Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:44

SusanH schreef:
Ik ben vandaag in de Efteling geweest. Alles goed geregeld daar. Was lekker om er even uit te zijn en met andere dingen dan corona bezig te zijn, alhoewel de strepen die de wachtrij aangeven je er wel steeds bewust van maken. Daarna was plan om naar de mac donalds te gaan maar daar hing zo'n waslijst met regels aan de deur dat we omgedraaid zijn. Ook al die hekken en afzetlint. Geen aanrader.

Efteling is prima te doen hè. Ben er dinsdag ook geweest. Was de Mac drive geen goede optie dan?

Ik ben die linten en strepen en dingen ook echt ontzettend beu. We kunnen zelf toch ook wel afstand houden hoor. De mensen die daar geen zin in hebben doen dat met behulp van die toeters en bellen ook niet.

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:47

Vielen de wachtrijen en wachttijden mee in de Efteling?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:47

sureido schreef:
SusanH schreef:
Ik ben vandaag in de Efteling geweest. Alles goed geregeld daar. Was lekker om er even uit te zijn en met andere dingen dan corona bezig te zijn, alhoewel de strepen die de wachtrij aangeven je er wel steeds bewust van maken. Daarna was plan om naar de mac donalds te gaan maar daar hing zo'n waslijst met regels aan de deur dat we omgedraaid zijn. Ook al die hekken en afzetlint. Geen aanrader.

Efteling is prima te doen hè. Ben er dinsdag ook geweest. Was de Mac drive geen goede optie dan?

Ik ben die linten en strepen en dingen ook echt ontzettend beu. We kunnen zelf toch ook wel afstand houden hoor. De mensen die daar geen zin in hebben doen dat met behulp van die toeters en bellen ook niet.

Hoewel ik het ook niks vind gaan mensen dit uit zich zelf echt niet doen hoor. Het is heel onnatuurlijk om niet aan te sluiten. En ik ben geen voorstander van mensen die zelf anderen dan moeten aanspreken daar wordt het echt niet gezelliger van op straat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:55

Maar nu weten we het wel toch dat we afstand moeten nemen? Al die linten etc op terrassen zijn toch niet nodig, alleen maar super ongezellig? Bij de Efteling bijvoorbeeld stond iedereen op gepaste afstand in de rij maar dat wit/rood werkte niet echt imo. Wij zagen vaak genoeg gebeuren dat mensen het zelf beetje uitvogelde. Bij de Python riepen ze ook openduur om let op het rode en het witte maar als degene voor je in rood staat doe jij dat ook. Wachttijden waren bij ons niet lang, rijen lijken lang maar er staan natuurlijk veel minder mensen in de rij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:56

Over de rode wouwen, helaas zijn de kuikens dit jaar gepakt door een andere roofvogel of boommarter.

Eentje lag half uit het nest, had botje dwars in de keel, leefde nog wel. Is terug gezet in het nest.
Je kon zien dat ie wel kleine achterstand had opgelopen.

Twee weken geleden zouden ze geringd worden en toen lagen ze aangevroten op het nest.

Vorig jaar ook twee jongen. De ene is toen gezenderd en helaas later in Duitsland vermagerd dood gevonden.

Jaar daarvoor hadden ze ook jong(en).
Ze nestelen hier nu voor het derde jaar.
Dit was het enige paar in Overijssel met jongen.
Alle broedsel zijn verder mislukt. Evenals in België hoorde ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:59

sureido schreef:
Maar nu weten we het wel toch dat we afstand moeten nemen? Al die linten etc op terrassen zijn toch niet nodig, alleen maar super ongezellig? Bij de Efteling bijvoorbeeld stond iedereen op gepaste afstand in de rij maar dat wit/rood werkte niet echt imo. Wij zagen vaak genoeg gebeuren dat mensen het zelf beetje uitvogelde. Bij de Python riepen ze ook openduur om let op het rode en het witte maar als degene voor je in rood staat doe jij dat ook. Wachttijden waren bij ons niet lang, rijen lijken lang maar er staan natuurlijk veel minder mensen in de rij.

Ik ben niet in de Efteling geweest dus ik weet niet hoe het daar is. Ik zeg ook niet dat het wit/rood hoeft te zijn maar die vakken lijken mij nodig.
Hier hadden ze storing bij de kassa in de super dus moest de middelste kassa die ze sinds Corona niet gebruiken open. Die kassa heeft geen vakken dat ging dus direct mis. :')
Je kan niet inschatten wat die afstand is, sommigen nog slechter dan ander. En ik zeg eerlijk dat ik dat zelf dus ook vind. Dus geef mij die vakken maar. Dan weet ik tenminste wat de afstand is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:11

Wat bijzonder Tienus.
En ondanks dat de verkoop goed voelt toch sterkte, een dier dat weggaat blijft raar.

Rien geniet ze.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:15

Wanneer wordt eigenlijk bepaald of er weer 100 binnen mogen? Dinsdag? Denk van wel toch aangezien de besmettingen niet omhoog zijn geschoten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:18

ik zag net Trump in actie: I have done a tremendous job blah blah
Hij vind zelf dat hij z'n land heeft afgesloten voor dat gevaarlijke virus...ik weet het niet, volgens mij zijn er wel wat doden gevallen...
Je kunt van alles van hem zeggen, maar er is niemand zo goed als hij zelf ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:19

sureido schreef:
Wanneer wordt eigenlijk bepaald of er weer 100 binnen mogen? Dinsdag? Denk van wel toch aangezien de besmettingen niet omhoog zijn geschoten.

Vanaf 1 juli toch. Wanneer komt Irma weer op tv bij rutte en de jonge?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:21

tienus63 schreef:
Vielen de wachtrijen en wachttijden mee in de Efteling?

Nee. Gemiddeld 40 a 45 minuten. Ik had kortere rijen verwacht/gehoopt. Maar goed het hoort er ook een beetje bij. En nee mac drive was geen optie, wij vinden eten in de auto niks. Hebben nu onze eigen snackbar gebeld en konden mooi op de terugweg naar huis ons eten afhalen. Broodje hamburger is ook lekkerder daar :j

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:23

purny schreef:
sureido schreef:

Vanaf 1 juli toch. Wanneer komt Irma weer op tv bij rutte en de jonge?

Niet toch? Volgens mij was de laatste persconferentie de laatste. Tenzij er hele grote uitbraken/veranderingen zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:28

Nou, ik denk dat er 1 juli wel heel wat veranderingen moeten gaan komen en Rutte mag best wel weer wat moed inpraten na alle ontevredenheid die alleen maar groeit en er ook best een persco mag komen na die spoedwet en de horeca en alle protesten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:34

tienus63 schreef:
Geloof me Rien, deze keer voelt het zo goed!
Geen moment naar geweest, niet van de eerste keer kijken en de proefritten erna en het keuren.
Dit is echt voorbestemd of zo geregeld.

Ben nu wel moe, maar zo’n goed gevoel erover en erbij.

Kippenvel Tienus! Blij voor je!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:36

Vond het gister bij de mac juist super netjes geregeld.
Paar vragen bij de deur en handen ontsmetten. Bordje mee en bestellen.
Aan tafel gaan zitten en dan komen ze het eten brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:58

lenaa_tje schreef:
Ik ben niet in de Efteling geweest dus ik weet niet hoe het daar is. Ik zeg ook niet dat het wit/rood hoeft te zijn maar die vakken lijken mij nodig.
Hier hadden ze storing bij de kassa in de super dus moest de middelste kassa die ze sinds Corona niet gebruiken open. Die kassa heeft geen vakken dat ging dus direct mis. :')
Je kan niet inschatten wat die afstand is, sommigen nog slechter dan ander. En ik zeg eerlijk dat ik dat zelf dus ook vind. Dus geef mij die vakken maar. Dan weet ik tenminste wat de afstand is.

Ik stond vandaag in de rij buiten voor de Decathlon, maar vind de vakken/strepen ook juist fijn. Lekker duidelijk voor iedereen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:17

@Marjon: er zouden toch niet elke week meer persconferenties gehouden worden alleen met versoepelingen? Kan best zijn dat ik het fout heb hoor,ik hou het bijna niet meer bij

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:30

Dinsdag komt er een persconferentie of de aangekondigde versoepelingen door kunnen gaan.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:31

Ik vind die strepen ook erg fijn, als iemand te dicht op me kruipt kan ik gewoon naar die streep wijzen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:37

Keet schreef:

Waar wij waren mocht maar 1 persoon naar binnen. Kon je een beetje op de ongezellige parkeerplaats achter de dranghekken met afzetlint je eten opeten. Nee bedankt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:40

Kanzi schreef:
Ik vind die strepen ook erg fijn, als iemand te dicht op me kruipt kan ik gewoon naar die streep wijzen.

Dat heb ik ook inderdaad. Als iemand niet keurig achter zijn streepje staat, vraag ik of ze dat willen doen. Gelukkig is dat vaak geen probleem.

Wij waren gisteren even met de auto rond aan het rijden door de omgeving en het stikt hier alweer van de Nederlanders. Enkele campings langs de Rijn stonden vol met Nederlandse campers en caravans :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:43

SusanH schreef:
Keet schreef:

Waar wij waren mocht maar 1 persoon naar binnen. Kon je een beetje op de ongezellige parkeerplaats achter de dranghekken met afzetlint je eten opeten. Nee bedankt.

Dat stond bij ons ook maar toen bleek dat je toch gewoon in het restaurant kan eten :+ dat stond er enorm onduidelijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:53

Ik vond het zo ongastvrij staan. Schrijf dan op dat 1 persoon naar binnen mag voor bestellen, maar als u het binnen op wilt eten bent u van harte welkom om als gezin binnen te komen, of iets in die trant. Ik heb wel eens het idee dat het steeds gekker wordt met al die regeltjes en dat mensen er zelf nog van alles bij verzinnen om het beste jongetje van de klas te zijn. Op andere plekken wordt het juist weer wat versoepeld. Ik word er heel erg moe van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:57

Ik heb bij de McDonald’s gewoon het idee dat ze bij het openen van het restaurant gewoon de rest hebben laten staan van toen ze nog niet het restaurant mochten openen. :')
Ik was inderdaad aan het wachten op het terras omdat we dachten dat we niet samen naar binnen mochten. Staat inderdaad nergens aangegeven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:28

Vanaf vandaag is bij ons de ‚noodtoestand‘ officieel opgeheven. Er moet naar eigen verantwoording afstand gehouden worden (nu 1,5 m ipv voorheen 2) en indien geen afstand gehouden kan worden voor langer dan 15 min is een masker aangeraden.
In restaurants e.d. mag je wel gewoon in groepen maar bij meer dan 6 moet je een contact achter laten (1 per groep).
Bijeenkomsten tot 1000 mensen zijn weer toegestaan.
Op openbare plekken moeten nog wel maatregelen aanwezig zijn zodat mensen zich kunnen beschermen (dus 1 richting en desinfectiemiddel bijv).
Werkgevers zijn dit echter niet meer verplicht, op de werkvlier geldt eigen verantwoording.