Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:44

Pien als meer dan 85% van de bevolking volledig gevaccineerd is, leggen ze zulke maatregelen vast niet op om het hele kleine groepje niet- of deels gevaccineerden te beschermen denk ik.

Aan die hoge vaccinatiegraad zullen niet al te veel landen geraken.

Ik vermoed dat ze niet goed kunnen inschatten wat die delta-variant doet. Ook onder de gevaccineerden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:47

Pandora2 schreef:
Pien als meer dan 85% van de bevolking volledig gevaccineerd is, leggen ze zulke maatregelen vast niet op om het hele kleine groepje niet- of deels gevaccineerden te beschermen denk ik.

Ik vermoed dat ze niet goed kunnen inschatten wat die delta-variant doet. Ook onder de gevaccineerden.

Er was toch al onderzocht dat een volledige vaccinatie ook heel goed beschermd tegen de delta?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:50

Wie zal het zeggen ?
Ik lees ook maar wat er staat. Bijna de hele bevolking volledig gevaccineerd en toch weer beperkingen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:53

Pandora2 schreef:
Wie zal het zeggen ?
Ik lees ook maar wat er staat. Bijna de hele bevolking volledig gevaccineerd en toch weer beperkingen.

Ik kan niet eens normale cijfers van IJsland vinden :') niet over de ziekenhuizen of ic in ieder geval dus ik kan er zo helaas geen waardeoordeel aan hangen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:53

ingedebruijn schreef:
Pandora2 schreef:

Er was toch al onderzocht dat een volledige vaccinatie ook heel goed beschermd tegen de delta?

Dat kun je toch nog helemaal niet zeggen?

Dat maakt het bestrijden van de pandemie ook zo ingewikkeld

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:54

Tiggs schreef:
corinep schreef:

Ik vermoed het placebo effect...

Waarom denk je dat?

Omdat het placebo effect ontzettend sterk kan zijn en er nog geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat het iets anders is.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat als je Covid hebt gehad dat ontzettend eng en naar kan zijn en je daar best wel een tijdje van van de leg kan zijn. Als je dan toch eindelijk dat lang verwachte vaccin krijgt kan dat net het duwtje in de rug voor je psyche en het zelfhelende vermogen van je lichaam zijn om te herstellen.

Ik ontken ook zeker niet de long-covid die ze op scans enzo kunnen aantonen. Maar bij mensen waar ze niet direct bewijs kunen vinden hiervan zou ik het een logische verklaring kunnen vinden dat (een deel) psychisch is. Er was zeker in het begin zoveel angst om het te krijgen, en nu nog steeds bij een hoop mensen, als je het dan daadwerkelijk krijgt kan ik mij best voorstellen dat de klachten dan erger zijn en langer kunnen duren. We hebben immers allemaal de beelden gezien van de geintubeerden op hun buik, de wanhoop van de zorg en de rode cijfers. Dat doet een heleboel met mensen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:56

ingedebruijn schreef:
Pandora2 schreef:

Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt en bij mijn man ook. Wij hebben dus in huis gezeten bij mijn besmette zoon (positief getest) en ik zelf 2x 2 uur in de auto met hem, een dag later was hij vroeg in de middag positief getest. Mijn zoon die 1x pfizer had gehad 2 weken van te voren, is maar paar dagen zeer lichtjes ziek geweest. We waren allemaal erg bezorgd voor mijn man (78 jaar) maar wij beiden blijken geen covid gehad te hebben zo bleek uit de testen, want die waren beiden negatief.

Dus vaccineren helpt alleen niet zoals normaal tegen het gaan drager zijn. Het doet wel degelijk wat, maar te weinig blijkbaar tegen het verspreiden. Dus dat is een extra argument dat zoveel mogelijk mensen die zich kunnen laten enten, zich ook daadwerkelijk laten enten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:57

lenaa_tje schreef:
Dat kun je toch nog helemaal niet zeggen?

Dat maakt het bestrijden van de pandemie ook zo ingewikkeld

Dat zeggen de experts en ontwikkelaars zelf na onderzoek. Lijkt mij ook prima waar te kunnen zijn als je ziet hoe weinig opnames er zijn in verhouding tot de besmettingen.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:00

De WHO heeft kritiek op landen die nu ook onder de 18 inenten. Het zou de pandemie verlengen.
Hun voorstel is om jeugd niet in te enten maar die inentingen naar ontwikkelingslanden te sturen.
En zo zullen er altijd gespleten interesses zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:01

Het vaccin werkt ook niet voor 100%. Pfizer tegen de nieuwe delta variant iets van 85% toch.
Dus 15% niet plus die 15% die nog niet gevaccineerd is in IJsland. Maakt alles bij elkaar best wel weer veel mensen.

Ik heb het gevoel dat in Nederland mensen inderdaad steeds meer ikke, ikke eerst worden maar ook steeds eigenwijzer. Veel meer eigen mening en vinden dat ze ook steeds meer eigen rechten hebben. Hoe armer het volk hoe meer we voor onze medemens doen. We zijn te rijk en hebben niemand nodig.
Dat is een slechte ontwikkeling.
Ik ken zo in mijn omgeving zeker 15 mensen die zich niet laten vaccineren. Slechte zaak.
Van mij mogen ze het verplichten . Zeker in bepaalde groepen. Zorg bv.
Zoals ze het in Griekenland doen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:10

@pien_2010, ik ken ook zat verhalen van partners waarvan de één t kreeg en de ander gewoon niet, zelfs als ze gewoon door leefden als daarvoor, inclusief zoenen. Zonder vaccinatie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:13

corinep schreef:
@pien_2010, ik ken ook zat verhalen van partners waarvan de één t kreeg en de ander gewoon niet, zelfs als ze gewoon door leefden als daarvoor, inclusief zoenen. Zonder vaccinatie.

Klopt. Hier ook. Mijn vriend en schoonmoeder ( wonen bij elkaar in een klein huis) hadden Corona en ik niet. Zeg het maar. Nu ben in volledig gevaccineerd en zij willen niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:20

Tja, hier ook een gezin van 5 personen allemaal 60+.
4 hebben covid gehad en licht ziek waarvan de oma van 96 erg ziek.
Eéntje is altijd negatief getest en heeft het dus ook nooit gekregen. Wonen samen onder 1 dak.
Dat was trouwens nog voor de vaccins er waren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:22

Ik vind het grappig hoe jullie telkens over Nederland praten terwijl ik gister hier op Kreta uiteten was en een Griekse man begon over dat het wel eens klaar moest zijn met maatregelen en dat hij wel geloofde in dat Corona bestond maar dat hij ook dacht dat het in de wereld gebracht is. Met andere woorden: je hebt echt niet alleen maar Nederlandse wappies :P

Verder leeft hier iedereen zijn leven ook gewoon door. Mondkapjes worden nergens bijna gedragen (ook al moet het, of het personeel draagt het zowat onder de kin), ik zit nu binnen in een restaurant waar ik geen vaccinatie bewijs heb moeten laten zien en over de bars en clubs zal ik helemaal maar niet beginnen.

Dus nee, het is echt niet alleen Nederland waar het ikke ikke ikke is, iedereen is er klaar mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:24

Kreta ?? Moest jij niet al lang en breed in Portugal zitten ? :D
Anyway, enjoy ! {:} 8-)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:25

Pandora2 schreef:
Kreta ?? Moest jij niet al lang en breed in Portugal zitten ? :D
Anyway, enjoy ! {:} 8-)

Portugal zou september zijn maar heb ik naar februari doorgeschoven omdat ik het allemaal nog te twijfelachtig vind :P

Dankjewel!! :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:26

baudyh schreef:
Het vaccin werkt ook niet voor 100%. Pfizer tegen de nieuwe delta variant iets van 85% toch.
Dus 15% niet plus die 15% die nog niet gevaccineerd is in IJsland. Maakt alles bij elkaar best wel weer veel mensen.

Ik heb het gevoel dat in Nederland mensen inderdaad steeds meer ikke, ikke eerst worden maar ook steeds eigenwijzer. Veel meer eigen mening en vinden dat ze ook steeds meer eigen rechten hebben. Hoe armer het volk hoe meer we voor onze medemens doen. We zijn te rijk en hebben niemand nodig.
Ik ken zo in mijn omgeving zeker 15 mensen die zich niet laten vaccineren. Slechte zaak.

De percentages die in het begin de wereld in zijn gebracht, zijn gebaseerd op testen bij klachten. Is dus niet 1 op 1 te vertalen. In IJsland was 75% van de besmette mensen volledig gevaccineerd.

Douce schreef:
Ik kan mijn laatste post niet meer aanpassen, maar wat meer onderbouwing:

IJsland draait versoepelingen terug om deltavariant - https://nos.nl/l/2390547#UPDATE-container-54737313

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:28

sureido schreef:
Ik vind het grappig hoe jullie telkens over Nederland praten terwijl ik gister hier op Kreta uiteten was en een Griekse man begon over dat het wel eens klaar moest zijn met maatregelen en dat hij wel geloofde in dat Corona bestond maar dat hij ook dacht dat het in de wereld gebracht is. Met andere woorden: je hebt echt niet alleen maar Nederlandse wappies :P

Verder leeft hier iedereen zijn leven ook gewoon door. Mondkapjes worden nergens bijna gedragen (ook al moet het, of het personeel draagt het zowat onder de kin), ik zit nu binnen in een restaurant waar ik geen vaccinatie bewijs heb moeten laten zien en over de bars en clubs zal ik helemaal maar niet beginnen.

Dus nee, het is echt niet alleen Nederland waar het ikke ikke ikke is, iedereen is er klaar mee.

Dat is niet raar toch. We wonen in Nederland maar in de hele wereld had je demonstraties dus nee ik had niet de illusie dat je alleen wappies in Nederland hebt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:29

Sizzle schreef:
De WHO heeft kritiek op landen die nu ook onder de 18 inenten. Het zou de pandemie verlengen.
Hun voorstel is om jeugd niet in te enten maar die inentingen naar ontwikkelingslanden te sturen.
En zo zullen er altijd gespleten interesses zijn.

Dit heb ik inderdaad ook ergens gelezen.
Heel erg nobel idee natuurlijk, om die vaccins naar ontwikkelingslanden te sturen. Maar daar hadden ze wel enkele maanden eerder mee mogen komen natuurlijk :+

Dat het de pandemie zou verlengen ... ik voel al een tikkeltje nattigheid eerlijk gezegd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:32

baudyh schreef:

Nee maar hier wordt bijvoorbeeld Griekenland als voorbeeld gegeven, maar dat is dus echt niet zo zwart op wit :+

En zie wel vaker hier reacties dat Nederlanders verwend zijn etc. Maar als jij dat niet dacht is de reactie ook niet voor jou toch lenaa? Haha :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:46

Popstra schreef:
Ik denk dat als ze het vaccineren verplichten er juist nog meer hun kont tegen de krib gaan gooien.

Ik ken ze ook die niet willen en als je vraagt waarom niet dan weten ze eigenlijk geen reden te geven.
Ze doen gewoon dwars. En dwingen maakt dat alleen maar erger.

Dit. En ik heb dan zoiets: die mensen lopen het vanzelf op waardoor ze ook immuniteit opbouwen (met alle nare effecten van dien, begrijp me niet verkeerd!). Maar dat is dan aan hen.

De bereidheid in NL is erg hoog, ik hoop dat deze een goede voorspeller is voor de vaccinatiegraad… Moet bekennen dat ik er ook niet op zit te wachten om weer ‘terug’ in de maatregelen te gaan straks. Ik zal er niemand op aankijken want ik ben echt vóór eigen keuze in eigen lichaam, maar ik zou het echt heeeeeel erg vervelend vinden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:51

ingedebruijn schreef:
Popstra schreef:
Ik denk dat als ze het vaccineren verplichten er juist nog meer hun kont tegen de krib gaan gooien.

Ik ken ze ook die niet willen en als je vraagt waarom niet dan weten ze eigenlijk geen reden te geven.
Ze doen gewoon dwars. En dwingen maakt dat alleen maar erger.

Ik denk dat die wel bijdraaien als er dus gewoon toegang geweigerd wordt. En anders.. Lekker dwars blijven doen. Blijkbaar missen ze die dingen dan ook niet in het leven en kan de rest gewoon door.

En dát is dus precies wat niet zou moeten gebeuren imo. Toegang weigeren voor ongevaccineerden. Je kan gewoon niet bevolkingsgroepen uitsluiten. Dat is de vrijheid die we nu nog hebben. En heel eerlijk, die moeten we koesteren.
Ik wil niet heen waar HC zegt dat we al zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:53

Ik denk dat er ook een groot deel tussen zit die zich gewoon laat vaccineren als niet vaccineren ineens veel meer nadelen heeft. En dan bedoel ik nadelen in dingen kunnen ondernemen.. Zodat ze er ineens wel last van krijgen. Al zou maar 1% zich gaan alsnog laten vaccineren.. Toch weer 1% extra.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:54

Needje schreef:
En dát is dus precies wat niet zou moeten gebeuren imo. Toegang weigeren voor ongevaccineerden. Je kan gewoon niet bevolkingsgroepen uitsluiten. Dat is de vrijheid die we nu nog hebben. En heel eerlijk, die moeten we koesteren.
Ik wil niet heen waar HC zegt dat we al zijn.

Ben ik het niet mee eens. Als evenementen niet door mogen gaan met ongevaccineerden, beperken zij de gevaccineerden in hun vrijheid. Hun keuze, hun probleem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:57

Nee ze moeten gewoon op zoek naar een manier waarop iedereen naar evenementen kan.
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon geen enting kúnnen krijgen he.
M’n vriendin loopt zoveel risico met een enting dat niet enten en Corona krijgen veiliger is.
Dus zij mag nooit meer iets doen?!
Nee zo werkt het niet.