Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:06

Marie_Anne schreef:
PSvanLot schreef:
Een privébron is nu niet echt betrouwbaar te noemen.

Dat vind ik ook sowieso nutteloos om te noemen ja. Daar kan niemand wat mee natuurlijk.

Ik wil ook best iemands privébron zijn!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:06

Oef, wat is het moeilijk voor mij om een oordeel te geven over je bericht zonder de bron te kennen. Dan krijg ik geen open blik en niet veel inhoudelijks mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:07

Ik denk dat er zat mensen zijn die het geen zak uitmaakt dat hun telefoon de hele dag vastlegt waar ze naartoe gaan en hoe lang ze daar zitten. Die kan je vast wel helemaal in hun nopjes goedkeuring laten geven / een app laten downloaden die een piepje geeft als blijkt dat je dicht in de buurt bent geweest bij iemand die Corona blijkt te hebben.

Om iedereen met zo'n app rond te laten lopen lijkt me sowieso lastig. En zo heb je dan toch een heel aantal mensen te pakken zou je denken.

Jessix

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:
Ik eet juist veel minder en gezonder nu ik de deur bijna niet meer uit kom. Anders was ik altijd veel onderweg en had ik vaak lekkere en makkelijke trek. (heb ik nu nog, maar dan heb ik gewoon pech)

En het scheelt heel veel traktaties op het werk :')

Nou inderdaad. Ik heb ook heel veel "bak-collega's", die komen dan 's morgen met vers gebakken brownies. :D Zeg daar maar eens nee tegen. :')

PSvanLot

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

Ligt er maar aan wat voor bron het is :)
En aangezien het Marte zelf betreft, lijkt het me een hele betrouwbare bron zelfs.

Bedoel je Marte Röling de kunstenares?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:08

Marie_Anne schreef:
PSvanLot schreef:

Dat vind ik ook sowieso nutteloos om te noemen ja. Daar kan niemand wat mee natuurlijk.

Als er gewoon bijgezegd wordt wat voor bron het is (en het liefst ook wie die bron is) dan kan iedereen dat voor zichzelf afwegen. Zo'n reactie lijkt me niet nodig?

Laten we niet zo op elkaar vitten. Hij mag het best noemen en als jij het niet betrouwbaar vindt dan neem je die opmerkingen met een kilo zout.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:08

Joman schreef:
Jammer, dat jullie het nu weer over de bron zelf willen hebben. Ik zou zeggen, open je blik. Misschien heb je er meer aan als je inhoudelijke vragen zou stellen over bijvoorbeeld het onderzoek dat door Marte is gedaan. Maar hee, doe er vooral je voordeel niet mee ;) En blijf lekker hangen op 'de bron'.
Ik ga definitief afscheid nemen van dit topic. Het is me echt te weinig inhoudelijk helaas.

Maar je vertelde niet eens dat het Marte was? Moeten wij dat dan ruiken? := Als je weet dat het onderzoek is gepubliceerd, doe dan niet zo moeilijk door te zeggen dat het een privé bron is, maar plaats het onderzoek gewoon.
Door het gewoon aannemen van (onbetrouwbare) informatie komt er ook een hoop fake news in de wereld. Als je de link naar het onderzoek erbij had geplaatst, was het echt niet alleen over de bron gegaan, maar ook over de inhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:09

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

En aangezien het Marte zelf betreft, lijkt het me een hele betrouwbare bron zelfs.

Wij kunnen alleen niet controleren of jij Marte wel echt gesproken hebt. Dus nee, een privebron is geen bron, het is kletspraat. Van horen zeggen. Soms waar, vaker niet.

Anoniem

rien10 schreef:
Oef, wat is het moeilijk voor mij om een oordeel te geven over je bericht zonder de bron te kennen. Dan krijg ik geen open blik en niet veel inhoudelijks mee.

Als je niet verder kijkt, dan je neus lang is, is dat erg lastig ja.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... rzoeksapps
En lees je vooral in. Dan komen jij en PSvanLot er snel genoeg achter wie Marte is :)

Maar zoals gezegd. Succes ermee, ik zwaai af.

Destination

Joman schreef:
rien10 schreef:

Als je niet verder kijkt, dan je neus lang is, is dat erg lastig ja.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... rzoeksapps
En lees je vooral in. Dan komen jij en PSvanLot er snel genoeg achter wie Marte is :)

Maar zoals gezegd. Succes ermee, ik zwaai af.

Was het nou zo moeilijk om dat gelijk in je eerste bericht te plaatsen? Je maakt wel opmerkingen over verkeerde interpretaties, maar het begint allemaal met duidelijke communicatie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:11

Prive bronnen zijn prive. Dat is nou net het lastige. Ik wil ook die kennis hebben. Dan kan ik mijn kennis wat oppoetsen. Dus ja, graag wordt ik op de hoogte gesteld van de bron EN van de inhoud die jouw bron kon mededelen aan jou.

Anoniem

Destination schreef:
Joman schreef:
Jammer, dat jullie het nu weer over de bron zelf willen hebben. Ik zou zeggen, open je blik. Misschien heb je er meer aan als je inhoudelijke vragen zou stellen over bijvoorbeeld het onderzoek dat door Marte is gedaan. Maar hee, doe er vooral je voordeel niet mee ;) En blijf lekker hangen op 'de bron'.
Ik ga definitief afscheid nemen van dit topic. Het is me echt te weinig inhoudelijk helaas.

Maar je vertelde niet eens dat het Marte was? Moeten wij dat dan ruiken? := Als je weet dat het onderzoek is gepubliceerd, doe dan niet zo moeilijk door te zeggen dat het een privé bron is, maar plaats het onderzoek gewoon.
Door het gewoon aannemen van (onbetrouwbare) informatie komt er ook een hoop fake news in de wereld. Als je de link naar het onderzoek erbij had geplaatst, was het echt niet alleen over de bron gegaan, maar ook over de inhoud.

Jullie besluiten nog altijd zelf, het alleen over de bron te hebben en niet over de inhoud ;)
Maar dat typeert dit topic heel erg. Jullie zijn blijkbaar niet opzoek naar de directe informatie, terwijl Marte een goede vriendin en ex collega is. Het is zoals blijkt, niet interessant, om je info en je onderzoek nader toegelicht te krijgen. Dat is dus precies, waarom ik dit topic weinig interessant vind. Weinig op de inhoud, veel om geneuzel. En dan is jammer.

Anoniem

Marie_Anne schreef:
Joman schreef:

Wij kunnen alleen niet controleren of jij Marte wel echt gesproken hebt. Dus nee, een privebron is geen bron, het is kletspraat. Van horen zeggen. Soms waar, vaker niet.

Hahaha, nee idd. :Y)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:12

Oh, dus de privé bron is de overheid? Oh, interessant zeg. Wat fijn dat je dit met ons wilt delen. Ik kan mijn kennis nu oppoetsen. Dank je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:13

rien10 schreef:
Oh, dus de privé bron is de overheid? Oh, interessant zeg. Wat fijn dat je dit met ons wilt delen. Ik kan mijn kennis nu oppoetsen. Dank je wel.

Hahaha, dan heb je echt niet gelezen Rien10.
Of denk je dat een onderzoeksrapport louter wordt geschreven door de overheid? Hahaha, ze publiceren het misschien, maar daar blijft het ook bij. Omg, echt, ik verbaas me iedere keer weer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-20 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

nu weet ik nog niet wie marte is...

Destination

Het kan prima over inhoud gaan, maar dan wel met een betrouwbare bron. Het zeggen van 'privé bron' komt niet heel betrouwbaar over. Zoals ik eerder ook al stelde, een buurman die onzin uitkraamt is ook een privé bron, maar niet heel betrouwbaar. Als je met Marte hebt gepraat, is dat wel betrouwbaar. En het artikel was online, dus ik begrijp oprecht niet waarom je zo snibbig begint te doen en niet gewoon de link naar het onderzoek plaatst. Wij kennen jou niet, wij weten niet wie jij allemaal kent en we kennen Marte ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:14

IMANDRA schreef:
Marie_Anne schreef:

Als er gewoon bijgezegd wordt wat voor bron het is (en het liefst ook wie die bron is) dan kan iedereen dat voor zichzelf afwegen. Zo'n reactie lijkt me niet nodig?

Laten we niet zo op elkaar vitten. Hij mag het best noemen en als jij het niet betrouwbaar vindt dan neem je die opmerkingen met een kilo zout.

Maar er werd niet gezegd wat voor bron het was in eerste instantie. Pas toen de link geplaatst werd en het gewoon online bleek te staan, noemde ze alleen een voornaam. Waar ik dan wel uit af kon leiden wie ze bedoelde, maar sommige anderen niet denk ik.

Ik vind dat vrij nutteloos en zeg dat gewoon, jij mag daar anders over denken natuurlijk :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-20 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Oh, vreselijk, dat was een te domme aanname van mij.

neetoch

Who the fiets is Marte dan?

Anoniem

PSvanLot schreef:

Het is ook allemaal heel lastig....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:15

Ik ga er gewoon vanuit dat dit Marte is.

Ziet er voor mij wel uit als een goede privebron.
Afbeelding

Anoniem

rien10 schreef:
Oh, vreselijk, dat was een te domme aanname van mij.

Ja!

Destination

PSvanLot schreef:

Marte van Graafeiland, een van de twee auteurs van het onderzoek. Ze werkt bij hetzelfde kantoor als de landsadvocaat.

PSvanLot

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

Het is ook allemaal heel lastig....

Hoe moet ik nu weten wie die beste vrouw is?