Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:15

Precies! Dat!!!!!!

Er zijn gelukkig heel veel mensen die wel erg veel begrip voor ons hebben en vinden dat we het goed doen, maar dat we zelfs beveiliging nodig hebben gaat echt te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:19

Sheran schreef:
Ook maar even een mededeling dat niet iedereen perfect is (en ik zit er zelf erg mee...)
Ik woon helemaal alleen en had weken niemand gezien. Had afgesproken om langs te gaan bij een vriend (ex/het is ingewikkeld). Hij woont ook alleen en dichtbij. Van tevoren netjes gezegd met afstand en blabla. Ook omdat hij nog zijn ouders en zusje zag. Ging in het begin goed, maar misschien mede omdat hij ook zei dat hij zijn ouders en zusje op 1,5 meter afstand had gehouden heb ik op een gegeven moment toch een knuffel gegeven, mijn eenzaamheid werd te sterk denk ik :(. Vind het best erg van mezelf en zit nu enorm in de stress. Ik weet niet, ik wilde het even van me afschrijven denk ik. Had het gewoon niet verwacht van mezelf.

Zit je in de stress omdat je bang bent dat je nu besmet bent? Of omdat je je schuldig voelt?
Dat laatste is toch echt niet nodig. Je bent gewoon een mens toch, ik weet hoe moeilijk het is om weken lang in je eentje te zitten.
In het eerste geval: heb je daar reden toe, om daar bang voor te zijn?

In beide gevallen: :(:)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:28

_lautje_ schreef:
Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.

Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.

Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere :o
Het is vervelender als ik met koters de winkel in zou moeten.

Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:32

Sassii schreef:
Precies! Dat!!!!!!

Er zijn gelukkig heel veel mensen die wel erg veel begrip voor ons hebben en vinden dat we het goed doen, maar dat we zelfs beveiliging nodig hebben gaat echt te ver.

Wat erg dit ! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:39

Rytir schreef:
_lautje_ schreef:
Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.

Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.

Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere :o

Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.

Zo dan.... Lekker dat jij meent te moeten bepalen wie wel en wie niet mag bestellen/ophalen.
Bij de jumbo worden iedere dag nieuwe momenten toegevoegd. Die momenten vallen ook binnen een dag of 3. Dus misschien moet je van deze gratis tip gebruik maken :Y)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:41

Rytir schreef:
_lautje_ schreef:

Hoe zo? Wanneer moet hij dan boodschappen doen? Of hoe moet hij bij de kinderen zijn als hij aan het werk is. Das toch geen optie dan. Geloof niet dat de man van haar thuis werkt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:43

Soms dwingen de omstandigheden om volgens de rolpatronen van 1960 te leven. Man hier ook ondernemer en werkt ook fysiek keihard. Dus hoewel ik meewerk in het bedrijf en daarnaast nog twee andere kleine baantjes heb, maak ik veel minder uren en kan ik echt niet verlangen dat hij er nog huishoudelijke dingen naast doet. En nu helemaal niet want hij heeft al eens op de ic aan de beademing gelegen, dus misschien risicogroep.

Ik heb ook zo'n abonnement, vierpersoonshuishouden, vaak ook vijf of zes en geen winkels dichtbij. Als ik zou kunnen zou ik nu ook blijven bestellen, want ik zou immers een besmetting mee naar huis nemen.

Maar ik heb niet zo'n tijdslot en kom er hooguit eens in de drie weken tussen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:56

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:59

Iemand die weet rond welke tijd Jumbo die tijden erop zet dan? Heb nu al een paar keer op verschillende tijden gekeken maar komt niks bij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:02

In de weekenden zal het sowieso drukker zijn in de winkels. Veel mensen werken thuis maar dat betekend niet dat ze dan boodschappen doen.

Wanneer kan de winkels meiden in het weekend of heel vroeg of laat gaan.

Ben benieuwd naar vandaag... wat gaan de mensen doen met dit mooie weer.
Ik zo met paard een rondje bos en daarna heel de middag tuin doen. Dan is ze mooi klaar voor de zomer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:04

Rytir schreef:
_lautje_ schreef:

Huh? Zwanger ben je toch ook een risicogroep :?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:07

Zo dan.... Lekker dat jij meent te moeten bepalen wie wel en wie niet mag bestellen/ophalen.
Bij de jumbo worden iedere dag nieuwe momenten toegevoegd. Die momenten vallen ook binnen een dag of 3. Dus misschien moet je van deze gratis tip gebruik maken :Y)[/quote]

Hoho, ik meen niks te bepalen! Of wie wel of niets kan of mag laten bezorgen! Vind het alleen jammer dat mensen die gezond zijn en in hun veilige bubbel zitten hun eigen plan trekken terwijl er mensen met serieuze gezondheidsproblemen zijn die die bubbel niet meer inkomen (niet supercomputer vaardig als er tijdens het bestellen problemen komen). Ik doe dus met liefde de boodschappen voor mijn ouders en een overbuurvrouw, en help ze met online aankopen (maar niet om 00.15, dus ga ik na mijn werkdag maar weer naar de winkel). Daarom jammer dat andere mensen niet wat flexibeler kunnen zijn in het eigen leefpatroon.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:07

Volgens mij officieel niet, ze zeggen dat zwangere vrouwen geen hoger risico lopen. Mijn zus is 31 week zwanger maar die doet écht niks hoor! Beter voorkomen dan genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:08

Sassii schreef:
Volgens mij officieel niet, ze zeggen dat zwangere vrouwen geen hoger risico lopen. Mijn zus is 31 week zwanger maar die doet écht niks hoor! Beter voorkomen dan genezen.

Dat is in nederland zo ja. In België en in bijvoorbeeld Engeland behoor je officieel tot een risicogroep. Ik bestel ook daarom mijn boodschappen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:11

Sassii schreef:

Totdat je het hebt en moet bevallen... Is niet tof hoor in complete isolatie, zeker niet als je al oudere kinderen hebt of een partner die zijn kind ook graag wil zien.

En idd, beter voorkomen dan genezen... Ik zou dan ook zeker zwanger mijn boodschappen bestellen en voorkomen dat ik besmet raak.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:11

Eh, als lautje 2 kinderen mee moet nemen, niet mag tillen en daarnaast zwanger is, lijken me dat zelfs 3 hele goede argumenten. Heeft volgens mij niets met flexibel te maken.

Hier ook zwanger (38 weken), ik haal de boodschappen op bij pick up point of man gaat heen, maar het liefst oppikken. Volgens mij is de nachtmerrie van iedere zwangere nu om je kind straks niet mogen vast te houden (als je zelf besmet bent). Dat zal wat doen met het eerste hechtingsproces en dus wil je gewoon je pasgeboren baby kunnen vasthouden.
Laatst bijgewerkt door LienC op 05-04-20 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:12

-O-
Afbeelding

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:14

Joman schreef:
Sassii schreef:

Dat is in nederland zo ja. In België en in bijvoorbeeld Engeland behoor je officieel tot een risicogroep. Ik bestel ook daarom mijn boodschappen :)

Oh serieus?! Weer wat geleerd. Gelijk heb je hoor, dat je je boodschappen online besteld, ookal was je niet zwanger.
Als jij dat fijn vindt, moet je dat zeker doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:15

Ik denk dat die foto al heel oud is dus een verzinsel om olie op het vuur te gooien.

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:18

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:18

bigone schreef:
Ik denk dat die foto al heel oud is dus een verzinsel om olie op het vuur te gooien.

Denk ik niet, komt van een Reuters correspondent in China en dit bericht staat op de NOS. En er zijn ook foto’s van andere plekken in China zoals winkelcentra in Wuhan waar heel veel te veel mensen bij elkaar zijn...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:22

In China lopen nu de besmettingen weer op. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:23

Bedankt Zonnebloem, Neon, Rytir, voor jullie lieve woorden.

Marie_Anne schreef:
Sheran schreef:
Ook maar even een mededeling dat niet iedereen perfect is (en ik zit er zelf erg mee...)
Ik woon helemaal alleen en had weken niemand gezien. Had afgesproken om langs te gaan bij een vriend (ex/het is ingewikkeld). Hij woont ook alleen en dichtbij. Van tevoren netjes gezegd met afstand en blabla. Ook omdat hij nog zijn ouders en zusje zag. Ging in het begin goed, maar misschien mede omdat hij ook zei dat hij zijn ouders en zusje op 1,5 meter afstand had gehouden heb ik op een gegeven moment toch een knuffel gegeven, mijn eenzaamheid werd te sterk denk ik :(. Vind het best erg van mezelf en zit nu enorm in de stress. Ik weet niet, ik wilde het even van me afschrijven denk ik. Had het gewoon niet verwacht van mezelf.

Zit je in de stress omdat je bang bent dat je nu besmet bent? Of omdat je je schuldig voelt?
Dat laatste is toch echt niet nodig. Je bent gewoon een mens toch, ik weet hoe moeilijk het is om weken lang in je eentje te zitten.
In het eerste geval: heb je daar reden toe, om daar bang voor te zijn?

In beide gevallen: :(:)

Ik zit in de stress om beide dingen. Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon even afstand te houden terwijl mensen ontzettend ziek aan het worden zijn?
En natuurlijk ook bang voor besmetting. Degene in kwestie heeft wellicht niemand aangeraakt maar toch een beetje contact met zusje en ouders. Dus ik zat de hele nacht: wat als ik doodga :'). Dat was het niet waard!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:23

LienC schreef:
Eh, als lautje 2 kinderen mee moet nemen, niet mag tillen en daarnaast zwanger is, lijken me dat zelfs 3 hele goede argumenten. Heeft volgens mij niets met flexibel te maken.

Hier ook zwanger (38 weken), ik haal de boodschappen op bij pick up point of man gaat heen, maar het liefst oppikken. Volgens mij is de nachtmerrie van iedere zwangere nu om je kind straks niet mogen vast te houden (als je zelf besmet bent). Dat zal wat doen met het eerste hechtingsproces en dus wil je gewoon je pasgeboren baby kunnen vasthouden.

Oioi, zwangerschap heb ik overheen gelezen dan! Dus excuus... Was ook geen aanval op lautje maar frustratie over alle relatief gezonde mensen die laten bezorgen terwijl juist die optie voor onze oudere medemens het verschil kan maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:24

Op Sint Maarten gaan ze alles dicht gooien, dus ook de supermarkten , gevolg kun je raden, lange rijen er voor. Hoezo handig.
En oplopende besmettingen in China? Het verbaast me dat ze elke keer melden dat het grootse gedeelte het uit het buitenland heeft meegenomen, denk dat ze daar nog lang niet klaar zijn en wanneer daar de hel weer losbreekt de rest van de wereld een groot probleem heeft mbt medicatie en hulpmiddelen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-04-20 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt