Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dit moet u meenemen
Wanneer u naar de vaccinatie-locatie komt, heeft u het volgende nodig:
MondkapjeUw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijsDeze afspraakbevestigingEen ingevulde gezondheidsverklaring. Die heeft u gekregen bij uw uitnodiging. U kunt de gezondheidsverklaring ook downloaden door op deze zin te klikken. U vindt hem dan terug in de map "downloads" op uw apparaat.
Zonder de bovengenoemde items kunnen we u niet vaccineren.
Het is handig als u op de dag van uw vaccinatie loszittende bovenkleding draagt.
Pandora2 schreef:Het is of een kus of een hand. Ook weer niet overdrijven hé
In franssprekend België en Frankrijk is dit nog veel meer ingeburgerd dan hier.
Ik zal dan toch te dicht bij Brussel en Wallonië wonen zeker
Shadow0 schreef:Misschien omdat ze in Australie weten hoe dingen die klein beginnen kunnen uitgroeien tot iets heel groots, zoals allesverwoestende bosbranden, en ook dat ze weten dat als je wacht tot het echt heel groot is, het bestrijden niet makkelijker is?
Over het algemeen geloof ik dat het grootste deel van Australie uiteindelijk aanzienlijk minder beperkingen heeft gekend dan wij hier in Nederland, en ook aanzienlijk minder doden en ernstig of langdurig zieke mensen. Ik vind dat wel een overweging.
bigone schreef:Australië heeft nog maar weinig gevaccineerd en heeft in sommige gebieden een maandenlange , echte lockdown gehad.
Citaat:En wanneer nu de snel verspreidende varianten opduiken zitten ze er boven op anders is daar in dichtbevolkte gebieden en tot nu toe lage vaccinatie graad de ramp niet te overzien.
Shadow0 schreef:Misschien omdat ze in Australie weten hoe dingen die klein beginnen kunnen uitgroeien tot iets heel groots, zoals allesverwoestende bosbranden, en ook dat ze weten dat als je wacht tot het echt heel groot is, het bestrijden niet makkelijker is?
Over het algemeen geloof ik dat het grootste deel van Australie uiteindelijk aanzienlijk minder beperkingen heeft gekend dan wij hier in Nederland, en ook aanzienlijk minder doden en ernstig of langdurig zieke mensen. Ik vind dat wel een overweging.
Popstra schreef:Hoe kom je nu bij die hoge verspreiding? Er worden nu weer minder besmettingen geteld en ook minder ziekenhuis opnames.
Getup schreef:Pandora2 schreef:Het is of een kus of een hand. Ook weer niet overdrijven hé
In franssprekend België en Frankrijk is dit nog veel meer ingeburgerd dan hier.
Ik zal dan toch te dicht bij Brussel en Wallonië wonen zeker
Was als student 1 week op uitwisseling in Brussel. Wist niet, wat me overkwam zeg! Als er in NL een jongen op je afkomt en naar voren buigt doe je of mee, of ren je weg.
Dus ik vlieg naar achteren en hij keek verbaasd. De rest lag in een deuk .
Heb uiteindelijk ontdekt, dat die ene kus op de wang heel normaal is en dat de hele dag door
SusanH schreef:Er komen naarmate meer mensen besmet zijn geweest en geënt zijn steeds meer mensen bij die nog wel positief testen maar niet besmettelijk meer zijn.
Citaat:Van die ruim 3000 zullen er ook de nodige zijn waarvoor dit geldt. Ze zouden net als in Spanje de CT waardes moeten meten. Helaas gebeurt dat niet. Als de CT boven een bepaalde waarde is weet je dat het om iemand gaat die recent corona heeft gehad, dus wel positief test nog. Maar absoluut niet meer besmettelijk is. Het cijfer positief getesten zegt naarmate de pandemie duurt steeds minder over wel of niet besmettelijk zijn.