Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:27

Je moet een regendouche nemen met standen, die hebben een stand met sterkere straal en dan krijg je ook dik haar uitgespoeld.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:58

Het lage houten tuinhekje is alweer aan vervanging toe. Ik zoek zoiets, maar van betere kwaliteit en toch betaalbaar. (€250 max) https://www.amazon.nl/Thealyn-Decoratie ... psc=1&th=1
6 meter lang ca 45 cm hoog (met dunne paal/bevestiging ca 60cm hoog)
Het liefst zwart metaal, maar andere opties zijn welkom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:01

senna21 schreef:
Het lage houten tuinhekje is alweer aan vervanging toe. Ik zoek zoiets, maar van betere kwaliteit en toch betaalbaar. (€250 max) https://www.amazon.nl/Thealyn-Decoratie ... psc=1&th=1
6 meter lang ca 45 cm hoog (met dunne paal/bevestiging ca 60cm hoog)
Het liefst zwart metaal, maar andere opties zijn welkom.

Ik zou meteen zoiets neerzetten, staat voor de rest van je leven. Deze man is niet duur en heeft vaak restpartijen. Als je dan net een stukje nodig hebt dan ben je goedkoop uit.
https://hekwereld.nl/hekwerken/sierhekwerk/

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:01

Ik zoek een draken pyjama maatje 92..
Wat ik online zie is Temu, dino of enkel in grotere maten -O-
Oh en ik moet het zondag al hebben :+ hellupp

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:02

Een draken carnavals pakje als pyama gebruiken?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:14

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:14

Nyaleti schreef:
Ik zoek een draken pyjama maatje 92..
Wat ik online zie is Temu, dino of enkel in grotere maten -O-
Oh en ik moet het zondag al hebben :+ hellupp

Zoek je een pyjama met draken, of echt verkleed als draak?
In het geval van het eerste:
https://www.prenatal.nl/babykamer/pyjam ... 3sQAvD_BwE

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:45

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:47

Vinted?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:02

Nee echt een pyjama met draken print. Geen onesie oid.
Had er een gevonden maar die was fel groen met nog groene draken en die werd afgekeurd door de vader :+
Dus ik zoek maar iets anders wat in iedergeval goed is.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:49

Ik zie nu dat m’n link niet naar een artikel linkt, maar als je op de prenatal website ‘draak’ intypt komt er 1 pyjama met draken, niet hysterisch, dus misschien bevalt de vader dat beter?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:06

Ik zoek een leuk kapsel voor een bruiloft die gemakkelijk zelf te doen is. Liefst met foto's of filmpje erbij. Ik zoek een kapsel dat opgestoken zit, ik heb lang haar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:14

Ik ben al jaren op zoek naar een illustratie die ik ooit tijdens mijn minor doelgroepgerichte communicatie heb gezien. Het viel onder het vak communicatie en we hadden een syllabus dus ik heb geen idee uit welk boek deze afbeelding is gekomen.

De afbeelding is een zwart-wit pentekening van iemand die een gebouw in brand ziet staan en dit beschrijft aan iemand die hij aan de telefoon heeft. De andere kant van de afbeelding is de persoon aan de telefoon die het beschreven beeld in z'n hoofd schetst. Waarbij het beeld van de zender en dat van de ontvanger ABSOLUUT NIET met elkaar overeen komen.

Als iemand weet welke afbeelding dit is, of met deze beschrijving de afbeelding kan opzoeken dan is diegene een ware held.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:17

Ik heb de assistent Chatgpt gevraagd.

"De illustratie die je beschrijft lijkt sterk op een klassieke illustratie die vaak wordt gebruikt in communicatie- en mediastudies om het verschil tussen de interpretatie van een boodschap door een zender en een ontvanger te illustreren. Het komt vaak voor in boeken en syllabi over communicatieprocessen en semantiek. De kern van de afbeelding is om te laten zien hoe dezelfde woorden door de ontvanger anders kunnen worden geïnterpreteerd dan hoe de zender ze bedoelt, wat kan leiden tot miscommunicatie.

Deze soort beelden komen vaak voor in vakken over codering en decodering van boodschappen, waar bijvoorbeeld het model van Shannon en Weaver of andere communicatiemodellen worden besproken. De essentie hiervan is dat een boodschap die door de zender wordt verstuurd (zoals het beschrijven van een brandend gebouw) op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd door de ontvanger, afhankelijk van de context, kennis en ervaringen van beide partijen.

Het is mogelijk dat de illustratie uit een handboek komt over communicatieprocessen, zoals:

"De Communicatiestrategie" van Betteke van Ruler

"Massacommunicatie" van Denis McQuail

Deze boeken bespreken vaak dit soort concepten aan de hand van simpele illustraties om te laten zien hoe verschillend de waarneming van eenzelfde boodschap kan zijn.

Heb je toevallig nog meer details over de stijl van de tekening of het hoofdstuk waarin deze afbeelding zat? Dat kan helpen om het specifieke bronmateriaal te achterhalen.
"

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:21

Jemig waarom bedenk ik dat zelf niet _O-

Aangezien jouw chatGPT al onderweg is...
Het enige dat ik nog weet van de tekening is dat het een zwart-witte pentekening was en in mijn herinnering in de stijl van Snoopy.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:24

Gek veel komt er niet uit:

"De beschrijving van de tekening die je geeft – een zwart-wit pentekening in de stijl van Snoopy – doet denken aan een eenvoudig maar krachtige visuele stijl, zoals die van de beroemde cartoonist Charles Schulz, de maker van Peanuts (waar Snoopy een onderdeel van is). Dit soort tekeningen worden vaak gebruikt om complexe ideeën op een eenvoudige, humoristische manier uit te leggen.

Het idee van een zender en ontvanger die eenzelfde situatie heel verschillend interpreteren is een veelgebruikt thema in de communicatie- en semantiekstudies, en het is mogelijk dat een dergelijke tekening speciaal voor het cursusmateriaal is gemaakt, of dat het een bekende illustratie is die in verschillende communicatiehandboeken terugkomt.

Aangezien de stijl van Snoopy vaak gebruikt wordt om abstracte en complexe concepten visueel aantrekkelijk te maken, kan het goed zijn dat de illustratie niet uit een commercieel boek komt, maar eerder uit lesmateriaal of een specifieke syllabus, zoals je al noemde.

Als je de syllabus nog hebt of weet welk hoofdstuk in de communicatiecursus dit behandelde, zou dat kunnen helpen om het materiaal terug te vinden. Ook als je denkt dat de tekening een metafoor gebruikte voor ruis in communicatie, dan kan dat helpen het thema of onderwerp te verduidelijken.

Heb je nog specifieke termen of trefwoorden in gedachten die tijdens dat college of in dat deel van de syllabus voorkwamen? Dan kan ik beter gericht zoeken.
"

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:28

Goh thanks chatGPT, maar ik bewaar niet zo gek veel :')

Ben bang dat dit wederom op niets uitloopt :(

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:29

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:30

prompter schreef:
Doet me denken aan de eerste tekening in dit stuk Janine :D

https://virtueletraining.com/examens/st ... ex-1-en-2/

Die hebben we toen idd ook gehad :')

Maar is 'm helaas niet...

Hij blijft leuk en heeeeeeeeel herkenbaar, vooral nu ik met dit soort situaties werk _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:35

Heb iets specifieker gevraagd, helpt dat?

"De afbeelding die je beschrijft lijkt te behoren tot een bekende illustratie die vaak wordt gebruikt in communicatieboeken om het concept van perceptie en miscommunicatie te illustreren. Dit soort beelden wordt vaak ingezet om aan te tonen hoe informatie die door een zender wordt overgebracht, door de ontvanger anders kan worden geïnterpreteerd door verschillen in perceptie, achtergrondkennis of context.

Hoewel ik de specifieke afbeelding die je beschrijft niet exact voor ogen heb, klinkt het als een typische illustratie die kan worden aangetroffen in boeken die het Shannon en Weaver-model van communicatie of vergelijkbare communicatiemodellen uitleggen. Dit model benadrukt hoe een boodschap kan worden verstoord (door "ruis") en hoe de ontvanger de boodschap anders kan decoderen dan de zender bedoeld heeft.

Het visuele contrast tussen wat de zender zegt (een brandend gebouw) en wat de ontvanger zich voorstelt (een heel ander beeld) benadrukt het idee dat dezelfde boodschap op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd. Dit wordt vaak aangeduid als verschil in referentiekader of verschillen in perceptie.

Dergelijke illustraties zijn abstract en zwart-wit om de kern van het concept zo duidelijk mogelijk te maken. Auteurs zoals F. Klopper in "Communicatie Modellen" of McQuail in "Massacommunicatie" gebruiken regelmatig illustraties die dit idee van miscommunicatie of perceptievervorming visualiseren.

Als je zoekt naar een beeld dat dit soort ideeën illustreert, zou je kunnen kijken in communicatieboeken die zich richten op basismodellen van communicatie, zoals:

"Communicatiestrategieën" van Betteke van Ruler

"De boodschap is de boodschapper" van Watzlawick, Beavin, en Jackson

Deze boeken bevatten vaak abstracte, zwart-witte illustraties om het verschil in waarneming van de zender en ontvanger aan te geven."

Bij mij gaat ook geen belletje rinkelen qua afbeelding eigenlijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:35

Ik zoek mensen die me kunnen vertellen hoe teugels van buffelleer rijden en hoe ze aanvoelen ?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:18

Iemand hier die een fitness trampoline thuis heeft?
Ik zou er graag 1 aanschaffen maar ik kom er niet echt uit welke nou echt goed zouden zijn.
En bijvoorbeeld ook handig, dat je de pootjes in kan klappen, zodat hij niet altijd in de weg staat

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:15

Ik zoek een echt lekker fluffy 'crispy' dekbed die niet te warm is. Ik heb nu nog een extreem dunnen erop liggen maar heb wel oren naar een eenden / ganzen dons dekbed, maar welke?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:07

Ik zoek.. een merk scrub die vroeger bij V&D te krijgen was. Het was een soort olieachtige scrub. Iemand enig idee?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:48

Ik zoek een oplader voor mijn MacBook Pro van 2011, helaas heeft de oplader het begeven en ik moet nog belangrijke foto’s van mijn inmiddels overleden verzorgpaard bewerken -O- er stond al op de planning om een nieuwe MacBook te kopen maar dit moet ik wel eerst kunnen doen, een deel was al op de externe harde schijf maar niet alles geloof ik. Iemand tips of advies hoe ik aan een oude oplader kan komen? Op aliexpres kom ik er niet uit, ben bang dat ik dan een verkeerd type koop.