Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Pien als meer dan 85% van de bevolking volledig gevaccineerd is, leggen ze zulke maatregelen vast niet op om het hele kleine groepje niet- of deels gevaccineerden te beschermen denk ik.
Aan die hoge vaccinatiegraad zullen niet al te veel landen geraken.
Ik vermoed dat ze niet goed kunnen inschatten wat die delta-variant doet. Ook onder de gevaccineerden.
ingedebruijn schreef:Pandora2 schreef:Pien als meer dan 85% van de bevolking volledig gevaccineerd is, leggen ze zulke maatregelen vast niet op om het hele kleine groepje niet- of deels gevaccineerden te beschermen denk ik.
Ik vermoed dat ze niet goed kunnen inschatten wat die delta-variant doet. Ook onder de gevaccineerden.
Er was toch al onderzocht dat een volledige vaccinatie ook heel goed beschermd tegen de delta?
Tiggs schreef:corinep schreef:
Ik vermoed het placebo effect...
Waarom denk je dat?
ingedebruijn schreef:Pandora2 schreef:Pien als meer dan 85% van de bevolking volledig gevaccineerd is, leggen ze zulke maatregelen vast niet op om het hele kleine groepje niet- of deels gevaccineerden te beschermen denk ik.
Er was toch al onderzocht dat een volledige vaccinatie ook heel goed beschermd tegen de delta?
corinep schreef:@pien_2010, ik ken ook zat verhalen van partners waarvan de één t kreeg en de ander gewoon niet, zelfs als ze gewoon door leefden als daarvoor, inclusief zoenen. Zonder vaccinatie.
baudyh schreef:Het vaccin werkt ook niet voor 100%. Pfizer tegen de nieuwe delta variant iets van 85% toch.
Dus 15% niet plus die 15% die nog niet gevaccineerd is in IJsland. Maakt alles bij elkaar best wel weer veel mensen.
Ik heb het gevoel dat in Nederland mensen inderdaad steeds meer ikke, ikke eerst worden maar ook steeds eigenwijzer. Veel meer eigen mening en vinden dat ze ook steeds meer eigen rechten hebben. Hoe armer het volk hoe meer we voor onze medemens doen. We zijn te rijk en hebben niemand nodig.
Dat is een slechte ontwikkeling.
Ik ken zo in mijn omgeving zeker 15 mensen die zich niet laten vaccineren. Slechte zaak.
Van mij mogen ze het verplichten . Zeker in bepaalde groepen. Zorg bv.
Zoals ze het in Griekenland doen.
Douce schreef:Ik kan mijn laatste post niet meer aanpassen, maar wat meer onderbouwing:
IJsland draait versoepelingen terug om deltavariant - https://nos.nl/l/2390547#UPDATE-container-54737313
sureido schreef:Ik vind het grappig hoe jullie telkens over Nederland praten terwijl ik gister hier op Kreta uiteten was en een Griekse man begon over dat het wel eens klaar moest zijn met maatregelen en dat hij wel geloofde in dat Corona bestond maar dat hij ook dacht dat het in de wereld gebracht is. Met andere woorden: je hebt echt niet alleen maar Nederlandse wappies
Verder leeft hier iedereen zijn leven ook gewoon door. Mondkapjes worden nergens bijna gedragen (ook al moet het, of het personeel draagt het zowat onder de kin), ik zit nu binnen in een restaurant waar ik geen vaccinatie bewijs heb moeten laten zien en over de bars en clubs zal ik helemaal maar niet beginnen.
Dus nee, het is echt niet alleen Nederland waar het ikke ikke ikke is, iedereen is er klaar mee.
Sizzle schreef:De WHO heeft kritiek op landen die nu ook onder de 18 inenten. Het zou de pandemie verlengen.
Hun voorstel is om jeugd niet in te enten maar die inentingen naar ontwikkelingslanden te sturen.
En zo zullen er altijd gespleten interesses zijn.
baudyh schreef:Het vaccin werkt ook niet voor 100%. Pfizer tegen de nieuwe delta variant iets van 85% toch.
Dus 15% niet plus die 15% die nog niet gevaccineerd is in IJsland. Maakt alles bij elkaar best wel weer veel mensen.
Ik heb het gevoel dat in Nederland mensen inderdaad steeds meer ikke, ikke eerst worden maar ook steeds eigenwijzer. Veel meer eigen mening en vinden dat ze ook steeds meer eigen rechten hebben. Hoe armer het volk hoe meer we voor onze medemens doen. We zijn te rijk en hebben niemand nodig.
Dat is een slechte ontwikkeling.
Ik ken zo in mijn omgeving zeker 15 mensen die zich niet laten vaccineren. Slechte zaak.
Van mij mogen ze het verplichten . Zeker in bepaalde groepen. Zorg bv.
Zoals ze het in Griekenland doen.
Popstra schreef:Ik denk dat als ze het vaccineren verplichten er juist nog meer hun kont tegen de krib gaan gooien.
Ik ken ze ook die niet willen en als je vraagt waarom niet dan weten ze eigenlijk geen reden te geven.
Ze doen gewoon dwars. En dwingen maakt dat alleen maar erger.
ingedebruijn schreef:Popstra schreef:Ik denk dat als ze het vaccineren verplichten er juist nog meer hun kont tegen de krib gaan gooien.
Ik ken ze ook die niet willen en als je vraagt waarom niet dan weten ze eigenlijk geen reden te geven.
Ze doen gewoon dwars. En dwingen maakt dat alleen maar erger.
Ik denk dat die wel bijdraaien als er dus gewoon toegang geweigerd wordt. En anders.. Lekker dwars blijven doen. Blijkbaar missen ze die dingen dan ook niet in het leven en kan de rest gewoon door.
Needje schreef:En dát is dus precies wat niet zou moeten gebeuren imo. Toegang weigeren voor ongevaccineerden. Je kan gewoon niet bevolkingsgroepen uitsluiten. Dat is de vrijheid die we nu nog hebben. En heel eerlijk, die moeten we koesteren.
Ik wil niet heen waar HC zegt dat we al zijn.