Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Ook maar even een mededeling dat niet iedereen perfect is (en ik zit er zelf erg mee...)
Ik woon helemaal alleen en had weken niemand gezien. Had afgesproken om langs te gaan bij een vriend (ex/het is ingewikkeld). Hij woont ook alleen en dichtbij. Van tevoren netjes gezegd met afstand en blabla. Ook omdat hij nog zijn ouders en zusje zag. Ging in het begin goed, maar misschien mede omdat hij ook zei dat hij zijn ouders en zusje op 1,5 meter afstand had gehouden heb ik op een gegeven moment toch een knuffel gegeven, mijn eenzaamheid werd te sterk denk ik. Vind het best erg van mezelf en zit nu enorm in de stress. Ik weet niet, ik wilde het even van me afschrijven denk ik. Had het gewoon niet verwacht van mezelf.
_lautje_ schreef:Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.
Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.
Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere![]()
Het is vervelender als ik met koters de winkel in zou moeten.
Rytir schreef:_lautje_ schreef:Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.
Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.
Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere![]()
Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.
Rytir schreef:_lautje_ schreef:Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.
Dat vind ik dus een beetje jammer... Jullie hebben de afspraak dat jij zorgt voor de kinderen en huishouden. Afgezien van mijn mening dat ik het een 1960 dingetje vind, mensen die echt in de risico groepen zitten moeten nu het risico opzoeken omdat ze niet hebben gehamsterd. Of die luxe van bezorgen niet gewend zijn.
Chubby schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232926 ... rdeur.html
Was deze hier al gedeeld?
Ik ben zelf een kind wat geen veilig thuis had. En als ik me indenk hoe zo'n periode voor mij geweest zou zijn. Pfffff....
Sassii schreef:Volgens mij officieel niet, ze zeggen dat zwangere vrouwen geen hoger risico lopen. Mijn zus is 31 week zwanger maar die doet écht niks hoor! Beter voorkomen dan genezen.
Sassii schreef:Volgens mij officieel niet, ze zeggen dat zwangere vrouwen geen hoger risico lopen. Mijn zus is 31 week zwanger maar die doet écht niks hoor! Beter voorkomen dan genezen.
Joman schreef:Sassii schreef:Volgens mij officieel niet, ze zeggen dat zwangere vrouwen geen hoger risico lopen. Mijn zus is 31 week zwanger maar die doet écht niks hoor! Beter voorkomen dan genezen.
Dat is in nederland zo ja. In België en in bijvoorbeeld Engeland behoor je officieel tot een risicogroep. Ik bestel ook daarom mijn boodschappen
bigone schreef:Ik denk dat die foto al heel oud is dus een verzinsel om olie op het vuur te gooien.
Marie_Anne schreef:Sheran schreef:Ook maar even een mededeling dat niet iedereen perfect is (en ik zit er zelf erg mee...)
Ik woon helemaal alleen en had weken niemand gezien. Had afgesproken om langs te gaan bij een vriend (ex/het is ingewikkeld). Hij woont ook alleen en dichtbij. Van tevoren netjes gezegd met afstand en blabla. Ook omdat hij nog zijn ouders en zusje zag. Ging in het begin goed, maar misschien mede omdat hij ook zei dat hij zijn ouders en zusje op 1,5 meter afstand had gehouden heb ik op een gegeven moment toch een knuffel gegeven, mijn eenzaamheid werd te sterk denk ik. Vind het best erg van mezelf en zit nu enorm in de stress. Ik weet niet, ik wilde het even van me afschrijven denk ik. Had het gewoon niet verwacht van mezelf.
Zit je in de stress omdat je bang bent dat je nu besmet bent? Of omdat je je schuldig voelt?
Dat laatste is toch echt niet nodig. Je bent gewoon een mens toch, ik weet hoe moeilijk het is om weken lang in je eentje te zitten.
In het eerste geval: heb je daar reden toe, om daar bang voor te zijn?
In beide gevallen:
LienC schreef:Eh, als lautje 2 kinderen mee moet nemen, niet mag tillen en daarnaast zwanger is, lijken me dat zelfs 3 hele goede argumenten. Heeft volgens mij niets met flexibel te maken.
Hier ook zwanger (38 weken), ik haal de boodschappen op bij pick up point of man gaat heen, maar het liefst oppikken. Volgens mij is de nachtmerrie van iedere zwangere nu om je kind straks niet mogen vast te houden (als je zelf besmet bent). Dat zal wat doen met het eerste hechtingsproces en dus wil je gewoon je pasgeboren baby kunnen vasthouden.