Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:42

Wanneer mensen zonder symptomen zo besmettelijk zijn ben je weer terug bij de aerosolen en ventileren.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:46

Rare vraag mss
Ik zit in de risicogroep, hart en longproblemen en heb sinds een week kiespijn
Nu ben ik al bang voor de tandarts dus , dom, ik ging wachten tot het over was
Het wordt erger dus ik vrees dat ik moet gaan
Mn ta zit in rotterdam rijnmond en ik ben doodsbang corona op te lopen daar
Overdrijf ik?
Laatst bijgewerkt door tokedri op 22-10-20 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:48

@tokedori
Bij een tandarts worden juist goede maatregelen genomen tegen corona.
De kans dat je daar corona krijgt is veel kleiner dan bij boodschappen doen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:52

Brainless schreef:
@tokedori
Bij een tandarts worden juist goede maatregelen genomen tegen corona.
De kans dat je daar corona krijgt is veel kleiner dan bij boodschappen doen.

Ik bestel haha
Ja ik denk dat je gelijk hebt
Alleen ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving die niet gaan testen, wel gaan werken met klachten enz
Dus mijn vertrouwen is niet zo groot

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:45

Ik merk ook wel in mijn omgeving dat mensen makkelijker beginnen te worden. Zelf kan ik het gelukkig af en toe al iets beter loslaten dan in het begin. Vaak nu wel ook mensen met lichte klachten waarbij ik toch helaas wat paniekerig voel. Wel blijft dat nu korter aanhouden. Ik vindt ook het op school heel krom daar mag je met max 13 in een klas zitten. En thuis maar max 3 personen per dag. Dan denk ik gooi de scholen dicht... Ze wouden mij ook nog naast een keuzedeel weer tijdelijk in een andere klas zetten. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wil en ik dat omtrent corona niet zie zitten. Hier was mijn slber het gelukkig mee eens.

En eigenwijze mensen hou je toch. Mijn vader zegt ik heb ook een snotneus en voel me wat moe. Vanmorgen was hij niet thuis , en is gewoon naar de Gamma en Action geweest. En mijn vader is risicopatiënt en een plaats op de ic zal mij niks verbazen mocht hij het hebben. Nu hadden een aantal cliënten en collega's ook deze klachten en zijn gelukkig allemaal negatief. Van cliënten werd ik vroeger ook regelmatig ziek en verkouden. Tegenwoordig niet meer , maar ik neem het wel mee naar huis. meestal wordt mijn vader ook verkouden als er cliënten verkouden zijn. Toch moet je er niet vanuit gaan dat het maar iets kleins is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:44

Ik lees net dat veiligheid regio Twente vraagt om een lockdown vanwege de hoeveelheid besmettingen. In ieder geval scholen en sport dicht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:02

Wij houden ons redelijk aan de adviezen. Werken bijna volledig thuis, gaan niet fun-shoppen of naar drukke plaatsen. Stal heeft strenge maatregelen, naar de supermarkt doe ik een mondkapje op. Ik ga niet met OV.
Maar vandaag had ik een crematie en hebben wij toch de vereiste afstand niet al die tijd gehouden.
Ik heb wat naaste familie omhelsd, maar wel met mondkapje.
Het is dan gewoon moeilijk om je aan de adviezen te houden.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:38

Popstra schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat veel besmettingen niet te herleiden zijn. Waar komt het dan vandaan??
Evenals 68 nerst fokkerijen..hoe dan?? Of dat er gewoon een voetbal elftal uit NL in Napels welkom is terwijl het gros van dat team besmet thuis zit. Ja want commersie..ja dus?? Napels...volgens mij was Italie toch een van de slechtst getroffen landen een golf eerder!?
Ik begrijp dat veel mensen hun vraagtekens hebben bij ,,corona,,
Ik heb ze zelf soms ook. niet dat ik ga complot denken want daar ben ik te nuchter voor maar vind sommige dingen toch je aan het denken zetten.

Nou dat heb ik soms ook. Ik ben dit weekend ziek geworden en ben positief getest op corona. Vorige week was hier vakantie en ik ben de hele week thuis geweest bij onze kinderen. Die ook nergens zijn geweest. Mijn man heeft toevallig de boodschappen gedaan, ik heb geen winkel gezien. En tóch ben ik positief op corona getest terwijl ik amper anderen mensen heb gezien of gesproken, ik werk vanuit huis,je mag niet in de scholen en sport clubs komen dus zeg het maar. Mijn man is ondertussen ook verkouden geworden maar is negatief getest terwijl hij veel onder de klanten is en hele dagen van huis is... het blijft soms vreemd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:44

elizabeth85 schreef:
Popstra schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat veel besmettingen niet te herleiden zijn. Waar komt het dan vandaan??
Evenals 68 nerst fokkerijen..hoe dan?? Of dat er gewoon een voetbal elftal uit NL in Napels welkom is terwijl het gros van dat team besmet thuis zit. Ja want commersie..ja dus?? Napels...volgens mij was Italie toch een van de slechtst getroffen landen een golf eerder!?
Ik heb ze zelf soms ook. niet dat ik ga complot denken want daar ben ik te nuchter voor maar vind sommige dingen toch je aan het denken zetten.

Nou dat heb ik soms ook. Ik ben dit weekend ziek geworden en ben positief getest op corona. Vorige week was hier vakantie en ik ben de hele week thuis geweest bij onze kinderen. Die ook nergens zijn geweest. Mijn man heeft toevallig de boodschappen gedaan, ik heb geen winkel gezien. En tóch ben ik positief op corona getest terwijl ik amper anderen mensen heb gezien of gesproken, ik werk vanuit huis,je mag niet in de scholen en sport clubs komen dus zeg het maar. Mijn man is ondertussen ook verkouden geworden maar is negatief getest terwijl hij veel onder de klanten is en hele dagen van huis is... het blijft soms vreemd.

Amper mensen maar eentje is genoeg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:45

elizabeth85 schreef:
Popstra schreef:

Het kan zijn dat je 14 dagen terug vanaf dat je ziek werd al besmet bent geraakt. Zijn niet veel mensen die na 14 dagen ziek ervan worden. De meeste al tussen de 2 en 5 dagen maar het kan uitlopen van 10 tot 14 dagen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:52

Bij ons op het werk vandaag ineens 2 telefoontjes dat gasten positief getest waren en enkele dagen geleden bij ons in het hotel verbleven.

Reactie van mijn baas: "We ondernemen nu verder geen actie. Zolang niemand langer dan 15 min binnen 1.5 meter bij de gasten is geweest."

Sorry, wat is dit voor iets raars? Alsof wij nog weten wie deze mensen waren en of ik dan heb getimed hoe lang ik met ze gesproken heb. Is dit een bewezen wetenschappelijke beredenering waar wij niks van weten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:56

Dit gebeurt overal geloof ik. Want als het goed is is niemand binnen 1,5m van die mensen geweest...
(niet dat ik het goed vind of het ermee eens ben, maar dit gebeurt bv op school ook)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:58

Sheran schreef:
Dit gebeurt overal geloof ik. Want als het goed is is niemand binnen 1,5m van die mensen geweest...
(niet dat ik het goed vind of het ermee eens ben, maar dit gebeurt bv op school ook)

Ja raar toch. Alsof dat de enige manier is om het te krijgen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 06:43

Vanochtend opgestaan met keelpijn en wat benauwd. Werk in het onderwijs, zal toch niet he... :\

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:10

Electra63 schreef:
Wij houden ons redelijk aan de adviezen. Werken bijna volledig thuis, gaan niet fun-shoppen of naar drukke plaatsen. Stal heeft strenge maatregelen, naar de supermarkt doe ik een mondkapje op. Ik ga niet met OV.
Maar vandaag had ik een crematie en hebben wij toch de vereiste afstand niet al die tijd gehouden.
Ik heb wat naaste familie omhelsd, maar wel met mondkapje.
Het is dan gewoon moeilijk om je aan de adviezen te houden.

Gecondoleerd, het is een nare tijd om zoiets te moeten meemaken. Wel of niet in vlose contact komen met andere mensen is een risico waarbij je steeds voor jezelf moet afwegen hoe groot het risico is en hoe groot je belang is. Ik snap de keuze.

Maar ik wil toch weer even wijzen op de zinsnede:'maar wel met mondkapje'. Dat heeft alleen maar zin als een (niet medisch) mondkapje zou beschermen. Ik blijf de tendens van het gevoel van (schijn) veiligheid met mondkapjes gevaarlijk vinden, omdat mensen zich dan minder goed aan de regels houden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:57

veerledec schreef:
Maar ik wil toch weer even wijzen op de zinsnede:'maar wel met mondkapje'. Dat heeft alleen maar zin als een (niet medisch) mondkapje zou beschermen. Ik blijf de tendens van het gevoel van (schijn) veiligheid met mondkapjes gevaarlijk vinden, omdat mensen zich dan minder goed aan de regels houden.

Klopt. De realistische boodschap is: met mondkapjes is het een beetje veiliger dan zonder. Maar regel 1 blijft afstand houden. (Alleszins begrijpelijk dat dat bij een crematie niet te doen is. Dus Electra63: gecondoleerd en helemaal geen verwijt aan jullie! :knuffel: )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:03

Flying_Angel schreef:
Vanochtend opgestaan met keelpijn en wat benauwd. Werk in het onderwijs, zal toch niet he... :

Het hoeft niet. Hier ook verkouden, hoesten en benauwd geweest maar was negatief. Je kan ook nog gewoon verkouden zijn in deze tijd hè?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:06

Flying_Angel schreef:
Vanochtend opgestaan met keelpijn en wat benauwd. Werk in het onderwijs, zal toch niet he... :

He ships!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:14

Inderdaad, kan ook gewoon herfstgriepje zijn. Gelukkig kan ik me vandaag al laten testen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:23

N0a schreef:
Bij ons op het werk vandaag ineens 2 telefoontjes dat gasten positief getest waren en enkele dagen geleden bij ons in het hotel verbleven.

Reactie van mijn baas: "We ondernemen nu verder geen actie. Zolang niemand langer dan 15 min binnen 1.5 meter bij de gasten is geweest."

Sorry, wat is dit voor iets raars? Alsof wij nog weten wie deze mensen waren en of ik dan heb getimed hoe lang ik met ze gesproken heb. Is dit een bewezen wetenschappelijke beredenering waar wij niks van weten?

Ja dit is ook het beleid van rivm/ggd. Collega kreeg exact hetzelfde te horen van ggd toen zijn schoonzus besmet was.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:51

Dat is ook waar de app op 'afgaat' toch?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:52

Dat is idd het beleid van de contactonderzoeken van de GGD...

Ik ben vorige week met een Corona positief persoon in aanraking geweest. Contactberoep dus ong een uur binnen 1,5 meter van elkaar geweest, heeft met haar hoofd bijna continu boven me gehangen en me aangeraakt natuurlijk :\ wel voorzorgsmaatregelen van desinfecteren en mondkapjes genomen maar goed, hoeveel is dat waard. Ze kreeg een aantal uur na mijn behandeling flinke klachten en is de dag erna positief getest. Heb het via een appje moeten lezen en verder natuurlijk geen follow up van de GGD of iets want dat ligt volledig op z’n gat. Ik had over dat appje echt mákkelijk heen kunnen lezen en dan had ik het pas veel te laat geweten.

En dan is dit even mijn persoonlijke verhaaltje maar gezien het in heel NL zo gaat dan snap ik wel waarom het uit de hand loopt allemaal. En dan kun je wel een harde lockdown doen maar als je dit soort zaken niet fors op kunt schalen dan is dat op de lange termijn ook niets waard, alleen pappen en nathouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:59

Memories schreef:
Dat is idd het beleid van de contactonderzoeken van de GGD...

Ik ben vorige week met een Corona positief persoon in aanraking geweest. Contactberoep dus ong een uur binnen 1,5 meter van elkaar geweest, heeft met haar hoofd bijna continu boven me gehangen en me aangeraakt natuurlijk : wel voorzorgsmaatregelen van desinfecteren en mondkapjes genomen maar goed, hoeveel is dat waard. Ze kreeg een aantal uur na mijn behandeling flinke klachten en is de dag erna positief getest. Heb het via een appje moeten lezen en verder natuurlijk geen follow up van de GGD of iets want dat ligt volledig op z’n gat. Ik had over dat appje echt mákkelijk heen kunnen lezen en dan had ik het pas veel te laat geweten.

En dan is dit even mijn persoonlijke verhaaltje maar gezien het in heel NL zo gaat dan snap ik wel waarom het uit de hand loopt allemaal. En dan kun je wel een harde lockdown doen maar als je dit soort zaken niet fors op kunt schalen dan is dat op de lange termijn ook niets waard, alleen pappen en nathouden...

Ben je dan nu in quarantaine? Of wat is dan het advies?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:00

Balen Memories. Nu moet je tien dagen in quarantaine? Wel snel getest, dat scheelt gelukkig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:00

Over een apje heenlezen? Nee, dat heb ik dan weer niet..

En ik denk dat de baas dan het hotel moet sluiten voor twee weken en alle klanten uit die periode bellen?

In principe heeft het contactberoep jouw gegevens, ze kan je ook bellen?
Mijn partner is enige tijd geleden ook zelf gebeld door een contact. Heeft niemand de GGD voor nodig gehad.. Je kan toch zelf ook wat? Als je alles laat afhangen van wat anderen voor je regelen wordt t helemaal zo'n verzorgstaat...

Als je in contact bent geweest met een Covid patient moet je minimaal 14 dagen in quarantaine, en als je klachten krijgt moet je je laten testen.. Dat konden wij vrij makkelijk vinden :j
Edit: je hoeft niet in quarantaine, maar dat zou ik dan wel doen .. (heeft mijn partner gedaan iig)