Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:20

Koken is een beetje wisselend. Doordeweeks maken we ieder ons eigen eten klaar ivm wisselende tijden dat we thuis komen. In het weekend is het de ene keer makkelijk en andere keer uitgebreid koken.

Bakken doe ik bijna niet meer en heb daar ook wel genoeg van in huis (of haal wat ik nodig denk te hebben)

Hoe denken jullie trouwens over spelletjes (al dan niet 2e hands)
Ik ben echt gek op spellen. Kaart,dobbel of bordspellen. Helemaal geweldig vooral als er tactisch gespeeld moet worden zoals Catan, ticket to ride enz
Gisteren Takenoko leren spelen <3
De spellen die perse met min 4 personen moeten zijn minder handig, speel juist vaak met 2en.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:32

Hier doen we ook super veel spelletjes met z'n 2en! Dus die zijn altijd welkom. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:35

Wij doen dat ook graag! :j
We hebben alleen al best veel. Favoriet zijn Keer op Keer 1 en 2, regenwormen en uitbreiding, Qwixx, Beverbende, Monopoly deal.. allemaal van die leuke korte spelletjes! Ik kan de hele avond wel spelletjes doen, maar mn tegenstander heeft het na 2 potjes meestal wel gehad. :')

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 15:44

Neonlight schreef:
Spare-ribs maak ik ook graag klaar in de slowcooker, vaak op mijn werkzaterdag. Dan zet ik hem 's morgens aan en zit ik de hele dag te watertanden van de geur. :))

Oeh die mogen wel in mijn pakket. :9

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:17

Ik speel geen spelletjes en vind koken niets aan.
Maar als ik kook probeer ik zo min mogelijk pakjes/zakjes gerechten te maken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:13

Doordeweeks koken is vaak snel wat op tafel proberen te krijgen, maar in het weekend van ik het wel leuk om wat uitgebreider te koken.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:37

Ik heb echt een hekel aan spelletjes. Dus voor mij echt een flop.
Koken vind ik best leuk maar bak liever. Brood bak ik geregeld in mijn machine, wil nog steeds een keer een brood bakken in de oven maar heb niet zoveel geduld voor al dat rijzen :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:49

Ik vind spelletjes heel leuk maar heb eigenlijk al echt heel veel :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:53

Spelletjes worden hier alleen gespeeld op vakantie, en dan is het vaak Rummikub of Triviant. Dit jaar ook alleen deze 2 mee genomen op vakantie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:17

Wij nemen vaak een oliebol mee en spelen er uiteindelijk bijna geen omdat we te druk zijn met andere dingen. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:24

Ik vind gezelschapspelletjes doen wel leuk, maar niet veel mensen in mijn omgeving willen gezelschapsspellen spelen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:29

Wij spelen ook graag spelletjes, maar hebben zo ondertussen ook alles wel in huis.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:39

Ik vind spelletjes heel leuk! We doen het alleen veel te weinig. (Iets met een kerel die niet tegen z'n verlies kan. _O- )
Leukste vind ik wel 30 seconds, ticket to ride en Wingspan. Keezen doet het ook altijd goed.
Maar ook kleinere spellen zijn zeker welkom, ook 2e hands als het maar compleet is. :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:50

Ik speel niet heel vaak spelletjes. Alleen een spel voor in de auto, die de richting aangeeft en waar je op nieuwe plekken mee uitkomt gebruik ik graag op vakantie

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:26

Spelletjes, tsja het speelt niet zo lekker in je uppie. Heb wel een kleine verzameling oude spelletjes en puzzels.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:29

Ik.vind spelletjes super leuk!! Maar helaas niet veel mensen die het met mijn willen spelen. Eens in de zoveel tijd met vrienden een spelletjes avond en gaan we tot de late (vroege) uurtjes door, zo leuk!

Nieuwe spelletjes die ik nog niet heb/ken zijn altijd welkom. Heb er wel best een aantal maar kan altijd een lijstje geven als mijn toekomstige santa dat wilt :)

Koken vind ik echt heel lastig. Ik ben alleen en dan is koken vooral veel werk, veel troep, voor 2 tellen eten. Ik probeer nu veel meer mijn maaltijden voor te koken in het weekend zodat ik door de week het makkelijker af kan, en zo toch gezonder eet (ipv 'even snel een pizza of patatje want geen zin om te koken')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:43

Ik speel wel graag spellen en heb inmiddels een klein voorraadje aangelegd. Mijn favorieten zijn gekke kaartspellen en de klassiekers. Van 30 seconds word ik altijd retefanatiek en dan ben ik niet bepaald een leuke medespeler. In mijn kast missen echt nog wel wat "klassieke"/vintage spellen zoals Monopoly, Stratego, Cluedo, e.d.. Ticket to ride heb ik ook nog niet.

Ik kan erg genieten van eten, als ik het maar niet zelf hoef klaar te maken. Ik kook niet echt voor mijn plezier. Wij hebben regelmatig Hello Fresh, dat vind ik ontzettend gemakkelijk en de gerechten zijn meestal ook lekker. Bakken vind ik dan wel weer leuk, maar de laatste tijd weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te kunnen bakken.

Wat betreft de weekvraag over wat ik meeneem naar een onbewoond eiland: een set boeken of iets praktisch zoals een survivalkit.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:47

Vandaag samen met mijn dochter wafels gemaakt in een wafelijzer. Dit soort dingen zijn ook leuk om even samen te doen.

Spelletjes vind ik wel leuk.

Gisteren nog samen met mijn zusje zeeslag en monopolie gedaan.
Daarna met mijn man erbij wezen pesten (kaartspel)
Beetje de ouderwetse spelletjes.

Met mijn dochter speel ik af en toe mens erger je niet, uno en skip bo.
Rummikub en regenwormen vind ik ook erg leuk.
Andere spelletjes hebben wij eigenlijk niet.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:55

Koken en bakken vind ik wel leuk, maar ik maak er te weinig tijd voor… Nu ik koolhydraatarm eet bak ik wel vaker.
Spelletjes vind ik leuk, maar vooral mijn dochter hier in huis ook, dus dat is eigenlijk op 9-jarigen niveau. Altijd blij als mijn schoonzus en zwager hier een avondje zijn :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:01

Roosch schreef:
We hebben alleen al best veel. Favoriet zijn Keer op Keer 1 en 2, regenwormen en uitbreiding, Qwixx, Beverbende, Monopoly deal.. allemaal van die leuke korte spelletjes! Ik kan de hele avond wel spelletjes doen, maar mn tegenstander heeft het na 2 potjes meestal wel gehad. :')

Hier ook fan van spelletjes!

@Roosch, ken je Clever al?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:15

Oh goeie tip, die hebben we nog niet en ken ik ook morgen maar lijkt wel heel leuk!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:24

Extra Clever bestaat ook nog, voor de goeie spelers onder ons. {:}

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:33

_AB_ schreef:
Roosch schreef:

Hier ook fan van spelletjes!

@Roosch, ken je Clever al?

Clever (en de uitbreiding) keer op keer (met uitbreiding) Qwixx en skipbo heb ik hier thuis ook ja. Die speel ik ontzettend veel met een vriendin. Echt leuke snelle spellen <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:33

Spelletjes, lastig spelen in je eentje behalve solitair :+ alle spelletjes die ik had weggegeven.

Onbewoond eiland, ligt eraan waar en welk seizoen :') . Mjin honden zjingeen ding anders gingen die mee. Denk dat zo'n zwitsers zakmes met tig functies wel heel handig zou zjin, dus zou zoiets worden denk ik, heb een nepper, maar voor eiland heb je goeie nodig.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:35

Ik vind koken wel leuk om te doen! Wij wonen sinds ruim een maand nu samen en ik kook wel regelmatig, probeer steeds meer nieuwe dingen uit die ik nog niet eerder gemaakt heb. :Y)

Spelletjes spelen vind ik ook heel leuk! :j Mijn vriend heeft alleen niet altijd zin. -O-