Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:39

Moet zeggen, mijn instagram gaat best netjes.
Een week geleden terug begonnen, met 958 achtergebleven volgers, en vandaag de 1000 aangetikt .. Ik verwacht niet dat ze allemaal gaan blijven, daarvoor zaten er hier en daar wat rare accounts bij :+ Maar toch best vlot! Alleen de likes blijven enorm achter, zit op gemiddeld 70/80 terwijl ik voor mijn pauze wel makkelijk over de 100 en soms ook 200 ging .. Dus dat is wel minder, maar ach, we zien het wel.

Had alleen gisteren een foto gepost die bijna identiek was als de foto van 2 dagen terug (al hoorde die bij een filmpje, en ging het over een hele andere context, maar als je niet alles leest/bekijkt zie je dat niet), had het totaal niet door .. maarja, éénmaal geplaatst weer weghalen vind ik ook zo stom :')

Julia

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:14

Leuke feed! Nu 1001 :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:30

Hier eindelijk een post die goed hard gaat qua likes *\o/* Wel een fotoshoot post, dus blijkbaar wil men dat graag zien op mijn insta :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:35

Julia schreef:
Leuke feed! Nu 1001 :)

Ah, wat lief, dank je <3

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:07

Leuk dat ik op dit topic stuit! Ik ben wel een beetje een leek op Instagram gebied. Zo wist ik niet eens dat je statistieken kon bekijken :')

Op de een of andere manier komt mijn account niet echt van de grond. Misschien ben ik niet actief genoeg? Of gebruik ik niet de juiste hashtags? Of zijn mijn foto’s niet mooi genoeg?

Ik voel me echt een kneusje met net aan 100 volgers, welke voornamelijk kennissen zijn. Ik hoop hier wat op te kunnen steken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:22

Ik zal je alvast volgen! :)

Ik ben ook een behoorlijke leek. mn hastags doen al wel wat in mn bereik geloof ik

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:25

Heel veel is ook geluk hoor, ik ken ook accounts die er op het oog echt niet interessant uitzien. Slechte kwaliteit posts, niks bijzonders, maar wel duizenden volgers.

Ik heb bijvoorbeeld twee pony's met een aparte kleur, met 1 daarvan doe ik echt van alles. Mijn posts zijn niet altijd camera-kwaliteit, meestal gewoon telefoon foto's. Ik probeer veel af te wisselen in content, maar mijn account is blijkbaar compleet oninteressant. Laatst de 1200 volgers aangetikt en de dag erop was ik er zo weer 10 kwijt -O- Hang al 1.5 jaar rond hetzelfde aantal..

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:26

Wauw Evita_3 je hebt er wel hele mooie foto’s opstaan. Ik heb even gekeken op je instagram die in je onderschrift staat. Wat mij ‘snel’ even opvalt is dat je weinig interactie hebt. Je gebruikt weinig hashtags waardoor het op meer plekken zichtbaar wordt, en ook zijn weinig mensen /modellen in je foto’s getaggd die het bijvoorbeeld delen. Dat werkt vaak goed om te groeien.

Ik kom vaak bij fotografen op de pagina nadat ik een foto van betreffende fotograaf bij een ruiter heb gezien die ik volg. Dus ik zou op zo’n manier proberen naamsbekendheid te krijgen. Want je foto’s zijn echt tof! Je hebt er in ieder geval een volger bij.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:08

Nou ik heb dus een paarden account gemaakt en voor het eerst ook foto's opgezet, en ik probeer ook actief te zijn. Ik vind het gewoon een fijn idee paard en leven gescheiden te houden op een of andere manier en lekker paardenspam op een paardenaccount te plaatsen. Dus ben benieuwd haha. Wat zijn jullie tips voor een beginner? :o

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:12

Ik ben je gaan volgen Evita! Gave fotos!
Ik hang nu al een tijdje rond de 1750 volgers, maar als ik 100 likes haal dan is het veel, soms schiet een foto of filmpje door.
Ach ik plaats gewoon elke dag wat ik leuk vind :D paarden, honden of gewoon iets wat ik die dag heb gedaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:24

xJennifx schreef:
Nou ik heb dus een paarden account gemaakt en voor het eerst ook foto's opgezet, en ik probeer ook actief te zijn. Ik vind het gewoon een fijn idee paard en leven gescheiden te houden op een of andere manier en lekker paardenspam op een paardenaccount te plaatsen. Dus ben benieuwd haha. Wat zijn jullie tips voor een beginner? :o

Tip 1: je account hier plaatsen :)) Vooral actief zijn en dan niet per definitie met liken, maar vooral comments plaatsen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:28

Ik blijf rond de 260 volgers hangen.. helemaal geen progress... heel naar

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:26

Ghostattack schreef:
xJennifx schreef:

Tip 1: je account hier plaatsen :)) Vooral actief zijn en dan niet per definitie met liken, maar vooral comments plaatsen.

AHH ja ik merkte dat dat al best wat uitmaakte inderdaad! Normaal op mijn eigen accounts volgde ik niet zo veel paardenaccounts omdat je tijdlijn dan overspoeld wordt en je niks meer mee krijgt van je vrienden maar hier kan ik me echt uitleven *\o/* zoveel leuke accounts en pony's en paarden.

Ik heet trouwens @kwpnbaydicha

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:38

Ghostattack schreef:
xJennifx schreef:

Ik snap wel dat jij zoveel volgers hebt! Echt een leuk account met veel variatie en die laatste foto is echt prachtig!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:40

Ghostattack schreef:
xJennifx schreef:

Ik zal mijn IG ook nog eens plaatsen, alleen maar volgen als je hondenfan bent of het leuk vind. Je hoeft absoluut niet te volgen om te volgen! :D

KLIK! Threedogsandcounting

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:44

xJennifx schreef:
Ik snap wel dat jij zoveel volgers hebt! Echt een leuk account met veel variatie en die laatste foto is echt prachtig!!

Haha dankje, toch valt het tegen hoor. Heeft me 4 jaar gekost dit :') Het is een tijdje redelijk hard gegaan en daarna afgevlakt. Vooral omdat ik geen enorme spectaculaire dingen doe (zoals hoog springen, crossen of veel wedstrijd hoger dan B niveau) :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:26

ZoZenn schreef:
Wow, hoe komt men hier aan die 10.000/ 132.000 bereik! *\o/* **\O/** <<)

Lesje insta? :D :o :Y)

Oh dat ben ik, dat vraag ik mij ook af eerlijk gezegd. Het algoritme werkt de laatste tijd enorm in mijn voordeel blijkbaar.. in nog geen maand tijd 3000 volgers bij gekregen en ik tik zo de 10K aan. Het gaat als een trein. Maar ik probeer wel om de 2/3 dagen te posten en dat helpt echt wel. Heb er overigens wel 3 jaar voor gewerkt dus t mag wel eens opschieten :Y)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:57

Afbeelding

Dit bericht van mij is het meest bekeken. Wist niet wat me overkwam hahah

Heb pas sinds 1 minuut een bedrijfsaccount, dus statistieken heb ik nog niet.
Wel jammer, want heb wel vaak in de populaire hashtags gestaan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:03

Aantal van jullie volgde ik al.
Evita ik ben je ook gaan volgen. Mooie foto’s!

Mijn account is haflingermyrtle

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:05

Leuk, als jullie je accountnaam neerzetten zal ik jullie ook gaan volgen! Ik ben @black_on_track_ op Instagram

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:06

Evita_3 schreef:
Leuk dat ik op dit topic stuit! Ik ben wel een beetje een leek op Instagram gebied. Zo wist ik niet eens dat je statistieken kon bekijken :')

Op de een of andere manier komt mijn account niet echt van de grond. Misschien ben ik niet actief genoeg? Of gebruik ik niet de juiste hashtags? Of zijn mijn foto’s niet mooi genoeg?

Ik voel me echt een kneusje met net aan 100 volgers, welke voornamelijk kennissen zijn. Ik hoop hier wat op te kunnen steken!

Vind je foto’s erg mooi. Zag dat je mij al volgde, ik volg je nu terug!

*oeps zie nu pas wie je bent* :=

Ik ben een tijdje stil geweest op insta, maar heb het weer opgepakt. Even kritisch naar mijn hashtags moeten kijken, dat heeft wel wat geholpen. Ben ook best wel wat volgers rijker geworden afgelopen week *\o/*
Laatst bijgewerkt door Melisje_92 op 18-04-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:11

Het is ook een erg leuke foto Stal_Fiore :)

Kan je dat op een bepaalde manier zien eigenlijk? Meest bekeken? Zonder bedrijfsprofiel?
Of kan je dat met een bedrijfsprofiel meteen zien? Had je daar geen facebook voor nodig? Weet het allemaal niet meer zo :+ Heb wel een vermoeden wat het meest bekeken is, een bepaald filmpje.. maar eigenlijk toch nieuwsgierig..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:20

Mij is net geleerd dat je het alleen kan zien bij een bedrijfsaccount.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:28

Hmm.. eens kijken... heet dat 'professioneel account' tegenwoordig? Of is dat weer wat anders? :')

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:33

[***] schreef:
Hmm.. eens kijken... heet dat 'professioneel account' tegenwoordig? Of is dat weer wat anders? :')

Nee dat is het.