Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:51

Je vriend zou inderdaad het verzendlabel moeten maken als verkoper, de koper hoort zijn adresgegevens te geven.

Nientsje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:55

Dat zegt ons gevoel ook. De koper in kwestie lijkt een opkoper te zijn. Maar dit vertrouwen wij dus niet.

Hebben aangeboden via PostNL of DHL wel te willen verzenden, maar wij maken wel zelf het label aan...

Want wat moet deze persoon met de gegevens van mijn vriend...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:03

De boel oplichten.
Niet intrappen. Een eerlijke koper geeft je gewoon zijn adres en maakt het geld naar je over (niet via WhatsApp). Die heeft jouw adres niet nodig. Na ontvangst betaling verstuur jij de goederen.

Ieder ander voorstel is imo verdacht.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:07

Ja wel dan heh, ben blij dat ik het even gevraagd heb. Het is wel puur via Marktplaats zelf (telefoonnummer geven we sowieso nooit) maar dit voelde inderdaad ook verdacht :j

We hadden er laatst ook een die wilde het product ophalen en bij de deur het bedrag overboeken. Nee daar trap ik niet in. Toen we zeiden dat we eerst het geld op de rekening wilden, ging de koop niet door. Ben toch gekke Henkie niet 8)7

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:27

Nah, tikkie betalen aan de deur, dat durf ik dan weer wel. Paar keer gedaan ook, zowel als koper en als verkoper.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:28

Kan dat ook oplichting zijn dan? Ik heb vaak geen contant en betaal ook aan de deur als ik het eerst wil zien.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:36

Deze zou het wel overboeken aan de deur. Maar daar zijn ook programmas voor waarbij een betaling legit lijkt te zijn maar er niks overgemaakt wordt. En betaalverzoek wilde deze persoon resoluut niet doen. Nou prima dan krijg je niks. :+

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:37

Ik zou het dan weer niet vertrouwen als iemand geld wil zien voordat ik het product heb gezien. Voor hetzelfde is het een nepadres of product in zeer slechte staat.
Ik heb zelf producten ook wel bij de deur gezet (omdat ik niet kon) en dan het vertrouwen dat het geld overgemaakt of contant door de brievenbus gedaan is. Dat is hier altijd goed gegaan. Maar ik woon in een dorp, wellicht maakt dat uit.
Overigens, bij overmaken kan je toch gewoon je eigen bankrekening gelijk checken? Tegenwoordig staat het er gelijk op.

Wilde diegene een verzendlabel aanmaken voor jullie ofzo? Opzich zijn het wel de gegevens die ze vragen voor een verzendlabel, dus niet perse vreemd. Maar wel bijzonder dat hij het verzendlabel als koper koopt. Of heeft hij bedrijfsmatig korting oid?

Wel vervelend dat je er tegenwoordig zo extreem op moet letten. Er zijn zoveel opties.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:53

Wij doen normaliter alles via betaalverzoeken van Marktplaats en hebben de kopersbescherming aanstaan dus aan de koper om hier gebruik van te maken.
Als we het zouden versturen zouden we ook eerst het geld op de rekening willen voordat het verstuurd wordt. Dus dit was dan niet veel anders in mijn optiek :+

Iemand heeft mij al eens proberen op te lichten door te zeggen dat ze betaald had en dat ik het pakket op kon sturen. Maar ik heb nooit geld ontvangen, dus blij toe dat ik niks opgestuurd had. Dusja dan geloof ik niet zo snel meer daarin.

@miramii, de koper wilde onze gegevens om een etiket aan te maken. Terwijl wij als verkoper toch een label aan horen te maken voor kopers adres? :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:57

Betalen met een tikkie of overmaken aan de deur doe ik regelmatig. Tegenwoordig staat het geld er altijd direct op.

Als verkoper wacht ik dus tot ik het op mijn rekening zie staan, dan mag het product mee. Als koper wil ik dat de verkoper het geld binnen heeft gekregen, daarna vertrek ik pas met het product.
.
Wat de apps op de telefoon van de ander zeggen kijk ik niet naar. Geen geld, geen product.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:10

Hier doe ik het net als naskapower. Deal is klaar als het geld op rekening staat.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:28

Ik maak ook vaak eigen verzendlabel aan, dan kun je idd de gegevens van de verzender invullen ivm retour bij niet kunnen afleveren, ik vul dan altijd gewoon mijn eigen adres in maar opzich niet heel vreemd dus.
Betalen aan de deur via Tikkie of betaalverzoek doe ik wel vaak, zowel als koper en als verkoper dat vind ik wel vrij normaal eigenlijk..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 00:51

Ach met een marktplaats betaalverzoek ga ik niet wachten tot het geld op mijn rekening staat. Groen vinkje (en een automatische barcode voor verzendlabel) is voor mij meteen verzenden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:02

Wegens aankoop van een andere fiets ben ik bezig mijn e-bike te verkopen. Gisteren ook de twee gewone fietsen verkocht. Dat liep storm, binnen 3 uur waren ze verkocht en opgehaald. Dus vandaag de e-bike op de fb marktplaats gezet.
De eerste die reageert en redelijk biedt is een buitenlandse man. Koop bijna rond, bleek hij in Venlo te wonen. ( wij wonen in Enschede). Dat ging over. De tweede die reageert is een Fransman. Hij vroeg of het artikel nog beschikbaar was en daarna doodse stilte.
Nummer 3 is weer een buitenlandse man. Hij wilde van alles weten en deed uiteindelijk een redelijk bod. Deze meneer bleek in Groningen te wonen. Dat gaat em ook niet worden.
Nummer 4 wil morgenochtend komen kijken. Dus wordt vervolgd.
Ik heb wel mijn locatie erbij staan, dus dat is gewoon te vinden. Moet je wel even goed lezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:37

En dat laatste schort er nog al eens aan :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:40

Dat blijkt dus weer.

De fransman blijkt er weer zo een te zijn; schatrijk, ernstig ziek, geen vrouw en kinderen en hij wil mij graag een groot deel van zijn vermogen geven. Delete.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:42

Helaas wel inderdaad. Ik zit zowat in het uiterste puntje van Nederland en ik krijg allemaal reacties uit Rotterdam en omgeving, zo vermoeiend dat mensen niet eerst even kijken waar ze moeten zijn.

Ik heb gisteren opnieuw zitten wachten op iemand die niet is komen opdagen. Hij zegt vandaag alsnog te komen, maar mijn hemel wat een ellende dit. _-:(

Facebook marketplace levert hier over het algemeen alleen maar van die spammers op, daar heb ik nog nooit een serieuze geïnteresseerde gehad.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:45

Ik had vorig jaar 10 coniferen voor gratis ophalen staan. Reageerd er 1 ik kom ze zaterdag halen als ik de eerste ben. Nou prima dus ik zet ze gelijk op gereserveerd. Zie ik de volgende dag dat hij in Zuid Holland woont. Ik hem een bericht gestuurd of hij wel weet waar Dwingeloo ligt, en ze zijn bepaald niet gratis als je ze komt halen. Nou hij had dus idd niet opgelet en hoefde ze dus niet meer. Dom.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:06

Zwerte schreef:
Ik snap überhaupt het vragen naar een minimumprijs niet. Kunnen jullie me dat uitleggen misschien?
Ik vind het logischer dat je een vraagprijs hebt die onderhandelbaar is. Koper doet een bod en het spel van onderhandelen is begonnen. Maar waarom zou je als verkoper meteen je minimumprijs noemen? Dan verpest je het toch voor jezelf want niemand gaat daar toch meer boven zitten? Dan is er toch helemaal geen onderhandeling meer? Daar onder gaan zitten vind ik ook stom want dan neem je de term minimumprijs dus niet serieus.
Echt, ik snap dit hele principe dus gewoon niet.

Tja, ik denk dat ik het principe ook niet helemaal snap. Bij mij verloopt dat tot dusver als volgt:
- Ik bied een artikel aan voor, zeg, €20
- Geïnteresseerde biedt €10
- Ik antwoord: dat vind ik te weinig maar voor €15 mag u het komen ophalen
- *stilte*

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:52

Misty12 schreef:
Dat blijkt dus weer.

De fransman blijkt er weer zo een te zijn; schatrijk, ernstig ziek, geen vrouw en kinderen en hij wil mij graag een groot deel van zijn vermogen geven. Delete.

Delete?
Das toch een buitenkansje...?! :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 17:03

Dees schreef:
Misty12 schreef:
Dat blijkt dus weer.

Delete?
Das toch een buitenkansje...?! :D

*\%/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 17:23

Ah ja, de buitenlandse koper. De oplichter die het met budbee/UPS/FEDEX of weet ik veel wat wil laten ophalen. :')

Ik heb er van het weekeind eentje bezig gehouden. En ik heb me helemaal rot zitten lachen. Op een bepaald moment haakte hij af. :))

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:48

:')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:23

Tallie1979 schreef:
Ah ja, de buitenlandse koper. De oplichter die het met budbee/UPS/FEDEX of weet ik veel wat wil laten ophalen. :')

Ik heb er van het weekeind eentje bezig gehouden. En ik heb me helemaal rot zitten lachen. Op een bepaald moment haakte hij af. :))

:D Doe ik ook vaak.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:28

Hier wat tegelplintjes (70stuks) van Villeroy en Boch op zolder gevonden tijdens het schoonmaken. Dus van de jaren 60. Ik heb ze voor 50 euro er op gezet en morgen gaan ze de post op. Wel even goed ingepakt met bubbelfolie enzo. Geld stond ook meteen op de rekening.

Ook nog een paar bekkens/cymbalen gevonden op de zolder en die voor de wilde gok voor 175 euro er op gezet. Blijkt te goedkoop want ze komen ze morgen halen zonder onderhandelen vanuit Luik. Achja, als de zooi maar weg is.

Verder was ik aan het bedenken om mijn grote Weber BBQ te verkopen maar daar wacht ik nog even mee. De prijzen op marktplaats zijn echt wel heel erg laag, voor 100 euro doe ik hem niet weg.