Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 15:45

Lastig met werk idd, maar wie weet kan je een dienst omgooien?
Ga je de 20e ook direct over, of eerst nog klussen en daarna verhuizen?
Zou die 2 dagen bewaren voor rondom de daadwerkelijke verhuizing,en misschien komt dat dan ook beter uit met de planning op je werk ?
Heb je voor je huidige woning niet ook nog een opzegtermijn van een maand?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 16:11

veneri schreef:
Lastig met werk idd, maar wie weet kan je een dienst omgooien?
Ga je de 20e ook direct over, of eerst nog klussen en daarna verhuizen?
Zou die 2 dagen bewaren voor rondom de daadwerkelijke verhuizing,en misschien komt dat dan ook beter uit met de planning op je werk ?
Heb je voor je huidige woning niet ook nog een opzegtermijn van een maand?

Ik was van plan om eerst de boel te verven. Dan wil ik er sowieso nog niet zitten want ik wordt echt ziek van een verf lucht. Dus eerst verven en schoonmaken.

Wel een slim idee om even te wachten tot wanneer ik echt al mijn spullen ga verhuizen.

Ik woon nu nog thuis dus ik zit gelukkig niet met een opzegtermijn. Ik kan elk moment over wanneer ik wil bij wijze van.

In ieder geval wil ik wel graag dat de bank er is. Ik neem mijn huidige bed mee dus ik kan er in ieder geval snel slapen :D

Femke_Tweety

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:54

Een week of 2 a 3 geleden meldde ik mij in dit topic.

Soms gaan dingen ineens bizar snel en krijg je een soort onverwachte kans in 1 klap...

Een week of wat terug had ik gereageerd op een tijdelijke woning, contract voor 11 maanden. Mét behoud van inschrijftijd.

Daar eindigde ik uiteindelijk op de tweede plek. Net mis dus.
Ik had wel contact met die woningbouwstichting al, en al mijn documenten al klaar voor de zekerheid.
Zelf die stichting ook gebeld om nog wat na te vragen, zodat ik documenten echt op orde zou hebben als ik op 1 zou eindigen.
Maar ik eindigde dus op twee, op het allerlaatste moment, echt in de laatste 6 uur reageerde er nog iemand die boven mij kwam te staan.
En die nam het uiteindelijk ook.
Tot die laatste 6 uur stond ik dus steeds op de eerste plek. Daarom ook alles al geregeld met de papieren.

In diezelfde wijk, datzelfde complex komt momenteel regelmatig wat vrij, en het is blijkbaar nog niet per se makkelijk om serieuze en nette huurders te vinden voor tijdelijk.

Ze hadden mij op een lijstje met serieus geinterreseerden gezet.

En nu kwamen er deze week weer twee vrij, en kreeg ik vanmiddag net na de lunch een telefoontje of ik alsnog interrese had, zelfde voorwaarden als waar ik alles al voor had ingestuurd.
Maar ander huisnummer.

Ja natuurlijk.
Oké, dan gaan we bezichtiging plannen.
Ik had toevallig ruimte verder de middag, dus dat gaf ik ook aan. Niet echt verwachtend dat het zo kortdag zou kunnen. Dat kon wel...
Om 13.45 had ik ze aan de telefoon,
Om 15.30 bezichtiging.

Reageren of ik het wil hebben voor morgen uiterlijk 15.30.
En dan kan ik er over 2 a 3 weken al in.....

Wow....
Mijn Ratio is er blij mee, buitenkans.

Mijn hoofd, hart, emotie (weet ik veel wat er allemaal meespeelt in grote beslissingen :') ) kunnen het eigenlijk niet bijhouden en wisselen tussen blijdschap, stress, een hoooooly fck dit gaat snel, moeten wennen aan grote veranderingen, wel/niet beseffen wat er nu eigenlijk gebeurt, weer stress, weer blijdschap, opluchting, weer stress en weer blijdschap in zo'n belachelijk hoog tempo afwisselend dat ik het eigenlijk niet bijhouden kan (ik ben bekaf ook)

Maar in principe heb ik dus vanaf eind van de maand een leuk huisje, voor 11 maanden.
In 2026 gaat de hele wijk plat voor nieuwbouw.

En op dit moment wordt er dus voor alle bewoners met vaste contracten nieuwe woningen gezocht.
Die verhuizen. Maar dat duurt gewoon lang, voordat iedereen een nieuwe plek heeft en verhuist is.
En ze willen die wijk ook niet leeg laten staan natuurlijk.

Daarom dus om leegstand te voorkomen tijdelijke contracten met einddatum (en dus géén recht op nieuwe woning daarna)

Maar ik raak mijn inschrijftijd niet kwijt, die loopt gewoon door en bouwt op.

Een vaste oplossing komt dus wel steeds dichterbij zo.
En ik mag ook gewoon opzeggen eerder dan die 11 maanden, mocht ik iets beters tegen komem. Ik hoef die 11 maanden niet vol te maken...

Voor morgen 15.30 beslissen (dat wordt ja...) en dan weet ik in de loop van de week meer over exacte details zoals wanneer ik er officieel in kan.

Mèèèn het duurt nog wel een paar dagen voordat alles bezonken is denk ik...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 01:06

Mag Percy wel mee toch?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 01:19

Uiteraard, anders was het een héél dikke no go van mij uit :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 06:30

Dus na die 11 maanden moet je weer je camper in? Je bent dus wel op zoek naar een vaste woning?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:09

Na 11 maanden stopt die verhuur,

Daarna geen idee nog.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:10

Maar je gaat het accepteren zie ik. Deel je straks wel foto's met ons? En waar is het eigenlijk?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:15

Ik snap het wel en wie weet vind je wel in de tussentijd een andere woning.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:22

Femke_Tweety schreef:
Uiteraard, anders was het een héél dikke no go van mij uit :j

Super gewoon!
Veel plezier in je nieuwe tijdelijke stekje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:28

Oh goed nieuws ga je accepteren? In ieder geval 11 maanden onder de pannen, daarna zie je wel weer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:31

wat fijn femke-tweety!! veel succes met alles regelen en verhuizen. En hoop dat je toch snel wat permanents zult vinden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:20

Marcella schreef:

Dat kan, of ik kom erachter dat op een vaste plek wonen niet meer bij me past (is echt een optie waar ik ook rekening mee hou) en na 11 maanden weer een mobiele oplossing.

Dit jaar is mobiel sowieso even niet ideaal omdat er heel veel ziekenhuisafspraken aankomen komende maanden.

Mobiel/camperwonen is super goed te doen in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk, Spanje.
Maar in Nederland niet, Nederland is er qua regels en voorzieningen echt niet geschikt voor.

En komend jaar zit ik vanwege al die ziekenhuisafspraken toch heel erg vast aan Nederland.

Dus nu 11 maanden even een vaste plek is om heel veel redenen ideaal.

karuna schreef:
Oh goed nieuws ga je accepteren? In ieder geval 11 maanden onder de pannen, daarna zie je wel weer.

Waarschijnlijk wel, vanmiddag meer duidelijkheid

Bellatrix schreef:
Maar je gaat het accepteren zie ik. Deel je straks wel foto's met ons? En waar is het eigenlijk?

Almkerk,
Wijk de Ster.
Is een wijk met allemaal seniorenwoningen (uit 1979) die dus gesloopt gaan worden. 1 woonlaag, plat dak.
Allemaal 'hofjes' met steeds 5 of 6 woningen waarvan de voordeuren op een soort gemeenschappelijk pleintje uit komen.
Het heeft op een gekke manier wel iets van vakantiewoningen op een vakantiepark.

Voor een idee kun je google streetview het beste instellen op De Ster 10, Almkerk.
Voor een overzicht van de wijk is sateliet weergave t handigst.

(Streetview werkt niet ín de wijk, alleen aan de rand van de wijk)

Ik heb uiteraard foto's, maar er stonden nog wat spullen binnen van de mensen die eruit gaan, dus die deel ik uit fatsoen even niet online.

Ik heb wel een plattegrond van de basisindeling van die woningen, voor een idee.
Klopt voor mijn huisnummer vrijwel volledig, alleen is de deur van de woonkamer naar buiten aan de andere kant van het kozijn (midden van gevel, kant van de slaapkamer ipv hoekkant)

Ik vind de indeling best heel prima.
Het is serieus wel een leuk huisje.

Afbeelding

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:48

Femke_Tweety schreef:
Marcella schreef:

Dat kan, of ik kom erachter dat op een vaste plek wonen niet meer bij me past (is echt een optie waar ik ook rekening mee hou) en na 11 maanden weer een mobiele oplossing.

Dit jaar is mobiel sowieso even niet ideaal omdat er heel veel ziekenhuisafspraken aankomen komende maanden.

Mobiel/camperwonen is super goed te doen in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk, Spanje.
Maar in Nederland niet, Nederland is er qua regels en voorzieningen echt niet geschikt voor.

En komend jaar zit ik vanwege al die ziekenhuisafspraken toch heel erg vast aan Nederland.

Dus nu 11 maanden even een vaste plek is om heel veel redenen ideaal.

karuna schreef:

Waarschijnlijk wel, vanmiddag meer duidelijkheid

Bellatrix schreef:

Almkerk,
Wijk de Ster.
Is een wijk met allemaal seniorenwoningen (uit 1979) die dus gesloopt gaan worden. 1 woonlaag, plat dak.
Allemaal 'hofjes' met steeds 5 of 6 woningen waarvan de voordeuren op een soort gemeenschappelijk pleintje uit komen.
Het heeft op een gekke manier wel iets van vakantiewoningen op een vakantiepark.

Voor een idee kun je google streetview het beste instellen op De Ster 10, Almkerk.
Voor een overzicht van de wijk is sateliet weergave t handigst.

(Streetview werkt niet ín de wijk, alleen aan de rand van de wijk)

Ik heb uiteraard foto's, maar er stonden nog wat spullen binnen van de mensen die eruit gaan, dus die deel ik uit fatsoen even niet online.

Ik heb wel een plattegrond van de basisindeling van die woningen, voor een idee.
Klopt voor mijn huisnummer vrijwel volledig, alleen is de deur van de woonkamer naar buiten aan de andere kant van het kozijn (midden van gevel, kant van de slaapkamer ipv hoekkant)

Ik vind de indeling best heel prima.
Het is serieus wel een leuk huisje.

[ Afbeelding ]

Ziet er lekker overzichtelijk uit, lijkt mij heerlijk plekje zo. En ideaal dat je dan gelijk even serieus kunt testen of een vaste plek wat voor je gaat zijn zonder gevolgen voor inschrijving of gelijk langdurig ergens aan vastzitten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:52

Oh dat is nog helemaal niet klein ook Femke-tweety! Goed getroffen, al is het dan maar voor tijdelijk. Je zit in ieder geval even ergens en kunt vanuit daar weer verder zoeken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 12:02

Bijna hetzelfde als bij mij heb alleen douche en toilet in dezelfde ruimte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:15

Het ziet er uit als echt een fijne woning. <3 Zo zonde dat de sloophamer erin moet. -O- En wie weet gooit stikstof roet in het eten en mogen ze niet slopen en bouwen voorlopig, en staat het huisje er over 5 jaar nog steeds met jou als bewoonster.

En in de tussentijd een mooie vaste comfortabele tussenoplossing. En 11 maanden is een heel lange periode.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:51

Oh jeetje, hier lijkt het ook ineens hard te gaan.
Kreeg mail van de urgentie commissie of ik nog 1 document kon inleveren. Als ik dat voor maandag doe wordt mijn aanvraag volgende week nog bekeken *\o/*

Dinsdag is het 2 weken geleden dat ik aanvraag gestart ben, dus het gaat veel sneller dan de 8 weken die er voor staan. Of ik ben natuurlijk op een spoedstapel oid terechtgekomen :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:52

ow dat zou heel fijn zijn maitestar23!! ik duim voor je!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:56

Ooh super!

Wat een hoop ineens,
Zebrastreep met woning,
Mijn idioooooot snelle telefoontje, zelfde dag kijken, binnen 24 uur beslissen en nu ook
Beweging bij Maitestar.

Goed zo...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:00

*\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 17:33

Wat een goed nieuws allemaal! Hopelijk voor iedereen dit jaar een huis wie zoekende is.

Ik vergeet steeds te posten hier. Moet ook wel zeggen mijn hoofd zit aardig vol. En wat zitten er weinig uren in een dag. Nu al een paar dagen niet bezig geweest met inpakken. Elke keer als ik denk vanmiddag, dan loopt werk uit en moeten de paarden nog verzorgd worden. Vandaag ook weer zo'n dag.

En dan in de avond ben ik weer te moe dat ik liever er voor kies om met een dekentje over op de bank te zitten :')

Dus een planning maken maar *\o/* inmiddels heb ik de spullen voor in de keuken zo goed als bij elkaar gekocht.
Morgen op jacht naar een tv, bank, gasfornuis en wasmachine. En ik wil nu ook kijken naar verf zodat er volgende week van start kunnen. Lastig is soms nog wel de maten dus eigenlijk moeten we voor veel nog wachten tot volgende week....

Komt best veel op mij af merk ik hoor! Zeker nu het allemaal voor het eerst is. En dan ook nog als je moet werken waar continue Onvoorziene zaken gebeuren.

Eind februari ben ik per toeval 6 dagen vrij. Dan is het plan om echt alles te verhuizen en officieel mijzelf inwoner te noemen van Zuidlaren *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:49

Wat fijn FT!
Even een stukje rust wat betreft wonen.

Zo leuk om plannen te maken en te shoppen voor je eigen huis! Verhuizen is best intensief, maar je krijgt er wel veel leuks voor terug.

Hier geen echt nieuws. Wel dat het huis met de “rare buren” met 40 reacties nog niet verhuurd is.
En ik ben aan een woonramp ontsnapt, mijn ex zwager heeft het huis naast mij aangeboden gekregen. Gelukkig was hij zo verstandig deze af te wijzen. Gelukkig zag hij ook dat dat geen slim plan was.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:07

tiwi1969 schreef:
En ik ben aan een woonramp ontsnapt, mijn ex zwager heeft het huis naast mij aangeboden gekregen. Gelukkig was hij zo verstandig deze af te wijzen. Gelukkig zag hij ook dat dat geen slim plan was.

Mijn God! Stel je voor zeg, dat kun je je toch niet voorstellen zeg als je uit elkaar gaat :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:45

Het lijkt erop dat ik toch de ramp over mij heen krijg. Ex zwager was net het huis aan het bezichtigen.
Hij heeft nog al het niveau tokkie dus naast het verleden sowieso niet iemand waas je blij van wordt.

Nu dus gereageerd op een huisje met maar een slaapkamer, sta nu op 1 inschrijven kan tot morgen middag.
Eigenlijk te klein maar aan de andere kant mooie rustige buurt en klein tuintje.
Ben net wezen kijken, sausen en vloer leggen en ik kan erin A++ geïsoleerd.
Oplevering al 20/2 voordat het huis na mij verhuurd wordt

Ik ben echt even compleet van de leg, voelt ook als vluchten. Maar wat kan ik anders doen.