Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:38

Ik vind dat in dit soort omstandigheden - het is crisis - iemand in de publieke ruimte 24 uur per dag minister is.

(Meer dan 60 uur werken is voor niemand gezond, dus graag momenten van rust etc.)

Maar ik zie het meer als 'ik ben geen uitzondering, ook ik heb te maken met allerlei beperkingen in het dagelijks leven', wat dat betreft vind ik het hout snijden: De Jonge worstelend met zijn kapsel.

(En hopelijk komen de neoliberalen tot het inzicht 'dat er nou wel genoeg' bezuinigd is op de zorg....)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:45

Ik vind winkelen nog steeds wel een ding. Gisteravond tuincentrum in gedoken, er stond amper een auto en het ws heerlijk. Amper iemand en allen ruim de ruimte. Ik zou op een weekend dag als vandaag ecbt niet willen. Maar dat mijd ik ook met de supermarkt. Stiekem toch blij dat ik meer boodschappen heb gedaan dan normaal. Want als het nu druk is, rij ik gewokn naar huis. Is het rustig, haal ik wat ik nodig heb en nog wat dagen eten. Normaal haalde ik bijna dagelijks... Maar liever niet!

Maar bezorgen wil ik niet. Idd wat hier eerder werd gezegt, ik kan zelf nog lopen, ben jong en vitaal. De bezorging last ik liever voor anderen die het echt nodig hebben beschikbaar.

Vanmiddag op de fiets terug van stal was het super druk. Heel irritant als je dan een stel tegenkomt die naast elkaar lopen. Je belt. En ze heel netjes ruimte geven: elk aan een kant staan dat je er tussendoor moet. Best irritant... :=
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 04-04-20 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:46

ruitje schreef:
Shadow0 schreef:

Gezien. Beetje jammer dat hij bezig blijft met grappig doen terwijl er bv nog altijd veel mensen in de zorg moeten werken zonder voldoende beschermende middelen.

(En dat zou misschien minder steken als dat niet de tactiek van tijden was, ten opzichte van zorgonderwerpen. Leuke vlogjes, filmpjes en foto's maken, alleen er gebeurt dus niet zoveel concreet.)

Ik vind als zorgmedewerker Hugo juist een hele betrokken, fijne minister. Ik vind het tof dat hij vlogt en laat zien dat hij op veel plekken in de zorg komt, hij komt als politucus tenminste nog veel in het werkveld.

Maargoed, we weten allemaal dat jij tegen het huidige zorgsysteem bent en daarin dus ook werkelijk alles negatief ziet :)

Ik heb echt een hekel aan het CDA, behalve aan de Jonge. Nu komt dat wel, omdat hij bij mij in de buurt woonde en ik vooral zijn schoenen geweldig vind :D ;)
Grapje, ik vind hem een moderne minister die hard werkt en zijn best doet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:52

Wat lief dat jullie zo over het bezorgen denken, earen er maar meer zo
Heb nu sinds 3 weken eindelijk bij jumbo voor dinsdag een plekje.
Gelijk maar een berg besteld..

Ook voor buren maar erbij
Dat boodschappen gedoe is het enige waar ik moeite mee heb, woon 40m van de jumbo maar ben al 3 weken niet geweest..

#klaagmodusmaarweeruit#

Verder mooi weer hoor, iedereen toch maar Lekker op zijn manier genieten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:57

Baal ergens wel van het mooie weer. Morgen de wekker op vroeg om volk in de bossen te ontlopen, het is toch wel drukker in het bos waar ik al jaren dagelijks wandel. Ruimte genoeg wel om mensen te ontwijken, blijft een rustig bos, maar de hond is geen lieverdje naar andere honden en blaft ook naar andere wandelaars. En het is wel een hond die moet kunnen rennen, als ik te laat ben kan ik ze dus niet los laten lopen.
Morgenmiddag wel lekker boekje lezen in de zon, daar verheug ik me wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:01

Jadeleigh263 schreef:
Sterkte Rien & Lau! Wat verschrikkelijk om dit nu mee te moeten maken!

Weer heftige beelden uit Ecuador, bron is geenstijl, je hoeft het niet te geloven, ik hoop alleen dat mensen hun ogen niet sluiten voor de mogelijke rampzalige gebeurtenissen uit andere landen in deze wereld. Dit keer zijn deze beelden ook van het nieuws zelf geloof ik.

Edit: de beelden kunnen schokkend zijn

GeenStijl lees ik echt niet, maar dat is gelukkig ook niet nodig, want ook anderen berichten over Ecuador. Ik ben bang dat er wel meer landen zo zijn ;( .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-20 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links verwijderd

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:03

Ruitje, wat een geweldig stuk over Hugo de Jonge. Ik vind hem echt het voorbeeld van een jonge, moderne minister die weet van aanpakken en communiceren.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:06

Jis_ schreef:
of hij naar de kapper was geweest, ja kapper de vrouw al jaren. Skills ontwikkeld bij mijn Maltezer vroeger. :P

Ik ben nu zo benieuwd naar het kapsel =:)

Ik zie een hele moderne hippe,strak good loking maltezer voor mij of toch het andere plaatje van een man met een zeer kort kapsel... tondeuse op millimeter stand _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:15

Ik werk zelf ook in de zorg en vindt het vooral heel fijn dat er eindelijk weer eens een minister zit met oog voor de gehandicapten zorg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:31

ruitje schreef:

Wat een tof stuk over deze minister! Ik heb de eer gehad een aantal jaar voor hem te mogen werken. Heb erg veel waardering voor zijn kennis en inzet. En voel me nog steeds trots als ik hem zie op tv nu.

Ik liep gisteren bij onze Jumbo. Karretjes worden nu schoongemaakt en er is een looproute in de winkel. Ik doe alleen zo weinig boodschappen, dat ik steeds verval in kriskras door de winkel gaan :roll: En het zou zomaar kunnen dat ik ook mijn karretje een keer in de steek liet ^)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:33

In Equador is het overdag 45 graden. Ik snap dat men daar radeloos is over wat er moet gebeuren met de overledenen. Het lijkt daar wel wetteloos..vreselijk om te zien. Ben blij dat wij het hier goed hebben.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:34

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:39

Boodschappen doen was hier de afgelopen weken prima, maar vandaag was echt minder.

De medewerkster bij de karretjes bij de Lidl zat er een beetje ongeïnteresseerd bij. Het was onduidelijk of de karretjes schoon waren gemaakt, maar zelf schoonmaken kon niet. In de winkel een stel wat samen met 1 karretje liep, dit gemeld bij 1 van de medewerkers die daar niet echt iets mee deed.

Sowieso zie ik nog veel stellen samen boodschappen doen, met 2 karretjes en maar 1 kar vol gooien. Kan men tegenwoordig niet meer alleen boodschappen doen? Maak een lijstje en ga alleen naar de winkel.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:20

Kan me uit ervaring voorstellen dat het supermarktpersoneel er soms ook een beetje klaar mee is.. Continu alle kritiek van klanten, het is nooit goed genoeg. Politie agentje spelen, schoonmaakster, portier. Ik heb een leidinggevende functie in een supermarkt, het is echt niet tof wat personeel over zich heen krijgt allemaal. Iedereen is ook gewoon moe en het zat dus ik kan me best voorstellen dat een medewerker bij de karretjes er een keer klaar mee is en dat personeel er op een gegeven moment niks van zegt als 2 klanten met 1 karretje lopen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:22

zonnebloem18 schreef:
Sowieso zie ik nog veel stellen samen boodschappen doen, met 2 karretjes en maar 1 kar vol gooien. Kan men tegenwoordig niet meer alleen boodschappen doen? Maak een lijstje en ga alleen naar de winkel.

Hier in het dorp eigenlijk iedereen alleen en opvallend veel mannen met lijst. Minder vaak = (veel) zwaardere lading dus :)* Daarbij wil hij (veel) meer bier want de kroeg is dicht en dat mag hij fijn zelf halen(sjouwen +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:50

Van de week nog gekeken voor bestellen bij de Jumbo, maar dat kost nog 1,95 euro extra en dan moet je nog zelf ophalen. Laat maar dan kan ik net zo goed naar de Lidl aan de overkant naar binnen gaan en boodschappen halen (en ook gelijk stuk goedkoper). 8)7

Ga gewoon zorgen dat mijn prive winkel op de moestuin goed gaat draaien. Heb ik ook verse groente zonder dat iedereen met zijn corona vingers eraan gezeten heeft. :') Katten ook blij, want die kunnen even rustig slapen. Eerste aardappelen zitten in ieder geval in de grond.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:02

Mijn man deed altijd de boodschappen al maar nu helemaal hoor.
Streven is 1x per week boodschappen te halen. Met een gezin van 4 zijn dat flinke tassen vol. Mag hij doen dus :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:16

Ook maar even een mededeling dat niet iedereen perfect is (en ik zit er zelf erg mee...)
Ik woon helemaal alleen en had weken niemand gezien. Had afgesproken om langs te gaan bij een vriend (ex/het is ingewikkeld). Hij woont ook alleen en dichtbij. Van tevoren netjes gezegd met afstand en blabla. Ook omdat hij nog zijn ouders en zusje zag. Ging in het begin goed, maar misschien mede omdat hij ook zei dat hij zijn ouders en zusje op 1,5 meter afstand had gehouden heb ik op een gegeven moment toch een knuffel gegeven, mijn eenzaamheid werd te sterk denk ik :(. Vind het best erg van mezelf en zit nu enorm in de stress. Ik weet niet, ik wilde het even van me afschrijven denk ik. Had het gewoon niet verwacht van mezelf.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 05-04-20 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:20

Je bent ook maar mens toch? Voel je er niet slecht om, het is een rare wereld nu en het is helemaal niet gek dat je behoefte hebt aan een knuffel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 01:13

Snap het helemaal Sheran, en je hoeft je er niet schuldig over te voelen.

Mijn man mag dus geen boodschappen van mij doen. Dan moet hij precies weten wat er gehaald moet worden en als er iets niet is kan hij ook niet creatief zijn. Bovendien zijn mannen vatbaarder dan vrouwen, dus hij moet lekker thuis blijven.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:20

LadyMadonna schreef:
Ik ging normaal altijd halen bij een pickup point. Daar is nu niet meer tussen te komen, maar heb zelf ook zoiets van: ik kan prima zelf boodschappen doen. Laat dat bezorgen/afhalen maar voor mensen in risico groepen, die ziek zijn, die in de zorg werken, etc...

Nou dit vooral! Echt belachelijk dat zoveel mensen die niet tot de risico groep behoren laten bezorgen. Mijn vader hoort daar wel bij en mijn ouders kunnen pas over 2,5 weken bestellen 8)7. Nou doe ik meestal boodschappen voor ze in deze tijd, naast mijn nu loei drukke baan. Gelukkig zijn mensen nu minder aan het hamsteren zodat ik ook voor hun het boodschappen lijstje kan afwerken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:32

Sheran schreef:
Ook maar even een mededeling dat niet iedereen perfect is (en ik zit er zelf erg mee...)
Ik woon helemaal alleen en had weken niemand gezien. Had afgesproken om langs te gaan bij een vriend (ex/het is ingewikkeld). Hij woont ook alleen en dichtbij. Van tevoren netjes gezegd met afstand en blabla. Ook omdat hij nog zijn ouders en zusje zag. Ging in het begin goed, maar misschien mede omdat hij ook zei dat hij zijn ouders en zusje op 1,5 meter afstand had gehouden heb ik op een gegeven moment toch een knuffel gegeven, mijn eenzaamheid werd te sterk denk ik :(. Vind het best erg van mezelf en zit nu enorm in de stress. Ik weet niet, ik wilde het even van me afschrijven denk ik. Had het gewoon niet verwacht van mezelf.

Ik snap dat ook enorm! Lichamelijk contact is voor veel mensen best essentieel... Mijn moeder moest laatst een traantje wegslikken toen ik langs kwam met boodschappen. Heb lopen blèren in de auto op de weg terug -O- Nou speelt er meer, moet echt voorzichtig zijn ivm mijn vader maar dit ga ik niet heel lang meer trekken...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:44

Ik heb een bezorgabonnement bij de Appie. Voor 11€ per maand komen ze eens in de week bezorgen. En heb je een vast tijdslot.

Ik had dit abonnement altijd al omdat het met een zwangerschap en twee kleine kinderen niet handig boodschappen doen is. Plus dat ik een hernia had en niet kon/mocht tillen. Nu echt heel blij mee.
Ik werk niet en geen opvang en mijn man heeft eigen bedrijf en maakt lange dagen. Dus dan is boodschappen wel een dingetje.

Ik voel mij iig niet schuldig dat ik het laat bezorgen en een plekje inpik van een oudere :o
Het is vervelender als ik met koters de winkel in zou moeten.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:56

M1994 schreef:
Kan me uit ervaring voorstellen dat het supermarktpersoneel er soms ook een beetje klaar mee is.. Continu alle kritiek van klanten, het is nooit goed genoeg. Politie agentje spelen, schoonmaakster, portier. Ik heb een leidinggevende functie in een supermarkt, het is echt niet tof wat personeel over zich heen krijgt allemaal. Iedereen is ook gewoon moe en het zat dus ik kan me best voorstellen dat een medewerker bij de karretjes er een keer klaar mee is en dat personeel er op een gegeven moment niks van zegt als 2 klanten met 1 karretje lopen..

Precies!
Ik werk toevallig ook als leidinggevende in een supermarkt. Wij hebben nu tussen 15:00 en 20:00 twee man beveiliging in de winkel omdat wij anders alleen maar worden afgebekt en mensen met je in discussie willen omdat ze te beroerd zijn om een kar te pakken.
Ik vind het momenteel niet meer leuk om aan het werk te gaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:11

Sassii schreef:
M1994 schreef:

Precies!
Ik werk toevallig ook als leidinggevende in een supermarkt. Wij hebben nu tussen 15:00 en 20:00 twee man beveiliging in de winkel omdat wij anders alleen maar worden afgebekt en mensen met je in discussie willen omdat ze te beroerd zijn om een kar te pakken.
Ik vind het momenteel niet meer leuk om aan het werk te gaan.

Sommige mensen zouden zich er eens bewust van moeten worden dat ze zonder het winkelpersoneel niks te eten zouden hebben :(
Voor het verzorgend personeel in ziekenhuizen wordt geklapt, en de medewerkers in supermarkten worden afgeblaft, verschrikkelijk die houding!