Lieve vrede bewaren, zodra je weg kan alles wat van jou hoort meenemen. De waarde gaat ook maar mooi door de helft. En er is een vrij oke markt voor tweedehands cv-ketels. Hem een beetje in de kou zetten is misschien geen verkeerd idee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Fijn TS dat je een appartement gevonden hebt.
Ik zou het advies van Urbanus opvolgen. Heb het nog maar even gequote.
Zeker na je laatste post. Deze man gaat (voor jou) nooit goed relatie materiaal worden.Urbanus schreef:Heel eerlijk, zodra ik gesetteld zou zijn op m'n nieuwe plek gooi ik letterlijk die deur dicht.
elmiran schreef:De hypotheek is nu maar 125000. Met intentieverklaring 10.000 meer. De rente is gestegen zei die meneer, en ik heb geen eigen geld om bij te leggen.
Ik zou dan nog niet eens 700 euro per maand aflossen stel dat ik wel zou kunnen kopen, en nu zit ik met huren iets boven de 900. Baal best wel maar het is niet anders.
Gisteren was ik behoorlijk overstuur. We kwamen er niet uit over de kosten van de spullen die we samen gekocht hebben, en ook het geld van de cv ketel wil hij niet terug betalen. Hij blijft herhalen dat ik kostenloos hier gewoond heb.
senna21 schreef:Je hebt niet gratis gewoond.
Het heeft hem geen cent gekost in de periode dat jij bij hem woont, en zelfs geld toegekregen door jouw inbreng voor de verwarming.
Helaas zijn sommige mensen verslaafd aan geld. Hier ook zo iemand in de familie, is verder een aardig mens, maar zijn geld is hem heilig en denkt altijd dat hij niet genoeg heeft. Praat over geld, denkt in geld... Dat ga je niet veranderen, het is wel zaak om dan vooral goed voor jezelf te zorgen.
Ik hoop dat je snel je eigen stek hebt TS. Dan maar weer verder kijken.
elmiran schreef:Hij heeft wel de auto afgetanked de laatste keer dat hij hem mee had vorig weekend. Helaas ben ik anders ingesteld. Had graag met iemand samen gedaan maar dat gaat niet als de een eigenaar is, en de ander niet.
Voor zover ik weet krijg je toch minimaal 1000 euro terug van de belastingdienst als je samen woont?. Geen idee hoeveel dit precies is maar ik heb dit gelezen voordat ik bij hem in trok.
elmiran schreef:Hij heeft wel de auto afgetanked de laatste keer dat hij hem mee had vorig weekend. Helaas ben ik anders ingesteld. Had graag met iemand samen gedaan maar dat gaat niet als de een eigenaar is, en de ander niet.
Voor zover ik weet krijg je toch minimaal 1000 euro terug van de belastingdienst als je samen woont?. Geen idee hoeveel dit precies is maar ik heb dit gelezen voordat ik bij hem in trok.
superpony schreef:Ik vind het best sneu voor TS dat iedereen maar roept dat het een eikel is en ze moet stoppen met hem.
Ze heeft nu al een woning voor zichzelf gezocht, wat ze anders niet of veel later pas had gedaan misschien.
Ze wil of kan hem misschien nog niet loslaten en dat is te begrijpen.
Natuurlijk is het goed om elkaar te waarschuwen en steun te bieden, maar iemand moet er wel zelf aan toe zijn. En niet iedereen valt op dezelfde man of vrouw. Soms accepteren mensen nou eenmaal dingen wel van de ander.
Praten over geldzaken schijnt snel lastig te zijn en sws al een probleem in veel relaties te zijn. Is het niet altijd gelijk een reden om elkaar te dumpen of dat de gevoelens verdwijnen.
Ondanks alle goede tips en hulp, blijf vooral ook je eigen gevoel en weg volgen TS. Misschien maakt de afstand tussen jullie je wel sterker. Misschien ga je alleen verder of je komt sterker in deze relatie te staan.
Varekaj schreef:Het is ook maar net wat er af te spreken valt superpony. De regeling die wij hebben is voor velen ook absoluut ondenkbaar, terwijl wij er ons wel goed bij voelen. Maar daar zat onder andere wel mede bij dat ik bewust minder ben gaan werken om het leefbaar te houden met zijn job.
Vriend en ik betalen elk eenzelfde maandelijks bedrag, waarvan we de gemeenschappelijke lasten betalen. Ik betaal geen huur dus woon gratis MAAR: ik verdien ongeveer 1/3 netto minder, ik doe quasi het hele huishouden naast mijn fulltime job én het bedrag van de bijdrage is procentueel gezien zwaarder in mijn loon dan op het zijne. Wat van mij is betaal ik helemaal zelf, wat van hem is is voor zijn rekening. Moest hier de CV stuk gaan, dan is dat zijn geld wat erin gaat en niet dat van mij. Gaat mijn auto stuk, dan moet ik zelf een nieuwe aankopen. Mijn vriend gebruikt mijn auto bijgevolg niet, hij heeft er zelf eentje staan of gebruikt een poolwagen van het werk.
Dit kan voor TS ook een optie zijn, maar dan moet je daarover wel echt 100% op 1 lijn zitten. En het elkaar vooral ook gunnen.
ingvdh schreef:Probleem in dit geval is dat de ouders van vriend nogal veel invloed hebben op hem en hij daar in mee gaat.
Ze hadden alles besproken tot ieders tevredenheid tot de ouders van haar vriend hier van hoorden en hem omgepraat hebben en toen was alles van tafel.
Als zijn ouders zich er niet mee bemoeid hadden waren ze er samen prima uitgekomen vermoed ik en woonden ze nog gelukkig samen.
Dat is het trieste van het hele verhaal vind ik. In feite zijn beide verliezer in deze.