Pandora2 schreef:Wat is er aan de hand in de UK ?
Ik lees dat alles daar weer stijgt. Inclusief de ziekenhuisopnames met 30%.
Dat is niet zo best.
Ik denk totaal losgaan terwijl bijna iedereen maar 1 prik gehad heeft.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De Britten vaccineren aan een hoog tempo hun landgenoten, maar de Indiase variant speelt hen parten. Voor het eerst sinds begin april piekt het aantal dagelijkse besmettingen boven de 4.000. In een week tijd nam het aantal positieve tests toe met 50 procent. Het aantal ziekenhuisopnames steeg in dezelfde tijd met 30 procent.
Premier Boris Johnson wil op 21 juni alle maatregelen opheffen, maar experts vrezen voor een derde golf en vragen om de maatregelen tot twee maanden langer vol te houden. De rest van de wereld volgt de Britse situatie met argusogen. Meer dan 70 procent van de volwassenen kreeg al een eerste prik van het vaccin, ruim 40 procent is volledig gevaccineerd. Ondanks de hoge vaccinatiegraad rukt de Indiase variant snel op. Het maakt nu drie kwart van de nieuwe gevallen uit. Recente studies toonden aan dat de vaccins goed werken tegen de Indiase variant, maar wel pas na een volledige vaccinatie. Intussen heeft de Britse regering in verschillende Britse regio’s de maatregelen opnieuw aangescherpt. Omdat de Indiase variant (veel) besmettelijker lijkt dan de Britse variant kunnen de cijfers nog fors doorstijgen, zegt expertengroep SAGE. “We zouden eind juli weer naar 1.000 doden én 10.000 ziekenhuisopnames per dag kunnen gaan.”
bigone schreef:Maar de mensen die bvb gisteren positief getest hebben zullen ook klachten hebben en wanneer je klachten hebt lijkt het mij dat je besmettelijk bent. Anders ga je niet testen, zonder klachten.
Sizzle schreef:Pandora2 schreef:Wat is er aan de hand in de UK ?
Ik lees dat alles daar weer stijgt. Inclusief de ziekenhuisopnames met 30%.
Dat is niet zo best.
Ik denk totaal losgaan terwijl bijna iedereen maar 1 prik gehad heeft.
Echwel schreef:1352 coronapatiënten in het ziekenhuis, 499 op de IC - https://nos.nl/l/2382743#UPDATE-container-53448114
Positief blijven
Negatieviteit is slecht voor een.mens
Shadow0 schreef:Echwel schreef:1352 coronapatiënten in het ziekenhuis, 499 op de IC - https://nos.nl/l/2382743#UPDATE-container-53448114
Positief blijven
Negatieviteit is slecht voor een.mens
Voor die bijna tweeduizend mensen was het virus blijkbaar toch nog iets schadelijker dan wat je met wat 'positiviteit' kunt negeren.
MoniqueT schreef:Die kleurcodes werken per land, waarbij voor eilandengroepen (geïsoleerd) uitzonderingen worden gemaakt. Zo zijn hier Mallorca en Ibiza geel en het platteland van Spanje oranje, ondanks dat de meest toeristische gebieden als de Costa Blanca en Murcia ver onder de eisen voor heel zitten. Wij lijden onder de hogere cijfers van andere delen op het vasteland.
bigone schreef:Shadow , in sommige dingen die je zegt kan ik me vinden maar is je glas altijd zo leeg ?
Citaat:Ik denk dat iedereen de ziekenhuizen graag leeg ziet, zeer veel Nederlanders werken daar graag aan mee, door zich aan de regels te houden en te vaccineren. Op dit moment het enigste wat we kunnen doen.
Citaat:Er zal zeker een evaluatie in de politiek plaatsvinden over wat fout is gegaan en beter had gekund maar soms kun je ook in een negatieve mindset blijven zitten.
Citaat:Heeft Corona heftig toegeslagen in je familie en vrienden kring? Omdat je dus al maanden op deze manier post, vandaar .
Electra63 schreef:Maar de politiek = het volk is het niet met elkaar eens over het te voeren beleid.
Citaat:Gewoon z.s.m. vaccineren, lijkt mij daarom de beste oplossing.
Echwel schreef:Jeetje sorry maar na alle coronagedoe ben ik toe aan positieve instellingen
Hier word ik echt naar van
Echwel schreef:Shadow is er wel eens iets positiefs te zeggen..
Huertecilla schreef:Echwel schreef:Shadow is er wel eens iets positiefs te zeggen..
Ik heb zo langzamerhand wel een A4 vol aan positieve direct/indirecte effecten genoemd en echt niet omdat mijn glas vet meer dan half vol is.
bigone schreef:Denk dat er een groot verschil is in het kijken naar het totaalplaatje zoals Shadow doet en naar eigen positieve effecten.