We zijn morgen toch vrij en mijn les gaat niet door morgenochtend, dus.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wjerdo schreef:Als we een beetje rekening houden met elkaar moet dit toch kunnen, !
Needje schreef:Dat is om het geld wat ze mislopen door de stopers te compenseren.
En als er ooit een tijd komt dat roken helemaal verboden wordt, wordt je ook niet blij. Want de overheid moet toch ergens geld vandaan halen. Dus dan gaan alle niet mensen gewoon meer belasting betalen.
Needje schreef:Overigens kan je zo onderhand van alles om je heen kanker krijgen. Dus om alle kanker op roken te schuiven gaat bij mij niet op.
slimmerik schreef:wjerdo schreef:Als we een beetje rekening houden met elkaar moet dit toch kunnen, !
Daar ben ik het met je eens. Helaas hebben de rokers dáár minstens een halve eeuw de kans voor gekregen maar er niet naar gehandeld. Dus wie wil roken moet het maar voelen.
En voor je eigen pauze betalen??Je hebt een prima baas.
Als je bij ons werkte krijg je zelfs dat kwartier niet. Gewoon niet roken en tussen de middag maar naar buiten.
slimmerik schreef:Maak mij niet wijs dat alleen de rokers de pauze niet betaald krijgen. En volgens mij mag je niet 10 uur achtereen betaald werken. Daar moet minstens een pauze (onbetaald) tussen zitten.
wjerdo schreef:Daarbij blaas ik geen rook in iemands gezicht, wanneer ik weet dat iemand daar last van heeft, ben ik de laatste die mijn sigaret niet zal uitmaken. En ik denk dat hier meer rokers zo over denken.
Daarbij, zoals eerder gezegd, zijn er in de meeste kroegen en discotheken goede afzuiging en airco's, waardoor er bijna geen last is van de rondhangende rook.
zelfs ik als roker, stoor me er aan wanneer iemand een rookwolk in mijn gezicht blaas en geef dan netjes aan dat ik dat niet fijn vindt.
Ook ik vind het vies wanneer er een stinkende sigaret weg ligt te smeulen en dan zal ik hier ook wat van zeggen.
Maar het gaat hier niet om, de rokers vs te niet rokers. Het gaat hier om, of het roken in uitgaansgelegenheden, zoals kroegen en discotheken wel dan al geen slimme zet is om te verbieden.
Ik ben van mening dat dit de eigenaren heel veel geld gaat kosten en waardoor nog meer kroegen over de kop gaan.
Ik stoor me als medewerker wel aan meer dingen dan alleen sigarette rook, mensen die staan te kletsen geen pas opzij zetten wanneer jij met een vol dienblad langs komt. Die zatte mannen die met hun handen niet van je afkunnen blijven en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ben het met jullie eens, dat roken niet gezond is, maar al die gassen in de lucht, denk dat deze schadelijker zijn dan een sigaret.
En het feit dat je van roken kanker krijgt, ja is bewijzen, dat je er dood van (kan) gaat, is ook bewezen, dat het slecht is voor de bevruchtbaarheid, prostaat ontwikkeling van de ongeboren vrucht. Ja ja ja.
Maar; in chips en kauwgom zitten kankerverwerkkende stoffen, zelfs in bepaalde deodorants zitten deze stoffen, sla die bespoten is, kan kanker verwekkend zijn. Stereoiden ingespoten in een stier, bij slachten niet goed opgelet, is kanker verwekkend.
De gekke koeie ziekte, De vogelpest en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We kunnen dan beter in een glazen huisje gaan wonen wanneer we alles gaat afschaffen waar men last van kan hebben en wat niet gezond is.