Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:@tokedori
Bij een tandarts worden juist goede maatregelen genomen tegen corona.
De kans dat je daar corona krijgt is veel kleiner dan bij boodschappen doen.
Popstra schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat veel besmettingen niet te herleiden zijn. Waar komt het dan vandaan??
Evenals 68 nerst fokkerijen..hoe dan?? Of dat er gewoon een voetbal elftal uit NL in Napels welkom is terwijl het gros van dat team besmet thuis zit. Ja want commersie..ja dus?? Napels...volgens mij was Italie toch een van de slechtst getroffen landen een golf eerder!?
Ik begrijp dat veel mensen hun vraagtekens hebben bij ,,corona,,
Ik heb ze zelf soms ook. niet dat ik ga complot denken want daar ben ik te nuchter voor maar vind sommige dingen toch je aan het denken zetten.
elizabeth85 schreef:Popstra schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat veel besmettingen niet te herleiden zijn. Waar komt het dan vandaan??
Evenals 68 nerst fokkerijen..hoe dan?? Of dat er gewoon een voetbal elftal uit NL in Napels welkom is terwijl het gros van dat team besmet thuis zit. Ja want commersie..ja dus?? Napels...volgens mij was Italie toch een van de slechtst getroffen landen een golf eerder!?
Ik heb ze zelf soms ook. niet dat ik ga complot denken want daar ben ik te nuchter voor maar vind sommige dingen toch je aan het denken zetten.
Nou dat heb ik soms ook. Ik ben dit weekend ziek geworden en ben positief getest op corona. Vorige week was hier vakantie en ik ben de hele week thuis geweest bij onze kinderen. Die ook nergens zijn geweest. Mijn man heeft toevallig de boodschappen gedaan, ik heb geen winkel gezien. En tóch ben ik positief op corona getest terwijl ik amper anderen mensen heb gezien of gesproken, ik werk vanuit huis,je mag niet in de scholen en sport clubs komen dus zeg het maar. Mijn man is ondertussen ook verkouden geworden maar is negatief getest terwijl hij veel onder de klanten is en hele dagen van huis is... het blijft soms vreemd.
elizabeth85 schreef:Popstra schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat veel besmettingen niet te herleiden zijn. Waar komt het dan vandaan??
Nou dat heb ik soms ook. Ik ben dit weekend ziek geworden en ben positief getest op corona. Vorige week was hier vakantie en ik ben de hele week thuis geweest bij onze kinderen. Die ook nergens zijn geweest. Mijn man heeft toevallig de boodschappen gedaan, ik heb geen winkel gezien. En tóch ben ik positief op corona getest terwijl ik amper anderen mensen heb gezien of gesproken, ik werk vanuit huis,je mag niet in de scholen en sport clubs komen dus zeg het maar. Mijn man is ondertussen ook verkouden geworden maar is negatief getest terwijl hij veel onder de klanten is en hele dagen van huis is... het blijft soms vreemd.
Electra63 schreef:Wij houden ons redelijk aan de adviezen. Werken bijna volledig thuis, gaan niet fun-shoppen of naar drukke plaatsen. Stal heeft strenge maatregelen, naar de supermarkt doe ik een mondkapje op. Ik ga niet met OV.
Maar vandaag had ik een crematie en hebben wij toch de vereiste afstand niet al die tijd gehouden.
Ik heb wat naaste familie omhelsd, maar wel met mondkapje.
Het is dan gewoon moeilijk om je aan de adviezen te houden.
veerledec schreef:Maar ik wil toch weer even wijzen op de zinsnede:'maar wel met mondkapje'. Dat heeft alleen maar zin als een (niet medisch) mondkapje zou beschermen. Ik blijf de tendens van het gevoel van (schijn) veiligheid met mondkapjes gevaarlijk vinden, omdat mensen zich dan minder goed aan de regels houden.
N0a schreef:Bij ons op het werk vandaag ineens 2 telefoontjes dat gasten positief getest waren en enkele dagen geleden bij ons in het hotel verbleven.
Reactie van mijn baas: "We ondernemen nu verder geen actie. Zolang niemand langer dan 15 min binnen 1.5 meter bij de gasten is geweest."
Sorry, wat is dit voor iets raars? Alsof wij nog weten wie deze mensen waren en of ik dan heb getimed hoe lang ik met ze gesproken heb. Is dit een bewezen wetenschappelijke beredenering waar wij niks van weten?
Memories schreef:Dat is idd het beleid van de contactonderzoeken van de GGD...
Ik ben vorige week met een Corona positief persoon in aanraking geweest. Contactberoep dus ong een uur binnen 1,5 meter van elkaar geweest, heeft met haar hoofd bijna continu boven me gehangen en me aangeraakt natuurlijkwel voorzorgsmaatregelen van desinfecteren en mondkapjes genomen maar goed, hoeveel is dat waard. Ze kreeg een aantal uur na mijn behandeling flinke klachten en is de dag erna positief getest. Heb het via een appje moeten lezen en verder natuurlijk geen follow up van de GGD of iets want dat ligt volledig op z’n gat. Ik had over dat appje echt mákkelijk heen kunnen lezen en dan had ik het pas veel te laat geweten.
En dan is dit even mijn persoonlijke verhaaltje maar gezien het in heel NL zo gaat dan snap ik wel waarom het uit de hand loopt allemaal. En dan kun je wel een harde lockdown doen maar als je dit soort zaken niet fors op kunt schalen dan is dat op de lange termijn ook niets waard, alleen pappen en nathouden...