinvoering van verplichte vaste zitplekken
  • Sluiting van niet-essentiële winkels.
  • 2G-protocol

Ik vind het jammer dat alles behalve die laatste iedereen treft, niet alleen de mensen die zich niet vaccineren en/of mensen die zich niet aan de bestaande regels houden. Snap dat ze in principe geen extra verdeling willen creëren, maar iedereen dan maar benadelen is toch ook geen goede optie? Of in ieder geval geen optie die goed gaat vallen.

Ben benieuwd... hoop dat mensen zich aan de regels gaan houden zodat dit niet nodig is, maar ben er bang voor.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:23

Achterom schreef:
karuna schreef:
Wat staat er in die link?

Geen idee kan daar ook niks over vinden.
Maar wat een ge..... zeg. Sportbonden: Wil niet, musea: wil niet, scholen: wil niet, horeca: wil niet ga zomaar door. Echt er zal iets moeten gebeuren maar alleen maar wil niet. |o oftewel de ander moet de ellende maar oplossen maar er zelf vooral geen enkele moeite voor willen doen. Stelletje .... (slikt woorden in die niet zo aardig zijn) 8)7

Heel eerlijk: de sportbonden ben ik het mee eens. Bedenk wel dat het veelal vrijwilligers zijn die dan moeten gaan controleren en handhaven hè. Maar de daar hebben de dames en heren in Den Haag vast niet bij stilgestaan. In plaats dat ze zelf achter hun bureau vandaan zouden komen om een handje te helpen...

Klopt. ik denk dat als men echt streng moet gaan controleren dat ze gewoon weer alles gaan afzeggen.
Is geen doen om alles te controleren.

En als ik alles zo zie dan zal er wel weer een lockdown komen...
Mensen zijn klaar met regels en houden zich er steeds minder aan, waarschijnlijk ook aan een lockdown niet. Tenzij er echt weer strenge regels en boetes komen.

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:35

Je zag dit al maanden geleden aankomen natuurlijk. Het dilemma tussen maatregelen voor allen en enkel voor ongevaccineerden. Wat een gedoe allemaal. Ik word er in mijn hoofd ook zo moe van. Waarom moet het allemaal nou zo moeilijk gaan? Maar de simpelere oplossingen wil het kabinet niet want Oh nee, dat is niet ethisch verantwoord ofzo. Pfffff.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:42

De simpelere oplossingen geeft zoveel protest dat je daar ook niet veel aan hebt. Nederland is een nee wil ik niet land geworden waar een hoop vertikken zich nog aan een maatregel te houden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:42

IMANDRA schreef:
Needje schreef:

Tja, als er dan lockdowns komen is het wel 'onze' eigen schuld, omdat de regels niet genoeg worden nageleefd.

Wel interessante stukjes uit het artikel wat je linkt:
Citaat:
Vaccinatie-effect
Volgens beddencoördinator en bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC is het overgrote deel van de nu 1300 opgenomen coronapatiënten niet gevaccineerd, zo benadrukte hij opnieuw op vragen hierover van Kamerlid Wybren van Haga. Kuipers: ,,Ze werken sterk. Je zou rustig de stelling kunnen verdedigen dat als iedereen in Nederland gevaccineerd was, er van de huidige 1300 opgenomen patiënten meer dan duizend niet in het ziekenhuis zouden hebben gelegen. Dan hadden 250 mensen in de ziekenhuizen gelegen en was er niets aan de hand geweest en hadden we niet hoeven spreiden.’’ De patiënten die - ondanks dubbele inenting - toch met covid in het ziekenhuis belanden, hebben vaak onderliggende medische problemen, schetst Kuipers.

Qua zwaardere maatregelen:
  • Zware lockdownregels en als dat niet werkt:
  • Beperking van openingstijden in de horeca
  • Beperking van thuisbezoek
  • Herinvoering van verplichte vaste zitplekken
  • Sluiting van niet-essentiële winkels.
  • 2G-protocol

Ik vind het jammer dat alles behalve die laatste iedereen treft, niet alleen de mensen die zich niet vaccineren en/of mensen die zich niet aan de bestaande regels houden. Snap dat ze in principe geen extra verdeling willen creëren, maar iedereen dan maar benadelen is toch ook geen goede optie? Of in ieder geval geen optie die goed gaat vallen.

Ben benieuwd... hoop dat mensen zich aan de regels gaan houden zodat dit niet nodig is, maar ben er bang voor.

Het probleem is dat de regering vanaf dag 1 (en nog steeds) roept dat je als je je laat vaccineren je je vrijheid terug krijgt. En vervolgens het raar vinden dat deze mensen die dat gedaan hebben geen zin meer hebben om zich aan de regels te houden....
Je hoort het overal. Men is er klaar mee.
Daar kan je wat van vinden. Maar het is ergens wel begrijpelijk.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:44

Suzanne ga jij lekker die mensen vasthouden waarbij verplicht een vaccin word gezet. Want dat is toch uiteindelijk iets wat dan ook niet te voorkomen is. Als mensen nu niet vrijwillig gaan gaan ze dan ook niet.

Zal jij nog lekker slapen?

En ja dit is nog heel ver weg hopelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:51

Suzanne F. schreef:
Je zag dit al maanden geleden aankomen natuurlijk. Het dilemma tussen maatregelen voor allen en enkel voor ongevaccineerden. Wat een gedoe allemaal. Ik word er in mijn hoofd ook zo moe van. Waarom moet het allemaal nou zo moeilijk gaan? Maar de simpelere oplossingen wil het kabinet niet want Oh nee, dat is niet ethisch verantwoord ofzo. Pfffff.

Eerlijk is eerlijk. De simpele oplossingen (vaccinatie verplicht, religie geen uitzondering, 14-daagse volledige lockdown van een gebied bij een positieve test) zijn ethisch ook heel lastig hard te maken.

En dat het kabinet dat, los van onze rechtstaat die dan ingrijpt, niet wil, is heel begrijpelijk en uiteindelijk ben ik, hoe stom ik het weigeren ook vind van mensen die deelnemen aan de maatschappij*, blij dat de overheid dit soort dwang en ethisch moeizame dingen zo lang mogelijk uitstelt. Kan het echt niet anders, dan kan het echt niet anders. Zou Covid opeens een dodelijkheid krijgen 20-30% voor alle leeftijden, dan slaat de weegschaal door naar een andere kant. Maar voor nu zijn daar geen aanwijzingen toe dat dit gaat gebeuren en dus is het zo dat hoewel mensen wel beperkt worden, mensen toch het recht blijven hebben om domme en egoïstische keuzes te maken. Dat geldt voor roken (nee, je mag niet in het ov of kantoor roken en het is ook veel kostbaarder gemaakt), dat geldt voor drinken (nee, je mag niet rijden met alcohol op, en openbaar dronkenschap is ook verboden), dat geldt geen vaccinatie tegen covid halen (nee, je mag als je niet wilt testen of covid gehad hebt het afgelopen jaar** niet naar de bioscoop of in een restaurant eten. Ook mag je wanneer de cijfers verder oplopen mogelijk ook niet in niet-essentiële winkels als alternatief voor de winkels van volledig sluiten zoals de lockdown vorig jaar. Maar je mag wel je wel in de open lucht begeven en daar ook recreatief sporten. Je mag wel boodschappen doen en je hebt ook recht op zorg zover dat nog beschikbaar is).

*als jij als kluizenaar eens in de 2 weken een partij boodschappen laat bezorgen en verder nooit bezoek hebt/op bezoek gaat en geen huisgenoten heb, vind ik het geen probleem dat jij je niet laat vaccineren. De bezorger neemt wel deel aan de maatschappij en is dus, met deze gedachtegang, gevaccineerd. Mocht je op welke manier dan ook toch een besmetting oplopen, is de kans groot dat hij bij jou dood loopt i.p.v. meer mensen aansteekt.

** https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/g ... -jaar.html

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:52

Daks schreef:
Suzanne ga jij lekker die mensen vasthouden waarbij verplicht een vaccin word gezet. Want dat is toch uiteindelijk iets wat dan ook niet te voorkomen is. Als mensen nu niet vrijwillig gaan gaan ze dan ook niet.

Zal jij nog lekker slapen?

En ja dit is nog heel ver weg hopelijk.

Nou verplicht vaccineren hoeft van mij nog nieteens. Maar dan wel zelf de risico’s dragen. Ik zou dus echt voor de oplossing zijn dat het prima is als je je niet vaccineert maar dan ook niet hoeft aan te kloppen in het ziekenhuis als je ernstig ziek wordt van Corona. Of in ieder geval een reservering van bedden voor ongevaccineerde coronapatienten zodat de gewone zorg altijd door kan gaan. En als de bedden vol zijn dan zijn ze vol en ziek je thuis maar uit, of niet. Ik vind dat dat het risico is wat je bewust neemt als je je niet laat vaccineren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:59

Volgens mij is het probleem niet dat ze nu te laat ingrijpen. Maar dat ze veel teveel versoepeld hebben. Dat wekte toen ook al verbazing, dat "gooi alles maar los" zo lekker in de herfst :?

Maarja daar doe je nu niks meer aan.
Hoe erg ik ook ben voor vrije keuze wat vaccineren betreft, ik zou het nu wel fair vinden als maatregelen zich meer beperken op het beschermen van ongevaccineerden tegen een besmetting. Doen ze dat zelf niet door toch die prik(ken) te halen, dan maar de toegang weigeren tot plekken waar het risico verhoogd is.

Maar dat die bedrijven dan wel door kunnen draaien en weer een kans hebben om wat verliezen goed te maken door het hele Corona-gebeuren :(:)

Alhoewel je dan wellicht weer de situatie krijgt dat gevaccineerden elkaar daar aansteken, daar zelf geen last van hebben, maar het wel meenemen naar andere plekken waar ze alsnog ongevaccineerden aansteken die vervolgens op de IC komen... maar ook dat risico wordt wel een stuk kleiner wanneer er minder binnenruimtes komen waar ongevaccineerden rondlopen.

Ik vind het rot als het zo zou moeten, maar zo'n regelgeving zorgt er wel voor dat het echt loont om je te laten vaccineren en de mensen die niet extreem tegen zijn, zullen dan het gemak dat de prikken geven, toch zwaarder gaan wegen vermoed ik.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:59

Maar dan mogen die mensen ook stoppen met zorgpremie betalen toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:02

Daks schreef:

Waarom?
Er is meer dan corona zorg.
Met het gebroken been bij wijze van is gewoon hulp.

Van mij mag het ook.
Alle zorg gaat door.
Corona ook. Maar zijn de corona plaatsen vol dan pech voor niet gevaccineerden. Corona is toch niet ernstig. Nou bij niet ernstige ziektes kun je prima thuis onder de wol.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:03

Daks schreef:

Wat mij betreft prima want de grootste categorie niet prikkers zit in de groep zorgtoeslag ontvangers. En dan ook geen zorg meer afnemen van huisarts enzenz.
Misschien maar een gezamenlijk brood fonds oprichten, alhoewel drie weken op de ic zo 20 a 30.000 euro kost dus moeten ze wel fiks inleggen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:07

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:09

bigone schreef:
Daks schreef:

Wat mij betreft prima want de grootste categorie niet prikkers zit in de groep zorgtoeslag ontvangers. En dan ook geen zorg meer afnemen van huisarts enzenz.
Misschien maar een gezamenlijk brood fonds oprichten, alhoewel drie weken op de ic zo 20 a 30.000 euro kost dus moeten ze wel fiks inleggen.

3 weken op de IC kost wel wat meer dan dat :')
Amerikaanse toestanden krijg je dan...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:09

bigone schreef:
Daks schreef:

Dan wil je mensen gewoon laten dood gaan. Oke goed om te weten.

En heb je een bron van zorgtoeslag ontvangers? Of is dat een aanname

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:10

Suzanne F. schreef:
niet te veel moe om maken.
Proberen jezelf goed te beschermen en wat anderen doen is aan hun.
Dit zijn van die dingen die wij niet kunnen sturen al gedragen we ons goed waar anderen het verdommen.
Het is zonde van je energie.

Ik zelf laat alles over me heen komen. Zie wel waar dit schip strandt. Ben gevaccineerd en houd me netjes aan de regels. Meer kan ik niet doen dan me er verder bij neer te leggen en geloof me, dat geeft best wel rust.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:21

Dais, er stond een bericht op het nieuws welke groepen het minste vaccineren, laagopgeleid, allochtonen en rechts christelijk . De rechts christelijke groepen zijn vaak nergens voor verzekerd en betalen een bepaald bedrag dat in een speciale pot komt. De twee eerste groepen zijn vaak ( helaas) oververtegenwoordigd in de groep laagst betaalde banen en hebben dus ook vaak de meeste toeslagen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:24

Winged schreef:
Needje schreef:

It's gonna be a cold and lonely christmassss :)ddd

Koud misschien wel, maar lonely echt niet. Ik ga me in eigen huis niet aan maatregelen houden. Ik haak hier echt af merk ik. Zwarte pieten die wellicht een mondkapje op moeten. Ze worden helemaal gek. Dit kan toch allemaal niet meer.

Ik merk dat ik echt heel boos ben over de aanpak nu. Dat gedreig weer met een lock down en maatregelen voor iedereen om de niet gevaccineerden maar te beschermen. Waarom niet gelijk een 2g aanpak?!

Asielzoekerscentra stromen over en in diverse plaatsen hebben ze overlast van asielzoekers omdat zij zich misdragen. En het is vreselijk als je niet veilig bent in eigen land. Ik vind de verhalen van veel vluchtelingen ook enorm triest. Maar dit gaat zo ook fout lopen. Ga eerst eens voor het eigen land en eigen bevolking zorgen voor je de zorg voor veel te veel asielzoekers kunt aannemen. Steek eerst het geld eens hier in de zorg. Meer bedden en meer happy personeel.
En inzetten op vaccineren, vaccineren, vaccineren. Opschieten met de boosters en alleen maatregelen voor niet gevaccineerden.

Stop verdorie toch eens met die halfbakken maatregelen op te leggen aan iedereen en steeds die grens weer te verleggen. Teveel niet gevaccineerden belasten de zorg. Ga dáár wat aan doen. Als ik de booster kan halen tijd ik er vandaag nog voor naar de andere kant van het land. Maar verder…. Mij niet meer bellen. Dit staat er oa in het artikel:

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:38

Ja de ziekenhuis en IC cijfers zijn overduidelijk. Zet in op 2G en zsm boosters. Ik pak m ook direct aan, zwanger en wel.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:44

Ik ga echt niet meewerken aan nog zwaardere regels. Famille en vrienden zijn hier gewoon welkom.