Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:22

Hier baal ik ook van de komende lockdown.

Snappen de poppenkast dan niet dat de Qrcode helemaal niet werkt?! Gevaccineerden komen overal binnen en de ongevaccineerden moeten eerst getest worden en zijn dus 99% coronavrij maar van de gevaccineerde is dat niet te zeggen want sommige maken er misbruik van om zich niet te testen en om gewoon ergens heen te gaan met corona. %)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:33

Wpaard schreef:
Hier baal ik ook van de komende lockdown.

Snappen de poppenkast dan niet dat de Qrcode helemaal niet werkt?! Gevaccineerden komen overal binnen en de ongevaccineerden moeten eerst getest worden en zijn dus 99% coronavrij maar van de gevaccineerde is dat niet te zeggen want sommige maken er misbruik van om zich niet te testen en om gewoon ergens heen te gaan met corona. %)

Ongevaccineerde doen dat net zo :+
Die frauderen namelijk net zo goed met test uitslagen en qr codes.
Rotte appels heb je overal.
De vraag is wel wie dat nou het meeste raakt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:34

xPabloBokt schreef:
Ja, Eloi stapt uit de band omdt hij niet meer zijn hele leven aan de band wil wijden. -O-

Ze gaan alle concerten die nu gepland staan gewoon spelen last ik op nu.nl

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:35

Ach ja, we kunnen er niks aan doen. Het wordt opgelegd.
Als we elkaar hier maar een beetje opvangen en soms de gek aan steken komen we er wel.
En in de toekomst kijken kan niemand.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 10:39

fleurtjeuh schreef:
xPabloBokt schreef:
Ja, Eloi stapt uit de band omdt hij niet meer zijn hele leven aan de band wil wijden. -O-

Ze gaan alle concerten die nu gepland staan gewoon spelen last ik op nu.nl

Dat weet ik, maar de lockdown valt precies over de aankomende reeks in de Ziggo Dome heen als hij doorgaat zoals de geruchten nu voorspellen. Zou morgenavond 19.00 ingaan voor 3 weken en wat is het over 3 weken? 4 december.. en dan had ik het concert.

Oprecht ik snap de achterliggende gedachte dat we de zorg moeten ontlasten maar ik heb gewoon het gevoel alsof het op de huidige wijze dweilen met de kraan open is. Dat maakt het ook zo ongelooflijk frustrerend.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:46

Ik mag niet verdrietig zijn dat morgen mijn theatervoorstelling misschien niet doorgaat. De vorige theatervoorstelling waar ik naartoe zou gaan was maart 2020 en de avond ervoor werd de eerste lockdown aangekondigd dus die ging ook niet door :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:51

[***] schreef:
Ik mag niet verdrietig zijn dat morgen mijn theatervoorstelling misschien niet doorgaat. De vorige theatervoorstelling waar ik naartoe zou gaan was maart 2020 en de avond ervoor werd de eerste lockdown aangekondigd dus die ging ook niet door :(

:(:) dat is echt naar. Ik kijk tegenwoordig naar ITA Live, de mooiste theaterstukken die live worden uitgezonden. Kaartje is 12,50, 27 november is de eerstvolgende. Klassieker met Isabelle Huppert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:56

MarcoBorsato schreef:
[***] schreef:

:(:) dat is echt naar. Ik kijk tegenwoordig naar ITA Live, de mooiste theaterstukken die live worden uitgezonden. Kaartje is 12,50, 27 november is de eerstvolgende. Klassieker met Isabelle Huppert.

Dat is wel handig!

Ik ga naar een cabaretvoorstelling en mijn pup gaat voor het eerst mee <3 we zijn helemaal goed voorbereid, hebben al in de schouwburg in de zaal gekeken waar we komen te zitten (in de rij waar de rolstoelen kunnen dus extra veel plek voor pup), iemand die haar kan ophalen als het niet gaat, kauwsnacks die hard genoeg zijn maar niet stinken en beloningstube zodat ik niet steeds in rammelende koekjes zit te graaien en daarmee anderen stoor.
Ik kreeg een berichtje dat theater misschien open blijft dus ik ga duimen!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:00

Ik ben echt niet anti-maatregelen, maar ik ben er zo klaar mee... Ik zou de 20e naar Helldorado gaan, maar het is nog maar de vraag of dat doorgaat ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:03

Niobe schreef:
Ik ben echt niet anti-maatregelen, maar ik ben er zo klaar mee... Ik zou de 20e naar Helldorado gaan, maar het is nog maar de vraag of dat doorgaat ;(

Ik denk dat zelfs de fanatiekste maatregelvolgers inmiddels ook wel geïrriteerd raken :(
Maar als theater niet dicht gaat, misschien dat er ook nog hoop is voor concerten?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:08

Gisteren op mijn werk een paar van die schreeuwers, niet gevaccineerd, ongetest, en maar klagen en roepen, en mij en een collega uit maken voor schapen (ik moest mij inhouden om niet gewoon ter plekke dom te gaan mekkeren... BÊÊÊÊÊH!). Toen ze vervolgens allebei een voor een ook een hoestbui kregen en meteen trots verkondigden hoe ze zelf wel weten of ze wel of niet corona hebben en zich echt niet laten testen, toen ben ik weg gelopen. Ik snap zulke mensen echt niet, prima als jij zo denkt maar waarom kom je dan naar mij toe? Ga naar je moeder ofzo

Wat ik wel weer grappig vond, de man erbij die riep heel boos: ik ga pas vaccineren zodra bekend is hoe de bijwerkingen over 10 jaar zijn!!!! En toen stak hij nog even een 2e sigaret op.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 11:08

[***] schreef:
Niobe schreef:

Ik denk dat zelfs de fanatiekste maatregelvolgers inmiddels ook wel geïrriteerd raken :(
Maar als theater niet dicht gaat, misschien dat er ook nog hoop is voor concerten?

Ik heb er een hard hoofd in.. concerten zijn niet geplaceerd over het algemeen..

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:22

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het ook een lockdown van niks doe niks of doe echt streng. Daarna op Twitter kijken is pas deprimerend. Zitten echt dom-rechtse idioten op. Tijd om weer verder te slapen. :n

Het is niet eens een "lockdown" :') de horeca is weer de dupe, terwijl hun volgens mij het meest veiligst zijn met de regels

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:57

[***] schreef:
Niobe schreef:

Ik hoor ook alleen maar geïrriteerde mensen en tegen geluiden. En ik kom echt niet uit een 'wappie' omgeving.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:04

Telpeva schreef:
Gisteren op mijn werk een paar van die schreeuwers, niet gevaccineerd, ongetest, en maar klagen en roepen, en mij en een collega uit maken voor schapen (ik moest mij inhouden om niet gewoon ter plekke dom te gaan mekkeren... BÊÊÊÊÊH!). Toen ze vervolgens allebei een voor een ook een hoestbui kregen en meteen trots verkondigden hoe ze zelf wel weten of ze wel of niet corona hebben en zich echt niet laten testen, toen ben ik weg gelopen. Ik snap zulke mensen echt niet, prima als jij zo denkt maar waarom kom je dan naar mij toe? Ga naar je moeder ofzo

Wat ik wel weer grappig vond, de man erbij die riep heel boos: ik ga pas vaccineren zodra bekend is hoe de bijwerkingen over 10 jaar zijn!!!! En toen stak hij nog even een 2e sigaret op.

Wil je dat beeehh roepen de volgende keer even doen ik ga al stuk om het idee :')

--
Auto is nog steeds niet klaar en wou vanmiddag naar Groningen om een nieuwe telefoon op te halen...

Maar straks eerst nog even halfuurtje weer aan het werk dus ze hebben ook nog wel tot een uurtje of 1

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:12

Ik ben er blij mee, hopelijk kan ik dan in december eindelijk revalideren en daarna eindelijk weer werken.
En ik snap dat iedereen het zat is hoor, maar ik wil ook weer graag met mijn kinderen kunnen spelen of zelf mijn huis een keer stofzuigen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:14

[***] schreef:

Ik ook. Herman van Veen. Ik baal zo hard -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:19

CynthiaV schreef:
Ik ben er blij mee, hopelijk kan ik dan in december eindelijk revalideren en daarna eindelijk weer werken.
En ik snap dat iedereen het zat is hoor, maar ik wil ook weer graag met mijn kinderen kunnen spelen of zelf mijn huis een keer stofzuigen.

:(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:14

Benieuwd wat de chinezen op het werk gaan doen betreffende nieuwe maatregelen. Gok zo niks.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:50

Projectgroepjes. Dit project gaat zo niet werken als niemand met een concreet plan komt :\ Want het idee is leuk, maar er heeft niemand verder gedacht over hoe je het uitvoerbaar maakt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:57

Aan het oefenen met het schrijven van een betoog. Wil nog niet echt lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:04

Ineke2 schreef:
Aan het oefenen met het schrijven van een betoog. Wil nog niet echt lukken.

Heb je wel al de structuur zeg maar? Met de argumenten enzo?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:21

Ja dat wel, maar zomaar random argumenten opschrijven en verdedigen vind ik moeilijk. Iets met dan fantasieloos zijn op dat moment ofzo. Vandaar dat ik maar aan het oefenen ben, zodat dat sneller gaat ( hoop ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:38

Ineke2 schreef:
Ja dat wel, maar zomaar random argumenten opschrijven en verdedigen vind ik moeilijk. Iets met dan fantasieloos zijn op dat moment ofzo. Vandaar dat ik maar aan het oefenen ben, zodat dat sneller gaat ( hoop ik)

Snap ik! Ik heb geoefend met onderwerpen waarbij ik me heel betrokken voelde en dat maakte het makkelijker om er een verhaaltje van te maken. Maar ik vind het nog steeds lastig

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:42

Ineke2 schreef:

Juristen gebruiken altijd de IRAC methode voor structuur.
Issue = probleem (of stelling)
Rule = geldende wetgeving (of algemene regels in de maatschappij etc)
Argument = jouw argumenten
Conclusion = altijd aan het einde van je betoog een korte samenvatting geven en conclusie trekken