Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:heb ik er wel moeite mee dat mensen het heel slecht accepteren als iemand na een overlijden snel een nieuwe liefde vindt.
Callisto04 schreef:Iemand die een overleden partner niet kan loslaten is een beetje hetzelfde als iemand die een ander einde van een relatie niet kan loslaten. Als je continu blijft vergelijken met een eerdere partner bv zal dat een nieuwe relatie moeilijk maken. Ik zou dat geen tekortschieten noemen, eerder niet klaar zijn voor een nieuwe relatie. Dat is een moeilijk gegeven, de andere partij kan daar weinig aan veranderen of weinig mee aanvangen. Iemand die op die manier blijft hangen zal ook met grote waarschijnlijkheid niet open staan voor meerdere liefdes. Iedereen (ver)bindt zich anders, dat zie je bij rouwen om ouders ook. Sommigen blijven na jaren nog uitingen geven van continu groot verdriet en ervaren op alle vlakken nog een groot gemis, anderen rouwen op een andere manier, waarbij het ene niet beter of slechter is dan het andere, dus niet al dan niet tekortschieten.
Huertecilla schreef:superpony schreef:heb ik er wel moeite mee dat mensen het heel slecht accepteren als iemand na een overlijden snel een nieuwe liefde vindt.
Wederom been there...
Kon er niet mee zitten. Is niet mijn zaak, echt hún probleem; heb ík geen moeite mee.
Wederom was/is ervaring met niet sexclusief monogaam, met meerliefde een eerste hands ervaringshulp.
superpony schreef:En toch gebeurt het wel. Heb het dichtbij meegemaakt dat iemand vrij snel ging daten en sleepover's had zeg maar. Die zat nog heel erg in het verdriet, maar blijkbaar deed nieuwe aandacht ergens toch goed.
Elk verlies is anders. Wij zijn veel mensen dichtbij verloren en dat was soms erg intens, maar ik heb geleerd door te gaan. En als er weinig tijd tussen zit, moet je soms ook wel. We hadden verantwoordelijkheden en instorten was geen optie.
Nu overleed mn broer heel onverwacht en ben ik er echt wel flink in blijven hangen. Normaal vragen mensen, hoe gaat het? En zeg ik altijd goed.
Nu vroegen mensen het en zei ik; gewoon poedersuiker, hartstikke klote. Jammer dan. Ik hou van mn broer en ik mis hem, klaar.
En in tegenstelling tot liefde, krijg je ook geen nieuwe.
Het is juist erg als mensen er niet over mogen beginnen en verdriet wegstoppen. Daar gaan meer problemen schuil, dan men weet, denk ik.
martine0503 schreef:Waarom nou weer de schuld van de “bezitterige” man? Als hij gewoon een relatie met exclusiviteit wil en zij dat niet wil, is het toch geen ramp dat het dan stopt. Laat elkaar hierin in waarde. Waar de een opbloeit van meerliefde doet de ander dat met exclusieve liefde.
Huertecilla schreef:martine0503 schreef:Waarom nou weer de schuld van de “bezitterige” man? Als hij gewoon een relatie met exclusiviteit wil en zij dat niet wil, is het toch geen ramp dat het dan stopt. Laat elkaar hierin in waarde. Waar de een opbloeit van meerliefde doet de ander dat met exclusieve liefde.
Zucht.
Degemist?
Mindim schreef:Ik heb het niet gemist en het komt nog steeds niet erg vriendelijk en veroordelend over.
Citaat:De opmerking over dat hij de kinderen uit zijn vorige relatie om de week heeft, begrijp ik ook niet. Wat heeft dat er mee van doen.
Huertecilla schreef:Mindim schreef:Ik heb het niet gemist en het komt nog steeds niet erg vriendelijk en veroordelend over.
Dat kan je vinden.Citaat:De opmerking over dat hij de kinderen uit zijn vorige relatie om de week heeft, begrijp ik ook niet. Wat heeft dat er mee van doen.
De deeltijdkinderen zijn een vrij normaal voorkomend praktijkvoorbeeld complicerende factoren bij liefde, over flexibiliteit of niet.
Zij heeft geen behoefte aan een set jonge kinderen; die van haar zijn net uitvliegend.
Hij kan haar dus een week wel en een week niet bieden. Verwacht dat zij de niet-week geen intieme relatie met een ander heeft.
Ok, dat mag hij doch zij was helder; take it or leave it en dan is het aan hem om het wel of niet te accepteren. Niet de wel-weekén zeuren over de andere.
Zíj heeft dus gezegd dan niet.
Erg jammer.
Hij heeft inmiddels een relatie met een dame met jonge deeltijd kids. De agendas lopen vrijwel nooit synchroon.
Heel wel mogelijk dat hij en meerlief de relatie weer oppakken. Bied ik weer aan de onze af te ronden als dat haar gelukkiger maakt. Uit liefde.
Qimm schreef:Waarom was het überhaupt nodig om dat "grapje" te maken? Zelfs als grapje is het een sneer naar mensen die exclusiviteit prefereren,
Cer schreef:“ik kan dat weekend niet met jou want ik heb dan wat te doen maar ik vind t niet leuk als jij dan zelf wat gaat doen” is net even anders..
Zo las ik t