De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:05

PeerAppel schreef:
Hahahatsjoe, waar heb jij je bron van de 98% waar je zo graag mee strooit vandaan?

Bigone, ik heb medelijden met je door je broer. Het lijkt me verschrikkelijk dit aan te moeten horen. Echter ben ik wel benieuwd naar de werking van zijn ivermectine.

Wel grappig dat deze mensen een vaccin waar een jaar lang enorm veel onderzoek naar is gedaan weigeren, maar een bestaand middel, met bekende (niet malse) bijwerkingen inzetten tegen covid-19 terwijl naar die specifieke toepassing enorm beperkt onderzoek is gedaan. Ik snap die denkwijze niet helemaal.
Voor de andere geïnteresseerden: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... ch-studies

Ivermectine is al een aantal keren in beeld geweest met betrekking tot corona, echter, de dosis die dan genomen moet worden is zo hoog dat het dodelijk kan zijn in veel gevallen. Dus de mensen slikken wormtabletten in lage dosering want dat helpt. En iemand anders in een ander topic merkte op dat ook dat behulpzaam kan zijn in landen waar zeer veel mensen parasitaire besmettingen hebben, geen parasieten kan een betere weerstand betekenen. Maar tegen corona op zich doet het helemaal niets.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:06

janderegelaa schreef:
Blue_Eyes schreef:
'Alle dt-fouten' :') In de laatste 15 reacties van Jan zie ik er welgeteld 1 (en ja, ik weet waar ik het over heb, want dat is dan weer mijn vak). Ik ken maar weinig bokkers die zonder spelfouten schrijven, jij ook niet overigens ('eigelijk').

1 fout in 15 posts dat is dan toch wel een 9,5 voor schrijfvaardigheid?

Toegegeven, vroeger schreef ik echt foutloos maar toen las ik ook heel veel boeken en dan is het wel makkelijker. Dan herken je het beter ofzo.

En mijn functie bij dat bedrijf? Helemaal niet interessant/relevant voor deze discussie.

Nou weet ik het nog niet.... als je schermt met je superieur zijn en anderen dom / niet in staat dingen te begrijpen noemt, verwacht ik wel iets van je natuurlijk...

Waar is jou medische achtergrond?

luxx

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:06

Jouw

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:07

Oh wanneer ik dat lees krijg ik toch wel de kriebels. De natuur klinkt eigenlijk als heel gevaarlijk. Nooit zo geweten. Nou ja dan hou ik maar van gevaarlijk. Orginele stevia bladen bijvoorbeeld, die zijn dus gevaarlijker dan de stevia die je in de winkel koopt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:07

verootjoo schreef:
Ik ken anders meerdere gedoctoreerden die geen woord zonder spelfout op papier krijgen, dus dat zegt niet zoveel, ieder z’n vak.

Ik had uit jouw posts ook niet gehaald dat je gedoctoreerd bent, daar verwacht ik toch meer van.

Want dan moet je sowieso voor vaccineren kiezen? :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:09

Poekkie schreef:
verootjoo schreef:
Ik ken anders meerdere gedoctoreerden die geen woord zonder spelfout op papier krijgen, dus dat zegt niet zoveel, ieder z’n vak.

Ik had uit jouw posts ook niet gehaald dat je gedoctoreerd bent, daar verwacht ik toch meer van.

Ik gok het verschil tussen een virus en een bacterie kennem.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:11

Poekkie schreef:
verootjoo schreef:

Nee, maar dan verwacht je wel dat iemand een goede statistische vergelijking kan maken en niet daar maar wat mee aanrommelt, zoals het uitkomt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:14

Dan leer je vooral dat je elk statistisch cijfer kan draaien hoe het uitkomt, de reden dat ik niet meer verder wou gaan met onderzoek.

Enneh oh sorry hoor dat tetanus geen virus is. Waar staat bioloog in mijn titel?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:17

Poekkie schreef:
Dan leer je vooral dat je elk statistisch cijfer kan draaien hoe het uitkomt, de reden dat ik niet meer verder wou gaan met onderzoek.

Enneh oh sorry hoor dat tetanus geen virus is. Waar staat bioloog in mijn titel?

Geen idee, jij komt met je titel aanzetten in een discussie over het effect van virussen op het lichaam, iets dat het gebied van biologen en artsen is?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:18

_San87_ schreef:
Poekkie schreef:

Geen idee, jij komt met je titel aanzetten in een discussie over het effect van virussen op het lichaam, iets dat het gebied van biologen en artsen is?

Ik reageer op mensen die mij dom noemen of niet in staat om argumenten te begrijpen. Dan lijkt mijn achtergrond mij relevant.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:18

... het is echt ruzie hier.

Ik heb mij ooit bezig gehouden met de vraag '... of de oorlog van allen tegen allen bestaat (of dat er altijd fracties, bondgenoten etc ontstaan).'
Ik ga het wellicht eens doorlezen met die vraag in mind.

Vwb Poekkie: ik begreep: het onderzoek ging over bacteriën en virussen, techniek X werkt wel tegen de B en niet tegen de V.
Dat is iets anders dan' Poekkie weet het verschil tussen bacteriën en virussen niet'.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:21

leuk he, die statistieken. Er bestaat ook een boekje over het gemanipuleer met cijfers en statistieken.
oh dat dom genoemd worden heb ik al een paar keer in dit topic horen vallen. Maar ik denk zo langzamerhand dat je dat als een compliment mag zien, om door hun dom genoemd te worden.

Zijn er nu twee Nederlandse voetballers positief getest en hebben die zich vaccineren laten. Dat wordt dan wel heel interessant, wanneer daar meer voetballers uit het Nederlands team er last van gaan krijgen. Maar goed iedereen die zich laat vaccineren zijn eigen zaak. Verheugd me toch te lezen dat er meerdere hier zijn die zich niet laten inenten. Ongeacht wat er in de inenting zit. Bij Biontech op de site staat zelf op hoe lang ze bezig zijn met een medicijn aan het ontwikkelen. Daar stond iets van 15 jaar.

Vond de vergelijking wel leuk die ik ergens las. Wanneer het vliegtuig waarmee je gaat vliegen, een op een noodwet maatregel mag vliegen, of je daar dan wel in stapt.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 02-06-21 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:24

bigone schreef:
PeerAppel schreef:
Hahahatsjoe, waar heb jij je bron van de 98% waar je zo graag mee strooit vandaan?

Bigone, ik heb medelijden met je door je broer. Het lijkt me verschrikkelijk dit aan te moeten horen. Echter ben ik wel benieuwd naar de werking van zijn ivermectine.

Wel grappig dat deze mensen een vaccin waar een jaar lang enorm veel onderzoek naar is gedaan weigeren, maar een bestaand middel, met bekende (niet malse) bijwerkingen inzetten tegen covid-19 terwijl naar die specifieke toepassing enorm beperkt onderzoek is gedaan. Ik snap die denkwijze niet helemaal.
Voor de andere geïnteresseerden: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... ch-studies

Ivermectine is al een aantal keren in beeld geweest met betrekking tot corona, echter, de dosis die dan genomen moet worden is zo hoog dat het dodelijk kan zijn in veel gevallen. Dus de mensen slikken wormtabletten in lage dosering want dat helpt. En iemand anders in een ander topic merkte op dat ook dat behulpzaam kan zijn in landen waar zeer veel mensen parasitaire besmettingen hebben, geen parasieten kan een betere weerstand betekenen. Maar tegen corona op zich doet het helemaal niets.

Als je het zo bekijkt is het nuttig inderdaad! Maar in een land zoals Nederland lijkt het me vrij nutteloos dan inderdaad. Gaat jouw broer het "preventief" slikken? Of pas bij besmetting met covid-19?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:27

Dinopino schreef:
leuk he, die statistieken. Er bestaat ook een boekje over het gemanipuleer met cijfers en statistieken.
Weet niet hoe je nu op tetanus komt. Heeft dat allemaal nog te maken met het feit dat je geen verweigeraar mag zijn?

Wat is een verweigeraar?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:29

Poekkie schreef:
_San87_ schreef:

Ik reageer op mensen die mij dom noemen of niet in staat om argumenten te begrijpen. Dan lijkt mijn achtergrond mij relevant.

Niemand noemt je dom.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:40

Dat deed Jan natuurlijk wel. Eigenlijk mocht hij zich wel excuseren. Omgekeerd is het ook niet echt sympathiek om met je diploma te staan zwaaien.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:43

Poekkie schreef:

Ik zei dat je mijn argumenten niet herkend. En wat je niet kunt herkennen kun je ook niet begrijpen.

Wat we vast kunnen stellen is dat je niet alleen het verschil tussen een bacterie en een virus niet kent maar blijkbaar ook niet tussen onwetend en dom. Mijn excuses daarvoor.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 02-06-21 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:45

BigBen schreef:
Dat deed Jan natuurlijk wel. Eigenlijk mocht hij zich wel excuseren. Omgekeerd is het ook niet echt sympathiek om met je diploma te staan zwaaien.

Zeker niet. Ik weet niet of Poekkie dom is. Gezien haar titel en diploma verwacht ik dat niet.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:49

janderegelaa schreef:
Ik zei dat je mijn argumenten niet herkend.

...niet herkent :D .

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:52

BigBen schreef:

Nee, dat deed hij niet. Hij gaf aan dat zijn argumenten niet begrepen werden. Dat is niet hetzelfde als dom zijn/genoemd worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:52

Poekkie schreef:

Jij beweert in één van je eerste berichten op basis van n=1 dat het vaccin een groter risico inhoudt dan het virus. Dat heeft niks met cijfers draaien te maken, dat laat gewoon zien dat je basale statistiek niet snapt (of wilt snappen, omdat het je beter uitkomt in de discussie).

Je hebt gelijk dat statistiek misbruikt kan worden door verkeerde cijfers te kiezen (wat jij dus in dat bericht deed), maar dat verandert er niks aan dat statistiek gewoon een deel van de wiskunde is en correct toegepast correcte uitkomsten geeft.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:54

janderegelaa schreef:
Poekkie schreef:

Ik zei dat je mijn argumenten niet herkend. En wat je niet kunt herkennen kun je ook niet begrijpen.

Wat we vast kunnen stellen is dat je niet alleen het verschil tussen een bacterie en een virus niet kent maar blijkbaar ook niet tussen onwetend en dom. Mijn excuses daarvoor.

Ik herken inderdaad niets anders dan pure zever in je argumenten.

Sinds wanneer is een foutje bij de benaming van 1 specifieke ziekte hetzelfde als het verschil tussen een bacterie en een virus niet kennen? Al je posts staan vol met dit soort onlogische conclusies die je overal probeert door te trekken voor eigengewin.

Ik vond je eerst een vervelend persoon, maar heb stilaan oprecht medelijden met je. Het spijt me dat ik niet anders kan dan op je neerkijken.

Verder zijn er een aantal mensen met wie wel een normale discussie mogelijk is, dat apprecieer ik.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:54

_San87_ schreef:
BigBen schreef:

Nee, dat deed hij niet. Hij gaf aan dat zijn argumenten niet begrepen werden. Dat is niet hetzelfde als dom zijn/genoemd worden.

‘Onkunde’
‘Kan mijn argumenten niet begrijpen’
...

Het staat er vol van.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:55

Dinopino schreef:
oh dat dom genoemd worden heb ik al een paar keer in dit topic horen vallen. Maar ik denk zo langzamerhand dat je dat als een compliment mag zien, om door hun dom genoemd te worden.

Zijn er nu twee Nederlandse voetballers positief getest en hebben die zich vaccineren laten. Dat wordt dan wel heel interessant, wanneer daar meer voetballers uit het Nederlands team er last van gaan krijgen. Maar goed iedereen die zich laat vaccineren zijn eigen zaak. Verheugd me toch te lezen dat er meerdere hier zijn die zich niet laten inenten. Ongeacht wat er in de inenting zit. Bij Biontech op de site staat zelf op hoe lang ze bezig zijn met een medicijn aan het ontwikkelen. Daar stond iets van 15 jaar.

Vond de vergelijking wel leuk die ik ergens las. Wanneer het vliegtuig waarmee je gaat vliegen, een op een noodwet maatregel mag vliegen, of je daar dan wel in stapt.

Wat een rare vergelijking. Vliegen is een van de meest veilige manieren van transport, wilde die persoon dan zeggen dat vaccineren een van de veiligste manieren is je tegen een virus te beschermen? Want anders snap ik het niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:55

Agossie schreef:
Doubtless schreef:
Ik kan het draadje van het gesprek niet helemaal terugvinden (waar het nu inmiddels over gaat), dus reactie op 1e post van TS:

Ik zou wat kieskeuriger worden in met wie je deze gesprekken wil voeren. Ik zie veel mensen zonder medische achtergrond die zich niet ingelezen hebben maar die wel een hele duidelijke mening hebben. Daar heb je niets aan. Ik begin niet meer met Jan en Alleman aan deze discussie, alleen met dierbaren en kennishouders. De rest kap ik af.

Ik had ook gehoopt dat er meer gereageerd zou kunnen worden door mensen die er voor kiezen niet gevaccineerd te worden, of mensen die oprecht geïnteresseerd zijn, zonder meteen te gaan drammen, of vingertjes wijzen, of zelfs gaan dreigen.

Mijn probleem is dat mijn dierbaren niet achter mijn keuze staan en enkelen daar serieus boos over worden. In hun ogen MOET ik mijn laten vaccineren en daar zit de druk. Ik blijf bij mijn standpunt om mij niet te laten vaccineren en hoop dat 'medestanders' daar hier ook gewoon over kunnen praten, zonder meteen aangevallen te worden.

Het is erg rot maar zo leer je helaas wel welke relaties een basis van respect hebben en welke niet. :) even door de zure appel heen nu en je houdt een groep over die je ook respecteert als ze het niet met je eens zijn.