Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:37

Vriendin van mijn moeder woont in verzorgingshuis.
Zij hadden een brief gekregen.
Geen bezoek meer, winkeltje in het vzhuis is gesloten, gezamenlijk eten mag niet meer. Recreatie zaal is buiten gebruik.
Goede kennis is activiteitenbegeleider in het zelfde vz huis, op de gesloten afdeling demente bejaarden.
Zij mag niet meer met de bejaarden naar buiten.

https://hetzand.nl/media/upload/files/2 ... BSITE2.pdf

Naast familielid van mij zit op ggz/paaz afdeling. Daar is sinds vorige woensdag niemand meer welkom en mogen de patiënten ook niet naar huis.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 17-03-20 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:38

Destination schreef:
Loretta schreef:
Nederland krijgt er anders behoorlijk van langs van het WHO. Maar Nederland weet het weer eens beter dan alle andere landen.

https://www.medicalfacts.nl/2020/03/17/ ... maatregel/

Heb je ook andere (betrouwbare) bronnen? Ik kan namelijk geen artikel serieus nemen wanneer het zoveel uitroeptekens gebruikt.

Google zelf even. RTL nieuws en nog heel wat andere nieuwssites melden hetzelfde.
Nederland krijgt zo of zo veel terechte kritiek uit het buitenland.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:39

Loretta schreef:
Google zelf even. RTL nieuws en nog heel wat andere nieuwssites melden hetzelfde.

RTL is anders redelijk sensatie nieuws. Ik zou alleen de NOS site als daadwerkelijke bron gebruiken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:39

Destination schreef:
Loretta schreef:
Nederland krijgt er anders behoorlijk van langs van het WHO. Maar Nederland weet het weer eens beter dan alle andere landen.

Heb je ook andere (betrouwbare) bronnen? Ik kan namelijk geen artikel serieus nemen wanneer het zoveel uitroeptekens gebruikt.

Ik heb het ook gelezen. En in dit artikel gaat men ervan uit dat Nederland niets doet.

Ze roepen op tot social distancing on de curve platter te krijgen.

En dat is exáct wat Nederland probeert.

Dus vooreerst vind ik dit geen bijster betrouwbare indruk wekken, als bron.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:40

Loretta schreef:

Ik heb gegoogeld, maar ik zie geen commentaar van de WHO op het Nederlandse beleid.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:41

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:42

SimoneeM schreef:
PSvanLot schreef:

Ik ben ook benieuwd Simone, vooral naar de uitvoering. Als je ziet dat er in Italië nu al frauderen met formulieren om toch naar buiten te kunnen...

Staat wel 12 jaar cel op las ik :=
Het lijkt mij vooral funest voor de economie

Klopt, maar hieruit blijkt wel dat mensen het na een paar dagen al niet meer volhouden. Laat staan voor een hele lange periode.
En ik weet dat het in China wel werkte, maar daar zijn de mensen veel volgzamer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:42

Die lockdown komt hier ook, eind deze week, uiterlijk over 10 dagen. Het leger staat ineens 'paraat'. Ja ja, waarom ineens. En bovendien, waarom zou NL anders zijn dan de andere landen? Waarom zou het virus hier minder snel gaan, zo ontzettend veel meer IC bedden hebben we hier niet....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:43

MizzMontana

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:45

Arabesk, heb je een bron van de Japanse vrouw die twee keer besmet is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:45

Loretta schreef:

En misschien weet Nederland het wel beter, misschien ook niet, de tijd zal het leren. Denk je nou echt dat de regering bewust met mensenlevens loopt te sollen? (Waarom verbaasd het me niet als het antwoord hierop ja is?)

Ik vind het heel tegenstrijdig hoor, wat wij doen en wat andere landen doen....
Maar ik ben geen viroloog, ik heb er geen verstand van... en ik ga er vanuit dat mensen die er wel verstand van hebben toch het beste met het land voor hebben. Wat schieten ze ermee op als het mis gaat?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:46

tienus63 schreef:
MoniqueT schreef:
Mijn vriendin heeft een bouwmarkt, in Brabant, waar heel veel besmettingen zijn. Hartstikke druk!

Geen verwijt, maar het is wel dubbel dat dergelijke winkels open blijven. Zeker in een gebied als Brabant.

Economisch gezien kan het een ondernemer net het zetje zijn om in de toekomst te kunnen blijven bestaan.

Als er iemand niet achter staat, ben ik het wel hoor. Ik stel het juist met verbazing vast, want wij zitten hier echt in volledige lock down in Spanje. Ik vind het gewoon echt niet kunnen. Maar ja, zij zal ook niet sluiten als anderen open blijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:46

Arabesk schreef:
Die lockdown komt hier ook, eind deze week, uiterlijk over 10 dagen. Het leger staat ineens 'paraat'. Ja ja, waarom ineens. En bovendien, waarom zou NL anders zijn dan de andere landen? Waarom zou het virus hier minder snel gaan, zo ontzettend veel meer IC bedden hebben we hier niet....

Omdat Nederland uiteindelijk deze flauwekul niet uit kan houden. Andere omringende landen hebben een ander beleid en als daar straks het leven weer opgestart wordt terwijl het hier nog 1 grote pestbende is dan zal Nederland geisoleerd worden. Het is in Europa simpelweg niet vol te houden om als enige een volledig afwijkende en gevaarlijke koers te varen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:47

Loretta schreef:
Dan zal RTL nieuws ook wel niet betrouwbaar zijn.
Als je iets niet wil geloven dan kan zelfs de WHO baas himself je niet overtuigen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Goh, ik lees hier anders niet dat Nederland er flink van langs krijgt van het WHO? Ergens snap ik wel dat landen voorzichtig omgaan met hun tets als ze niet voldoende beschikbaar hebben. Nederland en andere landen testen echt niet voor de lol zo weinig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:48

Loretta schreef:
Arabesk schreef:

Omdat Nederland uiteindelijk deze flauwekul niet uit kan houden. Andere omringende landen hebben een ander beleid en als daar straks het leven weer opgestart wordt terwijl het hier nog 1 grote pestbende is dan zal Nederland geisoleerd worden. Het is in Europa simpelweg niet vol te houden om als enige een volledig afwijkende en gevaarlijke koers te varen.

Hier ben ik ook erg bang voor.

Destination

Arabesk schreef:

Het leger staat waarschijnlijk niet ineens paraat, die zijn achter de schermen al veel langer bezig met inventariseren wat ze kunnen doen.

dromertje2

Hier sluiten meer en meer winkels vrijwillig.
Al is het denk ik ook voor een stuk om imago te doen want als er verschillende sluiten, kan men niet achterblijven.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:49

Nederland heeft vergelijkbare maatregelen als Ierland maar hier is de besmettingsgraad tot nog toe minder, maar wel minder populatie en ik verwacht veel minder IC capaciteit.

Ik denk dat Nederland het zo gek nog niet doet eerlijk gezegd..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:50

De site infectieradar.nl is weer bereikbaar! hij is alleen wel erg traag...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:51

Wat bedoelen jullie nou met lockdown? Volgens mij wordt die term een beetje op verschillende manieren gebruikt. Dat je je huis niet meer uit mag, behalve met briefjes?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:52

Ik verwacht in Nederland geen lockdown zoals in Italië en Spanje. Tenzij nu echt blijkt dat we het absoluut niet onder controle hebben. Wel verwacht ik dat binnen enkele dagen alle winkels met uitzondering van apotheken, supermarkten en tankstations gaan sluiten. Zoals hier al eerder is genoemd, bouwmarkten stromen vol :n Vind het dan ook een erg goed besluit van Ikea.

Even een vraagje over de lockdown in Italië en Spanje. Je krijgt daar dus een straf als je zonder goede reden de weg op bent. Valt hond uitlaten daar wel onder goede reden? Dat kan je namelijk rekken zoals je wil en 'toevallig' een vriendin tegenkomen etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:53

Ik zie Nederland ook nog geen gekke dingen doen. Ik zie ook geen dingen die niet in lijn zijn met de WHO, behalve dat we minder testen, omdat we simpelweg de testen niet hebben.

W.b. De ouderenzorg: wij zien het ook. Geen bezoek of beperkt bezoek, vrijwel alle welzijnszorg wordt gestopt of fors ingeperkt, paramedische en psychologische behandelingen bouwen we nu af en doen we waar mogelijk op afstand. Sommige (veel) klanten stoppen multidisciplinaire overleggen.
Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als wat we grootschalig doen. Enerzijds wil je social distancing doen, anderzijds, als dit echt maanden duurt kun je ook geen maanden die mensen zo beperken. Je kan ze geen maanden zonder bezoek laten, maandenlang geen multidisciplinaire overleggen voeren.
Je kiest dus voor zo min mogelijk maatregelen, maar wel zoveel als je nodig denkt te hebben, zodat je je sterkste troeven (isolatie) kan uitspelen als het echt niet meer anders kan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:55

Weet iemand hier waarom we om 20u ook voor de paardensport klappen? Dat zei net een vd initiatiefnemers op 3FM.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:57

Astorga schreef:
Weet iemand hier waarom we om 20u ook voor de paardensport klappen? Dat zei net een vd initiatiefnemers op 3FM.

Indoor Brabant

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:57

Kaus, hond uitlaten valt niet onder goede reden en moet het liefst verbonden worden met boodschappen halen bijvoorbeeld.