We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes
🏆 Paardenfluisteraar

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:38

Dalijk de weg op, joepie...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:40

Zitten wij klaar voor eerste schooldag weer.. Bericht van school. Defect aan verwarming dus binnen vreselijk koud. Kinderen alsnog thuis _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:41

Ik ben thuis gebleven, ik durf de weg niet op :').

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:42

_San87_ schreef:

Ik geef je echt groot gelijk. Doe ik mezelf ook niet aan met dit weer. Pas als veel dappere bestuurders de weg hebben vrij gemaakt stap ik weer in :Y)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:44

Saskia9 schreef:
_San87_ schreef:

Ik geef je echt groot gelijk. Doe ik mezelf ook niet aan met dit weer. Pas als veel dappere bestuurders de weg hebben vrij gemaakt stap ik weer in :Y)

Ik kom de parkeerplaats niet eens af :)). De straat is spekglad, glij zo weer terug het parkeervak in :').

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:46

marjannuh schreef:
Hier moesten we ons gister ochtend melden in het ziekenhuis. Zijn om half 7 gaan rijden. Normaal een rit van 45 minuten werd 1.5 uur.
Maar het was wel te doen en onze dochter is dezelfde dag geboren.
Moesten een nachtje blijven dus vandaag gewoon overdag rijden.
En dan kom ik de komende dagen niet buiten. Dus dan moet mijn man of moeder maar met onze andere dochter naar buiten. Die heeft gisteren hele dag buiten gespeeld bij oma

Helemaal overheen gelezen net, gefeliciteerd!!! *\o/*

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:46

:wow: bizar is dat he! Naja, beter nu al niet weg kunnen,dan dit onderweg hebben zou mijn gedachte zijn :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:47

Zelfs PostNL is hier in overleg of ze de chauffeurs wel de weg op willen sturen, geef je dan ook totaal geen ongelijk dat je zelf de weg niet op durft.

De doorgaande weg voor het huis is aardig schoon, het spoor over de wijk in ligt gewoon echt een laag sneeuw en ijs en van wat ik van de baas begreep was het zelfs in de stad niet schoon op de doorgaande wegen.

Het is wel gestopt met sneeuwen alleen waait het nog zo belachelijk hard dat ik na 2 minuten buiten heel gauw weer naar binnen ren om op te warmen.

@Marjannuh, gefeliciteerd met de kleine. *\o/* Hopelijk is de weg straks schoon genoeg om veilig en zonder stress thuis te komen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:51

Froukje schreef:
Zelfs PostNL is hier in overleg of ze de chauffeurs wel de weg op willen sturen, geef je dan ook totaal geen ongelijk dat je zelf de weg niet op durft.

De doorgaande weg voor het huis is aardig schoon, het spoor over de wijk in ligt gewoon echt een laag sneeuw en ijs en van wat ik van de baas begreep was het zelfs in de stad niet schoon op de doorgaande wegen.

Het is wel gestopt met sneeuwen alleen waait het nog zo belachelijk hard dat ik na 2 minuten buiten heel gauw weer naar binnen ren om op te warmen.

@Marjannuh, gefeliciteerd met de kleine. *\o/* Hopelijk is de weg straks schoon genoeg om veilig en zonder stress thuis te komen.

De kranten worden niet bezorgd, mensen kunnen naar mijn mening ook wel een dag zonder post ;)

Ik ga zo met mijn kinderen naar school wandelen en hopelijk rond 1200 met mijn paard te voet naar de binnenbaan, maar daar heb ik een hard hoofd in...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:54

Was vroeger toch ondenkbaar dat dat soort zaken niet doorgingen. Net als een heel aantal scholen dicht.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:58

Corona gerelateerd komt dit natuurlijk allemaal wel uit zo :Y)

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:00

Ik denk dat ze expres die sneeuw hebben geregeld...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:02

PSvanLot schreef:
Froukje schreef:

De kranten worden niet bezorgd, mensen kunnen naar mijn mening ook wel een dag zonder post ;)

Ik ga zo met mijn kinderen naar school wandelen en hopelijk rond 1200 met mijn paard te voet naar de binnenbaan, maar daar heb ik een hard hoofd in...

Post word op maandag sowieso niet bezorgd, dit gaat om de pakketjes. Maar ook daarvoor geldt dat mensen best een dagje zonder kunnen imo.

Maar ze hebben zojuist besloten niet te gaan rijden dus wij blijven ook lekker nog een dagje thuis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:05

Ik heb de wandeling naar het werk ook overleefd. Gelukkig kon ik goed zien waar het glad was dus daar een stuk voorzichtiger wezen lopen.
Alleen zat de deur dichtgevroren op het werk

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:07

Marjannuh,gefeliciteerd!

Hier sneeuwt het heel zachtjes,straks als de kinderen klaar zijn met online les dan gaan wij met ons vijven het erf zo goed als begaanbaar maken.

Mijn man is wel naar het werk, hij moest eerst de auto uitgraven.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:13

Ik ben onder tussen veilig op werk aangekomen en het viel mij erg mee. Ben nu wel een half uur te vroeg op werk, maar ik had dan ook geen idee hoe de wegen er bij zouden liggen. In de stad is het nog best drama kwa wegen maar eenmaal de stad uit en op de snelweg was het mooi schoon.
Op de snelweg heb ik niet harder dan 90 gereden net als dr meesten.

Wat mij ook opviel is hoeveel mensen de weg opgaan terwijl ze nog heel veel sneeuw op de auto hebben liggen en niet alle ruiten sneeuw vrij hebben

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:19

Fijn dat de snelweg goed was, hoop hier ook. Er zijn drie gezinsleden onderweg, twee grotendeels snelweg en eentje N-wegen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:20

Had gister avond dienst. Had het gevoel dat er na 21.00 niet gestrooid werd omdat eerst al de binnen weggetjes vol sneeuw lagen na 22.00 en op de snel weg was het zelfde pas ongeveer waar ik er af moest zag ik grote vrachtwagens de sneeuw weg schuiven op het andere wegdek. Weg naar huis was ook erg pittig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:21

Marjannuh, gefeliciteerd met je dochter.
Kun je aan haar soort van dezelfde verhalen vertellen als mijn moeder deed. Ik ben wat later in het jaar geboren maar ook in een winter waar deze een poging doet om op te lijken :)

Wij hadden al besloten vandaag thuis te blijven al lijkt het erop dat het hier wel te doen is. Gisteren naar de paarden ging prima als je het met enig beleid deed.
In tegenstelling tot San87 kom ik hier gewoon het erf af. De ondergrond is niet glad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:23

Ik kwam ook sneeuwschuivers tegen. Is niet te doen nu tenzij het warm water gaat regenen. Maar voorlopig zal het nog koud zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:25

'Help!' riep ik en nu zijn ze onderweg :Y)

Afbeelding

Het rijden zelf ben ik niet zo bang voor. Ik vrees wel dat ik de auto moet uitgraven. Ik hoop ook dat de kruising inmiddels begaanbaar is (lees: sneeuwhopen weg). Gelukkig heb ik nog tot vanmiddag laat. Ik denk dat ik daar maar even te voet ga inspecteren van tevoren zodat ik niet weer voor verrassingen kom te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:27

Ik moest eigenlijk ook richting het werk maar ik kan het meeste ook telefonisch af (zorg) dus ik ga niet. Hier ligt alle ijzel nog mooi bevroren op straat (wij wonen zeer achteraf) dus ik waag het er echt niet op.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:31

Marjannuh, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! *\o/* Mijn zus is eind jaren 70 geboren toen er een meter sneeuw lag en het ziekenhuis op noodstroom draaide. Dan heb je later een mooi verhaal te vertellen :D en zij is ook als enige van de familie gek op sneeuw en kou. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:37

Hier sneeuwt het ook weer -O-
Op manlief zijn werk rijden ze alleen naar ziekenhuizen maar die straatjes zijn haast niet te doen.
Vanmorgen hoefde hij niets aan onze auto te doen, gisteravond schoongeveegd en dat scheelde echt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:38

Mijn vriend is mn zoontje naar school brengen. Dat doe ik normaal gesproken altijd maar zijn auto is groter en zwaarder. Ben benieuwd wat ie van de staat van de weg vind. Moeten ook een heuveltje af om op t parkeerterrein voor school te komen. Heb m al gewaarschuwd dat ik daar al meerdere malen mensen heb zien glibberen en toen was t nog niet eens zo glad als nu.