Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:59

Ben een beetje verdrietig omdat de kat die ik al 14/15 jaar heb (nouja nu bij familie) ver weg gaat verhuizen waardoor ik 'm bijna nooit meer kan zien :( Normaal kon ik er zo even heen fietsen.

(hij gaat naar een plek die ver reizen is + niet met het OV bereikbaar)

wemkelover

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:03

Ik voel me weer verdrietig. Mijn ex begon in 1,5 week geleden weer tegen mij te zeggen dat hij me miste. En toen had hij geen relatie meer met haar. En nu toch wel weer, maar hij mist me wel. Niet dat ik dacht dat hij gewoon bij me terug kon komen of dat ik dat zomaar goed zou vinden. Maar het werd wat rustiger in mijn hoofd en voel me nu weer terug bij af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:32

wemkelover schreef:
Ik voel me weer verdrietig. Mijn ex begon in 1,5 week geleden weer tegen mij te zeggen dat hij me miste. En toen had hij geen relatie meer met haar. En nu toch wel weer, maar hij mist me wel. Niet dat ik dacht dat hij gewoon bij me terug kon komen of dat ik dat zomaar goed zou vinden. Maar het werd wat rustiger in mijn hoofd en voel me nu weer terug bij af.

Dat komt omdat je jouw geluk laat afhangen van hem. Je laat je bespelen. Kies voor jezelf en leer houden van jezelf. Zodra je dat doet zal je inzien dat je het waard bent. Je verdient het niet om zo met jou en jouw gevoelens te laten spelen. Kies voor jezelf.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:03

Gisteravond al hele avond liggen janken en kan er nu nog wel even mee doorgaan. Ondertussen helemaal migraine ervan gekregen.

Zou vandaag 1 maandje samen zijn met mijn vriendje. Ja heel pril ik weet het maar na 3 maanden daten ben ik helemaal hotel de botel. Ik dacht hij ook... afgelopen week nog 2 nachtjes samen geslapen en ik heb niets gemerkt. Om gister ineens te horen te krijgen dat die al 2 weken twijfelt omdat die de wauw mist ofzo... ik snap er echt helemaal niets van.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:13

Oh wat een rollercoaster! Zeker omdat hij al eerder twijfelde (2 weken) en dit blijkbaar niet heeft laten merken. Veel sterkte, dit is echt een poedersuiker :(

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:37

Marocje schreef:
Oh wat een rollercoaster! Zeker omdat hij al eerder twijfelde (2 weken) en dit blijkbaar niet heeft laten merken. Veel sterkte, dit is echt een poedersuiker :(

Ja dit is echt heel poedersuiker gewoon... spreek hem nog wel via app.. en dat gaat op normale toon. Maarja ik wil gewoon relatie en hij niet... althans ik weet het niet meer

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:36

Verdrietig omdat ik de cavia morgen in laat slapen het is een klein beestje maar ik ben gek op ze.

Vindt het zo sneu voor de andere cavia -O-

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 16:12

Sterkte Zebrastreep! Y;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:46

Sterkte!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:40

Vandaag ons allerliefste konijntje in moeten laten slapen wegens een razend snelle maden besmetting. Gisteren niets aan de hand, vanochtend helemaal mis.

En ook verdrietig omdat ik zo snel mogelijk een maatje voor haar achtergebleven vriendje wil regelen maar dat lukt niet zo snel. Meerdere opvang centrum gebeld en geen gehoor.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 20:30

Och wat sneu! Veel sterkte Arethe! Y;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:42

Arethe schreef:
Vandaag ons allerliefste konijntje in moeten laten slapen wegens een razend snelle maden besmetting. Gisteren niets aan de hand, vanochtend helemaal mis.

En ook verdrietig omdat ik zo snel mogelijk een maatje voor haar achtergebleven vriendje wil regelen maar dat lukt niet zo snel. Meerdere opvang centrum gebeld en geen gehoor.

Ach wat ontzettend sneu! Ik moet mijn caafje morgen laten gaan... Al ga ik nu twijfelen want hij eet nu maar nog steeds traag en ik wil niet meer weken wachten. En die bobbel onder zijn buik vindt ik ook maar niks.....

Maar dat tweede probleem liep ik ook tegen aan. Ik wou stichting cavia bellen , maar die zijn gesloten vandaag. Ze zijn morgen wel open dus ik hoop dat ik morgen eigenlijk al een maatje kan vinden.

En verder niks in de omgeving.....

Elke keer als ik mijn cavia zie moet ik ook huilen ;(

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:11

Ach jij ook veel sterkte Zebrastreep.

Voelde me zo schuldig, kon er zelf niet bij zijn want ik was net op mijn werk. Zouden deze vakantie ook de tuin verbouwen en ze ene gigantische een geven waar ik van weet dat ze er zo blij mee zou zijn.
Inmiddels wel met een opvang contact gehad en 2 andere gemaild. Ben best bereid een eindje te reizen maar een opvang kwam al met de optie van een konijntje met E.C. Parasiet besmetting.
Toen begon ik bijna te twijfelen of ik niet gewoon weer bij een fokker eentje moet halen ipv een diertje te helpen aan een fijn huisje. Ik wacht nog even af en anders ga ik verder kijken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 23:14

Ik weet dat Faniek @bokt Konijnenparadijs in de Blesse heeeel vel konijnen in de opvang heeft zitten waar ze tehuisjes voor zoekt.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:22

YvonneV schreef:
Ik weet dat Faniek @bokt Konijnenparadijs in de Blesse heeeel vel konijnen in de opvang heeft zitten waar ze tehuisjes voor zoekt.

Ik ga eens kijken, dank je wel!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:34

Mijn paardje is gisteren vertrokken naar haar nieuwe thuis in Duitsland, het voelt heel dubbel en echt alsof mijn hart een beetje gebroken is. Ik hoop dat ze het daar minstens even goed heeft..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:37

Sterkte voor alle mensen die hun huisdier moeten missen

Ik voel me verdrietig omdat de hoefsmid aangaf dat er tekenen zijn van hoefbevangenheid

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:42

Amber_anne schreef:
Sterkte voor alle mensen die hun huisdier moeten missen

Ik voel me verdrietig omdat de hoefsmid aangaf dat er tekenen zijn van hoefbevangenheid

Om even gerust te stellen mijn merrie had het vorige jaar dat ze op het randje zat en het is gelukkig goed gekomen.

--
Mijn caafje zit er inmiddels nog maar vindt nu echt dat hij minder wordt. Krijg er steeds tranen van in mijn ogen als ik eraan denk hoor..... het is ook lastig dat de narcose gewoon een flinke aanslag is geweest op zijn darmstelsel. De ander eet heel goed maar die heeft ook last van een op hol geslagen darmstelsel. Maar hij kan het gewoon net even wat meer hebben en verliest ook geen gewicht.

Ik weet dat ik gewoon een definitieve keuze moet maken. Maar dan is het weer enorm lastig te plannen met werk en wil er wel zelf bij zijn maar als dat niet lukt is het niet anders ik wil hem ook niet zo laten zitten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:04

Dankjewel, ik doe zo hard mijn best dus baal echt enorm

Wat moeilijk van je cavias. Ik heb hier in december de keuze gemaakt om beide cavia's tegelijkertijd in te laten slapen. Eentje was er slecht aan toe en de ander was ook oud maar wel gezond. Omdat ik er geen achter wilde laten heb ik ze beide laten gaan. De dierenarts is bij mij aan huis gekomen in de avond, misschien is dat een optie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:42

Oh wat een moeilijke keuze moet dat geweest zijn!

Ik laat Tom niet inslapen maar ik heb al contact gehad met stichting cavia en hun gaan mij helpen met koppelen en als Tom er niet meer is kan ik de cavia uit de opvang weer terug brengen want ik wil ook geen cavia's meer erna vindt 2 paarden dan wel even genoeg.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:05

Dat is wel heel fijn dat die dan terug kan. Je blijft anders maar doorgaan ermee.

Het was heel moeilijk maar ze zaten al hun hele leven samen en waren al 6 dus anders was ze misschien een jaar later gegaan. Het inslapen ging heel vredig, de dierenarts gaf ze slaapmiddel en zette ze weer terug in het hok, ze liepen zelf naar hun huisje om te slapen en daarna werden ze ingeslapen. Er was echt nul stress gelukkig

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:18

Iedereen die verdrietig is om welke reden dan ook sterkte hopelijk voelen jullie je snel beter succes

:) :j :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:27

Ik ben echt zo stuk en gebroken. Ik heb 3,5 jaar een relatie gehad met een man die in scheiding ligt (waren wel al uit elkaar) Ik heb het in het begin erg afgehouden, omdat ik het geen goede basis vind om een relatie te starten. En ik het eerlijk gezegd ook niet vind kunnen. Maar, omdat we zo gek op elkaar waren, toch maar in het diepe gesprongen. Op mijn verzoek hebben we onze relatie stilgehouden. Dat leek me ook wel zo netjes. Wilde hem ruimte geven. Ik had namelijk niet verwacht dat die scheiding 3,5 jaar zou gaan duren. Nu... puntje bij paaltje, scheiding is bijna rond, vertelt hij dat hij een andere vrouw heeft ontmoet. En verliefd is geworden. Gewoon echt zomaar, uit het niets. Ik kan het gewoon niet geloven dat dit gebeurt. Alle mooie praatjes over dat wij voor altijd zouden zijn.... Ik dacht echt dat ik de liefde van mijn leven had gevonden. Alles klopte...dacht ik. Achter mijn rug om een date gehad, gezoend en verliefd op die andere vrouw.

Omdat, onze relatie eigelijk niet echt recht van bestaan heeft gehad en ik me ontzettend schaam dat ik hier toch voor ben gegaan, heb ik niemand waarmee ik hierover kan praten. Hij is ook nog eens een directe collega, waar ik mee samenwerk. En ik heb op dit moment ook nog niet de mogelijkheid om te stoppen met daar te werken.

En ik weet dat dit allemaal gewoon ontzettend fout is. En ergste is, dat hij het zelf ook beseft en hier aan wil gaan werken, maar wel met die andere vrouw verder wil gaan. En ik als een bakvis smeek om ons nog een kans te geven. Het is eigenlijk echt verschrikkelijk hoe ver ik wil gaan om samen met hem verder te kunnen gaan.

Komt nog bij dat ik in een heel korte tijd, afscheid heb moeten nemen van meerdere mensen en dieren die dichtbij mij hebben gestaan. Ik weet gewoon even niet meer hoe ik dit moet gaan doen. Man wat doet dit ontzettend pijn en ik kan alleen maar huilen. Alle oude pijn komt in één klap naar boven. Dacht ook dat ik wel sterker in m'n schoenen zou staan.

Ik begrijp dat mensen hier een oordeel over kunnen hebben. Die had ik namelijk zelf ook altijd. Dus ik verwacht ook geen begrip. Het is al onwijs fijn om het even van me af te kunnen schrijven. Ik schaam me gewoon te erg om hier een topic over te openen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:53

Sterkte Wabisabi! Ook jouw verdriet mag er zijn! Dat is ontzettend heftig wat je mee hebt gemaakt. Je zal je vast heel verloren en wanhopig voelen. En ja, in deze diepten leer je jezelf heel goed kennen. Je staat vaak verbaasd van jezelf. Maar je bent ook veel sterker dan je denkt. Kies voor jezelf hoor. En zorg goed voor jezelf. Want niemand anders doet het voor je. Je kan daarin alleen op jezelf vertrouwen.
En ja ik ken dat wanhopige gevoel waar je grenzen overgaat. Maar iedereen maakt zijn eigen keuzes en hij heeft die ook gemaakt. Je hebt alleen invloed op je eigen keuzes en niet op die van een ander. Dus kies voor jezelf. Wat rot dat jullie samen werken, dat kan je er eigenlijk niet bij hebben. Het beste is als je elkaar niet meer ziet. Daar is op korte termijn niets aan te doen? Overplaatsing vragen naar een andere afdeling ofzo? Dikke knuffel!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:44

Suzanne F. schreef:
Sterkte Wabisabi! Ook jouw verdriet mag er zijn! Dat is ontzettend heftig wat je mee hebt gemaakt. Je zal je vast heel verloren en wanhopig voelen. En ja, in deze diepten leer je jezelf heel goed kennen. Je staat vaak verbaasd van jezelf. Maar je bent ook veel sterker dan je denkt. Kies voor jezelf hoor. En zorg goed voor jezelf. Want niemand anders doet het voor je. Je kan daarin alleen op jezelf vertrouwen.
En ja ik ken dat wanhopige gevoel waar je grenzen overgaat. Maar iedereen maakt zijn eigen keuzes en hij heeft die ook gemaakt. Je hebt alleen invloed op je eigen keuzes en niet op die van een ander. Dus kies voor jezelf. Wat rot dat jullie samen werken, dat kan je er eigenlijk niet bij hebben. Het beste is als je elkaar niet meer ziet. Daar is op korte termijn niets aan te doen? Overplaatsing vragen naar een andere afdeling ofzo? Dikke knuffel!

Dit is echt zo een onwijs lieve reactie! Op één of andere manier geeft het me kracht! Echt heel erg bedankt!

Ik voel me inderdaad zo ontzettend verloren, wanhopig en in de war. ;( Slaap slecht en kan geen hap door m'n keel krijgen. Ik herken het allemaal. Het is helaas niet mijn eerste heftige break-up. Weet dat ik door dit gevoel heen moet en dat ik goed voor mezelf moet blijven zorgen. Podverdorie wat is dat moeilijk zeg.

Helemaal waar dat ik voor mezelf moet kiezen. Maar mijn hoofd werkt nog niet mee. |( Ik weet dat dit gevoel een keer over gaat, maar dat is zo moeilijk te geloven op dit moment. Ik zit te denken om toch eens hulp te zoeken om alles een plekje te kunnen geven.

Helaas is overplaatsen ook geen optie. Gelukkig werken we maar 1 dag direct samen. Overleg kunnen we tot een minimum beperken. Ik geloof en weet zeker dat ik sterk genoeg kan zijn om dit te kunnen. Al wordt dit echt heel lastig. Ik moet echt een mind shift gaan maken.

Ik zal het denk ik ook de tijd moeten geven.