Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Arme Joost. Stomme overheid.
Het is denk ik altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn over wat voor maatregelen er moeten komen. Ik vind het wel fijn dat die 1,5m terugkomt en ik zag afgelopen week ook alweer een aantal mensen met mondkapje lopen. Daarin is iedereen vrij om een keuze te maken.
Ik baal er wel van dat de tweede operatie van mijn moeder waarschijnlijk weer flink gaat worden uitgesteld. Die moet een nieuwe knie. Hopelijk kan ze begin volgend jaar terecht, maar ik heb er een hard hoofd in.
Needje schreef:Er is gezegd dat je niet meer in quarantaine hoeft bij een besmette huisgenoot als je gevaccineerd bent.
Echter wel na 5 dagen testen en bij klachten uiteraard ook.
Gok dat ie dát even vergeten was.
pmarena schreef:Tussenstap om alvast maar wat te doen is het meest logisch
HC: je hebt helemaal gelijkAlleen geldt dat allemaal wat mij betreft alleen maar in een scenario waar de ziekenhuizen het nog aan kunnen. Op het moment dat ziekenhuizen overspoeld dreigen te worden MOET je iets doen om die druk snel te verlagen.
Blijven zoeken naar andere / betere opties is wel nodig daarbij
Spenk schreef:Needje schreef:Er is gezegd dat je niet meer in quarantaine hoeft bij een besmette huisgenoot als je gevaccineerd bent.
Echter wel na 5 dagen testen en bij klachten uiteraard ook.
Gok dat ie dát even vergeten was.
Nee hoor niet na 5 dagen testen hoe kom je daarbij? Dat geldt alleen voor ongevaccineerden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... na-contact
karuna schreef:Klopt ja, deze persoon heeft zich ook niet echt geliefd gemaakt vrees ik bij haar werk.Maar ja een altijd hoester ivm roken.
tammiebels schreef:Suzanne F. schreef:Deze maatregelen van nu zijn een tussenstap, een soort smeermiddel. Want niemand verwacht toch echt dat dit resultaat gaat geven in de aankomende week toch? Volgende week vrijdag is er weer een meetmoment en daar zullen de aantallen alleen maar opgelopen zijn en dus volgen er nieuwe maatregelen. En die zullen ingrijpender zijn gok ik zomaar.
Dit was gewoon een handige tussenstap om niet meteen iedereen op de kast te jagen.
Dit denk ik ook. Met het gegeven wat ik eerder postte maar geen reactie op kreeg. Naar mijn weten 5 dagen incubatietijd, maatregelen gaan 6 november in. Komt op 11 november dan wat nog besmettingen kunnen zijn van voor de maatregelen. Hoe kunnen ze dan 12 november opnieuw gaan kijken? Ik begrijp hier de reden niet van
Huertecilla schreef:pmarena schreef:Tussenstap om alvast maar wat te doen is het meest logisch
HC: je hebt helemaal gelijkAlleen geldt dat allemaal wat mij betreft alleen maar in een scenario waar de ziekenhuizen het nog aan kunnen. Op het moment dat ziekenhuizen overspoeld dreigen te worden MOET je iets doen om die druk snel te verlagen.
Blijven zoeken naar andere / betere opties is wel nodig daarbij
en dat hébben we gedaan vorig voorjaar.
VÓRIG voorjaar.
Na de zomer vam 2020, vórig jaar dus, waren we al in een ander fase.
Per de winter is met vaccineren begonnen etcetera.
Nu is het grootste deel van de EU bevolking gevaccineerd en is de situatie inmiddels in wéér een andere fase.
Al met al nu anderhalf jaar NA de overstroming;
- de meerderheid gevaccineerd
- besmettingen eerder goed voor meer natuurlijke resistentie
- opnames geen overstroming; ´gewoon´ een factor meer nu en in de toekomst
- geen gezondere leefstijl
- geen begin meer publieke gezondheidszorg
- wel niet bijzonder zinvolle vaccin-/testbewijzen invoeren??
Ondertussen zijn er meer problemen, structurele problemen.
Ook de Covid-maatregels van vorig voorjaar werken nú door in tekorten en prijsstijgingen. Dit laatste is al doorgewerkt in de prijs van een![]()
De problematiek van tekorten van primaire producten gaat zich niet binnen een half jaar oplossen en het prijsniveau blijft.
De kunstmatige!! (geopolitische) energiekrisis komt daar nog bij; zet druk op de marges dus prijzen, zelfs productie.
Deze perfecte storm ´raakt´ me meer dan Covid na voorjaar 2020.
Daks schreef:Volgend jaar winter opnieuw gaan volstromen? Mag ik jouw glazen bol ?
Iedereen krijgt toch corona volgens de kenners? Dan is er volgens diezelfde kenners voldoende groepsimmuniteit toch? Waarom zouden dan volgend jaar winter weer de ziekenhuizen vol liggen?
Huertecilla schreef:Dat is het natuurlijk wél. Je spreekt jezelf tegen.karuna schreef:Klopt ja, deze persoon heeft zich ook niet echt geliefd gemaakt vrees ik bij haar werk.Maar ja een altijd hoester ivm roken.
![]()
maar ja, inkomen voor de Staat, economie.
Zwager ligt nu voor derde keer in paar maanden met hart-long problemen in het ziekenhuis. Drie keer kort IC.
Is roggelhoestende kettingroker.
Hoeveel rokers belasten de gezondheidszorg?
Lees dit svp niet als kritiek op rokers
robert45 schreef:Daks schreef:Volgend jaar winter opnieuw gaan volstromen? Mag ik jouw glazen bol ?
Iedereen krijgt toch corona volgens de kenners? Dan is er volgens diezelfde kenners voldoende groepsimmuniteit toch? Waarom zouden dan volgend jaar winter weer de ziekenhuizen vol liggen?
Omdat ze met griep ook elk jaar problemen hebben...
We hebben een capaciteitsprobleem niet meer niet minder. Alleen minder bedden bij een grote bevolkingstoename en vergrijzing.
Citaat:U kunt zonder coronatoegangsbewijs naar: bibliotheek, museum, gebedshuis, sport, winkels, park of natuur, dierentuin of pretpark, kermis, kapper en zwembad.
Citaat:Uiteraard. Niets over gehoord weer.
Schijnbaar is een kerk geen publieke binnenruimte. Best apart.