Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
steeffie schreef:Inoterry; ik ben dus wel zo'n persoon die altijd voorin instapt samen met de rest van de meute. Maar dat heeft een paar redenen, bij de rest van de stations stappen de mensen meestal in het midden in, en op sloterdijk is het het handigst om voorin in te staan want dan ben ik het snelst bij de metrodus als ik dan 9 min opgepropt moet staan, so be it
Karin schreef:Ik vond het ook best cru idd, die toevoeging 'met een persoon'. Vroeg me ook meteen af of het om een ongeluk ging of om iemand die moedwillig voor de trein was gesprongen.
Inoterry schreef:steeffie schreef:Inoterry; ik ben dus wel zo'n persoon die altijd voorin instapt samen met de rest van de meute. Maar dat heeft een paar redenen, bij de rest van de stations stappen de mensen meestal in het midden in, en op sloterdijk is het het handigst om voorin in te staan want dan ben ik het snelst bij de metrodus als ik dan 9 min opgepropt moet staan, so be it
De reden waarom ik dit verhaal er op heb gezet is omdat er in veel van de "volle" treinen tog best vaak vrije zitplaatsen zijn. Maar omdat de mensen iedere dag op dezelfde plek instappen zijn ze er van overtuigd dat de trein te vol is. Vervolgens zijn er mensen bij die zich een eerste klas plek toeëigenen, want hij is vol, en gaan mopperen dat de NS wel eens wat langere treinen mag inzetten. En als je vervolgens tegen diezelfde mensen zegt dat er achterin of voorin nog vrije zitplaatsen zijn, krijgen we vaak als antwoord:"ja maar dan moet ik zo ver lopen".![]()
CCCCorine schreef:Inoterry schreef:
De reden waarom ik dit verhaal er op heb gezet is omdat er in veel van de "volle" treinen tog best vaak vrije zitplaatsen zijn. Maar omdat de mensen iedere dag op dezelfde plek instappen zijn ze er van overtuigd dat de trein te vol is. Vervolgens zijn er mensen bij die zich een eerste klas plek toeëigenen, want hij is vol, en gaan mopperen dat de NS wel eens wat langere treinen mag inzetten. En als je vervolgens tegen diezelfde mensen zegt dat er achterin of voorin nog vrije zitplaatsen zijn, krijgen we vaak als antwoord:"ja maar dan moet ik zo ver lopen".
Haha herkenbaar. "Maar hoe bedoelt u, ver lopen? U wilde toch een nog langere trein?
"
Inoterry schreef:Het mooiste vind ik dan nog dat je regelmatig ziet dat diegene die niet ver willen lopen nog druk bezig zijn met uitstappen door die ene deur, terwijl diegene die aan het andere eind van de trein wel hebben gezeten al op het gemak voorbij die ene deur wandelen.
Mocca schreef:Tegenwoordig koppelen ze dat stuk niet meer af Misser. Voorste deel gaat naar Leeuwarden en achterste deel naar Groningen. Ik ga altijd helemaal vooraan zitten in Gouda, daar is dan gerust plek, terwijl het in het midden proppen is!
Buwa_ schreef:Ik hou meestal ook wel van treinen naar school, maar vandaag maakte ik me toch even wat mee!
Een vriendinnetje van me was nogal laat aan komen rennen, en toen kwam ze vast te zitten met haar enkel/been tussen de deuren. ...(knip).. Gelukkig verder goed afgelopen, maar het had net zo goed veel ernstiger kunnen aflopen.
CCCCorine schreef:Mocca schreef:Tegenwoordig koppelen ze dat stuk niet meer af Misser. Voorste deel gaat naar Leeuwarden en achterste deel naar Groningen. Ik ga altijd helemaal vooraan zitten in Gouda, daar is dan gerust plek, terwijl het in het midden proppen is!
Vanuit Rotterdam vertrekken toch echt nog steeds intercity's naar Leeuwarden, waarvan een treinstel in Zwolle wordt afgekoppeld. Maar voor een deel heb je wel gelijk, want er rijden inderdaad ook gecombineerde intercity's naar Groningen/Leeuwarden, die in Zwolle worden gesplitst.