Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 16:12

Huurbaas.

We hadden een net mailtje gestuurd als reactie op zijn plan om de stenen te vervangen i.v.m. de olie.
Daarin gezegd dat we ons bewust zijn van onze plichten m.b.t. de gemeenschappelijke ruimten en dat we daar ook gewoon in meegaan, maar dat we er niet blij van werden hoe dit gecommuniceerd werd en derhalve dus ook niet zomaar akkoord gaan met het vervangen van stenen. Gezegd dat we er wel voor open staan om dat samen te overleggen zodat we een oplossing vinden waar beide partijen achter staan.

Krijgen we zojuist een mail terug op een behoorlijke toon dat we olie maar moeten aftappen in een garage (heeft hij gelijk in, maar dat wisten wij serieus van tevoren niet dat dat niet mocht op een parkeerplaats) en dat we zelf verantwoordelijk zijn. Ja, dat zeiden we toch in de vorige mail?

Vervolgens nodigt hij zichzelf gewoon uit aankomende zaterdag. "Ik kom tussen 11 en 12 langs om zaken helder te krijgen."

Wat dacht je van "komt het zaterdag uit als ik dan langskom om alles te bespreken?"

A. We zijn zaterdag niet thuis want we gaan op vakantie
B. Je nodigt jezelf niet uit bij een ander, ook al ben je de eigenaar van onze woning.

Echt, ben ik nou zo vreemd of is normaal communiceren niet meer mogelijk?
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 16-10-19 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:17

Ik vind jou wel wat vreemd ja. Qua communicatie heb je gelijk, maar omwille van de communicatie niet willen betalen vind ik kinderachtig. Die 2 zaken staan los van elkaar. Jullie hebben het kapot gemaakt dus ja. Wat voor oplossing wil je overigens die goed is voor beide partijen? Er zijn maar 2 optie’s: Laten zoals het is of vervangen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:21

Misschien is jouw mailtje ook anders overgekomen dan je bedoelde? Het is zijn eigendom, er is schade, daar wordt nu over 'gezeurd' door zowel de veroorzaker als door andere bewoners: genoeg om een eigenaar te irriteren.

Als zaterdag je niet past, zou ik hem een ander moment voorstellen. Ga er ook goed voorbereid in: wat zijn echt goede alternatieven behalve stenen vervangen? Ik kan me nl goed voorstellen dat die er niet zijn behalve het zo laten.

Ik weet trouwens niet of het in NL zo werkt, maar komt de familiale verzekering of de Nederlandse variant daarvan hier niet tussen?

Meliaforever

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:31

Aan de regen...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:34

BCC moeilijk doet, omdat mijn pas gekochte tv (20-09), zwarte verticale streep heeft in het beeldscherm, bij elke zender! Ze geven de ziggo nextbox maar de schuld! Nu retour aangemeld, omdat ik met hun klantenservice helemaal klaar ben. Dus, ik ben benieuwd! :=
-O-
En dat ik vandaag maar even echt overal op moest bloedprikken... Zul je natuurlijk zien, dat er niks uit komt oid, ál hoop ik eigenlijk van wel! Dan weet ik ook echt wát er aan de hand is!!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 16:48

Het is niet zijn eigendom, het is een gemeenschappelijke ruimte. In ons complex zijn er meerdere eigenaren van appartementen dus ook meerdere huurbazen. En het was niet onze eigen genummerde parkeerplek, maar een "blanco" plaats.

Heb een nette mail terug gestuurd dat we ons bewust zijn van de fout die we hebben gemaakt en het hier gewoon over willen hebben. En het dus ook gewoon op willen ruimen en voor de kosten op willen draaien. En inderdaad een andere datum voorgesteld. Hopelijk komt het dan goed.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:49

Ok maar dan heeft hij dus ook verantwoordelijkheid erover, komt op hetzelfde neer vind ik :j

Jullie komen er vast wel uit :j

Ik zou je vriend niet meer aan de auto laten foefelen als hij niet weet wat de richtlijnen met olie zijn trouwens :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:52

Ik had uw mail ook zo opgevat dat je de schade niet wou betalen of maken door de communicatie , staat er ook letterlijk zo in. Verschiet dus niet van zijn reactie en kan hel ook begrijpen.
Het is deels ook eigenaar aangezien het gemeenschappelijk is.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-10-19 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:54

Mijn vriend: gister begrafenis gehad, en hij had aan iemand gevraagd ‘hoe het ging’. Zij had dus geantwoord ‘daar wil ik het nu niet over hebben’.

Hij vertelde dit net dus aan mij, maar ik raakte meteen geïrriteerd: ik wist nl dat het niet goed met haar ging, maar zij is wel een steun voor mij nu. Hij wist ook wel dat het niet zo goed ging met haar.

Hij vertelde dit dus, en snapt niet dat mensen dan niet ‘gewoon’ antwoorden ‘goed’. Dan geef je de ander geen rot gevoel of hoeft de ander niet door te vragen. Ik ben het daar dus zo niet mee eens! Sorry, als iemand mij vraagt hoe het gaat kan ie ook antwoord verwachten (maar geen uitleg!). Heb er echt een hekel aan als mensen vragen hoe het gaat als het antwoord ze niet interesseert.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:55

xPabloBokt schreef:
we olie maar moeten aftappen in een garage (heeft hij gelijk in, maar dat wisten wij serieus van tevoren niet dat dat niet mocht op een parkeerplaats)

Ik wil echt niet l*llig doen en het is een gigantisch vervelende situatie. Maar .. bovenstaande heb ik gewoon bij mijn auto theorie geleerd :o En als ik iets niet zeker weet ga ik even googlen. Olie is geen makkelijk goedje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:58

Het moet idd boven een vloer waar een soort van opvangbak onder zit met oliescheider. Zit nog best wat achter dus. Ik vind het ook best gek dat die fout gemaakt is en snap dus ook best wel dat er wat kort gerageerd wordt, zeker als er geen bereidheid is om de tegels gelijk te vervangen. Ik kan me niet inbeelden dat je dat anders weer schoon krijgt.

Maar goed, TS en haar vrienden wisten het niet, en geven dit ook toe, dus ik ga ervan uit dat het prima opgelost raakt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:02

Ik wordt gek van de mensen die maar langs de deur blijven gaan voor goede doelen en ik zo'n zachtgekookt ei ben die ze niet makkelijk kan afpoeieren als ik dat eigenlijk wel wil. Nu we een camera bel hebben, maak ik meestal niet open (ja ik ben stout, ik weet het :') ), maar ik werd helaas 'in een hoek gedreven' toen ik met m'n hond van het wandelen terug kwam en ze natuurlijk net bij de buren waren en ze daar misbruik van maakten. Zou niet de eerste keer zijn dat ik me ergens financieel aan vast leg door een deur tot deur 'verkoper' dus ik ben wel trots op mezelf dat ik me niet om heb laten praten ondanks dat ik me ook schuldig voel want het was wel een goed doel; hartstichting. Maar we steunen uit onszelf maandelijks al aan meerdere goede doelen en ergens houdt het gewoon echt een keer op en dan vind ik die opdringerige mensen aan de deur gewoon echt niet fijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-10-19 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:02

Ik roep gewoon van ver 'NEE'

:')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:17

poes schreef:
Het moet idd boven een vloer waar een soort van opvangbak onder zit met oliescheider. Zit nog best wat achter dus. Ik vind het ook best gek dat die fout gemaakt is en snap dus ook best wel dat er wat kort gerageerd wordt, zeker als er geen bereidheid is om de tegels gelijk te vervangen. Ik kan me niet inbeelden dat je dat anders weer schoon krijgt.

Maar goed, TS en haar vrienden wisten het niet, en geven dit ook toe, dus ik ga ervan uit dat het prima opgelost raakt.

Die bereidheid is er wel maar het kwam even rauw op hun dak vallen. Ik ga er inderdaad ook van uit dat het een oplossing krijgt en ik snap dat het vervelend is.

Maar ik hoop wel dat niet meer mensen deze fout maken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:21

cursebreaker schreef:
Ik wordt gek van de mensen die maar langs de deur blijven gaan voor goede doelen en ik zo'n zachtgekookt ei ben die ze niet makkelijk kan afpoeieren als ik dat eigenlijk wel wil. Nu we een camera bel hebben, maak ik meestal niet open (ja ik ben stout, ik weet het :') ), maar ik werd helaas 'in een hoek gedreven' toen ik met m'n hond van het wandelen terug kwam en ze natuurlijk net bij de buren waren en ze daar misbruik van maakten. Zou niet de eerste keer zijn dat ik me ergens financieel aan vast leg door een deur tot deur 'verkoper' dus ik ben wel trots op mezelf dat ik me niet om heb laten praten ondanks dat ik me ook schuldig voel want het was wel een goed doel; hartstichting. Maar we steunen uit onszelf maandelijks al aan meerdere goede doelen en ergens houdt het gewoon echt een keer op en dan vind ik die opdringerige mensen aan de deur gewoon echt niet fijn.

Ik doe de deur open en zeg meteen; Geen interesse, bedankt! En doe dan de deur weer dicht.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:24

Aan dat Sinterklaas er aan komt en dat er voor een verwend jong van 10 jaar cadeaus gekocht moet worden en ik echt geen idee heb wat dat dat zou moeten zijn..

Wat geef je aan een kind wat alles al heeft en 4-5x Sinterklaas gaat vieren en met niks echt tevreden is..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:27

_Nancy schreef:
Aan dat Sinterklaas er aan komt en dat er voor een verwend jong van 10 jaar cadeaus gekocht moet worden en ik echt geen idee heb wat dat dat zou moeten zijn..

Wat geef je aan een kind wat alles al heeft en 4-5x Sinterklaas gaat vieren en met niks echt tevreden is..

Een schop onder z'n hol

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:44

Sokken

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:44

Aan het taalniveau van sommigen.... Ik zal zelf echt niet altijd alles foutloos schrijven (vooral typfouten gebeuren regelmatig), maar pfff.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:45

poes schreef:

Ik zeg altijd 'sorry ik ben 15 en mijn ouders zijn niet thuis'.

Ondanks dat ik 21 ben en op mezelf woon :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:47

Kaus schreef:
poes schreef:

Ik ben 30, dus daar kom ik helaas echt niet meer mee weg hahaha
IF ONLY :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:48

cursebreaker schreef:
Kaus schreef:
poes schreef:

Ik ben 30, dus daar kom ik helaas echt niet meer mee weg hahaha
IF ONLY :')

Hahahaha, de humor ervan maakt het alleen maar beter. Just try. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:49

Ik had ook nog m'n 6 jarige zoon naast me staan die mama riep. Dat zou pas hilarisch zijn. Sorry ik ben 17 en m'n ouders zijn niet thuis en ondertussen staat m'n 6 jarige naast me 'mamaaaaa' :') :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:52

Ik zie de humor wel van in hoor _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:55

hahaha ja ik kan die humor ook wel waarderen.
Helaas kan ik gewoon echt niet meer door voor 17 :')