Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:34

SusanH schreef:
Keet schreef:
Vond het gister bij de mac juist super netjes geregeld.
Paar vragen bij de deur en handen ontsmetten. Bordje mee en bestellen.
Aan tafel gaan zitten en dan komen ze het eten brengen

Waar wij waren mocht maar 1 persoon naar binnen. Kon je een beetje op de ongezellige parkeerplaats achter de dranghekken met afzetlint je eten opeten. Nee bedankt.

Ok, dat is in Zaandam niet meer zo. Daar is het restaurant gewoon open, al ziet het er nogal afgesloten uit.
En was met een kind, en die worden meestal niet meegetelt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:41

Sizzle schreef:
Vanaf vandaag is bij ons de ‚noodtoestand‘ officieel opgeheven. Er moet naar eigen verantwoording afstand gehouden worden (nu 1,5 m ipv voorheen 2) en indien geen afstand gehouden kan worden voor langer dan 15 min is een masker aangeraden.
In restaurants e.d. mag je wel gewoon in groepen maar bij meer dan 6 moet je een contact achter laten (1 per groep).
Bijeenkomsten tot 1000 mensen zijn weer toegestaan.
Op openbare plekken moeten nog wel maatregelen aanwezig zijn zodat mensen zich kunnen beschermen (dus 1 richting en desinfectiemiddel bijv).
Werkgevers zijn dit echter niet meer verplicht, op de werkvlier geldt eigen verantwoording.

Weet je ook hoe het bij jullie zit bij middelbare scholen? (Al zullen ze bij jullie ook tegen de vakantie aan zitten of al hebben)
Gewoon interesse haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:44

Die waren al weer open sinds 11 mei :)
Alleen beroepsopleidingen waren nog thuis.

Misschien ter nuance, eerst waren kinderen boven de 12 nog in halve klassen, sinds 6 juni is het weer normaal.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-06-20 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:44

Wij hebben zaterdag op een terras geluncht . Was best druk, vond het gewoon herrie ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:07

Sizzle schreef:
Die waren al weer open sinds 11 mei :)
Alleen beroepsopleidingen waren nog thuis.

Misschien ter nuance, eerst waren kinderen boven de 12 nog in halve klassen, sinds 6 juni is het weer normaal.

Die nuance is wel belangrijk. Nederland loopt natuurlijk wat achter op de versoepelingen bij jullie. Bij ons is het boven de 12 nu natuurlijk nog in halve klassen maar dan heb ik toch wel hoop op een gezamenlijke start in Augustus.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:09

Ik vind het zo raar bij Adelante, een zorgorganisatie. Zij zijn de boel weer aan dichtgooien.

Ik had toevallig twee weken geleden en vorige week een afspraak voor een controle van mijn zoon.

Twee weken geleden: niks aan de hand, bij de balie even handen ontsmetten, zeggen tegen de medewerker dat ik geen corona heb en we konden wachten.

Vorige week: ik word eerst gebeld of we geen corona hebben. Dame aan de telefoon zegt dat mijn partner niet mee mag. Ik was not amused, want het ging om een ontwikkelingsonderzoek en dat gaat hem ook aan. Dus zij overleggen en het mocht wel, maar hij moest buiten wachten.
Waren we daar, mochten we niet samen in een ruimte zitten en ik moest een mondkapje op.

Allemaal prima, maar ik snap niet dat ze strenger worden. Er was ook al protest, omdat ze daar ook woongroepen hebben en mensen hun familie ineens niet meer mochten bezoeken..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:39

Jammer Beert.
Ik begrijp er niks van, zeker niet met dit mooie weer. Dat soort instellingen en dergelijke moeten het er juist nu van pakken voordat weer de herfst en winter er aan komen: droplets en aerosolen zijn in de buitenlucht nauwelijks van risico.
Oftewel: zorg gewoon dat je alles in de buitenlucht doet, en als het niet anders kan met ramen en deuren open.

Ps: je leest ook nergens dat mocht je binnen moeten zijn (oa basisschool) dat men een extra vest adviseert aangezien de ramen open blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:51

Hannanas schreef:
Jammer Beert.
Ik begrijp er niks van, zeker niet met dit mooie weer. Dat soort instellingen en dergelijke moeten het er juist nu van pakken voordat weer de herfst en winter er aan komen: droplets en aerosolen zijn in de buitenlucht nauwelijks van risico.
Oftewel: zorg gewoon dat je alles in de buitenlucht doet, en als het niet anders kan met ramen en deuren open.

Ps: je leest ook nergens dat mocht je binnen moeten zijn (oa basisschool) dat men een extra vest adviseert aangezien de ramen open blijven.

De meeste schoolgebouwen worden daar ook niet echt koeler van :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:20

lenaa_tje schreef:
Hannanas schreef:
Jammer Beert.

De meeste schoolgebouwen worden daar ook niet echt koeler van :')

Dat is minder erg dan te koud.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:22

Nou ... ik bedoel er dus eerder mee te zeggen dat een trui dus niet echt hoeft.
Heel eerlijk ik had liever gehad dan het met ramen en deuren open zo koel was dat de trui nodig was.
Ons gebouw blijft een stuk koeler met de ramen dicht wat dus niet mag. Normaal mogen we ook wel met ze naar buiten als je dat met je lesstof kan bedenken maar dat mag nu niet omdat die 1,5 meter dan nauwelijks te waarborgen is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:32

lenaa_tje schreef:
Nou ... ik bedoel er dus eerder mee te zeggen dat een trui dus niet echt hoeft.
Heel eerlijk ik had liever gehad dan het met ramen en deuren open zo koel was dat de trui nodig was.
Ons gebouw blijft een stuk koeler met de ramen dicht wat dus niet mag. Normaal mogen we ook wel met ze naar buiten als je dat met je lesstof kan bedenken maar dat mag nu niet omdat die 1,5 meter dan nauwelijks te waarborgen is.

Ja maar het punt is juist dat 1,5 meter technisch gezien kwa virus partikels in de buitenlucht Dus niet hoeft.

Wat betreft de schoolkinderen niet buiten met zijn allen sumo worstelen :p maar verder...

Ik vind echt dat er te “dom” wordt gekeken naar rare maatregelen door het rivm. Buiten moet je 1,5 meter maar je mag wel en in slecht geventileerde ruimtes zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:45

Tja vo raad hè ... zelfs basisschool kinderen (groep 8) die kennismaken mogen niet met zijn allen kennismaken want 1,5 meter ... :')
Maar het zijn nu eenmaal de regels waar je het mee moet doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:51

Wat een onzin. Dat bedoel ik met beste jongetje van de klas. De richtlijnen veel verder doorvoeren dan nodig is. Kinderen hoeven helemaal geen afstand te houden van elkaar als ze onder de 12 zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:25

SusanH schreef:
Wat een onzin. Dat bedoel ik met beste jongetje van de klas. De richtlijnen veel verder doorvoeren dan nodig is. Kinderen hoeven helemaal geen afstand te houden van elkaar als ze onder de 12 zijn.

Dat zei onze school ook maar het gaat om middelbare scholieren die wel 1,5 meter afstand moeten houden. Ze zijn dan bij ons, ook al is het kennismaken, middelbare scholieren.
Bij ons hebben ze het dus mooi buiten gedaan. Dat kennismaken is hartstikke belangrijk dus dat doe je dus met je hele nieuwe klas en mentor.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:56

op het MBO waar ik (nu nog) werk mag vanaf september maar 40% van de leerlingen op school aanwezig zijn, ze mogen ook niet in de spits reizen (ze komen uit heel Nederland).
Ik zit nu alle klassen te splitsen in 3 groepen en de roostermakers moeten een geheel nieuw lesrooster maken.

Ik vind het wat prematuur, want minister Slob (onderwijs) maakt 24 juni pas de regels bekend, maar ja, we zijn wel aan driedubbel werk gewend :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:30

lenaa_tje schreef:
Ik heb bij de McDonald’s gewoon het idee dat ze bij het openen van het restaurant gewoon de rest hebben laten staan van toen ze nog niet het restaurant mochten openen. :')
Ik was inderdaad aan het wachten op het terras omdat we dachten dat we niet samen naar binnen mochten. Staat inderdaad nergens aangegeven.

Oeh daar heb ik nou weer eens trek in... gewoon de mac. Ga vanavond weer uit eten maar volgende week maar eens naar de mac :D

Het is weliswaar weekend geweest maar toch
https://www.ad.nl/binnenland/rivm-voor-het-eerst-geen-nieuwe-sterfgevallen-sinds-corona-uitbraak-in-maart~a77dcaca/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:43

Haha dat hadden wij dus ook! :')

Al is het weekend geweest, toch fijn!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:44

Morrie schreef:
op het MBO waar ik (nu nog) werk mag vanaf september maar 40% van de leerlingen op school aanwezig zijn, ze mogen ook niet in de spits reizen (ze komen uit heel Nederland).
Ik zit nu alle klassen te splitsen in 3 groepen en de roostermakers moeten een geheel nieuw lesrooster maken.

Ik vind het wat prematuur, want minister Slob (onderwijs) maakt 24 juni pas de regels bekend, maar ja, we zijn wel aan driedubbel werk gewend :roll:

:') Hier hebben ze dus inderdaad een rooster gemaakt voor als we allemaal naar school mogen maar inderdaad 24 juni wordt er pas meer duidelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:46

Sizzle schreef:
Vanaf vandaag is bij ons de ‚noodtoestand‘ officieel opgeheven. Er moet naar eigen verantwoording afstand gehouden worden (nu 1,5 m ipv voorheen 2) en indien geen afstand gehouden kan worden voor langer dan 15 min is een masker aangeraden.
In restaurants e.d. mag je wel gewoon in groepen maar bij meer dan 6 moet je een contact achter laten (1 per groep).
Bijeenkomsten tot 1000 mensen zijn weer toegestaan.
Op openbare plekken moeten nog wel maatregelen aanwezig zijn zodat mensen zich kunnen beschermen (dus 1 richting en desinfectiemiddel bijv).
Werkgevers zijn dit echter niet meer verplicht, op de werkvlier geldt eigen verantwoording.

Ik ben sinds gisteren bij jou in het land :)
Kon aan de grens in ieder geval zo doorrijden. Verder vind ik het wel op Nederland lijken. sommigen houden netjes afstand, anderen komen veel te dicht bij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:43

Ik denk dat het overal vergelijkbaar is, mensen zijn mensen :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:08

Ja dat zag je maar met het toiletpapier, van Australië tot aan de US tot aan Nederland werd er toiletpapier gehamsterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:11

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:37

Ik ben net uit eten geweest. Handen ontsmet bij binnenkomst(zit er eigenlijk standaard in mijn systeem tegenwoordig) moest ook naam en telefoonnummer doorgeven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:41

Zoals ik er nu naar kijk ga ik het uit eten gaan skippen tot alles weer normaal is. Ik vind er niks aan op deze manier. Dan maar bestellen en afhalen of laten bezorgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:51

Buiten lunchen tijdens ons weekendje weg was prima te doen hoor.