Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:52

Hallo,

Ik ben nog steeds druk opzoek naar een dansschool! Helaas nog steeds niks gevonden.

Iemand suggestie's?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:55

Had je niks aan die lijsten van mij? :) Waar ben je geweest en wat vond je ervan?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:26

Snader schreef:
Had je niks aan die lijsten van mij? :) Waar ben je geweest en wat vond je ervan?

Ik heb gekeken,
Dansschool Cultura spreekt me toch wel erg aan!
ik ga eens kijken bij die dansschool!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:46

Hoe kom je erop... Niet doen hoor, dat is echt een waardeloze dansschool! :D (grapje)

Nee. Het is voor jou, denk ik, wel een goede keuze: een goede, gezellige dansschool met over het algemeen vrij veel mensen van jouw leeftijd. Je moet altijd geluk hebben met de groep waarin je terecht komt. Als het niet helemaal bevalt dan kan je ook Wuyster in Poortugaal proberen, maar daar heb ik geen ervaring mee. In Spijk hadden ze ooit een heel gezellige vestiging, maar op de Slinge is/was het altijd wat ongezelliger.

De eerste lessen zijn deze week. Nou begrijp ik niet zoveel van al die cursussen, maar volgens mij kom je bij de beginners terecht op de donderdag (vandaag) of zaterdag.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:10

Ik zit ook op stijldansen! :D
Kom ik aan met brons haha. :o
Maar vind het wel onwijs leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:46

Inderdaad nog maar een paar nachtje's slapen.. Ben erg benieuwd of het wat voor mij is (en of hun een danspartner voor mij hebben, ik heb duidelijk aangegeven dat ik GEEN danspartner heb)..! :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:51

Oehhh, wat zou ik graag weer gaan dansen. Ik heb vroegah ( 10 jaar geleden ) tot en met goud gedanst, werd gevraagd voor de wedstrijd groep, en toen liet mn partner het afweten. Heb nog een tijdje met vriendinnen gedanst, maar kwam toen iedere keer de heren passen te doen :+ Gevolg, die weet ik wel nog, dames passen zo goed als niet meer. Hopelijk dat ik binnenkort krijg geregeld dat ik met een goede vriend kan gaan dansen, ik mis het toch wel :o

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:54

Doen er trouwens mensen mee met het toernooi voor dansende studenten in Eindhoven, de 20 en 21ste februari?
(allemaal even ja zeggen, ik organiseer het... :+ )
Zou leuk zijn om Bokkers tegen te komen! :)

En de beginnende dansers, wel even laten weten hoe het is gegaan he! :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:57

Zijn er nog mensen uit de buurt van Heerlen die dansen trouwens? :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 03:41

Hey wat leuk een topic over stijldansen :D .

10 jaar terug heb ik hoofdklasse NADB gedanst. Zowel latin als ballroom.
Nu sinds 4 maanden ben ik weer begonnen met een nieuwe danspartner en 6 februari heb ik mijn eerste wedstrijd *\o/* .

Dit keer geen NADB, maar wel Hoofdklasse DMN, dus mag weer heerlijk een dansjurk aan :)).

Wie weet keer ik ooit terug bij de NADB...heb nu alleen nog niet de aspiraties, tijd en zin om weer 6 dagen in de week te gaan trainen..

Dus wie weet, tot de 6e :D

Mijn nieuwe (2e hands) dansjurk

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:41

Gaaf dat je het weer op pakt Chawi! ...

Maar je kunt toch ook best hoofdklasse dansen in de NADB zonder 6 dagen per week te trainen. Okee, je gaat misschien dan wat minder hard vooruit dan de rest, maar het gaat toch vooral om de lol?

Gave jurk :D

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:42

@Chawi: Welkom, leuk en spannend dat je weer gaat beginnen met dansen! :) Waarom was je gestopt, als ik vragen mag? Wat een waanzinnige jurk is dat! :oo Stijlvol en zwart, maar toch opvallend en kleurrijk. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een wedstrijdjurk écht mooi vind, dus dat zegt wel wat. Mag ik vragen van welk merk/type het is? Mochten we ooit toe zijn aan wedstrijdjurken, dan is het misschien interessant om te weten.

Veel succes met de aankomende wedstrijd!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:52

Chawi, mag ik vragen bij welke dansschool je danst :) ?
Gave jurk :))

Had je de aanpassingen al gezien op de timetable van zondag shiloh ?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:16

Snader schreef:
Mochten we ooit toe zijn aan wedstrijdjurken, dan is het misschien interessant om te weten.

Voor de zekerheid wilde ik mijn bericht nog aanpassen en erbij typen: "Handig als startpunt van zo'n zoektocht", maar toen viel het stroom hier ineens uit. :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:12

Shiloh schreef:
Gaaf dat je het weer op pakt Chawi! ...

Maar je kunt toch ook best hoofdklasse dansen in de NADB zonder 6 dagen per week te trainen. Okee, je gaat misschien dan wat minder hard vooruit dan de rest, maar het gaat toch vooral om de lol?

Gave jurk :D

Hoofdklasse NADB haal je niet zonder lol te hebben. Maar als je dan ook bij de top3 terecht wil komen, zal je er een hoop voor moeten doen. Dan is het geen hobby meer, dan is het topsport :D

Nu dans ik echt voor de hobby. Train 2x in de week en is het dus echt alleen maar ontspanning en plezier. Ik ben alleen wel zo competatief ingesteld dat ik toch wedstrijden wil gaan doen, haha. :+ :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:15

Snader schreef:
@Chawi: Welkom, leuk en spannend dat je weer gaat beginnen met dansen! :) Waarom was je gestopt, als ik vragen mag? Wat een waanzinnige jurk is dat! :oo Stijlvol en zwart, maar toch opvallend en kleurrijk. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een wedstrijdjurk écht mooi vind, dus dat zegt wel wat. Mag ik vragen van welk merk/type het is? Mochten we ooit toe zijn aan wedstrijdjurken, dan is het misschien interessant om te weten.

Veel succes met de aankomende wedstrijd!

Dank voor je welkom :D

Het stoppen had meerdere redenen.
1. Een blessure bij mijn toenmalige partner.
2. De lol ging er vanaf
3. Het kostte enorm veel geld

De jurk is voor de vorige eigenaresse speciaal gemaakt. Ik zal de naam vragen bij wie ze dat heeft laten doen en dan hier neerzetten. En ja, hij is inderdaad prachtig en laat zich mooi zien op de vloer. Belangrijkste van een jurk :D

En bedankt ook voor de succeswensen. Ik ben best een beetje zenuwachtig, haha

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:18

Naomi_Haffie schreef:
Chawi, mag ik vragen bij welke dansschool je danst :) ?
Gave jurk :))

Had je de aanpassingen al gezien op de timetable van zondag shiloh ?

Natuurlijk mag je dat vragen :P . Ik dans voor De Rijk Nieuwegein. Mijn huidige danspartner danste daar al. Dus net zo makkelijk. We trainen daar alleen mee in de wedstrijdgroep 1x in de week. Daarnaast trainen we op zaterdag bij Dansschool Annemiek in Barneveld.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:20

Okee !

Jullie hebben dus niet meegedaan aan de DMN wedstrijd in Rhenen?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:35

Nee, Nieuwegein wordt mijn eerste (en dus ook een thuiswedstrijd)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:43

Dat is ergens volgende maand toch?
Mischien doen wij 'r ook aan mee..

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:51

Mini boktmeeting :P. Het is volgende week al, 6 februari

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:17

Hoiii ,,
Succes allemaal met jullie wedstrijden .
Wij hopen ook snel op de wedstrijden te staan :P..
Dansschoenen zijn al in bestelling en we trainen nu 2 x in de week , heerlijk !!

@ Chawi , WAUW super mooie jurk zeg !!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:21

Ik heb op stijldansen gezeten... Mijn laatste prestatie Nederlands Kampioen amateurs (adults) Nieuwelingen Ballroom.

Wij waren lekker op dreef en toen begonnen mijn blessures, niet meer goed gekomen... Ik mis het dansen enorm, maar gelukkig vind ook nog troost in mijn paarden

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:22

Heey wat leuk! Dit topic heb ik nog niet eerder gezien!!!

Ik kom me hier ook melden :D dans nu een jaartje met mijn vriend (eerst een jaar gedanst, toen anderhalf jaar gestopt en het vorig jaar weer opgepakt), sinds een maand wedstrijdtraining en afgelopen zondag hebben we onze eerste wedstrijd gedanst bij de NVAD in debutanten 4 om even te kijken hoe dat was en hoe de concurrentie is :D

Het is een erg gezellige dag geworden, we hebben in zowel ballroom als latin geen finaleplaats weten te bemachtigen, maar daar gingen we ook niet van uit ;)

Nu kunnen we er in ieder geval aan gaan werken en kijken of we de volgende keer verder komen :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:44

Zoo , wij zijn ook weer klaar..

De moeder van mij danspartner en mij dachten dat het om 10 uur begon.. maar ik zei dat het om half 10 begon.. dus in ene moesten we vet haasten.. kwamen we aan om 5 voor half 10 .. zei iemand bij de ingang dat het om 10 uur begon.. dus wij wat rustiger aan gedaan..

Begint het dus wel om half 10 .. nou wij waren nog niet klaar.. dus we hebben de 1ste ronde niet mee kunnen dansen,

Toen was dus de herkansing onze eerste ronde, gelukkig doorgeplaatst naar de halve finale, en toen doorgeplaatst naar de finale :), en nu hadden we een 6de plaats..

Bij de latin helaas niets.

Nu heb ik weer enorm last van m'n hak.. al z'n +- 2 weken.. dus moet van de week even langs de Huisarts..

Shiloh hoe ging het bij jou ?