Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:52

Dat er ergens op bokt een leuk topic is maar ik niet meer weet waar het staat, wat de topic titel was of hoe de hobby heet waar het over ging. Kan het niet vinden

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:07

Telpeva schreef:
Dat er ergens op bokt een leuk topic is maar ik niet meer weet waar het staat, wat de topic titel was of hoe de hobby heet waar het over ging. Kan het niet vinden

Heb je een omschrijving van de hobby? Geen naam, maar wat het ongeveer inhield?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:09

Myfairytale schreef:
Dat de tekenbeet in mijn nek een beetje aan het ontsteken is lijkt het. :7

Zou dan maar even langs de huisarts gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:17

Castilja schreef:
Mkango schreef:
Zo. Klaar. Met altijd maar depressief zijn, en tegelijkertijd nooit gehoord worden doordat ik het goed weet te verbergen en verbazingwekkend goed functioneer (één therapeut een aantal jaar terug was erg verrast dat ik met mijn klachten nog voltijd studeerde), maar het begint me steeds meer en meer moeite te kosten en de echt slechte episodes volgen elkaar ook in steeds hoger tempo op. :x

Eerste stap zit hem dan in durven openen. Is focking lastig maar wel noodzakelijk om verder te komen. Je bent super zelfstandig waarschijnlijk maar op een gegeven moment kom je erachter dat er meer bestaat dan overal in je eentje doorheen te donderen :(:) :(:) :(:)
Ik praat er soms wel over, maar niemand weet hoe slecht het eigenlijk gaat... Ik wil ook niet dat mensen zich zorgen gaan maken, of overdreven sentimenteel gaan doen, want dat vind ik alleen maar benauwend en het maakt dat ik me schuldig voel en dus nog rotter. Het beste zou zijn om gewoon intensieve therapie te volgen, bij voorkeur intern, maar doordat ik voor de buitenwereld nog redelijk lijk te functioneren, krijg ik dat geen arts of therapeut aan hun verstand gepeuterd, dus is het enige waar ik af en toe voor aangemeld word is één of ander halfbakken traject van een paar weken, en dat is gewoon niet voldoende. -O-

HorseTimeXL

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:27

Dat ik vanochtend met hoofdpijn wakker werd veel te vroeg -O-

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:01

Marije_1997 schreef:
Myfairytale schreef:
Dat de tekenbeet in mijn nek een beetje aan het ontsteken is lijkt het. :7

Zou dan maar even langs de huisarts gaan

Ik houd het in de gaten. Als het niet snel wegdooft of als er kringen ontstaan, ga ik direct. :j
Bij een gaatje in mijn huid (doorntje, splinters, oid) gaat het eigenlijk altijd ontsteken. Stomme huid.

Mkango, ik vind het vreselijk naar voor je. Ik denk net als Castilja, dat open zijn (en dat is verschrikkelijk moeilijk) wel het beste is. En geef ook gewoon aan dat je er niet prettig bij voelt dat iemand zich enorm zorgen maakt (ok, ze mogen het wel doen, maar laat ze het dan niet zo uiten) of sentimenteel doet. Wees gewoon eerlijk hoor. Iemand anders weet niet wat jij precies voelt, hoe erg het is en dat maakt het moeilijk.

En wellicht is er iemand die samen met jou aan de bel kan trekken bij hulpverleners? Familie of vrienden? Zodat je niet alles alleen hoeft te doen en te dragen. Soms kan een ander het net even wat duidelijker of overtuigender brengen waarom je die hulp nodig bent. En je kunt het natuurlijk ook alleen delen waarvan je denkt dat ze jouw gevoel respecteren.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:26

Dat ik chapter 6 van rdr2 uitgespeeld heb en alles kwijtgeraakt ben. Ik denk dat ik nog nooit zo dramatisch hard heb gejankt bij een game |(

Dat ik veel pijn heb vandaag zonder goede reden

& dat ik super veel voor school moet doen maar geen motivatie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:58

Myfairytale schreef:
Telpeva schreef:

Heb je een omschrijving van de hobby? Geen naam, maar wat het ongeveer inhield?

Het was iets met huisjes maken, van bouwpakketten die mensen uit china bestelden. Dat kwam dan als bouwpakket binnen en deden ze dan zelf bekleden met papier, zelf in elkaar zetten, lijmen en dergelijke, een soort van poppenhuis idee.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:58

Mkango schreef:
Zo. Klaar. Met altijd maar depressief zijn, en tegelijkertijd nooit gehoord worden doordat ik het goed weet te verbergen en verbazingwekkend goed functioneer (één therapeut een aantal jaar terug was erg verrast dat ik met mijn klachten nog voltijd studeerde), maar het begint me steeds meer en meer moeite te kosten en de echt slechte episodes volgen elkaar ook in steeds hoger tempo op. :x

Ik ben er ook zo eentje :)
Snap je helemaal, ondertussen gaan we gewoon maar door en als het een keer echt niet goed gaat snap niemand het.
Heb nu iemand via werk die wel in ieder geval luistert en probeert mee te denken.
Dat is erg fijn, mijn ouders zijn op hun manier echt schatten maar over dit soort dingen kan ik me bij hun niet uitlaten. Heb nooit leren praten en ben over dit soort dingen erg gesloten.
Hun zijn dat ook en daar komt het vandaan

Heb je niemand die ook iets voor jou kan betekenen?
De reden dat ik standvastig blijf functioneren zijn ook mijn dieren. Daarvoor moet ik.
Heb wel veel huilbuien en last van eenzaamheid momenteel maar ondanks ik niet helemaal alleen ben is het moeilijk. Men zegt dan, zoek hulp. Maar is lastig als je niet precies weet waar je het dan over moet hebben.

Ondertussen heb ik nog steeds buikpijn 8)7

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:12

Telpeva schreef:
Het was iets met huisjes maken, van bouwpakketten die mensen uit china bestelden. Dat kwam dan als bouwpakket binnen en deden ze dan zelf bekleden met papier, zelf in elkaar zetten, lijmen en dergelijke, een soort van poppenhuis idee.

Deze? [UK] DIY poppenhuisjes. Ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:18

xPabloBokt schreef:
Anthea schreef:
iK BeN eEn BeElDdEnKeR

Oke ja heel speciaal want de rest van de wereld denkt in woorden en letters enzo.

Er zijn serieus mensen die anders denken ja :j kun je je misschien niet voorstellen, maar sommige mensen kunnen gewoon niet visualiseren.

Ja er zijn mensen die denken in woorden. Merendeel is echter beeld denker dus speciaal is het niet. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:19

Erger mij aan mensen die geen rekening kunnen houden met een ander. Ik sprak net mijn ouders, die waren vanochtend vroeg een stukje gaan fietsen, expres vroeg en in the middle of nowhere om zo min mogelijk mensen tegen te komen. Zij zijn dus terug naar huis gekomen omdat het gewoon niet veilig ging. Heel veel groepen, en ook te grote groepen wielrenners (dichte groepen van 15 man, 20 man) die 0 rekening houden met de corona maatregelen. Mijn ouders kregen nog een grote bek ook: mot je maar niet naar buite komme als je er nie tege ken!
Ik vind het echt zo ontzettend asociaal

Spookyskippy JAAAAA dat is hem!
Dankjewel <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:36

Iedereen die met hun IQ van 0,9 lekker loopt te wandelen en fietsen in groepen. Ben gewoon 20 min langer onderweg naar mijn werk geweest omdat ik mensen moest ontwijken.

Dit is echt hoe mensen denken :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:41

Hier is het net als elke zondag met mooi weer pokke druk met van alles en nog wat. Wij wonen hier voor de rust

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:14

Marije_1997 schreef:
Hier is het net als elke zondag met mooi weer pokke druk met van alles en nog wat. Wij wonen hier voor de rust

Hier idem.
Ik zeg altijd maar dat we van ma-vrij het bos "van ons" is en in het weekend van alle andere mensen. ;)

En, ik probeer het te relativeren; kennelijk wonen wij op zo'n mooie plek dat heel veel mensen dat wel zouden willen (krijgen we ook vaak te horen overigens). :D

Edit: natuurlijk begrijp ik je ergernis en mag die er zijn. En hier in dit topic al helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:00

Myfairytale schreef:
Marije_1997 schreef:

Hier idem.
Ik zeg altijd maar dat we van ma-vrij het bos "van ons" is en in het weekend van alle andere mensen. ;)

En, ik probeer het te relativeren; kennelijk wonen wij op zo'n mooie plek dat heel veel mensen dat wel zouden willen (krijgen we ook vaak te horen overigens). :D

Edit: natuurlijk begrijp ik je ergernis en mag die er zijn. En hier in dit topic al helemaal!

Vroeger toen ik tussen de 5 en 12 was konden wij in het weekend op de weg spelen zo weinig mensen kwamen er hier. Op de middelbare had ook niemand gehoord van het dorp waar ik woon, terwijl het echt 20min fietsen was hahaha. Alleen nu stikt her van de oude mensen en gezinnen sinds er hier een rust punt en een kinderboerderij achtig iets is. Rustpunt steun ik overigens, die mensen help ik met de pony's ook wel eens. Maar eugh al die mensen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:15

Myfairytale schreef:
Marije_1997 schreef:

Hier idem.

Hier hetzelfde, de nieuwbouw is hier in de loop der jaren steeds verder onze kant opgekomen. De meeste mensen herkende ik altijd al aan hun honden. Maar nu lopen er mensen die ik nog nooit gezien heb. Ze parkeren zelfs de auto op onze oprit. :?

Doordeweeks kan ik rustig een rondje wandelen of hardlopen zonder mensen tegen te komen. Nu heb ik net hetzelfde rondje als altijd hardgelopen en ben er toch wat tegen gekomen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:18

De puist recht op mijn ooglid. Belachelijk pijnlijk, onmogelijk om door te prikken/uit te knijpen. |o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:27

Endomondo: vandaag buitenritje gemaakt met oud verzorger, als afscheid van mijn pony die ik binnenkort moet laten inslapen.

Nu laadt Endomondo niet en ben zo benieuwd naar de route!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:44

Aan dat ik indrukwekkend slecht ben in communiceren :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:51

Dat het me oprecht vreselijk frustreert dat altijd alles wat ik zeg maar als 'fel' bestempeld wordt, vooral omdat ik juist zo mijn stinkende best doe om dat te voorkomen. En dat ik The Last Kingdom seizoen 4 heb uitgekeken :(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:56

nicole_floor: dat laatste herken ik! Vandaar ook van ma-vrij "van ons" en in het weekend van de hele omgeving. ;)
Nieuwbouw is hier gelukkig niet, dat scheelt een hele hoop. Maar merk wel dat sowieso alles veel meer volgebouwd wordt. Zonneparken, windmolenparken, nieuwbouwwijken, industrie, etc.

Marije_1997: vroeger kon dat bij mijn ouders inderdaad ook. Hoe het hier vroeger was weet ik niet, want we wonen hier pas sinds januari.
Maar is alsnog wel vrij rustig, alleen in het weekend heel veel wandelaars en mountainbikers.
Waar wij wonen kent ook haast niemand. :=

Loeky01

Roomba die in de afgelopen 10 minuten 7 keer is vastgelopen op hetzelfde punt op dezelfde trap %)

DiscoDipp

xDenies schreef:
Dat het me oprecht vreselijk frustreert dat altijd alles wat ik zeg maar als 'fel' bestempeld wordt, vooral omdat ik juist zo mijn stinkende best doe om dat te voorkomen. En dat ik The Last Kingdom seizoen 4 heb uitgekeken :(

Ik snap precies hoe jij je voelt. Ik wordt ook altijd als fel bestempeld. Maar weetje, dat heet op je strepen staan, je grenzen aangegeven. Soms is iets inslikken helemaal niet slecht. Maar take no oliebol form no one. En als je dat netjes kunt verwoorden met enige ‘felle’ druk erachter. Dan is dat niet jouw probleem als iemand dat niet kan handelen. De wereld is hard, deal with it denk ik dan maar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:59

Dat de koker van mijn paard zo vies was dat ik letterlijk moest kotsen := :r toch eens even de DA brllen want hij heeft er te vaak last van..