Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Ik vind de opmerking terecht als het om dingen zou gaan die je enkele keren gebruikt en dan weggooit.
Maar als je een dekje koopt, of een rijbroek, of winterjas, of rijlaarzen en je gebruikt het goed tot het af is of totdat je het te koop zet op Marktplaats, dan is daar toch niks mis mee?
Of loop ik achter?
Cioccolato schreef:Iemand een tip voor een warme lange jas? Hoeft niet perse het woord paard voor te staan. Zoek er 1 om warm in les te geven. En laat er nou net korting aan komen...
Cioccolato schreef:Iemand een tip voor een warme lange jas? Hoeft niet perse het woord paard voor te staan. Zoek er 1 om warm in les te geven. En laat er nou net korting aan komen...
nnicolex schreef:Ik zoek nog een echt warme lekker zittende winter rijbroek. Geen rij legging. Ik heb die van de decathlon en die bevalt prima dus mocht er een geen andere fijne (deal) voorbij komen dan koop ik er daar nog wel 1 van.
Cemlys schreef:Waspoeder koop ik altijd in Duitsland in de aanbieding, grote persildoos voor 17euro ongeveer, staat voor 90 wasbeurten ongeveer
PSvanLot schreef:Cioccolato schreef:Iemand een tip voor een warme lange jas? Hoeft niet perse het woord paard voor te staan. Zoek er 1 om warm in les te geven. En laat er nou net korting aan komen...
https://www.amazon.nl/dp/B0952C3YD5?ref ... title&th=1
Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht. Geweldig fijne jas. Prijzen zijn per kleur verschillend.
SansaS schreef:Polar schreef:Ik vind de opmerking terecht als het om dingen zou gaan die je enkele keren gebruikt en dan weggooit.
Maar als je een dekje koopt, of een rijbroek, of winterjas, of rijlaarzen en je gebruikt het goed tot het af is of totdat je het te koop zet op Marktplaats, dan is daar toch niks mis mee?
Of loop ik achter?
Vind ik wel... tegenwoordig is bijna alles te scoren op marktplaats of vinted.. ik koop bijna niks meer nieuw. Veel duurzamer ook.
Pallatin schreef:Weten jullie of Horze.nl meedoet met BF? Zag van de week een weatherbeeta deken voor 130€ en die was opeens €185,-een dag later
Bij EJ en agradi hebben ze m niet in de goede maat helaas
Marjo schreef:Beetje hypocriet, vind je niet? Iemand anders zal het toch nieuw moeten kopen voordat jij het tweedehands kan kopen. Hartstikke netjes dat je rekening houdt met het milieu en veel 2ehands koopt, maar zonder mensen die nieuw kopen is er ook geen 2ehands aanbod.
Ik zie liever dat mensen bewust aankopen en de aankopen ofwel afdragen/opmaken ofwel te koop aanbieden. Dat is in mijn ogen net zo duurzaam als 2ehands kopen.
Maar misschien is het beter om een apart topic aan te maken voor dit onderwerp
Mizora schreef:Marjo schreef:Beetje hypocriet, vind je niet? Iemand anders zal het toch nieuw moeten kopen voordat jij het tweedehands kan kopen. Hartstikke netjes dat je rekening houdt met het milieu en veel 2ehands koopt, maar zonder mensen die nieuw kopen is er ook geen 2ehands aanbod.
Ik zie liever dat mensen bewust aankopen en de aankopen ofwel afdragen/opmaken ofwel te koop aanbieden. Dat is in mijn ogen net zo duurzaam als 2ehands kopen.
Maar misschien is het beter om een apart topic aan te maken voor dit onderwerp
Eerst iemand hypocriet noemen en daarna zeggen dat het maar apart behandeld moet worden, is een beetje bijzonder.
Maar nee, het is niet hypocriet zolang het tweedehands aanbod nog dusdanig groot is, dat een flink deel na niet kunnen verkopen alsnog in de vuilnisbak belandt. Zodra de 2ehands markt zo klein wordt dat het vrijwel niet weggegooid wordt meer, wordt dat een ander verhaal en is nieuw kopen net zo duurzaam.
Je kunt het enigszins vergelijken met honden. Zolang geschikte honden die in het asiel zitten, in jouw land, ingeslapen worden vanwege overbevolking, is het diervriendelijker om een asielhond te nemen. Zoals bijvoorbeeld in de vs, waar ook raspups met grote regelmaat in de asiels terecht komen. Maar in een land als Nederland, waar praktisch gezien een asielhondentekort is en veel asielswachtlijsteneen ingevulde stapel formulieren hebben van mensen die op zoek zijn naar een asielhond binnen bepaalde grenzen (geen heftige gedragsproblemen, geen heftige gezondheidsproblemen, een bepaalde maatcategorie en een bepaalde vachtcategorie) waar ze eerst doorheen gaan of er toevallig al een passende match is in deze stapel voordat de hond uberhaupt op het internet komt (for some reason mag zoiets geen wachtlijst genoemd worden), is het kopen van een pup, mits uit goede omstandigheden (dus zonder het stimuleren van broodfok), en je deze aanhoudt tot zijn dood 100% net zo goed.
manzano schreef:Pallatin schreef:Weten jullie of Horze.nl meedoet met BF? Zag van de week een weatherbeeta deken voor 130€ en die was opeens €185,-een dag later
Bij EJ en agradi hebben ze m niet in de goede maat helaas
Kijk anders even bij paardenspullenshop of ruitersporthoeve. Ik weet niet welk model je zoekt en in welke maat natuurlijk.
Of misschien wachten op Dochorse/hypostore als die hem hebben.