Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:08

Het gaat over zebrastreep... die vast bij deze vrouw loopt en weet dat zij erg voorzichtig is. Niet over jou, vayo of over inval adressen. Juist een vast adres waar specifiek zebrastreep ingehuurd wordt. Totaal niet vergelijkbaar met jouw werk/werkgever dus. Ze moet zelf doen waar zij zich goed bij voelt,maar die vrouw erom veroordelen is ook niet nodig.

Houdt toch op met dat panisch, purdy. Dat vind ik pas vermoeiend dat er meteen geroepen wordt dat mensen panisch zjjn als ze voorzichtiger willen blijven. Als je geen oordeel wilt over wat je zelf doet moet je ook niet oordelen over anderen, jij hebt er toch geen last van. Deze vrouw wil met alles voorzichtig zijn wat zebrastreep allemaal snapt,anders zou ze niet zoveel overleggen, met mondkapje en handschoenen werken en noem maar op. Zebrastreep was zelf ook extreem voorzichtig. Voorzichtig zijn mag als je kwetsbaar bent of ermee werkt. Helemaal als iemand dus nog ergens anders werkt waar ook allerlei virussen rondgaan, sneller als thuis. Als je niet voorzichtig wilt zijn is de zorg ook niet de juiste plek om te werken in mijn ogen. Dat voorkomt niet alles, nee, maar rekening houden met is wel belangrijk. Het is alleen aan zebrastreep of zij het gesprek aangaat met deze mevrouw en eventueel een compromis kan sluiten, toch de booster neemt of afscheid neemt. Het lijkt mij dus ook van belang dat andere werk en veel losser mee omgaat straks. Dan kan je misschien al vaal niet naar deze mevrouw toe en is meer uren bij baan 1 misschien simpeler zodat je je ook niet schuldig hoeft te voelen.

Mijn vader is absoluut niet panisch, maar heeft al jaren de regel dat je niet langs komt met klachten, hoe licht ook. Die zijn we al een paar keer bijna verloren door iets wat bij anderen een lichte verkoudheid leek. Dat is niet panisch, ik zou het juist dom vinden als hij daar niet op zou letten terwijl het resultaat al meerdere malen ziekenhuisopnames en kantje boord liggen is.

Iedereen mag het zelf weten en mag een eigen mening hebben. Geen van de meningen is beter als een ander. En als je respect wilt voor jouw mening moet je dat ook voor die van een ander hebben.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 26-09-22 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:12

We zullen moeten accepteren dat corona bij het leven hoort en niet meer weggaat. Maar met de boosters, hoeveel wil men dat we er nog een nemen?
Ik vind het alleen ver gaan dat men gaat eisen dat je een extra booster neemt. En dan? Volgend jaar weer een? En het jaar erop weer een? En het jaar erop weer een? En ik veroordeel die vrouw helemaal niet.

En ziekenhuisopnames hoor je nauwelijks nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:15

purny schreef:
We zullen moeten accepteren dat corona bij het leven hoort en niet meer weggaat. Maar met de boosters, hoeveel wil men dat we er nog een nemen?
Ik vind het alleen ver gaan dat men gaat eisen dat je een extra booster neemt. En dan? Volgend jaar weer een? En het jaar erop weer een? En het jaar erop weer een? En ik veroordeel die vrouw helemaal niet.

En ziekenhuisopnames hoor je nauwelijks nog.

Maar wat jij vindt doet er totaal niet toe.. Het gaat om de client van Zebrastreep en Zebrastreep zelf.. Heel simpel, als iemand vraagt bij diegene thuis de schoenen uit te doen, dan doe je dat ook. Nu vraagt deze client om een booster, dan is het aan Zebrastreep of ze dat wil of niet. Erover liegen zou ik sowieso niet doen :n

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:22

Over de ziekenhuisopnames: https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Die zijn er dus zeker nog. er liggen nog 471 mensen met corona in het ziekenhuis. Waarvan 28 op de IC.

Booster is vrije keuze. Erover liegen is een no go.

Zelf ben ik opgehouden na de 2de prik. Ik snap dat sommige groepen de prik wél willen. Voor mijzelf zie ik het risico in die mate niet meer. Mijn eigen besmetting was pittig en een aanslag op mijn conditie. wel houd ik mij aan de verdere regels wanneer die weer worden opgeschroeft en zal ik mij testen bij klachten.

Op termijn denk ik dat de coronaprik gecombineerd zal worden met de griepprik eigenlijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:26

purny schreef:
MyWishMax schreef:
Die vrouw mag dat toch gewoon zelf weten? Laat dat gaan. Wie zegt dat zij denkt dat je het dan niet meer door kan geven? Misschien wil ze zo min mogelijk risico nemen en alles daaraan doen. Ook tegen andere virussen en bacteriën en noem maar op.

Als je wilt dat mensen zelf mogen bepalen of ze geboosterd willen worden, waarom mogen mensen dan niet zelf bepalen wie ze in hun huis laten.

Na 2 jaar zijn de meeste mensen nog steeds panisch...
Ik zou het ook een beetje ver vinden gaan dat je je bij wijze van spreke moet laten zien dat je dubbel geboosterd ben, wil je je werk kunnen doen.

Waar baseer je dat 'meeste mensen'op? Is toch het gewoon iets wat je roept of heb je onderzoekscijfers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:31

Ik heb niet echt gemerkt dat 'de meeste mensen' deze zomer thuis zijn gebleven van vakanties, festivals, feesten, omdat ze zo panisch waren :') Denk aan de giga rijen op Schiphol en uitverkochte festivals :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:35

Als ik met het ov reis zie ik nog steeds mensen met handschoentjes aan, knoppen niet aan willen raken enz...
Zelf ga ik dit jaar wel de booster halen, maar dit omdat ik met vakantie naar amerika ga. Volgend jaar ga ik hem niet meer halen.
Haal zelf wel de griepprik overigens maar dat is vanwege mijn astma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:37

purny schreef:
Als ik met het ov reis zie ik nog steeds mensen met handschoentjes aan, knoppen niet aan willen raken enz...
Zelf ga ik dit jaar wel de booster halen, maar dit omdat ik met vakantie naar amerika ga. Volgend jaar ga ik hem niet meer halen.

En dat zijn 'de meeste mensen'? :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:39

En wat is het verschil dan dat de griepprik ineens wel goed is en niet panisch? Je kan nog steeds ziek worden en anderen besmetten en ze helpen ook niet tegen elke variant.

Handschoenen en knoppen niet aanraken hoeft helemaal niks met corona te maken te hebben. Mensen met smetvrees heb je altijd al gehad. Misschien valt het je juist meer op omdat jij er een oordeel over hebt. Zijn ook nog steeds niet de meeste mensen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:41

purny schreef:

:D :D :D Geweldig, en dat noem jij de meeste mensen?? Mijn dag is weer goed. Ben je zelf ook niet panisch met die griepprik? Ik heb ook astma en nooit een griepprik gehaald ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:43

Volgens mij is de werking van de griepprik nog minder als die van het Corona vaccin :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:45

Ik heb ooit eens longontsteking gehad. Geen pretje...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:46

Relaxed schreef:
Denk aan de giga rijen op Schiphol en uitverkochte festivals :+

Precies, zo bang zijn de meeste mensen niet meer hoor. Ik moet eerlijk zeggen dat wij de drukte niet opzoeken, maar ook wel gewoon ons ding doen verder. Uit eten, verjaardagen gevierd met de kinderen in een restaurant, dat soort dingen.

En nu dus na 2,5 jaar toch Covid in huis. Mijn man heeft maandagavond vrienden van ons van het vliegveld gehaald, die in Eindhoven 4 uur in de rij hadden gestaan, hutje mutje. Woensdagmiddag werd mijn vriendin ziek (ze hebben één nacht in ons gastenverblijf geslapen, we hebben met zijn allen nog een uurtje in de auto gezeten). Ze dacht aan een verkoudheid en wat rillerig van de reis na heel veel drukte thuis. Ik heb voor de zekerheid toen getest, maar was negatief.

Vrijdagmiddag mijn man heftige keelpijn, spierpijn en doodmoe. Getest en raak. Positief. Hij is echt een paar dagen goed ziek geweest, maar begint wel op te knappen nu. Alleen die vermoeidheid hakt er heel hard in, geen wonder bij een pijnpatiënt die sowieso altijd moe is. Ik ben bang dat dat nog wel even gaat duren ...

Hij heeft zorg nodig, sowieso moet ik hem vaker helpen met insmeren van zijn enorm gevoelige rug. En omdat we toch al die dagen al samen waren, heb ik ervoor gekozen om gewoon maar samen te blijven en ook in één bed te slapen. Tot op heden voel ik me fit en test ik ook negatief. Op hoop van zegen dan maar.

On topic over de boosters: mijn laatste was in januari (eerste boosterprik) want sowieso is in Spanje geen tweede booster aangeboden voor mensen onder de 80 of mensen die in de zeer kwetsbare groep vielen. Ik weet van vrienden met kanker dat die die tweede booster ook bij hun oncoloog kregen en niet in de normale priklocaties. Vanwege de longproblemen van mijn man hebben we ervoor gekozen voor hem in Nederland een afspraak te maken bij de GGD eind maart, hij was toen 64. Ik mocht niet, ben net 57 geworden.

Ik ben blij dat hij nog gegaan is toen, baadt het niet, dan schaadt het niet, denk ik dan maar. Hij krijgt binnenkort hier ook een oproep, samen met de griepprik, maar dat zal nu binnen de drie maanden vallen, dus niet hoeven of mogen. Ik zie ons samen wel in Nederland gaan in december of januari, want hier gaan ze ook mensen onder de 60 weer geen booster geven. Wij moeten het dus in principe doen met 2 prikken en 1 booster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:46

purny schreef:

En met griepprik gebeurt dat niet denk je?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:48

Genoeg antwoorden zo te zien :')

Wel nog vergeten erbij te zetten dat corona voor de cliënt zeker dodelijk kan zijn. Een normale verkoudheid kan al fataal zijn dus ik snap de zorgen meer dan zeker.

Maar goed bij de eerste twee vaccinaties en de booster zat er bij mij 11 maanden tussen dus ook zou je dan zeggen geen tot weinig antistoffen meer.

Sinds ik corona heb gehad ben ik er eigenlijk wel een stuk rustiger mee geworden. Ook al een aantal keer meegemaakt dat binnen mijn werk iedereen corona had en ik als enige vrijuit ging terwijl iedereen gevaccineerd was. Laatst op mijn nieuwe baan ook corona en niet eens iedereen raakte besmet en ik zie wel steeds meer een omslag naar een mildere versie.

Mondkapjes en handschoen worden keurig vergoed. Alleen heb ik mij wel scheel betaald aan zelftesten omdat die krengen heel toepasselijk duurder worden zodra de cijfers stijgen.

Griepprik kom ik nog niet voor in aanmerking. Wel eens een aantal keer echt heftige griep gehad. Daar was mijn corona verloop niks bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:52

Relaxed schreef:
purny schreef:

Kan ook nog maar je wordt er minder ziek van.
Net zoals met corona.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:57

Ik weet niet of je minder ziek van een longontsteking wordt door de griepprik. Wel dat griep kan uitmonden in een longontsteking als je er gevoelig voor bent. Voor mijn man is een verkoudheid vaak al genoeg. Iemand snottert in ons huis, ik word verkouden, bij hem wordt het een longonsteking. Echt al zo vaak meegemaakt, winter in Nederland is bijna een garantie om het te krijgen. Ik ben ook doodsbang geweest voor corona bij hem, maar deze omikron lijkt inderdaad zijn longen met rust te laten.

Wij gaan dus zeker wel voor de griepprik om het risico op ziek worden te verminderen. Tot op heden is hij veel minder ziek van corona dan van de bijna jaarlijkse longontsteking.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:05

Ik denk dat mensen die zo bang zijn ook niet op de festivals en de dikke rijen in het vliegveld stonden.
De mensen die thuis zijn zie je niet...
Net zoal als men zegt er is nog geld zat want de terrassen zitten nog vol..ja maar de groep die dat niet kan betalen zien we niet.
Dat er genoeg zijn die niet bang zijn of financiële ruimte hebben is een feit.
Maar wil niet zeggen dat de rest dan maar niet bestaat. :)

Maar ik denk betreft corona dat we inderdaad wel weer naar normaal moeten.
Voor de zwakkere in de samenleving is eerder alles op slot gegaan, dan kan denk ik niet meer. Of is niet verstandig.
Maar die zwakkere moet wel een stem mogen houden om zich zo veilig mogelijk te houden.
Of dat altijd lukt is de vraag, maar mondkapjes of inderdaad misschien wel een vaccinatie eis zou moeten mogen. Voor de werkgever dan te kijken met het rooster wie daar aan voldoet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:09

DuoPenotti schreef:
Maar die zwakkere moet wel een stem mogen houden om zich zo veilig mogelijk te houden.
Of dat altijd lukt is de vraag, maar mondkapjes of inderdaad misschien wel een vaccinatie eis zou moeten mogen. Voor de werkgever dan te kijken met het rooster wie daar aan voldoet.

Helemaal mee eens. Mensen die zich willen beschermen, moeten dat kunnen doen. Ik zou ook niet blij zijn met iemand die een heel weekend op een festival staat en mij dan op maandagmorgen zou moeten komen verzorgen . Of een vaccinatie dan afdoende is, vraag ik me trouwens af. Mondkapjes lijken me dan nuttiger.

Maar je ziet hier hoe snel het kan gaan als iemand dan toch Covid meebrengt. Het stoort mij meer dat ik hier in Spanje als eind-vijftiger met diabetes geen booster kan krijgen, al vanaf januari niet meer en ook niet in het vooruitzicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:12

purny schreef:
Relaxed schreef:

Kan ook nog maar je wordt er minder ziek van.
Net zoals met corona.

En zo is het cirkeltje weer rond. Je spreekt jezelf enorm tegen, want dit is precies de reden waarom 'de meeste panische mensen' toch graag nog de vaccins halen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:14

Ik heb 1x een voorstadium gehad van chronische bronchitis en was daarom ook wel bang voor de longen in het begin omdat ik toen 4 weken plat heb gelegen en enorm ziek was. Ik was toen 16 verwachte ik ook niet.

Daar hoef ik geen herhaling van ik kan mij nu nog erg goed herinneren hoe ik mij toen voelde.

Ik ben net terug van een week londen en daar echt nog veel mensen gezien met mondkapjes in de metro en op straat. Al begreep ik nu wel waarom het daar zo hard ging mensen leven daar zo op elkaar en helemaal in een metro wat een ideale verspreidingssbron is dat.

Zeker gaat cliënt wel op stap naar concerten en vakantie daardoor. Collega gaat trouwens ook overal heen waar het enorm druk is en dan zit ik mij behoorlijk aan te passen. Ook met de vakantie dat er zeker genoeg dagen tussenzitten met terugkomst en incubatietijd en weer gaan werken.

Ook al is iemand snotterig in mijn omgeving meld ik dat en kom ik niet werken. Neem ik geen risico's mee.

Vervelende is is dat veel mensen geen rekening houden met de situatie en verkouden bij mij komen of na contact met iemand met corona terwijl die mensen juist op de hoogte zijn van mijn werksituatie. Mijn moeder vond het ook maar onzin dat ik zoveel rekening met haar hield totdat ze doorkreeg via iemand anders nog wel dat een verkoudheid al fataal is. Maar ook mijn eigen familie denkt er niet echt heel erg om. Daardoor moet ik mij vaak in onmogelijke bochten wringen en constant weer aanpassen. En daar ben ik ook wel een beetje moe van dat iedereen lekker losgaat en ik het soms weer op kan lossen.

En bij alle drukke plekken wat ik bezoek zorg ik dat er veel dagen tussenzitten dus ik ben daar echt nog wel veel mee bezig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:24

Zebrastreep schreef:
Zeker gaat cliënt wel op stap naar concerten en vakantie daardoor. Collega gaat trouwens ook overal heen waar het enorm druk is en dan zit ik mij behoorlijk aan te passen.

Dus cliënt verwacht van jou dat jij je ondanks alle bijkomende klachten die je hebt gehad van de vaccinaties laat boosteren en zij gaat wel zelf op stap onder de mensen en onder de mogelijke besmettingen?
Beetje apart vind ik dat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:32

purny schreef:
Zebrastreep schreef:
Zeker gaat cliënt wel op stap naar concerten en vakantie daardoor. Collega gaat trouwens ook overal heen waar het enorm druk is en dan zit ik mij behoorlijk aan te passen.

Dus cliënt verwacht van jou dat jij je ondanks alle bijkomende klachten die je hebt gehad van de vaccinaties laat boosteren en zij gaat wel zelf op stap onder de mensen en onder de mogelijke besmettingen?
Beetje apart vind ik dat.

Kijk die plekken op mijn handen is nog geen directe link en zeker nog niet bevestigd maar ik wil er wel onderzoek naar laten doen. De overige bijwerkingen waren even vervelend maar binnen 24 uur voorbij. Ik loop al een heel stuk voor met prikken op de rest van Nederland ik was een van de eersten. Dus ik heb er wel vertrouwen in.

Maar het prikken zelf levert al heel veel stress op en daarna ben ik ook een aantal dagen flink van slag.

Het zou jammer zijn als ik niet door kan werken daar maar ik heb bij baan 1 een vast contract en kan dan meer uren krijgen dus uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:37

Heel simpel Zebrastreep, of je laat je boosteren en gaat gewoon naar die client, of je laat je niet boosteren en stopt dus bij die client. Erover liegen vind ik iig sowieso not done.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:38

Oh ik begin nu pas de desbetreffende app even goed te lezen en zie dat de collega die het stuurde ook op een vervelende manier er zogenaamd onderuit wil komen.

Collega heeft aan operatie te hebben binnen 2 maanden en zegt dat ze daarom niet mag. Op internet bij ziekenhuizen lees ik dat je prima gevaccineerd kunt worden voot een operatie tot max 2 dagen van te voren.

Ik weet wel dat zij ook niet meer wil gaan dat hebben we wel eens besproken zo onderling maar vindt deze manier dan ook niet oké. Dus er is al iemand bezig met er niet eerlijk over zijn.