Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:12

:')

Ik vind het ook lastig weer om te kleden. Ik heb maar een lange broek aan en T-shirt korte mouw.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:29

Leuke outfit aranel.

Hier lange broek en longsleeve met t shirt eronder. Dan hoeft hij buiten geen jas aan. Kan hij in en uit rennen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:33

Korte broek met tshirt en hoodie voor gup. Sweaterdress voor mup

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:36

Simongek, volgens mij is het typerend voor kinderen met ASS (moeizaam poepen) heb daar eens een heel artikel over gelezen. Rot joh..

Ik had hier ook een hele voorraad rompers 89-104 ingeslagen destijds, maar met 2,5 zindelijk en dan doe je natuurlijk geen romper meer aan, dus zo weggegeven. Overigens vond ze het toilet ook veel spannender dan het potje, de kleine toiletjes op het kdv (en het feit dat al die kindjes daar hun behoefte zaten te doen) was wel heel interessant, dat stimuleert ook. Nu moet ik zeggen dat ik er niet heel veel aan hoefde te doen. Ze was eigenlijk gewoon op eens zindelijk en heeft denk ik 1 of 2 ongelukjes gehad in het begin. Het potje stond in de woonkamer en bij aandrang kon ze dus vrijwel direct gaan zitten. ontlasting vond ze wel eng op het potje, dan vroeg ze of ze een luier mocht, gewoon zo gelaten voor een paar maanden en ineens was dat ook over. Al vrij snel kon alles op het toilet.

Onderbroekjes over de luier was hier zeer onhandig, trok zo de luiere van het kleine kontje af. Met de romper bleef ie zo goed zitten.

Giolli wat staat dat goed zeg!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:13

Hier loopt B in legging van TC met een basic shirt korte mouwen er boven, buiten een jasje aan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:35

Tosti vandaag in een korte broek van Scotch Shrunk en een Fresh Dinosaurs t-shirt, ik hoop dat die aankomend seizoen weer zo'n leuke collectie hebben.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:42

Emoe leuke kleertjes! Dat H&M broekje lijkt ook mooi zacht zo voor baby.
Jammer van het jurkje, maar snap je punt wel.

Appeltje00 schreef:
Jitske: leuke items! Hopelijk komt mijn Mini Rodini bestelling ook snel voor het niet meer past. Sinds onze zoon Neocate krijgt gaat hij als een speer.

Nou als jouw Mini Rodini bestelling net zo groot valt als de items die ik binnen heb gekregen moet het goed komen :') :)). Daar past dochter voorlopig nog niet in gok ik, terwijl ze toch echt in maat 80 zit en dit 80/86 is beide.

Mooi jurkje voor Sophie zo Lau! Staat haar goed.

Tamara die 2CV trui is wel heel gaaf, mooie warme kleur ook :)

Mir leuk gecombineerd zo die Mini Rodini short met papegaaien met dat donkerbruine erop.

Tita oh zonde dat het te klein is, leken zulke mooie items allemaal!

Giolli cute zo! <3

Haha Mir, dat zag er vast heel komisch uit. Wat knap dat hij het nu al aangeeft.

Aranel ik vind het ook lastig weer nu. Wel regenachtig maar ook nog warm/benauwd. Gisteren had dochter het aardig warm dus vandaag maar gewoon korte broek en tshirt aan gedaan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:56

Hier gewoon t-shirt, korte broek en Teva's. Het was vanmorgen nog 17 graden en nu 25 en benauwd.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:59

Mooi shirtje aranel!

En inderdaad raar weer... ziet er kil uit maar intussen zweet je je dood

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:59

Skinnyjeans, romper lange mouw en bretels, buiten zijn blitse MR spijkerjack. Echt heerlijk jack.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:10

Jaaa, spijkerjassieeee!

MR zou hier vandaag binnen moeten komen, ben benieuwd. Had vooral beddengoed, 1 t-shirt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:46

Die petjesbroek 92/98 valt die ook 92/98 of meer 86?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:54

Lautje_: Neocate is echt een wondermiddel. Van totaal geen groei naar een halve kilo per week. Als ik aandelen zou moeten kopen, zou ik Nutricia kopen. Wat een fantastisch product, haha. Sophie gebruikt het ook toch?

Emoe: ik heb precies die trui van Name It en ik vond hem inderdaad wat groter vallen. Ik vind hem wel erg warm. Mijn zoon heeft hem maar twee keer aan gehad en had het er enorm warm in (hij is wel heel warmbloedig).

Tita: ik zag het op hun Instagram stories voorbij komen, maar zie het op de website inderdaad niet.

Tamara: super mooi die dassen trui <3

We zitten hier inmiddels in 56. 50 is er echt doorheen geschoten, maar dat vind ik niet erg. De leuke kleertjes heb ik in 62 liggen. 56 heb ik veel kleertje die oké zijn, maar niet fantastisch. Veel Noppies en dat vind ik aardig, maar geen knallers. Volgende zwangerschap niet meer kopen en pas als de kleine er is. Ik ben al mijn Ralph Lauren kleding aan het verkopen. Mijn zoontje verzuipt echt in Ralph lauren.
Deze week komt mijn Mini Rodini bestelling en ik heb via marktplaats het Bobo Choses cats and dogs pakje en de bananen trui van Mini Rodini gekocht <3.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:56

Setje van vandaag:

Afbeelding

Als iemand de walvissen legging met korting in maat 62 of 68 ziet houd ik me aanbevolen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 16:30

Sophie gebruikt ook neocate. Helaas dronk ze het nooit top, maat nu ze regelmatig vaste voeding krijgt wordt het nog minder. En laatste dagen is rampzalig. Vandaag nog maar 150cc er in gekregen. Ze heeft wel honger. Maar neocate is zo chemisch en bitter nu ze zoet kent van vaste voeding blieft ze t niet.
Kinderarts gesproken en moeten gewone voeding maat proberen en hopen dat ze dat nu wel kan hebben. Andere optie is dat ik probeer te relacteren dmv kolven (lek nog steeds) en ze dat krijgt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:01

Serieus Lau?
Nog steeds?
Ze krijgt toch al heel lang geen borstvoeding meer?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 17:31

Nooit gegeven en ze is 5,5 maand. Maar met kolven en oxytocine neusspray en genetisch geluk dat alle vrouwen in onze familie extreem overproduceren vermoed ik dat ik een eind kom.
Heb met stuwing 1x gekolfd en had 100cc in paar minuten. Zonder 1x aanleggen. En mijn oma had naast mijn moeder aan de borst nog melk voor 2 kinderen uit de straat waarvan de moeders niks hadden. Kolfde ze met hand af en ging in fles naar die kinderen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:24

Allemachtig.....
Kom ik aan met giga stuwing, bijna een uur kolven en 3 cc

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:00

Het is een fabeltje dat iedereen borstvoeding heeft/kan geven. Ja er komt vast wel wat uit bij iedereen, maar 3cc is ook wat hè :Y) alleen worden ze daar niet groot op
En zo heb ik mega productie, maar een kind aan de borst lukt niet want na 1x aanleggen kloven waar je u tegen zegt en na 3 dagen letterlijk bloedrode melk. Zo erg dat 2 lactatiekundigen zeiden soms moet je accepteren dat je huid het gewoon niet kan hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:57

Maar kan je dan wel kolven? Wat jij met bv had, had ik met kolven de vorige keer, maar nu met echt voeden nergens last van.
Kolven vond ik echt heftiger voor de boobs. Baby’s hebben techniek, kolfmachines pure zuigkracht :+

Bij mij komt er met kolven ook weinig, maar hij drinkt wel zelf en groeit 200gr per week, dus dat gaat wel goed.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:01

Klinkt heel herkenbaar lautje, hier exact hetzelfde probleem. Zon gevoelige huid had kraamzorg nog nooit gezien. Tsja daar doe je dan ook weinig aan... Goddank was productie snel weg, maar in jouw geval zou het dus wel eens een zegen kunnen zijn... Wel enorm lastig zeg, ik kan me best voorstellen dat ze de Neocate niet hoeft icm vaste voeding. Vond de Pepti al smerig en Neocate schijnt nog erger te zijn. Zou jij dan aan een speciaal dieet moeten als gewone niet kan? Ik duim dat ze normale voeding wel kan hebben nu!

Zindelijk ging hier niet op commando, zomer geprobeerd met bloot rondlopen maar dan wilde ie op zolder spelen, dus luier aan en kwam vervolgens naar beneden met volle luier :+ Maar gaf op gegeven moment aan dat ie moest poepen, op de wc (potje was hier dan weer geen succes) en na vakantie waarbij ie op willekeurig welke wc ook poepte gezegd dat we luier uit zouden doen en plasjes ook op de wc. Wel ruim 3 toen. En vanaf dat moment dag en nacht droog.

Leuk setje appeltje!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:03

Dan zou ik de optie kolven en eigen melk geven nog niet zo heel vreemd vinden Lautje.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 20:06

Neocate proeft ongeveer zoals een paracetamol of aspirine die op je tong ligt zonder water. Heel chemisch en bitter. Dat drink je echt niet voor je lol :')

Ja ik zou dan koemelkvrij moeten eten. Goed voor de lijn. Morgen wellicht nog naar de kinderarts als ze niet beter drinkt en ga zo iig een lactatiekundige mailen met vragen of het überhaupt kan.
Mijn man ziet het totaal niet zitten om te relacteren. Die ziet vooral de wekker om de 2uur afgaan in de nacht :=

Vero: eerder nooit problemen gehad met kolven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:08

Of moedermelk van een donormoeder. Er is zelfs een moedermelkbank. :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 20:10

Ja alleen dan moet die donormelk ook koemelkvrij zijn.

Makkelijkste is als ze nu magisch gewoon de standaardvoeding super gaat drinken := Net wel 100cc in ene keer gedronken. Maar kind is helemaal gesloopt en moe. Lag half 7 op bed te knorren.