pien_2010 schreef:Nou ja, de UK onder leiding van Boris heeft het ook laten gaan, net als de USA onder leiding van Trump. Zodejuutjes, de gevolgen waren niet mals, en de USA was zo ernstig dat dit ook niet eventjes op te lossen is. Boris heeft alles op vaccineren en vaccineren gezet en alles zoveel mogelijk de 1ste prik te geven en dan met de 2de wat wachten. De problemen zijn zeker nog niet opgelost, als ik mijn broer moet geloven, maar er is wel al wat verbetering.
En het verhaal dat het vooral met het zorgsysteem in de UK te maken had, klopt niet helemaal. Ook wel wat, maar zelfs met een super goed zorgsysteem was de boel in het 100 gelopen. Onderschat niet, in de UK zijn mensen niet meer geholpen kunnen worden, ook met andere ziektes.
Mijn broer vertelden dat 1 op de 30 mensen in zijn omgeving en 1 op de 20 in Londen covid had. De systemen stonden enorm onder druk zoals in de winkels waar te weinig mensen nog over waren om de schappen te vullen, of de post die al 10 dagen niet gebracht was, want er waren teveel zieken. Etc.
Oh sorry Pien, zie nu pas jou uitgebreide post.
Wat jij schrijft dus. Niets doen is in mijn beleving geen optie.