Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Babootje schreef:Volgens Osterhaus hadden we de lockdown nog even een week of 4-6 moeten volhouden. Omdat we dan een betere uitgangspositie zouden hebben gehad om de boel in de hand te houden.
https://www.telegraaf.nl/video/10719825 ... ans-gemist
Ja dat lijkt me ook. Hoe minder gevallen hoe beter je kunt testen en hoe makkelijker je kunt isoleren. Nu is de kraan niet goed dicht en ga je ondertussen dweilen, maar één tikje op de kraan en de boel stroom weer over.
_Cathalijne schreef:@mysa, en dan zitten ze met het probleem dat heel veel onderzoeken over een korte looptijd zijn gegaan, waarbij vervolg onderzoek toch weer net wat andere zaken uitwijst (of totaal andere zaken), of dat effecten op korte termijn en lange termijn van elkaar verschillen
Om op astorga d'r vraag terug te omen. Heel erg lang. Zelfs als we op gegeven moment de pathogenese van COVID19 in kaart kunnen brengen blijven er altijd zaken over waarover men blijft gissen, ook betreffende bepaalde mechanismen, en dat enkel met voortschrijdend inzicht duidelijk wordt.
Arabesk schreef:Babootje schreef:Volgens Osterhaus hadden we de lockdown nog even een week of 4-6 moeten volhouden. Omdat we dan een betere uitgangspositie zouden hebben gehad om de boel in de hand te houden.
https://www.telegraaf.nl/video/10719825 ... ans-gemist
Ja dat lijkt me ook. Hoe minder gevallen hoe beter je kunt testen en hoe makkelijker je kunt isoleren. Nu is de kraan niet goed dicht en ga je ondertussen dweilen, maar één tikje op de kraan en de boel stroom weer over.
safina schreef:Inderdaad.
In Zuid Korea hadden ze alles onder controle door grootschalig testen, dus kon het uitgaansleven weer open. Waarna één enkele persoon direct dat tikkie tegen de kraan gaf door in besmettelijke staat 5 nachtclubs te bezoeken.
Je hebt maar één superverspreider nodig...
Je zal het maar zijn...
bigone schreef:Femke, gelezen en ik hoop dat mensen in Amerika het zeker ook lezen. Voor iedereen een belangrijk artikel maar vooral het feit dat ze New York uit het rijtje haalt en zo duidelijk maakt dat de top voor veel Staten nog moet komen is duidelijk.
Citaat:Als ik het goed heb begrepen zien ze in veel landen van uitbraak dat onder de ernstig zieken en overledenen mensen zitten zonder deze BMR vaccinatie. Ze zien ook dat jongeren die deze vaccinatie niet hebben gehad ernstiger ziek werden. Al zal dat niet in alle gevallen zo zijn. Maar deze vaccinatie zou het immuunsysteem kunnen voorbereiden op corona
Een verklaring zou kunnen zijn dat het virus moleculair gezien subtiele overeenkomsten heeft met rode hond, bof en mazelen.
Zo is er, ik dacht in Nijmegen, een onderzoek om te kijken of ook de vaccinatie tegen tbc nog iets doet.
Femke_Tweety schreef:Daarom vond ik deze interessant genoeg om tóch in dit topic te plaatsen.
Het is niet per se nieuwe informatie, maar wel informatie die door een echte kenner helder uitgelegd wordt.
Net zoals ik -inmiddels wéken geleden- het online college van de universiteit Utrecht wel echt de moeite vond.
elnienjo schreef:Weten jullie toevallig al wat meer over het nut van de BMR-vaccinatie?Citaat:Als ik het goed heb begrepen zien ze in veel landen van uitbraak dat onder de ernstig zieken en overledenen mensen zitten zonder deze BMR vaccinatie. Ze zien ook dat jongeren die deze vaccinatie niet hebben gehad ernstiger ziek werden. Al zal dat niet in alle gevallen zo zijn. Maar deze vaccinatie zou het immuunsysteem kunnen voorbereiden op corona
Een verklaring zou kunnen zijn dat het virus moleculair gezien subtiele overeenkomsten heeft met rode hond, bof en mazelen.
Zo is er, ik dacht in Nijmegen, een onderzoek om te kijken of ook de vaccinatie tegen tbc nog iets doet.