Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:15

Ja kleden naar gelegenheid is nog zoiets :=
In juni is vriendin van me getrouwd, en er waren meerdere trouwpartijen die dag in dat stadhuis. Daar heb ik toch ook outfits gezien waarvan je spontaan denkt "herkansing aub".
Of outfits die vol vlekken zitten op feestjes of nette aangelegenheden. Mij best dat het je favo trui of broek is, ik loop ook regelmatig de supermarkt in om boodschappen te doen als ik nog (stinkende) rijkleren aan heb. Maar ik hoe makkelijk die ook zit, daar ga ik niet mee naar familiefeestjes of verjaardagen :+

Anoniem

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:19

Kleden naar gelegenheid vind ik ook heel belangrijk. Ik ga niet op familieverjaardagen in een doorschijnend blousje zitten, maar op mijn (creatieve) opleiding heb ik er geen problemen mee. Ben nooit degene die er het gekst uit ziet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:33

Maar wat is er gek uit zien? Voor mensen op een kunstopleiding is dat vast heel wat anders dan voor iemand die kantoor studeert. Hier krijg je al een rare blik als je met bruinrood haar van de kapper komt, in Londen zag ik 10 dagen terug meerdere mensen met paars, groen, blauw, knalroze en geen haan die er naar kraait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:37

Ik zit dan niet op een kunstopleiding of een school waar kunstopleiding zitten, ik doe Journalistiek en cultuur en media design e.d zit ook bij ons. Hier is het inderdaad aan de orde van de dag om iemand met een maffe haarkleur rond te zien lopen (en dan heb ik het idd over felle kleuren als bijvoorbeeld blauw of paars) en een paar dagen geleden zag ik een meisje rondlopen die boven een hoge broek een topje aan had wat imo meer een bh was. Dan is je standaard voor er gek uit zien alweer een stuk lager dan op een kantoor. Dat is ook precies wat ik bedoel met je naar de gelegenheid kleden. Als jij op een accountancy opleiding zit zal je sneller worden afgerekend op bepaalde outfits, en dan kan je zelf bepalen of je die aan wilt trekken of niet. Neemt niet weg dat ik vind dat niemand er commentaar op hoeft te leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:40

Positieve commentaar mag altijd, en ik wil het ook graag weten als m'n rok in mijn onderbroek of panty zou zitten terwijl ik vrolijk door de gang huppel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:42

Maar dat vind ik alweer heel wat anders. Als er een sliert wc papier aan mijn schoen hangt en ik heb het niet door dan hoor ik dat ook graag. Positief commentaar vind ik ook prima om te horen.

Vriendinnetje van mij heeft een wat meer uitgesproken stijl dan ik en die kleedt zich dan ook wat alternatiever. Veel mensen hier zouden het beschrijven als 'provocatief' of 'lokkerig'. Vind het heel erg dat als ik met haar over straat loopt ze constant wordt nageroepen met dingen als 'slet', of 'prutsmuts', alleen maar omdat ze haar eyeliner wat dikker aanzet, rode lippenstift draagt en soms outfits aan heeft waar haar bh af en toe te zien is. Het is niet dat ze halfnaakt over straat gaat ofzo. Laat mensen lekker dragen wat ze willen joh :=

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:49

Yes, blauw haar hier *\o/*
Als je werkplaats een dresscode heeft, dien je je daar aan te houden. Het ging geloof ik ook meer over vrije tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:51

Precies, en of het nou een geschreven of ongeschreven regel is maakt niet zo veel uit. Ik zag er ook altijd netjes uit als ik stage moest lopen vorig jaar, omdat je op een middelbare school nou niet in korte broekjes en met een laag uitgesneden decollete gaat lopen. In mijn vrije tijd hoef ik mijn outfits alleen tegenover mezelf te verantwoorden en dan zie ik er vaak anders uit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:04

Ik heb mijn haar wit gehad, pastelroze, pastelmint. En ik draag graag korte jurkjes en dunne panty's zodat mijn tatoeages te zien zijn, mijn borsten zijn totaal niet verlegen en ik heb ook wel eens last van vervelende gasten op straat, zeker als ik op mijn palen loop. Gelukkig ben ik niet op mijn bekkie gevallen. Ik voel me gewoon niet prettig en vrouwelijk in broeken of blazers en bloesjes. Dat is, vind ik, kleding voor boven de 40. Mijn moeder staat het heel mooi.

Mijn vriend vindt het overigens fantastisch zoals ik me kleed, die kan echt genieten van de blikken van andere mannen. :') Ik merk wel dat ik, als hij erbij is, ik vaker mijn zwarte korte spijkerjack aantrek terwijl als ik alleen ben ik liever mijn lange zwarte mantel aantrek.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:08

pastelmint! gaaf :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:14

Ja nu is het helaas pindakaas brandweerautorood met oranje want het brak af van het ontkleuren en ik vind mijn eigen kleur zo saai.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:18

Yes, nieuw shirt besteld. Eindelijk, ik vond dat ik dat toch wel mocht na het halen van mijn Cambridge examens. Nieuwe collectie van mijn favoriete band :D
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:22

Ik kleed me lekker als een braaf tutje! :D
Haha, nee dat is ook weer overdreven, maar ik vind niet dat ik me erg gewaagd kleed.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:32

lieveli schreef:
Ik merk wel dat ik, als hij erbij is, ik vaker mijn zwarte korte spijkerjack aantrek terwijl als ik alleen ben ik liever mijn lange zwarte mantel aantrek.

Da's toch zonde? Dat zijn een beetje de acties die ik bedoelde met mijn hele argument :') ook zonder vriend moet je dan comfortabel genoeg voelen om een kort Jack aan te doen!

Ik ook niet hoor Josien ;) heb ook een vrij brave kledingkast.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:35

Doubtless schreef:
lieveli schreef:
Ik merk wel dat ik, als hij erbij is, ik vaker mijn zwarte korte spijkerjack aantrek terwijl als ik alleen ben ik liever mijn lange zwarte mantel aantrek.

Da's toch zonde? Dat zijn een beetje de acties die ik bedoelde met mijn hele argument :') ook zonder vriend moet je dan comfortabel genoeg voelen om een kort Jack aan te doen!

Ik ook niet hoor Josien ;) heb ook een vrij brave kledingkast.

Ja maar, het is echt voor mijn eigen veiligheid. Want ik schreeuw altijd tegen gasten die naast me komen fietsen/lopen en ik kom natuurlijk een keer de verkeerde tegen die wel uithaalt :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:39

Ik draag ook graag wat 'gewaagdere' of oversized kleding. Echt nooit blazers of jasjes, daar voel ik me echt niet prettig in. Ik vind het totaal niet erg als je iemands BH ziet, mits het leuk gecombineerd is. In de zomer loopt men ook met bikini's rond waar nog meer tiet in te zien is dan een BH. Ik hou van opvallende types. Die kijk ik ook altijd positief aan, zodat ze weten dat ik hun style waardeer. Of ik complimenteer ze, ook al is het een wild vreemde. Vind ik leuk :)
Mensen mogen best wat liever zijn tegen elkaar zo op straat of in de winkel!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:40

Haha ik heb de discussie verder een beetje genegeerd :P
Oh, ik had vorig jaar wel op een feest een outfit aan waarbij je mijn BH een beetje door het blouseje zag schijnen :Y) .
lieveli schreef:
Ja maar, het is echt voor mijn eigen veiligheid. Want ik schreeuw altijd tegen gasten die naast me komen fietsen/lopen en ik kom natuurlijk een keer de verkeerde tegen die wel uithaalt :')

Je kunt ook gewoon niet meer schreeuwen haha }:0
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 24-01-15 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:40

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:53

@elkee oh wat aardig van je :D ik probeer ook altijd complimentjes te geven, die zijn altijd leuk om te krijgen.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:01

Mijn aankoopjes van vandaag:

Afbeelding

Top van de WE, van €17,95 voor €4 en een T-shirt van €20,00 voor €4 :D en nog wat Primark spul maar dat heb ik al in het Primark topic gespamt :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:40

Lekker cheap, en zo'n shirtjes zijn altijd handig!

Ik heb zelf nog 2 bestellingen gedaan bij AliExpress, voorlopig klaar met geld uitgeven :+

Afbeelding
Spikes-BH voor onder doorschijnende/lage dingen :D

Afbeelding
En één van deze. Uiteindelijk toch maar gedaan omdat ik 't waarschijnlijk meer zonder stockings draag dan met.

Alles uit China duurt echt heel lang, maar outfit-foto's als ze er zijn. :)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:52

Rebeccaa schreef:
H&M wat doe je me aan, nog meer fijne streepjes truien

http://www.hm.com/nl/product/28743?arti ... le=28743-I

<3 <3 (maar ik ben op een streepjes-dieet voor mijn kledingkast, dus helaas. :+ )

Jaa die streepjes heb ik gekocht afgelopen week. Zit heeeerlijk! Voel me er echt goed in :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:04

Oh ik ben dan zo'n preuts iemand die met moeite kortje jurkjes/rokjes draagt en mijn bh is bijna altijd bedekt. Niet omdat ik geen aandacht wil, maar omdat ik het niet durf. :=

Tuurlijk draag je dat soort dingen niet om op te gaan in de massa, je wil er dan een beetje uitspringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:11

ssssuus schreef:
Rebeccaa schreef:
H&M wat doe je me aan, nog meer fijne streepjes truien

http://www.hm.com/nl/product/28743?arti ... le=28743-I

<3 <3 (maar ik ben op een streepjes-dieet voor mijn kledingkast, dus helaas. :+ )

Jaa die streepjes heb ik gekocht afgelopen week. Zit heeeerlijk! Voel me er echt goed in :D

Ik heb deze trui al met streepjes van de herfst collectie, zit heerlijk idd! Maar die heeft andere streepjes dan deze 2, dus stiekem wil ik er nog eentje. :o

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:15

Hier ook, altijd overal hemdjes onder. Misschien niet zo mooi, maar ik durf gewoon niet de straat op als mensen mijn bh zouden kunnen zien. Terwijl ik het bij andere helemaal niet zo erg vind om wat bh te zien. In de zomer heb ik wel gewoon een hemdje over mijn bikini en die zie je dan wel.

Net even de stad in geweest. Een shirtje gekocht en een kimono/vestje. Ook nog wat dingetjes bij de primark.