[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:03

LunarEclipse schreef:
Eigenlijk zijn kinderen gewoon een hele dure en tijdverslindende maar sociaal geaccepteerde hobby :P

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:39

Danique_G schreef:
LunarEclipse schreef:
Eigenlijk zijn kinderen gewoon een hele dure en tijdverslindende maar sociaal geaccepteerde hobby :P

Dat ga ik de volgende keer zeggen als iemand iets zegt over vrouwen met paarden: "ach, ik had ook kinderen kunnen hebben, daar was ik nog veel meer tijd aan kwijt geweest." :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:29

Ik zal dit tegen mijn vriend kunnen zeggen. Zo slecht heeft hij het niet eens slecht getroffen dus :))
Komt nog eens bij dat hij altijd het huis voor zich zelf heeft

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:36

Ik heb op diverse plaatsen gewerkt waar je toch echt werd medegedeeld dat je in schoolvakanties/bouwvak als kinderloze geen vakantie kon krijgen.
Nu was dat voor ons geen probleem, maar stel dat mijn vriend vast had gezeten aan bouwvak? Wij wilde niet eens vakantie in bouwvak/ school vakanties, maar toch, gewoon zo was het en klaar.

Kind ziek, moeder weg, ik heb altijd op plaatsen gewerkt waar het werk NU gedaan moest worden, niet later ingehaald kon worden.
Zwanger idem dito.
Overwerk, nee we moeten stormpje van school halen. Waar is papa??? Overal behalve bij overwerk en ziekte.

Ik heb bij sollicitaties dus wel aangegeven bewust kindervrij te zijn en dat zo te houden.

Sintara

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:42

Ik weet ook dat vroeger mijn vader als noodcontact was opgegeven overal, aangezien hij op een half uur ongeveer afstand werkte en mijn moeder dik 1,5 uur en altijd in vergaderingen dus niet bereikbaar.

Maarja uiteindelijk belden ze altijd mijn moeder want dat is de moeder. Ofzoiets. Heel hardnekkig gedoe, zowel scholen als opvangen, letterlijk alles belde altijd mn moeder ipv mn vader.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:48

Bij mijn team zijn het grappig genoeg juist de mannen met kinderen die altijd wel wat hebben ermee. Nu we weer richting deels op kantoor werken gaan zijn dat de grootste mieperds. "Ik kan niet op die en die dag want dan moet ik de opvang omgooien en dat ga ik écht niet doen." Oké Henk, dan niet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:53

Op mijn werk is het sowieso chaos omdat na 1,5 jaar lockdown rooster we een mailtje kregen van de directeur dat we per direct op het rooster van voor corona gaan werken, volledig op kantoor.

Hatsaaa

(ik zit nu dus in mn uppie op kantoor at the moment. Brave trut dat ik ben)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:55

Oh pff, wij hoeven gelukkig pas naar kantoor als de 1,5m regel is afgeschaft + dan gaan we ook niet volledig naar kantoor maar 40/60. Erg blij mee.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:56

Ik heb er vroeger nooit zo over na gedacht, maar het was inderdaad standaard mijn moeder die thuis bleef als ik of mijn broertje ziek waren. Misschien dat het met de soort baan te maken had (moeder bibliotecaresse en vader leraar op n hogeschool) of dat het werk van mijn moeder dichterbij was ofzo.
Als ik ziek werd op school werd er standaard naar mijn moeder gebeld. Ik vraag me af of ze überhaupt een telefoonnummer van mn vaders werk hadden.
Mijn ouders hadden echt geen super ouderwetse rolverdeling dacht ik altijd, maar terugkijkende denk ik wel soms van "goh pap, je had wel wat meer met ons kunnen doen dan alleen de leuke dingen"

Als ik er zo over nadenk lijkt vader (in wat ouderwetsere sferen, dus alleen in het weekend) zijn me best leuk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:16

Bij mij waren het mijn grootouders langs moeders kant. Opa aan vaderskant is vroeg overleden en oma had geen rijbewijs. Andere opa wel.

Mijn diensthoofd is er oprecht van uitgegaan dat alle verlof in overleg was gegaan :+ dus die voelde zich wel wat schuldig natuurlijk, want goedgekeurd verlof kan je niet zomaar intrekken.

Ik heb wel een mannelijke collega die er best conservatieve meningen op na houdt. Iemand van de dames bij ons had een dochter wat van school na een val naar de huisarts moest en papa had dat op zich genomen. Zei die kerel haar vlakaf "wat voor moeder ben je om daar je man voor op te laten draaien". Die heeft toch de wind van voren gehad :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:26

Er zijn er heel veel die nog zo denken maar het niet hardop (durven) zeggen.. Je moet eens horen wat voor taal sommige best aardige mannen uitslaan als ze een krat bier op hebben.

Het ideale plaatje van een vader he. Stel ik vind een leuke vent die dingen zegt als.. Als ik een kind heb lijkt het me zo leuk om te gaan baby zwemmen. Of, als ik ze zelf kon uitpersen had ik het al gedaan. Die weet wat het allemaal kost en eist, echt minstens 50% zou gaan doen. Dan zou ik er nog wel over willen nadenken.

Maarja ik heb dat soort taal nog nooit zonder sarcasme gehoord. Als mannen kinderen willen en je vraagt naar het hoe en wat, zeggen ze ja weet niet precies. Lijkt me gewoon wel leuk. Eigen. Zulk soort vage troep.

Heeeel mager bedrijfsplan zal ik maar zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:32

Ik snap dat wel, voor mannen verandert er toch minder.. Hun lichaam gaat niet naar de filistijnen en vaak blijven ze ook gewoon werken en hun oude ding doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:41

Sintara schreef:
Er zijn er heel veel die nog zo denken maar het niet hardop (durven) zeggen.. Je moet eens horen wat voor taal sommige best aardige mannen uitslaan als ze een krat bier op hebben.

Het ideale plaatje van een vader he. Stel ik vind een leuke vent die dingen zegt als.. Als ik een kind heb lijkt het me zo leuk om te gaan baby zwemmen. Of, als ik ze zelf kon uitpersen had ik het al gedaan. Die weet wat het allemaal kost en eist, echt minstens 50% zou gaan doen. Dan zou ik er nog wel over willen nadenken.

Maarja ik heb dat soort taal nog nooit zonder sarcasme gehoord. Als mannen kinderen willen en je vraagt naar het hoe en wat, zeggen ze ja weet niet precies. Lijkt me gewoon wel leuk. Eigen. Zulk soort vage troep.

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:09

Die van mij zou dat met alle liefde doen, daar twijfel ik niet over. Die spendeert dan heel graag elke minuut vrije tijd buiten werk om met dat kind. Helaas verwacht die dat dan van mij ook en daar heb ik toch wel mijn idee over duidelijk gemaakt.
Gelukkig begrijpt hij mijn standpunten ook en vindt hij het evengoed prima zonder kind(eren). Maar hij kijkt wel enorm uit naar het dochtertje van zijn broer. Dat kan nog gaan botsen als hij dan alsnog wil dat ik er continue even vrolijk mee loop rond te hossen en op bezoek etc, maar dat is dan zijn probleem en niet het mijne.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:09

DuoPenotti schreef:
Ik heb op diverse plaatsen gewerkt waar je toch echt werd medegedeeld dat je in schoolvakanties/bouwvak als kinderloze geen vakantie kon krijgen.
Nu was dat voor ons geen probleem, maar stel dat mijn vriend vast had gezeten aan bouwvak? Wij wilde niet eens vakantie in bouwvak/ school vakanties, maar toch, gewoon zo was het en klaar.

Heb ik ook meegemaakt. Was één keer een probleem, toen ik met een vriendin op vakantie wilde die gebonden was aan de schoolvakanties. Want zij was onderwijzeres. Flink boos geweest toen.
En los daarvan, niet iedereen wil ver weg en dan zijn juli en augustus de beste vakantie maanden. Moet je dan per se in september vliegen, omdat je collega's met gebroed voorrang hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:34

Bij mijn werk gaat verlof nemen vrij soepel.. iemand deelt een keer mee "ik ga in augustus" en dan bedenkt een ander dat we even een overzicht moeten maken. En zolang er dan nog 1 poppetje is, kan de rest prima weg. En als dat niet uitkomt, nou dan is er altijd nog wel een poppetje met een functie hoger aanwezig :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:01

Relaxed schreef:
Idinn, ik heb het idd wel eens vermeld bij een sollicitatie :j

Ik zeg het dus juist niet, omdat ik niet wil meewerken aan deze vorm van discriminatie van vrouwen. Daarnaast: je wilt me graag of niet.

Een betere oplossing zou zijn ouderschapsverlof dat ouders naar eigen inzicht kunnen verdelen, zodat het 'risico' van een man aannemen net zo groot is.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:12

Sintara schreef:

De meeste vrouwen in mijn omgeving hebben het allemaal al uitgedacht. Minder werken als kind er is, opvang zo en zo, ouderschapsverlof zus enz. Ik heb het idee dat de meeste mannen er gewoon bij hangen. Ik heb nu een collega wiens man daar wel mee bezig is, die is bijna nog enthousiaster dan zij. Hij kijkt heel erg uit naar de geboorte, want collega heeft natuurlijk al een band met kind en dan kan hij hem eindelijk gaan opbouwen. Best wel cute. <3

Ik ben bijna in de leeftijd dat het niet meer uitmaakt, dus de laatste keren heb ik de vraag niet gehad. Maar zeker wel gehad en ook al eens afgewezen omdat ik een risicogevalletje was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:20

Een nieuwe collega zei "misschien verander je nog van gedachten" ... echt ik vind het gelijk een zak hooi en dat moet ik dan inwerken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:26

idinn schreef:
Een nieuwe collega zei "misschien verander je nog van gedachten" ... echt ik vind het gelijk een zak hooi en dat moet ik dan inwerken :')

'Misschien kom jij je proeftijd niet door.'

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:26

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:40

idinn schreef:

"Oh wow, kun je mijn toekomst lezen? Wat voor interessants zie je nog meer in je glazen bol?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:12

_San87_ schreef:
idinn schreef:

'Misschien kom jij je proeftijd niet door.'

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:26

Nou ik dacht inderdaad wel "geen bonus als ik wat moet zeggen met oog op je proeftijd" _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:14

Iemand nog wat antikinderammunitie nodig?

Sit back, relax and enjoy the ride...

Hier gaan wij allemaal nooit last van krijgen... :+

https://fb.watch/v/33Ml0uGp3/