Oscar schreef:Ik ben het even kwijt hoor, maar weten jullie hoe het zit met de kerken? Vast geen qr-code voor de kerken maar wel voor het zwembad, gok ik?
belachelijk hè.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Oscar schreef:Ik ben het even kwijt hoor, maar weten jullie hoe het zit met de kerken? Vast geen qr-code voor de kerken maar wel voor het zwembad, gok ik?
belachelijk hè.
karuna schreef:Wat staat er in die link?
Geen idee kan daar ook niks over vinden.
Maar wat een ge..... zeg. Sportbonden: Wil niet, musea: wil niet, scholen: wil niet, horeca: wil niet ga zomaar door. Echt er zal iets moeten gebeuren maar alleen maar wil niet.oftewel de ander moet de ellende maar oplossen maar er zelf vooral geen enkele moeite voor willen doen. Stelletje .... (slikt woorden in die niet zo aardig zijn)
Needje schreef:
Citaat:Vaccinatie-effect
Volgens beddencoördinator en bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC is het overgrote deel van de nu 1300 opgenomen coronapatiënten niet gevaccineerd, zo benadrukte hij opnieuw op vragen hierover van Kamerlid Wybren van Haga. Kuipers: ,,Ze werken sterk. Je zou rustig de stelling kunnen verdedigen dat als iedereen in Nederland gevaccineerd was, er van de huidige 1300 opgenomen patiënten meer dan duizend niet in het ziekenhuis zouden hebben gelegen. Dan hadden 250 mensen in de ziekenhuizen gelegen en was er niets aan de hand geweest en hadden we niet hoeven spreiden.’’ De patiënten die - ondanks dubbele inenting - toch met covid in het ziekenhuis belanden, hebben vaak onderliggende medische problemen, schetst Kuipers.
Achterom schreef:karuna schreef:Wat staat er in die link?
Geen idee kan daar ook niks over vinden.
Maar wat een ge..... zeg. Sportbonden: Wil niet, musea: wil niet, scholen: wil niet, horeca: wil niet ga zomaar door. Echt er zal iets moeten gebeuren maar alleen maar wil niet.oftewel de ander moet de ellende maar oplossen maar er zelf vooral geen enkele moeite voor willen doen. Stelletje .... (slikt woorden in die niet zo aardig zijn)
Heel eerlijk: de sportbonden ben ik het mee eens. Bedenk wel dat het veelal vrijwilligers zijn die dan moeten gaan controleren en handhaven hè. Maar de daar hebben de dames en heren in Den Haag vast niet bij stilgestaan. In plaats dat ze zelf achter hun bureau vandaan zouden komen om een handje te helpen...
IMANDRA schreef:Needje schreef:
Tja, als er dan lockdowns komen is het wel 'onze' eigen schuld, omdat de regels niet genoeg worden nageleefd.
Wel interessante stukjes uit het artikel wat je linkt:Citaat:Vaccinatie-effect
Volgens beddencoördinator en bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC is het overgrote deel van de nu 1300 opgenomen coronapatiënten niet gevaccineerd, zo benadrukte hij opnieuw op vragen hierover van Kamerlid Wybren van Haga. Kuipers: ,,Ze werken sterk. Je zou rustig de stelling kunnen verdedigen dat als iedereen in Nederland gevaccineerd was, er van de huidige 1300 opgenomen patiënten meer dan duizend niet in het ziekenhuis zouden hebben gelegen. Dan hadden 250 mensen in de ziekenhuizen gelegen en was er niets aan de hand geweest en hadden we niet hoeven spreiden.’’ De patiënten die - ondanks dubbele inenting - toch met covid in het ziekenhuis belanden, hebben vaak onderliggende medische problemen, schetst Kuipers.
Qua zwaardere maatregelen:
- Zware lockdownregels en als dat niet werkt:
- Beperking van openingstijden in de horeca
- Beperking van thuisbezoek
- Herinvoering van verplichte vaste zitplekken
- Sluiting van niet-essentiële winkels.
- 2G-protocol
Ik vind het jammer dat alles behalve die laatste iedereen treft, niet alleen de mensen die zich niet vaccineren en/of mensen die zich niet aan de bestaande regels houden. Snap dat ze in principe geen extra verdeling willen creëren, maar iedereen dan maar benadelen is toch ook geen goede optie? Of in ieder geval geen optie die goed gaat vallen.
Ben benieuwd... hoop dat mensen zich aan de regels gaan houden zodat dit niet nodig is, maar ben er bang voor.
Suzanne F. schreef:Je zag dit al maanden geleden aankomen natuurlijk. Het dilemma tussen maatregelen voor allen en enkel voor ongevaccineerden. Wat een gedoe allemaal. Ik word er in mijn hoofd ook zo moe van. Waarom moet het allemaal nou zo moeilijk gaan? Maar de simpelere oplossingen wil het kabinet niet want Oh nee, dat is niet ethisch verantwoord ofzo. Pfffff.
Daks schreef:Suzanne ga jij lekker die mensen vasthouden waarbij verplicht een vaccin word gezet. Want dat is toch uiteindelijk iets wat dan ook niet te voorkomen is. Als mensen nu niet vrijwillig gaan gaan ze dan ook niet.
Zal jij nog lekker slapen?
En ja dit is nog heel ver weg hopelijk.
Daks schreef:Maar dan mogen die mensen ook stoppen met zorgpremie betalen toch?
Daks schreef:Maar dan mogen die mensen ook stoppen met zorgpremie betalen toch?
bigone schreef:Daks schreef:Maar dan mogen die mensen ook stoppen met zorgpremie betalen toch?
Wat mij betreft prima want de grootste categorie niet prikkers zit in de groep zorgtoeslag ontvangers. En dan ook geen zorg meer afnemen van huisarts enzenz.
Misschien maar een gezamenlijk brood fonds oprichten, alhoewel drie weken op de ic zo 20 a 30.000 euro kost dus moeten ze wel fiks inleggen.
bigone schreef:Daks schreef:Maar dan mogen die mensen ook stoppen met zorgpremie betalen toch?
Wat mij betreft prima want de grootste categorie niet prikkers zit in de groep zorgtoeslag ontvangers. En dan ook geen zorg meer afnemen van huisarts enzenz.
Misschien maar een gezamenlijk brood fonds oprichten, alhoewel drie weken op de ic zo 20 a 30.000 euro kost dus moeten ze wel fiks inleggen.
Suzanne F. schreef:niet te veel moe om maken.Je zag dit al maanden geleden aankomen natuurlijk. Het dilemma tussen maatregelen voor allen en enkel voor ongevaccineerden. Wat een gedoe allemaal. Ik word er in mijn hoofd ook zo moe van. Waarom moet het allemaal nou zo moeilijk gaan? Maar de simpelere oplossingen wil het kabinet niet want Oh nee, dat is niet ethisch verantwoord ofzo. Pfffff.
Winged schreef:Needje schreef:
It's gonna be a cold and lonely christmassss