Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:16

dakplaat schreef:
Als hij uit 2003 komt zal de nieuwprijs vast niet in Deutsche Mark zijn :P

Neeeheee, haha , in 2003 was de nieuwprijs volgens de chronik op Internet nog aangegeven in DM...

Ik zal zo even dat stukje opzoeken

sasja0705

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:22

Edit np was 659 Euri in 2003 ( was in de tabel naar boven , die 1520 was noch in DM ) excuses allemaal. |o

Alleen is dat goede stuk dan nog steeds al 18 jaar oud :D

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:58

Bedankt voor de reacties, het is ondertussen al gelukt om contact te krijgen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:09

Toen de vorige eigenaren van mijn huis hier nèt woonden (en dus ook nèt alle muren hadden laten schilderen) heeft hun zoon een tekening op de muur gemaakt. Ze hebben er de datum bij geschreven en het verder gewoon laten zitten...
Mijn moeder had me een draai om m'n oren gegeven geloof ik.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:11

Ik had vandaag ook weer wat stoms. Ik had contact over een item voor vogels (kooi paneel) met ene Jan. Het contact ging langzaam, maar maakte me niet gek veel uit, had geen haast.

Maar door het langzame contact, oneliners en omdat de verkoper Jan heet en in vogels zit (gezien zijn andere advertenties) had ik in mijn hoofd dat het een oudere man was.

Enfin, ik stond voor de deur en er werd niet opengedaan. Ik baalde wel, want ik stond enorm onhandig midden in het centrum met mijn auto dus niet te lang gewacht. Terug in mijn auto kreeg ik een berichtje of ik er nog was, dus weer uitgestapt en terug naar het huis. Staat daar een kereltje van een jaar of 14 ofzo voor de deur. In elk geval heel jong en beleefd :-)

Grappig hoe je dan een ander beeld krijgt bij een verkoper.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:13

Vjestagirl schreef:
Toen de vorige eigenaren van mijn huis hier nèt woonden (en dus ook nèt alle muren hadden laten schilderen) heeft hun zoon een tekening op de muur gemaakt. Ze hebben er de datum bij geschreven en het verder gewoon laten zitten...

Verkeerde topic of snap ik de context niet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:16

Alja schreef:
Vjestagirl schreef:

Verkeerde topic of snap ik de context niet?

Hahaha ja, verkeerde topic XD

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 00:41

argh.. Ik wou in plaats van 1 voor 1 advertenties verwijderen er een aantal tegelijk doen en nu mag iemand mij beoordelen omdat die enkel en alleen een vraag had over een bepaald artikel. |o Hopelijk laat hij die melding varen en gaat die niet beoordelen. Volgende keer dus maar 1 voor 1 doen verdorie.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:43

beert schreef:
Ik had vandaag ook weer wat stoms. Ik had contact over een item voor vogels (kooi paneel) met ene Jan. Het contact ging langzaam, maar maakte me niet gek veel uit, had geen haast.

Maar door het langzame contact, oneliners en omdat de verkoper Jan heet en in vogels zit (gezien zijn andere advertenties) had ik in mijn hoofd dat het een oudere man was.

Enfin, ik stond voor de deur en er werd niet opengedaan. Ik baalde wel, want ik stond enorm onhandig midden in het centrum met mijn auto dus niet te lang gewacht. Terug in mijn auto kreeg ik een berichtje of ik er nog was, dus weer uitgestapt en terug naar het huis. Staat daar een kereltje van een jaar of 14 ofzo voor de deur. In elk geval heel jong en beleefd :-)

Hahaha ja dat heb ik ook een keer gehad, maar toen bleek het een persoon te zijn die nog niet zo lang in Nederland woonde en de taal nog niet goed machtig was. _O-

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:59

Hahaha geweldig!

@Daphara : Ik kon geen beoordeling meer geven. En ik hou de eer aan mezelf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:50

Matheno schreef:
beert schreef:

Hahaha ja dat heb ik ook een keer gehad, maar toen bleek het een persoon te zijn die nog niet zo lang in Nederland woonde en de taal nog niet goed machtig was. _O-

Zo had ik een fiets te koop en ook ene Jan die interesse had.
Mail contact was verder prima.
Staat er een Achmed aan de deur. Ook prima, want fiets verkocht is fiets verkocht. Maar dat verwacht je dan gewoon niet. :)
Grappig dat je aan de hand van een naam ook vaak een voorstelling maakt met een persoon.
Is ook aan de telefoon zo. En dan zie je die persoon en dan is het vaak heel anders :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:55

DuoPenotti schreef:

Zo had ik een fiets te koop en ook ene Jan die interesse had.
Mail contact was verder prima.
Staat er een Achmed aan de deur. Ook prima, want fiets verkocht is fiets verkocht. Maar dat verwacht je dan gewoon niet. :)
Grappig dat je aan de hand van een naam ook vaak een voorstelling maakt met een persoon.
Is ook aan de telefoon zo. En dan zie je die persoon en dan is het vaak heel anders :)[/quote]

Ik heb daar dus ooit iemand op aangesproken, en die vertelde dat hij bewust namen als Jan, Piet of Klaas gebruikte omdat anders mensen sneller huiverig of achterdochtig waren op Marktplaats.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:56

je hebt de kwoot verkloot :D

Ja dat zal vast de reden zijn.
Maar mij maakt dat niet uit als het gesprek vooraf gewoon gaat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:11

Ik heb net een Amerikaanse die via Etsy servies bij me gekocht had moeten vertellen dat ik niet aan refunds doe. Het spul is niet allemaal heel overgekomen, een serveer schaal en twee schotels wel maar een soepkom, een sauskom en een groenteschaal niet. Nu wil ze haar geld terug. Dit is heel duidelijk een fout van de post geweest, de doos is zelfs een eind in elkaar gedrukt.

Ik heb maar gemaild dat er in de advertentie al staat dat het verzenden voor risico van de koper is, dat ik alles goed verpak (meerdere lagen bubblewrap, alles strak ingepakt zodat het niet tegen elkaar aan kan klapperen, de hele doos in 3 richtingen ingewikkeld in tape zodat die niet kan scheuren en een hele lading knaloranje stickers erop die aangeven dat er iets breekbaars in zit), maar dat ik geen verantwoording kan nemen voor hoe de postbedrijven ermee omgaan. Ik heb haar 10% korting op een volgende bestelling geboden.

Ik hoop echt heel hard dat ik nu geen negatieve beoordeling krijg, op etsy is dat toch allemaal wat relevanter dan op marktplaats en ik zou het echt heel stom vinden als PostNL/Fedex een fout maken en ik daar nu voor op moet draaien -O- .

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:41

Ik had net juist een leuke ervaring. Ik zocht een dekje en gevonden op MP. Prijs afgesproken, verkoper zou ‘t op de bus doen maar was wel erg druk met verhuizen. Geen probleem, marktplaats is niet het belangrijkste en ik heb dekjes zat. Uiteindelijk een reminder gestuurd, dekje is op de post gegaan en heeft ze heel lief voor de vertraging een mega pot met paardensnoepjes er bij gedaan. Zo leuk! :D

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:19

Bij mij komt een aantal keer een man een karretje met gratis paardenmest halen.
Vanmorgen ben met hem staan praten over wat voor planten hij vaak te koop heeft.
Heeft ie mij vanmiddag 2 grote siergrassen gratis gebracht, terwijl hij ze normaal verkoopt. Zo ontzettend lief en zo blij mee. Staat zo leuk in de tuin.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:15

Vjestagirl schreef:
Ik heb net een Amerikaanse die via Etsy servies bij me gekocht had moeten vertellen dat ik niet aan refunds doe. Het spul is niet allemaal heel overgekomen, een serveer schaal en twee schotels wel maar een soepkom, een sauskom en een groenteschaal niet. Nu wil ze haar geld terug. Dit is heel duidelijk een fout van de post geweest, de doos is zelfs een eind in elkaar gedrukt.

Ik heb maar gemaild dat er in de advertentie al staat dat het verzenden voor risico van de koper is, dat ik alles goed verpak (meerdere lagen bubblewrap, alles strak ingepakt zodat het niet tegen elkaar aan kan klapperen, de hele doos in 3 richtingen ingewikkeld in tape zodat die niet kan scheuren en een hele lading knaloranje stickers erop die aangeven dat er iets breekbaars in zit), maar dat ik geen verantwoording kan nemen voor hoe de postbedrijven ermee omgaan. Ik heb haar 10% korting op een volgende bestelling geboden.

Ik hoop echt heel hard dat ik nu geen negatieve beoordeling krijg, op etsy is dat toch allemaal wat relevanter dan op marktplaats en ik zou het echt heel stom vinden als PostNL/Fedex een fout maken en ik daar nu voor op moet draaien -O- .

Ik ben bang dat je dat niet gaat winnen op Etsy. Als zij een dispuut opent zal Etsy in haar voordeel beslissen omdat ze nou eenmaal niet gekregen heeft wat ze gekocht heeft. Wat je verder in je listing zet is niet relevant, een koper heeft recht op wat ze gekocht hebben. Is met Ebay bijvoorbeeld net zo.
Ik had iets breekbaars verkocht en heel goed ingepakt, double boxed, bubble wrap, opvulling alles, en al talloze van die dingen verzonden zonder problemen. Koerier heeft t bij hun over t hek gegooid maar ik ben degene die de koper moet terug betalen en t dan mag uitvechten met de koerier

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:19

Oef dat zijn geen hoopvolle berichten voor jou.
En je hebt zo je best gedaan en ben je ook nog de Sjaak,de koper ook net zo goed hoor.

Vandaag zou iemand wat ophalen bij ons thuis maar er kwam niemand , krijg ik zojuist bericht dat ze op het adres was maar dat ze van niks wisten.

Best irritant dat je op de-- Noordelijke Ringweg-- woont en dat de Ringweg ook bestaat in dezelfde dorp....

Heb gevraagd waar ze werkt want het wordt via via opgehaald,kan het desnoods morgen ff op het werk van hun langs brengen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:22

Krijg bod van 5.- op een nieuw kleding stuk. Ik ga akkoord vervolgens de vraag of ik alle lengtes na kan meten. Wat denken mensen wel niet haha

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:25

x_ankieee schreef:
Ik had net juist een leuke ervaring. Ik zocht een dekje en gevonden op MP. Prijs afgesproken, verkoper zou ‘t op de bus doen maar was wel erg druk met verhuizen. Geen probleem, marktplaats is niet het belangrijkste en ik heb dekjes zat. Uiteindelijk een reminder gestuurd, dekje is op de post gegaan en heeft ze heel lief voor de vertraging een mega pot met paardensnoepjes er bij gedaan. Zo leuk! :D

Toch jammer dat je geen 6 sterren kan geven. Wat lief!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:28

Vjestagirl schreef:

Als verkopende partij ben je daar (helaas) wel verantwoordelijk voor. Ik weet niet precies hoe het zit als je iets anders hebt afgesproken. Of dan de algemene voorwaarden niet overrulen. Als webshopeigenaar kan ik mij soms groen en geel ergeren aan PostNL.. :(:)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:18

Ik had van de week een gaaspaneel opgehaald. In de advertentie stond 1 meter bij ongeveer 70 cm. Bij het ophalen vond ik hem wel groot, maar ja, zo goed ben ik niet met maten inschatten. Thuis heb ik hem nog eens nagemeten en hij is dus 119x90 cm. Nogal een verschil!

Nu komt dit me toevallig goed uit, maar het zou wel banketstaaf zijn als je juist rekent op de maat in de advertentie en hem daarom koopt. Hij had voor mij ook geen 3 cm breder moeten zijn, dan had het niet gepast.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:38

Ik had er ook weer een.

Ik heb een product staan, richtprijs 50 euro excl. nieuwprijs 75 euro, niet gebruikt.

Krijg wat vragen en zij vraagt of er wat van de prijs kan. Ik bied aan 45 incl verzenden.

En als ik het kom halen, kan het dan voor 35? Want ik moet ook benzine verrijden.

Niet mijn probleem.

En toen was het te duur. Dikke prima, dan koop je het lekker nieuw voor de 75 euro. :')

Sommige mensen denken echt dat het brood vreet ofzo :))

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:45

Tja, ik vind het niet een heel vreemd bod, jij vraagt €45 inclusief verzenden, zij bied €35 exclusief verzenden. Uiteindelijk is het verschil nog geen 5% als je de kosten van het verzenden van de €45 afhaalt.

Beetje onderhandelen hoort erbij, ik denk dat je het wel verkocht had voor die €40 als je een tegenbod had gedaan?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:58

Dat dacht ik ook. En bij ophalen heb je geen gedoe met inpakken en versturen.