Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:22

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:29

Misschien een rare vraag maar neem aan dat er een porta porti in de camper/caravan/tent zit maar die moeten toch ook geleegd worden?
Als alles verder gesloten is kan dat dan toch ook niet!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:32

chanicha schreef:
Misschien een rare vraag maar neem aan dat er een porta porti in de camper/caravan/tent zit maar die moeten toch ook geleegd worden?
Als alles verder gesloten is kan dat dan toch ook niet!

Jawel, dat kan meestal wel :)
De meeste campings hebben losse zuilen waar je toilet ed. kunt legen. Soms ook complete sanitairstations waar je water kunt tappen ed., die zijn eigenlijk altijd in de buitenlucht en ergens aan de rand van het terrein (vaak bij aankomst/vertrek).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:33

Moest echt even opzoeken wat een porta portti was, chemisch toilet dus.
Op de meeste campings die nu open zijn is de ruimte voor deze te legen wel open.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:53

Misschien gaan ze deze wel sluiten als er teveel toerisme op gang komt. Ik blijf vinden dat jezelf verplaatsen (dus onnodig) onverstandig is. Als iedereen zo denkt is het druk op zo'n camping en als alle faciliteiten gesloten zijn....tja. Maar zo zie je maar dat er dus veel mensen zich niet aan de adviezen/regels houden en daardoor zitten we langer aan de beperkingen vast.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:56

In de praktijk lijkt het wel mee te vallen. Op de camping waar wij regelmatig komen hebben ze ca. 50 toeristische plekken. Daarvan is er welgeteld eentje bezet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:18

Zonnetje81 schreef:
Misschien gaan ze deze wel sluiten als er teveel toerisme op gang komt. Ik blijf vinden dat jezelf verplaatsen (dus onnodig) onverstandig is. Als iedereen zo denkt is het druk op zo'n camping en als alle faciliteiten gesloten zijn....tja. Maar zo zie je maar dat er dus veel mensen zich niet aan de adviezen/regels houden en daardoor zitten we langer aan de beperkingen vast.

Wat wil je dan?

De hele zomer 0 toerisme?

Niets nada noppes?

Dan moet je inderdaad álles af gaan sluiten. Iedere camping, bungalow park, iedere zwemplas, strandje, wat voor plek dan ook waar men kan recreëren. Alle bossen en parken dan ook maar sluiten?

Want zolang iets toegankelijk is en niet strikt verboden, blijven mensen dingen opzoeken om hun vrije tijd bij te benutten.

En de hele zomer alles dicht houden gaat een complete ramp worden voor alle campings enz... dat gaat géén één bedrijf trekken, groot of klein, grote spaarpot of bijna blut. Gewoon 1 heel "jaar" geen inkomsten gaat echt niet lukken.

Campings zijn vaak alleen open tussen 1 april en 1 oktober. Die missen nu al 2 van hun 6 maanden. (En ook nog eens 2 van de belangrijkste maanden. Iedereen heeft zin in de start van het seizoen dus er wordt veel gekampeerd in april en mei. Daarin tegen is september juist vaak al een stuk rustiger. )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:46

Dan kunnen we wel binnen blijven tot er een vaccin is. We kunnen waarschijnlijk toch nergens heen. Zullen op de camping en directe omgeving verblijven. En zijn vooral met paard bezig. Stukje wandelen of fietsen in de natuur. Of ik dat nu hier thuis doe of op de camping waar ik ook prima afstand kan houden lijkt me geen verschil maken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:52

Dat mag inderdaad ook gewoon.
Ik heb zelf ook wel wat bedenkingen bij het verplaatsen (voor mezelf dan vooral, niet zozeer voor anderen want iedereen moet die afweging zelf maken) maar imo. hoeven we ook niet roomser dan de Paus te zijn. Dit soort activiteiten zijn gewoon toegestaan en dan mag je daar ook gebruik van maken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:54

Zonnetje81 schreef:

De beperkingen worden versoepeld, omdat het goed gaat. En dat terwijl campings en wandelgebieden en redelijk wat winkels open zijn. Het advies is om zoveel mogelijk thuis te blijven, maar het is geen verplichting. Dan zouden ze campings ed verplicht gesloten hebben, maar voor de economie is dat niet heel fijn. We moeten na deze crisis ook nog een economie draaiende houden he. :+
Dus nee, ik ben het niet eens met je stelling (die niet gebaseerd is op feiten) dat de beperkingen langer duren, omdat er mensen op pad gaan.

Wij gaan in juni mits mooi weer ook kijken of we ergens een huisje kunnen huren in NL voor bijvoorbeeld een week. Lekker wandelen en genieten van de rust. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:54

Oscar schreef:
Dat mag inderdaad ook gewoon.
Ik heb zelf ook wel wat bedenkingen bij het verplaatsen (voor mezelf dan vooral, niet zozeer voor anderen want iedereen moet die afweging zelf maken) maar imo. hoeven we ook niet roomser dan de Paus te zijn. Dit soort activiteiten zijn gewoon toegestaan en dan mag je daar ook gebruik van maken.

Helemaal eens. Ik denk dat het belangrijker is om een massa van mensen tegen te gaan. Ik kan mij zo voorstellen dat de zee daardoor niet toegankelijk is dit jaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:01

Grootste brandhaarden zijn ontstaan door gebruik maken van horeca op vakantie.
Zit ik deze zomer toch liever in m'n eigen tuin uit met 'n lekker flesje gekoelde cava en misschien wordt het tijd om zelf mojito's te leren maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:04

Wij maken sowieso nooit gebruik van horeca op vakantie. Hooguit een ijsje halen bij de snackbar. Dus dat scheelt :j

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:09

SusanH schreef:
Wij maken sowieso nooit gebruik van horeca op vakantie. Hooguit een ijsje halen bij de snackbar. Dus dat scheelt :j

Bij ons is horeca en vakantie juist niet bij elkaar weg te denken :))
Dagelijks uiteten, buiten de deur op nieuwe locaties lunchen, etc. Dat is juist voor ons écht vakantiegevoel.

Leuk dat dat zo kan verschillen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:10

Vind vakantie al duur genoeg. Hooguit dat we 1 keer uit eten gaan. Maar als dat niet zou kunnen geen probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:11

elnienjo schreef:
Grootste brandhaarden zijn ontstaan door gebruik maken van horeca op vakantie.
Zit ik deze zomer toch liever in m'n eigen tuin uit met 'n lekker flesje gekoelde cava en misschien wordt het tijd om zelf mojito's te leren maken.

Tja wij kamperen altijd en koken (bbqen) dan het liefst. Kwestie van smaak natuurlijk.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:16

Birgit__ schreef:
SusanH schreef:

Dagelijks uiteten, buiten de deur op nieuwe locaties lunchen, etc. Dat is juist voor ons écht vakantiegevoel.

Geen campinggangers, gok ik? :))

De meeste campinggasten zijn zuunig. Besteden wel veel geld aan een caravan maar eten over het algemeen niet vaak buiten de deur.
Wij doen het precies andersom: een hok van een camper(tje) maar wel lekker uit eten enzo, daarmee zijn we vaak de buitenbeentjes van de camping. Maar goed, als horeca niet verantwoord is dan zou op termijn een weekendje weg ook al heel fijn zijn :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:19

Tja, horeca en gezelligheid en dus dicht bij elkaar zijn echt wel belangrijke punten voor een echte vakantie. Ik kook zelf weinig op vakantie, maar als het uit eten gaan duur is wel. Maar iets drinken op een gezellig vol terras doe ik wel graag. En een all you can eat massa restaurant is altijd heerlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:20

Birgit__ schreef:
SusanH schreef:

Precies! Genieten van de lokale specialiteiten en hier en daar 'n lekkere cocktail drinken (of in vroegere tijden: een corona :o )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:22

germie schreef:
Tja, horeca en gezelligheid en dus dicht bij elkaar zijn echt wel belangrijke punten voor een echte vakantie. Ik kook zelf weinig op vakantie, maar als het uit eten gaan duur is wel. Maar iets drinken op een gezellig vol terras doe ik wel graag. En een all you can eat massa restaurant is altijd heerlijk.

Oh de horror! Alles met buffetten en all you can eat met al dat rondgeren en massa's gezinnen met krijsjes. Doe mij maar iets exclusiever en vooral kindonvriendelijker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:23

germie schreef:

Gelukkig verschillende meningen :')
Ik vind dat dus echt verschrikkelijk!

Überhaupt all you can eat.

Wel vind ik het heerlijk (sorry voor de vega’s onder ons) bij de slager maar ook bakker lokale dingen te proeven. En m’n vriend probeert altijd de lokale biertjes uit.
Enige plek waar we wel wat drinken is een berghut.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:55

Wij zitten wel op de camping en zijn best grote knieperds :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:58

Ik vind uit eten gaan heerlijk op z’n tijd, maar ga dan wel graag naar een sterrenrestaurant en niet naar een eettentje/restaurant met dingen die ik zelf ook kan maken.
Daarnaast hebben wij er beide een hekel aan om elke avond weg te moeten gaan om ergens anders te gaan eten :+
Op vakantie eten wij gewoon bij onze kampeerplek/huisje.

Als de (ho)reca dicht is op vakantie vind ik dat echt geen probleem.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-04-20 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:58

SusanH schreef:
Wij zitten wel op de camping en zijn best grote knieperds :')

Hey, maar jullie hebben dan denk ik wel een grote mooie caravan? Wij doen het met zo'n afgetrapt dertiendehands hok :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:01

Kogel is door de kerk, vakantie definitief geannuleerd |( |( -O-

Camping bleef vasthouden aan hun eigen voorwaarden dat éérst het gehele bedrag voldaan dient te worden voordat je kan omboeken. Ipv mijn voorstel om het bedrag van de aanbetaling te gebruiken voor omboeken.

Baal als een stekker, maar zie wel een klein lichtpuntje.

Vandaag waarschijnlijk ook een nieuwe vakantie boeken, bij een bedrijf dat 100% geld terug geeft als de toiletgebouwen dicht moeten blijven. Verder geen faciliteiten op die camping, dus òf volledig gebruik kunnen maken óf 100% geld terug.

Dat vind ik wel een fijne regeling. *\%/*