Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:22

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:24

Of de kritiek nu komt of een aantal weken eerder...
En waarom geen extra prik aan het zorgpersoneel...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:27

_O- Arme Joost. Stomme overheid.

Het is denk ik altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn over wat voor maatregelen er moeten komen. Ik vind het wel fijn dat die 1,5m terugkomt en ik zag afgelopen week ook alweer een aantal mensen met mondkapje lopen. Daarin is iedereen vrij om een keuze te maken.

Ik baal er wel van dat de tweede operatie van mijn moeder waarschijnlijk weer flink gaat worden uitgesteld. Die moet een nieuwe knie. Hopelijk kan ze begin volgend jaar terecht, maar ik heb er een hard hoofd in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:30

Winged schreef:
_O- Arme Joost. Stomme overheid.

Het is denk ik altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn over wat voor maatregelen er moeten komen. Ik vind het wel fijn dat die 1,5m terugkomt en ik zag afgelopen week ook alweer een aantal mensen met mondkapje lopen. Daarin is iedereen vrij om een keuze te maken.

Ik baal er wel van dat de tweede operatie van mijn moeder waarschijnlijk weer flink gaat worden uitgesteld. Die moet een nieuwe knie. Hopelijk kan ze begin volgend jaar terecht, maar ik heb er een hard hoofd in.

Zeker :j.

Overheid voert kennelijk het advies van het OMT uit nu, lijkt me dat dat het beste is om te doen? In het OMT zitten immers experts die er wat vanaf weten, in tegenstelling tot de leken die nu vanalles roepen :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:30

Arme joost :(:)

Over de strengere maatregelen. Ik heb vanmorgen gebeld met een kennis. Dat hele bedrijf waar zij werkt is over de zeik en aardig gestresst nu. Een gevaccineerde collega (altijd hoestende) zonder hersens. Is vorige week gewoon naar het werk gegaan terwijl er een positief geteste huisgenoot is, de tweede is afgelopen weekend positief getest. Maandag weer vrolijk maar het werk gegaan al hoestend. Niet getest want ja ik hoest altijd ok het is nu wat erger dan anders maar ik ben gevaccineerd, %) Baas is er achter gekomen dat er dus twee besmette huisgenoten zijn en heeft deze persoon meteen naar huis en in quarantaine gezet. En opgedragen te laten testen.

En nu is het voor het bedrijf testen en afwachten en vooral heel erg duimen. Ik hoop voor mijn kennis dat zij er in ieder geval goed doorheen komt, heeft kwetsbare ouders waar zevaak heenmoet. Nu komt ze daar uiteraard even niet omdat eerst duidelijk moet zijn dat de domme collega niet het hele bedrijf heeft aangestoken, goddank zijn de meesten wel geent begreep ik maar er lopen ook ongevaccineerden rond.

Dus je kunt de maatregelen nog zo streng maken als dergelijke figuren zo blijven doen helpt geen maatregel. :n

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:35

Da's dus gewoon dom van die collega. Want de maatregel die bleef staan was 'heb je klachten, laat je testen. Ook als je gevaccineerd bent.'

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:36

Er is gezegd dat je niet meer in quarantaine hoeft bij een besmette huisgenoot als je gevaccineerd bent.
Echter wel na 5 dagen testen en bij klachten uiteraard ook.
Gok dat ie dát even vergeten was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:37

Tja maar je mag als je geen klachten hebt ook gewoon je ding blijven doen als je gevaccineerd bent.
Ookal heb je een nauw contact gehad met een corona positieve.

Bij klachten moet die wel testen natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:37

Klopt ja, deze persoon heeft zich ook niet echt geliefd gemaakt vrees ik bij haar werk. :n Maar ja een altijd hoester ivm roken. Dat was nu wel flink erger geworden maar ja gewoon overal heen gaan he _-:(

maar dan kun je als overheid de regels nog zo streng maken. Als dergelijke figuren zo blijven rondlopen zonder enige melding of rem. Daar worden de cijfers niet lager door.

De regel kan wel zo zijn dat je mag blijven doorlopen. Maar meld dat aan je werkgever en je collegas. Die kan bepalen of je naar je werk mag komen of niet. Zo zonder iets te zeggen doorlopen en doorhoesten terwijl er inmiddels al twee huisgenoten positief zijn. Dat is gewoon niet nadenken en erg asociaal in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-11-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:38

Needje schreef:
Er is gezegd dat je niet meer in quarantaine hoeft bij een besmette huisgenoot als je gevaccineerd bent.
Echter wel na 5 dagen testen en bij klachten uiteraard ook.
Gok dat ie dát even vergeten was.

Nee hoor niet na 5 dagen testen hoe kom je daarbij? Dat geldt alleen voor ongevaccineerden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... na-contact

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:42

pmarena schreef:
Tussenstap om alvast maar wat te doen is het meest logisch :j

HC: je hebt helemaal gelijk :j Alleen geldt dat allemaal wat mij betreft alleen maar in een scenario waar de ziekenhuizen het nog aan kunnen. Op het moment dat ziekenhuizen overspoeld dreigen te worden MOET je iets doen om die druk snel te verlagen.

Blijven zoeken naar andere / betere opties is wel nodig daarbij :j

en dat hébben we gedaan vorig voorjaar.
VÓRIG voorjaar.
Na de zomer vam 2020, vórig jaar dus, waren we al in een ander fase.
Per de winter is met vaccineren begonnen etcetera.
Nu is het grootste deel van de EU bevolking gevaccineerd en is de situatie inmiddels in wéér een andere fase.

Al met al nu anderhalf jaar NA de overstroming;
- de meerderheid gevaccineerd
- besmettingen eerder goed voor meer natuurlijke resistentie
- opnames geen overstroming; ´gewoon´ een factor meer nu en in de toekomst
- geen gezondere leefstijl
- geen begin meer publieke gezondheidszorg
- wel niet bijzonder zinvolle vaccin-/testbewijzen invoeren??

Ondertussen zijn er meer problemen, structurele problemen.
Ook de Covid-maatregels van vorig voorjaar werken nú door in tekorten en prijsstijgingen. Dit laatste is al doorgewerkt in de prijs van een :9k
De problematiek van tekorten van primaire producten gaat zich niet binnen een half jaar oplossen en het prijsniveau blijft.
De kunstmatige!! (geopolitische) energiekrisis komt daar nog bij; zet druk op de marges dus prijzen, zelfs productie.
Deze perfecte storm ´raakt´ me meer dan Covid na voorjaar 2020.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:47

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:54

karuna schreef:
Klopt ja, deze persoon heeft zich ook niet echt geliefd gemaakt vrees ik bij haar werk. :n Maar ja een altijd hoester ivm roken.

:x

maar ja, inkomen voor de Staat, economie.

Zwager ligt nu voor derde keer in paar maanden met hart-long problemen in het ziekenhuis. Drie keer kort IC.
Is roggelhoestende kettingroker.
Hoeveel rokers belasten de gezondheidszorg?

Lees dit svp niet als kritiek op rokers maar als voorbeeld van dat niet Cóvid19 het grote probleem is.
Al met al is Covid19 door de paniek van vorig voorjaar volstrekt uit het verband geraakt en de overheden/gezonheidsindustie maken daar helaas misbruik van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:59

Dat gedoe over natuurlijke resistentie. Volgens mij is het hele probleem dat je het dus ook 2 keer kan oplopen of zelfs nog vaker. Dan heb je dus al een probleem met die zogenaamde groeps immuniteit. En daarnaast betekent gezond leven niet dat je het niet kan krijgen en zelfs niet dat je er niet ernstig ziek van kunt worden.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:02

tammiebels schreef:
Suzanne F. schreef:
Deze maatregelen van nu zijn een tussenstap, een soort smeermiddel. Want niemand verwacht toch echt dat dit resultaat gaat geven in de aankomende week toch? Volgende week vrijdag is er weer een meetmoment en daar zullen de aantallen alleen maar opgelopen zijn en dus volgen er nieuwe maatregelen. En die zullen ingrijpender zijn gok ik zomaar.
Dit was gewoon een handige tussenstap om niet meteen iedereen op de kast te jagen.

Dit denk ik ook. Met het gegeven wat ik eerder postte maar geen reactie op kreeg. Naar mijn weten 5 dagen incubatietijd, maatregelen gaan 6 november in. Komt op 11 november dan wat nog besmettingen kunnen zijn van voor de maatregelen. Hoe kunnen ze dan 12 november opnieuw gaan kijken? Ik begrijp hier de reden niet van

Dit heeft Rutte ook benoemd in de persconferentie. Die week kunnen ze natuurlijk nog niet kijken naar de ziekenhuiscijfers, maar wel naar gedrag (dus bijvoorbeeld: is er duidelijk minder verkeer op de weg omdat mensen vaker thuiswerken). Wanneer er een duidelijk verschil in gedrag te zien is, bestaat de kans dat ze het risico nemen om verder niks aan te scherpen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:21

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:
Tussenstap om alvast maar wat te doen is het meest logisch :j

HC: je hebt helemaal gelijk :j Alleen geldt dat allemaal wat mij betreft alleen maar in een scenario waar de ziekenhuizen het nog aan kunnen. Op het moment dat ziekenhuizen overspoeld dreigen te worden MOET je iets doen om die druk snel te verlagen.

Blijven zoeken naar andere / betere opties is wel nodig daarbij :j

en dat hébben we gedaan vorig voorjaar.
VÓRIG voorjaar.
Na de zomer vam 2020, vórig jaar dus, waren we al in een ander fase.
Per de winter is met vaccineren begonnen etcetera.
Nu is het grootste deel van de EU bevolking gevaccineerd en is de situatie inmiddels in wéér een andere fase.

Al met al nu anderhalf jaar NA de overstroming;
- de meerderheid gevaccineerd
- besmettingen eerder goed voor meer natuurlijke resistentie
- opnames geen overstroming; ´gewoon´ een factor meer nu en in de toekomst
- geen gezondere leefstijl
- geen begin meer publieke gezondheidszorg
- wel niet bijzonder zinvolle vaccin-/testbewijzen invoeren??

Ondertussen zijn er meer problemen, structurele problemen.
Ook de Covid-maatregels van vorig voorjaar werken nú door in tekorten en prijsstijgingen. Dit laatste is al doorgewerkt in de prijs van een :9k
De problematiek van tekorten van primaire producten gaat zich niet binnen een half jaar oplossen en het prijsniveau blijft.
De kunstmatige!! (geopolitische) energiekrisis komt daar nog bij; zet druk op de marges dus prijzen, zelfs productie.
Deze perfecte storm ´raakt´ me meer dan Covid na voorjaar 2020.

Hoe weet jij dat er geen verbetering qua levensstijl heeft plaatsgevonden gedurende de laatste 1,5 jaar?
En waarom raakt deze 'perfecte storm' jou meer dan Covid na voorjaar 2020?
Wat versta je overigens onder 'de kunstmatige!! geopolitische energiecrisis'?

Ik vraag dit omdat je je (zoals gewoonlijk) nogal stellig uitspreekt, terwijl deze hele situatie zich m.i. vooral kenmerkt door grote onduidelijkheid en onzekerheid, door vraagtekens in plaats van uitroeptekens.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:26

Daks schreef:
Volgend jaar winter opnieuw gaan volstromen? Mag ik jouw glazen bol ?

Iedereen krijgt toch corona volgens de kenners? Dan is er volgens diezelfde kenners voldoende groepsimmuniteit toch? Waarom zouden dan volgend jaar winter weer de ziekenhuizen vol liggen?

Omdat ze met griep ook elk jaar problemen hebben...

We hebben een capaciteitsprobleem niet meer niet minder. Alleen minder bedden bij een grote bevolkingstoename en vergrijzing.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:31

Huertecilla schreef:
karuna schreef:
Klopt ja, deze persoon heeft zich ook niet echt geliefd gemaakt vrees ik bij haar werk. :n Maar ja een altijd hoester ivm roken.

:x

maar ja, inkomen voor de Staat, economie.

Zwager ligt nu voor derde keer in paar maanden met hart-long problemen in het ziekenhuis. Drie keer kort IC.
Is roggelhoestende kettingroker.
Hoeveel rokers belasten de gezondheidszorg?

Lees dit svp niet als kritiek op rokers
Dat is het natuurlijk wél. Je spreekt jezelf tegen.

Voor de situatie hier en nu heeft het geen zin om met de vinger te wijzen naar roken, drinken en te veel suiker en vet eten. Structureel gezien moet daar wel meer op ingestoken worden.
Maar hier en nu moet de nadruk liggen op voorkomen dat de ziekenhuizen overspoeld raken met coronapatienten.

Over het hoe precies kun je discussiëren. Persoonlijk zie ik weinig heil in overal qr-code, wel in afstand houden, thuisblijven, testen bij klachten (ook als je gevaccineerd bent) en dan ook het contact met kwetsbare groepen (tijdelijk) zo veel mogelijk beperken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:41

robert45 schreef:
Daks schreef:
Volgend jaar winter opnieuw gaan volstromen? Mag ik jouw glazen bol ?

Iedereen krijgt toch corona volgens de kenners? Dan is er volgens diezelfde kenners voldoende groepsimmuniteit toch? Waarom zouden dan volgend jaar winter weer de ziekenhuizen vol liggen?

Omdat ze met griep ook elk jaar problemen hebben...

We hebben een capaciteitsprobleem niet meer niet minder. Alleen minder bedden bij een grote bevolkingstoename en vergrijzing.

dit is helaas een feit.
Speelt al jaren, al ver voor corona.
Vergrijzing, meer inwoners, minder bedden.
Dat dat niet kan snapt een kleutertje ook nog.
Daarnaast moeten mensen langer thuis wonen want dat zou goedkoper zijn, bejaardenhuizen gesloten.
Nee dat is niet goedkoper, mensen wachten nu te lang en waar het eerst met simpele medicijnen nog op te lossen was is het nu al sneller een opname. En daarna weet de transferverpleegkundige niet waar deze mensen te laten, naar huis kan (nog) niet maar er zijn ook te weinig plaatsen in de verpleegtehuizen.
Onze regering denkt al 10 jaar niet na.
Daar zit wel het grootste probleem nu met corona.
Maar daar hoor je de regering niet over, moeten ze namelijk hun beleid van de afgelopen 10 jaar de schuld geven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:08

Ik ben het even kwijt hoor, maar weten jullie hoe het zit met de kerken? Vast geen qr-code voor de kerken maar wel voor het zwembad, gok ik?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:10

Uiteraard. Niets over gehoord weer.
Schijnbaar is een kerk geen publieke binnenruimte. Best apart.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:11

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 03-11-21 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:12

Wat staat er in die link?

Geen idee kan daar ook niks over vinden.
Maar wat een ge..... zeg. Sportbonden: Wil niet, musea: wil niet, scholen: wil niet, horeca: wil niet ga zomaar door. Echt er zal iets moeten gebeuren maar alleen maar wil niet. |o oftewel de ander moet de ellende maar oplossen maar er zelf vooral geen enkele moeite voor willen doen. Stelletje .... (slikt woorden in die niet zo aardig zijn) 8)7

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:14

Nee, gebedshuizen zijn uitgezonderd, bij uitvaarten hoeft het ook niet:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verplicht
Citaat:
U kunt zonder coronatoegangsbewijs naar: bibliotheek, museum, gebedshuis, sport, winkels, park of natuur, dierentuin of pretpark, kermis, kapper en zwembad.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:14

Citaat:
Uiteraard. Niets over gehoord weer.
Schijnbaar is een kerk geen publieke binnenruimte. Best apart.

Och echt he...... :roll:
Ik woon zelf op de Biblebelt en ik kan me er echt groen en geel aan ergeren. Niet willen vaccineren maar wel 2 of 3 keer op zondag (en woensdag) elkaar in hun snoet gaan spugen tijdens het zingen.....

* blijven ademen *