Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:38

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:04

steeffie schreef:
Inoterry; ik ben dus wel zo'n persoon die altijd voorin instapt samen met de rest van de meute. Maar dat heeft een paar redenen, bij de rest van de stations stappen de mensen meestal in het midden in, en op sloterdijk is het het handigst om voorin in te staan want dan ben ik het snelst bij de metro Vork dus als ik dan 9 min opgepropt moet staan, so be it Lachen

De reden waarom ik dit verhaal er op heb gezet is omdat er in veel van de "volle" treinen tog best vaak vrije zitplaatsen zijn. Maar omdat de mensen iedere dag op dezelfde plek instappen zijn ze er van overtuigd dat de trein te vol is. Vervolgens zijn er mensen bij die zich een eerste klas plek toeëigenen, want hij is vol, en gaan mopperen dat de NS wel eens wat langere treinen mag inzetten. En als je vervolgens tegen diezelfde mensen zegt dat er achterin of voorin nog vrije zitplaatsen zijn, krijgen we vaak als antwoord:"ja maar dan moet ik zo ver lopen". Verward

Van het weekend had ik ook zoiets. Wegens een stremming tussen Den Bosch en Utrecht moesten de mensen vanuit Utrecht voor Den Bosch en Eindhoven omreizen via Arnhem. Al die mensen komen aanlopen en stappen allemaal achterin in, want dat is de eerste deur die ze tegen komen. Ik heb al voor het instappen zo veel mogelijk mensen er op gewezen dat er voorin nog plek zat is, maar toch stapten de meesten achterin in. Na vertrek ben ik door de trein gelopen en er waren voorin nog ongeveer 150 zitplaatsen. Ik ben personlijk door de trein gelopen om dat te vertellen aan de mensen die achterin stonden, en ik heb het omgeroepen. Toen ik nog een keer door de trein ging lopen kwam er iemand met de mededeling dat hij nu toch echt eerste klas ging zitten want hij moest al vanaf Arnhem staan, en hij vond het te gek voor woorden dat de NS in zo"n situatie geen langere treinen inzetten. Toen ik hem er op wees dat ik ook hem persoonlijk had medegedeeld dat er nog plek zat was werd hij kwaad. Ik stond hem maar wat te beliegen want er zitten hier al mensen op de trap.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:08

Dat snap ik Inoterry... geef je wat dat betreft ook helemaal gelijk Ja Voor een langer stuk zou ik ook wel een rustig plekje zoeken, maar bedoel alleen maar te zeggen dat sommige mensen gewoon liever voorin staan, ook al is dat wat drukker Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:09

Trein amsterdam-leiden, zit ik altijd in midden ongeacht of het vol is daar of niet.
Trein Leiden-Utrecht, ook altijd in midden, vaak ook vrij vol tijdens spits.
Utrecht-Leiden altijd vooraan, is ook altijd propvol omdat iedereen in Leiden graag vooraan uit wil stappen (zoals ik Haha!)
En ik vind het niet nodig om te klagen als ik op balkon moet staan want ja ik wil toch daar staan Tong uitsteken

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:25

Treinen. Héérlijk. Lovers
Ik vind het zoveel beter dan een bus!
Zodra ik een OV kan halen, komt ie er. Heb nu een voordeelurenpas waar ik ook echt veel gebruik van maak.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:42

Karin schreef:
Ik vond het ook best cru idd, die toevoeging 'met een persoon'. Vroeg me ook meteen af of het om een ongeluk ging of om iemand die moedwillig voor de trein was gesprongen.

Volgens mij staat dat er altijd, ongeluk of niet. Heb het al een paar keer voorbij zien komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:54

Inoterry schreef:
steeffie schreef:
Inoterry; ik ben dus wel zo'n persoon die altijd voorin instapt samen met de rest van de meute. Maar dat heeft een paar redenen, bij de rest van de stations stappen de mensen meestal in het midden in, en op sloterdijk is het het handigst om voorin in te staan want dan ben ik het snelst bij de metro Vork dus als ik dan 9 min opgepropt moet staan, so be it Lachen

De reden waarom ik dit verhaal er op heb gezet is omdat er in veel van de "volle" treinen tog best vaak vrije zitplaatsen zijn. Maar omdat de mensen iedere dag op dezelfde plek instappen zijn ze er van overtuigd dat de trein te vol is. Vervolgens zijn er mensen bij die zich een eerste klas plek toeëigenen, want hij is vol, en gaan mopperen dat de NS wel eens wat langere treinen mag inzetten. En als je vervolgens tegen diezelfde mensen zegt dat er achterin of voorin nog vrije zitplaatsen zijn, krijgen we vaak als antwoord:"ja maar dan moet ik zo ver lopen". Verward

Haha herkenbaar Haha!. "Maar hoe bedoelt u, ver lopen? U wilde toch een nog langere trein? Nagelbijten / Gniffelen "

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:56

Jaaaaaa... langere treinen, zodat al die andere mensen in het meest ver weg gelegen gedeelte kunnen gaan zitten. Voor jezelf geldt dat natuurlijk nooit, iedereen wil zelf altijd HIER en NU een zitplaats. Ja Clown

Wat de toevoeging 'met een persoon' betreft: ik kan me idd wel voorstellen dat dat (meer) begrip voor de situatie oplevert. Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:10

CCCCorine schreef:
Inoterry schreef:

Haha herkenbaar Haha!. "Maar hoe bedoelt u, ver lopen? U wilde toch een nog langere trein? Nagelbijten / Gniffelen "

Het mooiste vind ik dan nog dat je regelmatig ziet dat diegene die niet ver willen lopen nog druk bezig zijn met uitstappen door die ene deur, terwijl diegene die aan het andere eind van de trein wel hebben gezeten al op het gemak voorbij die ene deur wandelen Haha! .

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:19

Ik hou meestal ook wel van treinen naar school, maar vandaag maakte ik me toch even wat mee!
Een vriendinnetje van me was nogal laat aan komen rennen, en toen kwam ze vast te zitten met haar enkel/been tussen de deuren.
Wij snel een conducteur gehaald, die heel chagerijnig de deur openmaakte(op zn dooie gemak, terwijl mn vriendin het bijna uitschreeuwde van de pijn!)
Toen de deuren openwaren, zei de conducteur: Jullie gaan er nu uit, heel boos was hij, hij vroeg niet eens hoe het ging met haar been Bloos!
Wij natuurlijk protesteren: Zegt ie doodleuk: Ja, door jullie zijn we te laat, dus nu mn trein uit
Moet je maar niet op het laatste moment erin springen.(Oke heeft hij natuurlijk gelijk in) maar dat hij ons eruit zette vond ik eigenlijk belachelijk Scheve mond
Nou zijn we maar gegaan, maar ik vond dat dus echt niet kunnen, meisje kon amper op haar benen staan
Gelukkig verder goed afgelopen, maar het had net zo goed veel ernstiger kunnen aflopen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:12

Ik ben een keer voorin gaan zitten toen ik van Gouda naar Leeuwarden moest. Heerlijk rustig, alleen jammer dat ze dan dat stuk in Zwolle afkoppelen Tong uitsteken...
Ik ga meestal achterin zitten omdat dat op Utrecht beter uitkomt. Andersom ligt het eraan, vooraan zitten als je op spoor 10 aankomt in Gouda is ontzettend irritant, dan moet je nl echt ver lopen, maar op spoor 8 is het juist weer relax, kan je zo in de lightrail stappen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:33

Tegenwoordig koppelen ze dat stuk niet meer af Misser. Voorste deel gaat naar Leeuwarden en achterste deel naar Groningen. Ik ga altijd helemaal vooraan zitten in Gouda, daar is dan gerust plek, terwijl het in het midden proppen is! Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:42

ik loop op de heenweg ook altijd een stukje door op t perron omdat het meer naar voren toch meestal wel rustiger is. ( en omdat dat beter uitkomt met mn overstap naar de metro ^^)
helemaal voorin of helemaal achterin wil ik liever niet zitten, omdat ik al vaak zat heb meegemaakt dat t echt koud is daar door de airco, terwijl de treinstellen die er tussen zitten wel een normale temperatuur hebben.

wat ze trouwens ook in de trein zouden moeten hebben : stoel verwarming..ooh heerlijk..
in de winter hebben ze dat altijd in de metro, vanmiddag ook weer, vond t echt balen dat ik uit moest stappen want was zo lekker warm.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:45

Morgen begin ik bij mijn nieuwe baan, moet dan ook dagelijks met de trein, en ik kijk er echt tegenop Bloos
Heb het niet zo met openbaar vervoer Bloos

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:47

Gisterenmiddag/avond ging het weer heerlijk met de trein en de communicatie bij de NS Boos!
Ze snappen het verschil al niet tussen de trein vertrekt over ongeveer enkele minuten en 10 minuten. Gelukkig had ik wel een zit plaats, dus ik hopen dat ie hard zou gaan rijden, zodat ik mijn aansluiting nog ging halen. Maar nee, voor Bijlmer Arena stonden we stil, 10 min stilgestaan. Met 20 min vertraging kwamen we op Bijlmer ArenA. Daar vooral NIET omroepen dat de trein omgeleid werd wegens een wisselstoring bij Bijlmer Arena en dat ie alleen nog op Schiphol zou stoppen. Nou goed, als ie dan maar doorrijdt, dan heb ik maar half uurtje vertraging. Nou doorrijden kon ook niet, in een slakkengang van Bijlmer naar Duivendrecht/Amstel/Centraal/Sloterdijk/Lelylaan gereden. Ze wilden proberen op Centraal te stoppen, maar trein werd midden door geleid, helaas ging niet. Toen uiteindelijk op Sloterdijk gestopt, alles voor Amsterdam eruit (heerlijk rustig werd het in de trein). Uiteindelijk toen we Amsterdam uit gingen richting Schiphol begon de trein door te rijden. Vervolgens mocht ik op Schiphol nog 20 min wachten, want de stoptrein was al lang weg.
Ging om 17.13 weg van Utrecht CS en was om 19.02 in Nw-Vennep, wat normaal om 18.02 zou zijn. Zelfde de intercity van 18.13 uit Utrecht CS was op tijd weer op Schiphol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:44

Inoterry schreef:
Het mooiste vind ik dan nog dat je regelmatig ziet dat diegene die niet ver willen lopen nog druk bezig zijn met uitstappen door die ene deur, terwijl diegene die aan het andere eind van de trein wel hebben gezeten al op het gemak voorbij die ene deur wandelen Haha! .

Ja, dat is inderdaad al helemaal hilarisch Nagelbijten / Gniffelen

Mocca schreef:
Tegenwoordig koppelen ze dat stuk niet meer af Misser. Voorste deel gaat naar Leeuwarden en achterste deel naar Groningen. Ik ga altijd helemaal vooraan zitten in Gouda, daar is dan gerust plek, terwijl het in het midden proppen is! Lachen

Vanuit Rotterdam vertrekken toch echt nog steeds intercity's naar Leeuwarden, waarvan een treinstel in Zwolle wordt afgekoppeld Knipoog. Maar voor een deel heb je wel gelijk, want er rijden inderdaad ook gecombineerde intercity's naar Groningen/Leeuwarden, die in Zwolle worden gesplitst.

Buwa_ schreef:
Ik hou meestal ook wel van treinen naar school, maar vandaag maakte ik me toch even wat mee!
Een vriendinnetje van me was nogal laat aan komen rennen, en toen kwam ze vast te zitten met haar enkel/been tussen de deuren. ...(knip).. Gelukkig verder goed afgelopen, maar het had net zo goed veel ernstiger kunnen aflopen.

Ik ben blij voor je vriendin dat de schade meevalt. Het had inderdaad (heel) veel erger af kunnen lopen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik hoop wel dat ze vanaf nu niet meer in gaat stappen (/springen) na het fluitsignaal.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:24

CCCCorine schreef:
Mocca schreef:

Vanuit Rotterdam vertrekken toch echt nog steeds intercity's naar Leeuwarden, waarvan een treinstel in Zwolle wordt afgekoppeld Knipoog. Maar voor een deel heb je wel gelijk, want er rijden inderdaad ook gecombineerde intercity's naar Groningen/Leeuwarden, die in Zwolle worden gesplitst.

Oké, ik dacht dat ze allemaal door reden in zijn geheel. Maar ik heb altijd ongeveer dezelfde intercity, dus daar kan het ook aan liggen. Tong uitsteken

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:45

Deze week niet zoveel hoeven treinen, dus ook amper vertraging gehad, gelukkig. Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:52

Heb deze week geen enkel probleem gehad, prima. Ja

En wat het zitten betreft, ik loop liever een paar meter verder, zodat ik rustig kan zitten,
dan dat ik samen met nog tig mensen moet in stappen en moet zoeken naar een plekje. Tong uitsteken

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:53

Ja dat doe ik ook altijd hoor!
Ik weet tegenwoordig ook wel in Nijmegen, Boxtel en Den Bosch waar ik precies in moet stappen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:56

Ik loop ook altijd door de trein tot ik een zitplek heb, maar komt regelmatig voor dat hij gewoon echt helemaal vol is, en op de volgende stations steeds voller wordt, dan is er gewoon echt niet meer te zitten Ja

Vandaag niet met de trein geweest, manadag weer Lachen

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:01

Oeh dan is het weer een van DE dagen he? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:09

Whaha ja *LOL* Maandag, woensdag en donderdag *LOL*

Hij moet trouwens bij Amstel nog met de metro, kwam ik toevallig achter omdat ik ook 1 dag met de metro ging, alleen hij moest verder dan ik Clown Dus ik blijf volgende keer ook wel wat langer hangen Clown

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:09

HAHA. Huilen van het lachen
Volgens mij moet je 'em gewoon een keer aanspreken. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:30

Denk het ook Lachen

Misschien morgen weer, al hoop ik serieus dat de trein nu wel een keer nog wat zitplaats heeft op de maandag. (En nee, ik weet 100% zeker dat er gewoon geen zitplaats is, aangezien ik de hele trein doorloop opzoek naar een plek om te zitten, geen zin in 60 min staan)