Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:18

Op zich wel logisch toch dat als iedereen binnen zit dat de besmetting die gebeuren dan voornamelijk binnen zijn. Betekent niet dat het binnen blijven an sich niet goed is.

Kimbers

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:09

Is ook niet iets wat je kunt voorkomen. Hoe minder je buiten bent, hoe kleiner de kans dat je het meeneemt naar binnen en de rest van het gezin besmet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:37

Ik heb zondag voor het eerst sinds 6 maart iets afgesproken. Ik heb met mijn ouders een boswandeling gemaakt, ik loop daar dagelijks met de hond. Daarna zijn ze nog koffie komen drinken, was ik minder blij mee maar we hebben buiten gezeten met genoeg afstand van elkaar. Verder spreken we alleen de buren, ook op gepaste afstand, ieder vanuit de eigen tuin.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:30

wemkelover schreef:
alleen mijn moeder. Zij is vanochtend geweest, en dat heeft mij echt even goed gedaan. zij heeft mij geholpen met paar klusje waar ik niet aan toe kom met kinderen, ze heeft de kinderen ook even wat uit handen genomen bij mij dat ik even wat meer rust aan mijn hoofd had. Ik vond dat even heel fijn. Ik weet hoe de andere in dit topic er overdenken. Maar mij geeft dat even wat rust.

Mijn ouders komen ook af en toe om de kinderen over te nemen voor een uurtje en passen nog op op vrijdag. Zij hebben verder contact met niemand. Maar het is echt hard nodig om af en toe ontlast te worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:57

Wij hebben gisterenavond koffie gedronken bij mijn vader.
Hij is gisteren 80 geworden. Hij woont nog zelfstandig en is gezond.
Iedere dag gaat hij ook nog fietsen, maar zonder contact met anderen.
Ik had gevraagd wat hij wilde.
Wij hebben niet gezoend en zijn op afstand blijven zitten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:18

Ik zie in principe alleen mijn vriend nog. En gisteren zijn m'n kinderen bij m'n ouders geweest.
Mijn dochter van 9 heeft 1 vast vriendinnetje waar ze mee speelt. Mijn zoontjes van 5 en 3 spelen samen of alleen.
En mijn oudste zoontje wordt nog 2x per week 2 uur opgehaald door zijn juf van de opvang. Dan gaan ze buiten leuke dingen doen, zoals wandelen of stoepkrijten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:25

Hier zie ik naast m’n vriend m’n vader nog. Hij is alleen en we doen bij dezelfde winkels (vaak samen nu dus maar voor elkaar) boodschappen.
Verder moet ik eigenlijk wel echt even naar m’n werk om materiaal op te halen, dat moest ik nog nakijken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:41

Ik had gister een megadip ineens, in tranen mijn moeder opgebeld en al binnen 5 minuten ging het 'je komt hier nu heen voor een kop thee, en we houden gewoon 1,5 meter afstand'. Dus zo gezegd, zo gedaan. En inderdaad gewoon afstand gehouden.

Maar het is even allemaal shiiiiiiit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:56

Electra63 schreef:
Wij hebben gisterenavond koffie gedronken bij mijn vader.
Hij is gisteren 80 geworden. Hij woont nog zelfstandig en is gezond.
Iedere dag gaat hij ook nog fietsen, maar zonder contact met anderen.
Ik had gevraagd wat hij wilde.
Wij hebben niet gezoend en zijn op afstand blijven zitten.

Gefeliciteerd met je vader!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:56

Winged schreef:
Ik had gister een megadip ineens, in tranen mijn moeder opgebeld en al binnen 5 minuten ging het 'je komt hier nu heen voor een kop thee, en we houden gewoon 1,5 meter afstand'. Dus zo gezegd, zo gedaan. En inderdaad gewoon afstand gehouden.

:(:) :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:25

Winged schreef:

Ik vind het voor mezelf niet erg, maar wel voor mijn vader, die weduwnaar is en hele dagen alleen zit. Daarom zijn wij ook gewoon gegaan. Mijn vader is zijn stoel en wij aan de andere kant van de kamer op de bank. Sterkte !!

Bedankt BlueEyes!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:27

Wij komen nu amper ergens, mijn opa en oma ( in de 80 ) en ouders vallen
in de risicogroep, dus we doen daar boodschappen voor en brengen deze, en zwaaien
naar ze vanachter glas.

Mijn moeder past nu ook niet op, en dat valt ons beide erg zwaar, ik werk nu fulltime vanuit huis, en geef mijn dochter les ( waar ik totaal niet in uitblink ). Dochter komt wel buiten, maar alleen met 1 van de ouders erbij, buitenspelen met andere kinderen zit er voor haar niet in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:34

BloemBloem schreef:
Wij komen nu amper ergens, mijn opa en oma ( in de 80 ) en ouders vallen
in de risicogroep, dus we doen daar boodschappen voor en brengen deze, en zwaaien
naar ze vanachter glas.

Mijn moeder past nu ook niet op, en dat valt ons beide erg zwaar, ik werk nu fulltime vanuit huis, en geef mijn dochter les ( waar ik totaal niet in uitblink ). Dochter komt wel buiten, maar alleen met 1 van de ouders erbij, buitenspelen met andere kinderen zit er voor haar niet in.

Mijn vader is alleen om zijn leeftijd een risicogeval, verder nog heel fit en gezond. Hij wilde graag dat we kwamen.

Ik val wel om verschillende redenen binnen de risicogroep, maar ik hou 1,5 m afstand, was mijn handen extra vaak, ik werk thuis en meer kan ik niet doen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:37

Electra63, mijn opa en oma, zijn dit absoluut niet :) Zij mankeren medisch veel te veel. Wat fijn dat jij toch even naar je vader kon zeg. Wij doen het dus bewust niet :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:59

Wij zijn heel streng. Ten eerste omdat Spanje dat nu eenmaal oplegt, wij mogen echt bijna de deur niet uit. Maar ook omdat we zelf qua leeftijd, overgewicht en medische problemen gewoon echt kwetsbaar zijn. We komen dus de deur eigenlijk niet uit, ik ben alleen zaterdag met de auto vlees gaan halen wat in de auto gezet werd door de slager. Groenten en fruit worden zo weer bezorgd. Supermarkt zal hopelijk pas volgende week voor het eerst in vier weken nodig zijn.

Wat kan je dan blij zijn met kleine dingen! Een Spaanse vriend die een vitaal beroep heeft (medicatie rondbrengen naar apotheken) dus wel de weg op mag en net op 10 meter afstand handkusjes staat te geven en vraagt of we iets nodig hebben. Komt morgen een masker brengen (geen idee of het werkt, maar zonder word je hier echt aangekeken!) voor als ik toch een keer boodschappen ga doen. Maar dat is echt achterlaten naast de poort, hij komt niet in de buurt.

En vanmorgen een telefoontje van onze vroegere dierenarts uit Nederland die zijn social media eruit heeft gegooid en mij dus ook miste. Had via de archieven in de zaak mijn telefoonnummer gezocht wat al lang niet meer werkt, maar toch mijn zoon weten te vinden. En dus vanmorgen een telefoontje, gewoon om even bij te praten en te vragen of we in orde zijn. Negen jaar na emigratie vind ik dat echt superfijn!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:52

Deze mag er wel even tussendoor toch?

Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:51

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie van onderstaande vinden (en alsjeblieft, lees alles voor je een mening vormt :o )

Mijn schoonzus is deze week jarig.
Normaliter viert ze het niet maar wij gaan wel altijd even naar haar toe.
Mijn partner en schoonzus hebben een vrij uniek band doordat er een vrij groot leeftijdsverschil tussen zit ziet zij hem zowel als een broertje maar soms ook als haar zoon.
Mijn schoonzus is ook altijd diegene die ons opgevangen heeft en voor ons klaar stond als het bij mijn partner thuis niet uit te houden was.

Voor de mensen die mij kennen, ja ik mopper heel veel op haar, maar door haar aparte band met mijn partner kunnen wij niet altijd even goed door een deur (de problemen die je normaal met je schoonmoeder hebt heb ik eigenlijk grotendeels met haar)

Maar nu, corona en zij is jarig.
Wij zijn eigenlijk al niet meer sinds begin maart daar geweest omdat hun woonplaats al vrij snel gevallen had van corona.
In mijn schoonfamilie hebben mijn schoonouders nu klachten, zij heeft klachten, vrienden van de familie hebben klachten, is 1 iemand overleden en ligt mijn zwager, haar partner nu in het ziekenhuis met corona.

Maar mijn vriend wil haar verjaardag niet voorbij laten gaan.
Zijn plan is toch op visite te gaan, maar dan niet naar binnen te gaan en voor het raam samen een taartje eten (en de ramen dicht houden).

Hoe veel schade zou zo iets kunnen?
Ik heb enerzijds het gevoel dat dit wel moet kunnen, voor het raam een taartje eten en dan weer gaan, geen contact met elkaar, alleen elkaar even zien.
Aan de andere kant weet ik veel, hun hele woonplaats is een haardvuur en mijn gevoel zegt daar ver uit te buurt te blijven (en eventueel de hele handel plat te branden, maar dat is wellicht wat extreem :')

En ja een hoop van jullie zeggen waarschijnlijk BLIJF. THUIS. maar zo streng zijn wij niet :n
wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en thuis blijven is nog niet verplicht, dus met dat advies of die woorden ga ik niet heel veel doen :)

Maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel schade dit idee van mijn partner kan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:59

Als ze nu klachtenvrij zouden zijn zou ik zeggen, ga in de tuin zitten lekker stuk van elkaar af.
Maar met de halve familie met klachten, nee echt niet doen.
En begrijp ook niet dat de schoonzus het toe zou laten.
Dat taartje komt ook door het raam.

En met klachten zegt het rivm ook dat je thuis moet blijven.
geen bezoek ontvangen lijkt me dan ook wel logisch.

Edit, ik begrijp bij nog eens lezen dat jezelf dat taartje mee neemt.

Maar nog, is video bellen met taartje niet gezelliger?
En als het voorbij is ga je samen uiteten of zo :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:04

Ongeveer vergelijkbaar, mijn schoonvader is zaterdag jarig. Wij gaan zondag op visite, het is dan lekker weer en gaan dan gewoon in de tuin zitten. Gebakje en een kopje thee en dan weer naar huis.

Grootste dilemma is de verjaardag van onze dochter over anderhalve week. We hebben overal al aangegeven de cadeautjes via de post te verwachten. Zoals het nu lijkt doen we geen visite en gaan we videobellen bij het uitpakken van de cadeaus.

Even een kanttekening, als we in Brabant zouden wonen was ik waarschijnlijk ook niet in de tuin op visite gegaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:06

_Penotti schreef:
Als ze nu klachtenvrij zouden zijn zou ik zeggen, ga in de tuin zitten lekker stuk van elkaar af.
Maar met de halve familie met klachten, nee echt niet doen.
En begrijp ook niet dat de schoonzus het toe zou laten.
Dat taartje komt ook door het raam.

En met klachten zegt het rivm ook dat je thuis moet blijven.
geen bezoek ontvangen lijkt me dan ook wel logisch.

Edit, ik begrijp bij nog eens lezen dat jezelf dat taartje mee neemt.

Maar nog, is video bellen met taartje niet gezelliger?
En als het voorbij is ga je samen uiteten of zo :)

Wij nemen zelf het taartje mee.
Videobellen doen ze normaal al vroeg in de ochtend met elkaar om voor elkaar te zingen, dus dat is wel een beetje standaard.
Hij wil daarom het ook even speciaal voor haar maken en haar een hart onder de riem steken omdat haar man nu natuurlijk niet bij haar verjaardag kan zijn :)

Vandaar dat hij met dit idee kwam, geen contact met elkaar, zelf taartje meenemen, en elkaar even zien en nou ja, door een raam is dan net weer wat specialer dan het standaard video bellen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:17

Tja, ik zie daar geen kwaad in, zolang je er geen uren voor in de auto hoeft te zitten en ze duidelijk afspreken om ieder aan een kant van het raam te blijven.

Het is niet zo, dat je van buiten lopen in besmet gebied, door de lucht geinfecteerd wordt. Daar moet toch echt druppelcontact voor zijn. Dus zolang ze niet in een drukke straat wonen en hij veilig kan staan, snap ik zijn voorstel.

Mijn oma wordt in mei 96, daar mogen we al weken niet op visite. Maar denk dat we wel in de tuin van het verzorgingstehuis ook zoiets doen, dus zingen en een taartje eten. Iedereen op afstand van elkaar en oma op het balkon.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:03

M_D_H
Omdat het via het raam is en geen taartje van je familie zal het denk ik weinig kwaad kunnen.

Maar ik denk persoonlijk, maar dat is echt mijn gedachte, dat ik via het raam veel verdrietiger zou zijn dan met video bellen.
Het is dan nog realistischer hoe we momenteel geen contact kunnen hebben op belangrijke momenten.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:30

wat heeft lang in de auto ermee te maken? In de auto besmet je niemand. Als ze een oprit heeft en je de auto daar kunt parkeren en niet het risico loopt dat je dicht langs mensen moet zou ik het gewoon doen, hoor. Ik zou zelfs nog wel op 3 a 4 meter afstand gewoon met elkaar buiten durven zijn. maar door een raam is helemaal safe...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:50

Ik vind het een leuk idee, goed nagedacht om toch iets te kunnen doen in deze tijd. Zo voor het raam is er geen gevaar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:00

Ik zag gisteren foto´s en filmpjes van een zoontje van kennissen op zijn derde verjaardag. Ook daar stonden mensen op een meter of drie van de voordeur voor hem te zingen en met confetti te spuiten. Het kind was dolgelukkig. Ik zie daar ook geen kwaad in. Verder dan een paar meter uit de auto zou ik ook niet komen.