Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:37

Lau schreef:
Dat ik dit topic kwijt was.

En ik heb voor mijn verjaardag 1 jurkje besteld. Die leek niet optijd te zijn dus bestelde ik een tweede. Nu komen ze allebei vandaag en moet ik kiezen welke ik wil houden…

Beide een optie :7 ?

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:07

Zo even verzinnen hoe met hond doen als ik ga happen tandarts.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:47

_San87_ schreef:
Lau schreef:
Dat ik dit topic kwijt was.

En ik heb voor mijn verjaardag 1 jurkje besteld. Die leek niet optijd te zijn dus bestelde ik een tweede. Nu komen ze allebei vandaag en moet ik kiezen welke ik wil houden…

Ja vind ik ook maar mijn vriend vind dat geen goed idee :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:51

Lau schreef:
_San87_ schreef:

Ja vind ik ook maar mijn vriend vind dat geen goed idee :+

Wat hij vindt mag hij houden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:25

Ennnnnnn we zijn weer aan het praten over [***] ipv daadwerkelijk werken.
Pls.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:22

Weer zo'n Gerda met een Franse Bulldog die dan 30 cm achter je gaat lopen. Nadat Pavlov (de corgi) al duidelijk had laten weten dat ze hem/haar niet moest. Want Gerda was met Jip/Sip/Louis lekker aan de lijn aan het snuffelen met andere vreemde hondjes aan de lijn ( :roll: ), en ik kwam het hoekje om.
Toen kon ik Pav gelukkig snel afleiden en de andere kant op lopen. Maar als je vervolgens precies dezelfde kant op gaat en op snelwandeltempo in mijn nek gaat lopen hijgen zonder dat ik je aan kan zien komen lopen wordt het moeilijk, ja.

Ik hoop altijd dat dit mensen zijn die de hond van de buren uitlaten en geen hondeneigenaren zijn. Maarja als ze uberhaupt al zo trots met zo'n bewust genetisch gebrekkig gefokt wezentje rond paraderen weet je eigenlijk genoeg -O-
En dan ook nog zo stoïcijns doorlopen van "haha ja niet mijn hond die gek doet dus ook niet mijn probleem" |o .

Het gaat gelukkig een stuk beter met Pavlov en haar uitlaatavonturen de laatste weken (sinds we hier wonen begint ze te gillen als een speenvarken bij alles wat ze ziet. Dat is 1 ding. Maar mijn immer kalme duitse herder gaat vervolgens meerellen en de die weegt 45 kg. En 60 kg hysterisch geweld met 3 lijnen die door elkaar gaan is suboptimaal, zegmaar.). Ik laat ze altijd uit op een tijdstip dat er vrijwel nooit iemand is. Maarja. Hoeft maar 1 Gerda tussen te zitten om alsnog je rondje te verpesten ;(

Wel trots op onze Pavje, die verder wel hele grote stappen maakt :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:46

Relaxed schreef:
Een getuige van de gemeente boven zijn beste vriend dat vind ik nogal wat, ik snap wel dat je vriend boos is.. dan zou ik er geen etentje aan vast plakken.

Citaat:
Wat een ingewikkelde situatie... Ik snap beide kanten eigenlijk wel. Tijd voor een goed gesprek denk ik.

We zijn net verhuisd en hij heeft geen rijbewijs. Ik ga ook niet iemand na 2 uur treinen en een korte officiele acte weer naar huis sturen. Zo ben ik dan ook weer niet :') .

Het is gewoon een onsympathieke gast. Zo iemand die nooit wil helpen, bewust geld leent om het niet terug te betalen, nooit initiatief toont om af te spreken (maar o wee wat een drama toen we gingen verhuizen. Ze hadden elkaar al een jaar niet IRL gezien -O- . ) Nooit een appje stuurt om te vragen hoe het gaat. Het enige wat mijn vriend en hij doen is videospelletjes spelen en over videospelletjes praten. In het echte leven negeert 'ie mij grotendeels omdat hij het wezen vrouw (buiten zijn eigen vriendin dan) toch nog wat eng vindt volgens mij :') .

Hij heeft echt wel (een paar) positieve punten, en hij is ook altijd welkom in Casa Menino&Partner.

Maar die dag wil ik gewoon of met zijn 2'en vieren of met gezellige mensen waarmee we het beide goed kunnen vinden :o . Hebben gelukkig er wel over gepraat en zijn ook wel tot die concessie gekomen. En als we ooit een groter feestje (aka een bruiloft) geven waarbij we met meer mensen zijn is hij welkom als getuige :j . Dan kan die ook andere gezamenlijke vrienden meenemen en vergt hij niet de hele dag alle aandacht. Is uiteindelijk ook veel waardevoller dan een suffe gemeentelijke handeling die meer in het teken staat van de hypotheek afhandelen dan onze liefde vieren :)) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:55

Wat je ook kunt doen is een bevriend stel vragen als getuigen, tegelijk zwanger worden, twee huizen tegenover elkaar kopen en fantaseren hoe jullie kinderen samen opgroeien, erachter komen dat de vrouw van het stel verliefd is op jouw partner en dat ze vreselijke ouders zijn zodat je voortaan altijd om moet fietsen naar de supermarkt omdat je ze ontwijkt.

Maar ik weet niet of dat per se een goed idee is.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:56

Gezakt voor mijn CE rijbewijs. Door stomme fouten door de zenuwen

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:08

Urbanus schreef:
Wat je ook kunt doen is een bevriend stel vragen als getuigen, tegelijk zwanger worden, twee huizen tegenover elkaar kopen en fantaseren hoe jullie kinderen samen opgroeien, erachter komen dat de vrouw van het stel verliefd is op jouw partner en dat ze vreselijke ouders zijn zodat je voortaan altijd om moet fietsen naar de supermarkt omdat je ze ontwijkt.

Klinkt alsof je het zegt uit eigen ervaring :')

Heb een doorverwijzing gekregen naar een GGZ chill voor mij maar ik zit nu te bedenken hoe ik het mijn ouders moet gaan vertellen.
Iets van "Hoera!!! jouw kind is depressief" ? *\o/*

Valerie balen dat je hem niet heb gehaald maar gok dat je hem de volgende keer echt nailed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:15

Urbanus schreef:

Maar nu de echte vraag.
Is dit gebaseerd op een echt gebeurd verhaal :P ?

Verder zie ik wel wat praktische bezwaren aan dit scenario ja :)) Te beginnen bij het feit dat al onze vrienden anderhalf uur van ons vandaan wonen en de randstad echt niet gaan verlaten om slechte ouders te worden van het vriendje of vriendinnetje van onze hypothetische baby :D

Valerie93 schreef:
Gezakt voor mijn CE rijbewijs. Door stomme fouten door de zenuwen

Neeeee. Balen. Wat zei je instructeur? Wel het gevoel dat het met oefening goedkomt? Ik heb zelf met mijn afrijden ontzettend veel baat gehad van betablokkers ( van de huisarts ). Schreven ze ook zonder problemen voor, want ik kreeg ze bij mijn eerste examen al, maar toen heb ik ze niet gebruikt.

Ik ging compleet in trance door de zenuwen tijdens afrijden en heb zelfs een keer een heel examen alle aanwijzingen genegeerd waardoor we een uur rondjes gereden hebben, omdat ik simpelweg het niet hoorde als hij zei dat ik naar links of rechts moest.
Dat vond hij wel wat apart en hij raadde me toen maar EMDR aan. Uiteindelijk was een pilletje propranolol goed genoeg en slaagde ik de keer dat ik wel mijn pilletje nam met vlag en wimpel *\o/* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:21

fotolijstje schreef:
Urbanus schreef:

Klinkt alsof je het zegt uit eigen ervaring :')

Heb een doorverwijzing gekregen naar een GGZ chill voor mij maar ik zit nu te bedenken hoe ik het mijn ouders moet gaan vertellen.
Iets van "Hoera!!! jouw kind is depressief" ? *\o/*

Valerie balen dat je hem niet heb gehaald maar gok dat je hem de volgende keer echt nailed!!

Fijn dat je dan nu wel goede hulp krijgt. Hopelijk brengt het je iets :(:) .
Hoe is de band met je ouders? Wil je het ze helemaal vertellen? Of alleen de hoognodige info omdat je niets achter wil houden....?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:24

Mijn band is wel prima. Echt niet slecht.
Ze zijn alleen niet zo openminded met mentale gezondheid etc. Dat maakte de stap om hulp te zoeken ook zo moeilijk :)
Ik ga ze gewoon appen met dat ik mij niet zo lekker in mijn vel voelde en een doorverwijzing kreeg van de dokter. Dan nemen ze het wel serieuzer denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:42

Menino schreef:
Maar nu de echte vraag.

Ja _O-

Hoogtepunt was wel het kinderfeestje wat we gaven en waarvoor ze zichzelf uitnodigde, teveel dronk en alle aandacht van het feestje naar zichzelf trok. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:46

Waarom ben ik permanent in de rui? :x

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:48

Mkango schreef:
Waarom ben ik permanent in de rui? :x

Hier nog een.
Haaruitval, niet normaal. Dat ik nog geen kale plekken heb, snap ik niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:51

Aan dat de slager zo duur is geworden 8)7 schrok me rot!

Haaruitval, huisarts zei dat dat vaak is als ook de blaadjes van de boom vallen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:57

Urbanus schreef:
Menino schreef:
Maar nu de echte vraag.

Ja _O-

Hoogtepunt was wel het kinderfeestje wat we gaven en waarvoor ze zichzelf uitnodigde, teveel dronk en alle aandacht van het feestje naar zichzelf trok. _O-

Oh god.

Dit zijn dezelfde als die van het kinderfeestje.....
Wat erg. Helemaal als je geschiedenis zo ver terug gaat en jullie kids wel bevriend zijn :oo .
banketstaaf voor je.

Waarschuwing genoteerd :))

fotolijstje schreef:
Mijn band is wel prima. Echt niet slecht.
Ze zijn alleen niet zo openminded met mentale gezondheid etc. Dat maakte de stap om hulp te zoeken ook zo moeilijk :)
Ik ga ze gewoon appen met dat ik mij niet zo lekker in mijn vel voelde en een doorverwijzing kreeg van de dokter. Dan nemen ze het wel serieuzer denk ik.

Ja, dat is lastig. Ik zou er dan ook gewoon niet zo de aandacht op vestigen, denk ik. Maar uiteindelijk is er ook geen goed of fout. Het is alleen zo vervelend als ze judgemental gaan doen, en dat is toch nog wel echt iets van die generatie is mijn gevoel. Bij ons in de familie ben je al vrij snel Gekke Henkie als je met een psycholoog praat iig. Nu heb ik een relatie met een psycholoog. Maar ze denken ook echt dat hij alleen maar hysterische schizo's helpt (maar vragen wel voor ieder akkefietje of karaktertrekje van iemand die ze kennen om een verklaring van mijn vriend. "Want hij is de psycholoog :') ").

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:59

Ik mag van mezelf eindelijk ratten volgend jaar, maar nu is mijn kantoor te vol met hamsters. Die ik nam omdat ik geen ratjes mocht van mezelf. :')

ZUCHT. Vind zelf ratjes in de woonkamer niet zo handig ivm loslopen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:06

Urbanus schreef:
Menino schreef:
Maar nu de echte vraag.

Ja _O-

Ah, nu valt ook het kwartje wat betreft jouw bericht in een ander topic (of was het deze, dat weet ik niet meer). :)*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:09

chanicha schreef:

Haaruitval, huisarts zei dat dat vaak is als ook de blaadjes van de boom vallen :j

Dat is ook de reden dat wij het weer in de supermarkt halen. Niet echt lekker, als je het mij vraagt: veel stukjes bot erin, taai, ouwe koe-smaak of gewoon waterig van smaak. Maar goed, ik ga niet weer ruim twintig Euro voor een beetje vlees betalen voor een gerecht dat in één avondje al helemaal op is. Schrok me echt de touwt*fus. Op die manier zullen er ook steeds meer slagers verdwijnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:12

Ja is dezelfde, maar we zitten ook in dezelfde vriendengroep. Ik lach mezelf echt zo hard uit _O-

Maar ze zijn niet uitgenodigd voor ons Halloweenfeest. :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:13

Had vlees, gehakt en mergpijp voor de soep, voor vier keer vlees en twee ons beleg 69 euro |(
Ik haal geen gehakt bij de supermarkt, krijg ik niet door mijn keel maar en keer een filetlapje of kip kan dan weer wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:16

Urbanus schreef:
Ja is dezelfde, maar we zitten ook in dezelfde vriendengroep. Ik lach mezelf echt zo hard uit _O-

Maar ze zijn niet uitgenodigd voor ons Halloweenfeest. :Y)

Snap ik helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:16

Shenavallie schreef:
chanicha schreef:

Dat is ook de reden dat wij het weer in de supermarkt halen. Niet echt lekker, als je het mij vraagt: veel stukjes bot erin, taai, ouwe koe-smaak of gewoon waterig van smaak. Maar goed, ik ga niet weer ruim twintig Euro voor een beetje vlees betalen voor een gerecht dat in één avondje al helemaal op is. Schrok me echt de touwt*fus. Op die manier zullen er ook steeds meer slagers verdwijnen.
Ik ben geen die hard vega, maar als ik dit lees vraag ik me wel af: waarom koop je het dan, als het niet lekker is? Ik zou dan liever twee keer per maand voor 20 euro vlees eten en ervan genieten dan bijna elke dag en het met lange tanden moeten eten.