Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:23

NikkiDeKerf schreef:
Omdat je met SNS gewoon een betaalverzoek kan doen, én pakketjes ook bezorgd worden op maandag, dus ik het een raar verhaal vind. Het lijkt me dan handig dat Marktplaats haar account in de gaten kan houden, is dat zo cru? Het is niet dat ik naar de politie stap ofzo, maar een soort melding (vergelijkbaar met een TeM) lijkt me wel wenselijk hierbij?

Daar is het aangeven op mp niet voor. Aangeven doe je als je belazerd wordt. Dit is gewoon een vraag, waarop je ja of nee kunt antwoorden.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:17

Nieuw hoofdstel erop gezet. Paste niet en kan hem niet meer terug brengen. Bod 5 euro :')
Wat denk jezelf ?

petra8

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:39

Ik heb er een heren colbert op staan van een bepaald merk. Krijg ik een reactie van een man met de vraag wanneer ik in de buurt ben zodat hij het colbert kan passen. Huh? Meneer woont 60 km verderop.......

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:44

mevrouw bied, ik reageer een uurtje later, en nu n dag later meld ze dat ze al n aankoop heeft gedaan. ja sorry maar is t raar dat ik dat ‘vreemd’vind? vreemd is niet t goede woord maar dan denk ik zovan ja ik reageer gewoon snel en toch heeft ze ondertussen al der aankoop gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:45

petra8 schreef:
Ik heb er een heren colbert op staan van een bepaald merk. Krijg ik een reactie van een man met de vraag wanneer ik in de buurt ben zodat hij het colbert kan passen. Huh? Meneer woont 60 km verderop.......

Bied je die service niet eens aan? :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:44

Ja beetje flauw hoor Petra :')

Ik had laatst een spoelbak op marktplaats gezet.
Zat in de oude keuken maar kon weg omdat ik een nieuwe gekocht had.
Hele mooie spoelbak nog met plug erbij.
Had een bod van 15 gekregen en was akkoord gegaan.
Alleen moest ik het nog uit een stuk keukenblad krijgen en kreeg het niet voor elkaar :o
Man een bericht gestuurd en het uitgelegd en erbij gezegd dat hij hem gratis mocht ophalen als hij hem er zelf zou uithalen.
Dat was goed :)
Het lukte hem ook niet echt dus uiteindelijk heeft hij hem met keukenblad en al meegenomen :')
Prima, hij was blij en ik hoef minder naar de stort te brengen :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:43

Trui schreef:
mevrouw bied, ik reageer een uurtje later, en nu n dag later meld ze dat ze al n aankoop heeft gedaan. ja sorry maar is t raar dat ik dat ‘vreemd’vind? vreemd is niet t goede woord maar dan denk ik zovan ja ik reageer gewoon snel en toch heeft ze ondertussen al der aankoop gedaan

Dat kan makkelijk hoor, als je specifiek bent naar iets ga ik ook verder zoeken en ondertussen op meerdere reageren, je weet het natuurlijk nooit........

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:51

Hier een hele goede ervaring. Ik had een pet en muts gezien voor mijn vriend. Even geïnformeerd wat het ging kosten samen. Snel antwoord terug, was ook geen probleem als ik 3 dagen daarna geld overmaakte. Direct ook gedaan. Volgende dag is het verzonden en krijg ik het dinsdag binnen. Kreeg 5 sterren van meneer, zelf ook terug gegeven.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:50

Dat is een fijne ervaring Vealosz :)

Ga binnenkort verhuizen dus heb wat gratis dingen op marktplaats gezet.
Waaronder een mooi wandkastje voor bijv. dvd's.
Krijg ik een reactie met de vraag of hem kan komen brengen..
Diegene woont 20 km verderop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:51

Mien god :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:53

De stort of kringloop is dichterbij :')

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:45

Lieszje schreef:
Dat is een fijne ervaring Vealosz :)

Ga binnenkort verhuizen dus heb wat gratis dingen op marktplaats gezet.
Waaronder een mooi wandkastje voor bijv. dvd's.
Krijg ik een reactie met de vraag of hem kan komen brengen..
Diegene woont 20 km verderop :+

Ik heb ook een keer aan een verkoper gevraagd of zij het kon langs brengen. Dat ging ook om een product dat gratis werd aangeboden. Ik wilde er ook wel voor betalen en in ieder geval de reiskosten vergoeden. Toevallig was ze de dag er na in de buurt en heeft ze het langs gebracht. Wie niet waagt, wie niet wint.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:49

Al was het bij wijze van spreken om de hoek geweest en al had diegene geen vervoer had ik het nog begrepen.

Maar 20 km verderop en ook niet erbij zetten dat iemand eventueel een benzinevergoeding wilt betalen vind ik vreemd :')

Weleens een schilderij verkocht en diegene woonde 10 km verderop in een dorp waar ik regelmatig kom.
Dan bied ik zelf vaak aan om daar even ergens af te spreken op een punt waar ik dan bijv. langskom.
Kleine moeite dan ook, maar zou er zelf nooit om vragen in ieder geval..

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:17

Nu al 2 x gehad dat je op iets bied uit je eigen woonplaats zodat je het kan ophalen. .. blijken ze heel ergens anders te wonen... zucht....

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 01:20

Pff sommige mensen weten niet wat overleggen is. Krijg een bod, ik kom het vanavond ophalen. Ik had toen het bericht niet gelezen vanwege werk. Krijg daarna weer bericht ik bied dit bedrag kom het morgen avond ophalen. Akkoord gegaan met het bod maar aangegeven dat het niet kan die dag omdat ik aan het werk ben dan. Krijg ik nu weer bericht. Oké morgen avond 5u ben ik er :\ er maar vanuit gaan dat ik er dan ben en niet overleggen of en wanneer het uitkomt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:44

Iemand die op een nieuwe subwoofer set €5,- gaat bieden :'). Hoe kansloos.....

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:05

desi92 schreef:
Pff sommige mensen weten niet wat overleggen is. Krijg een bod, ik kom het vanavond ophalen. Ik had toen het bericht niet gelezen vanwege werk. Krijg daarna weer bericht ik bied dit bedrag kom het morgen avond ophalen. Akkoord gegaan met het bod maar aangegeven dat het niet kan die dag omdat ik aan het werk ben dan. Krijg ik nu weer bericht. Oké morgen avond 5u ben ik er : er maar vanuit gaan dat ik er dan ben en niet overleggen of en wanneer het uitkomt.

Ooo daar krijg ik altijd de kriebels van :') . Moet echt op mn handen zitten om niet iets gemeens terug te sturen haha.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:10

Ik had voor 12,50 een shirt op mp. Zaterdag wilde iemand het overnemen, ze zou geld overmaken en ik zou het opsturen. Niks meer gehoord, geen geld gestort. Gister ging ik eens kijken op mp en zag ik dat dat shirt voor 50 euro wordt aangeboden dus mijn prijs aangepast naar 30 euro. Krijg ik vandaag een berichtje dat ze het geld toch overmaakt heeft..... De prijs maakt mij niet uit maar vind het wel grappig hoe dingen blijkbaar werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:53

desi92 schreef:
Pff sommige mensen weten niet wat overleggen is. Krijg een bod, ik kom het vanavond ophalen. Ik had toen het bericht niet gelezen vanwege werk. Krijg daarna weer bericht ik bied dit bedrag kom het morgen avond ophalen. Akkoord gegaan met het bod maar aangegeven dat het niet kan die dag omdat ik aan het werk ben dan. Krijg ik nu weer bericht. Oké morgen avond 5u ben ik er : er maar vanuit gaan dat ik er dan ben en niet overleggen of en wanneer het uitkomt.

Heb je dan een alternatief geboden?
Zoniet, zou ik ook opnieuw tijd&plaats bepalen.. Klant is koning, hè.

Als ik iets van iemand wil, en ik geef aan wanneer ik het op kan halen, en diegene reageert alleen met' ik kan niet want ben aan het werk' dan moet ik het product wel heel erg graag willen hebben..Want het komt dan op mij niet over dat het product verkocht moet worden...

Just a tip from the other side :o

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:30

Nielojram schreef:
desi92 schreef:

Heb je dan een alternatief geboden?
Zoniet, zou ik ook opnieuw tijd&plaats bepalen.. Klant is koning, hè.

Als ik iets van iemand wil, en ik geef aan wanneer ik het op kan halen, en diegene reageert alleen met' ik kan niet want ben aan het werk' dan moet ik het product wel heel erg graag willen hebben..Want het komt dan op mij niet over dat het product verkocht moet worden...

Just a tip from the other side :o

Uiteraard heb ik alternatieven aangedragen. Maar daar werd totaal niet naar gekeken of op gereageerd. Ze bleef vasthouden aan haar tijden die mij niet uitkomen. Geen idee of zij op de momenten kon die ik aandroeg want daar heb ik niks meer op gehoord.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:58

Ik ben al drie uur in gesprek met een persoon. Ik denk dat ze meer uit is op mijn gegevens dan op het kledingstuk dat ik haar verkoop. Ik heb haar het volgende bericht gestuurd. Ik krijg geen antwoord meer. Ik heb Marktplaats een e-mail gestuurd om het voorval te melden.

"Om eerlijk te zijn krijg ik er wel een raar gevoel bij. Eerst wil je dat ik het verzend, dan stuur ik een iDEAL verzoek, dan wil je mijn bankrekeningnummer. Ik heb het pakket verpakt, omdat ik niet wist of het door de brievenbus past of niet. Dan kom je het ophalen, omdat je toevallig in de buurt woont. Ik heb het opgezocht en het is drie uur rijden heen en terug. Dan wil je mijn telefoon nummer, maar ontvang ik geen Whatsapp of jouw nummer en nu de vraag of ik vaker een advertentie plaats. Dat vind ik nogal vreemd."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:01

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:30

Ik hou m'n hart vast voor een slechte waardering. Ik vind het zo'n rot systeem. Er is totaal geen toezicht op. Ik heb de geïnteresseerde uit mijn vorige bericht, net een e-mail gestuurd dat ik het kledingstuk aan iemand anders wil verkopen.

Edit: Ik krijg een behoorlijk grote mond. Ze zegt dat ze zondags "haar" pak komt halen of ik dat nou wil of niet. Ik zit echt niet op dit gedonder te wachten.
Laatst bijgewerkt door Chabby op 12-12-18 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:35

Dat heb ik nu ook. Heb alleen maar goede waarderingen, maar net zag ik van mijn bod af omdat ik het product niet kan gebruiken waar het voor bedoeld is. Mevrouw gaf aan dat het ook met andere producten kan, maar dat gebruik ik niet. Dus zag ervan af.

Kreeg een ‘helaas’. Mijn bod werd verwijderd en ik kreeg een bericht van Mp dat ik een waardering had gekregen en of ik haar wilde waarderen. Niet gedaan, dus kan ook niet zien wat ze mij heeft gegeven.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:37

Chabby schreef:
Ik hou m'n hart vast voor een slechte waardering. Ik vind het zo'n rot systeem. Er is totaal geen toezicht op. Ik heb de geïnteresseerde uit mijn vorige bericht, net een e-mail gestuurd dat ik het kledingstuk aan iemand anders wil verkopen.

Edit: Ik krijg een behoorlijk grote mond. Ze zegt dat ze zondags "haar" pak komt halen of ik dat nou wil of niet. Ik zit echt niet op dit gedonder te wachten.

Gewoon lekker verkopen aan die ander en de deur niet open doen. Is ze nou helemaal van lotje getikt, wauw zeg :7