Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 00:46

Ik geloof niet dat je door deze ontwikkelingen een luizenleven hebt. Zeker de eerste weken moesten we dagelijks schakelen en merkte ik dat ik non stop onrust had in mijn hoofd en lijf. Thuis was niet meer thuis. Thuis is geen grens meer voor werk doordat leerlingen non stop contact mer je kunnen leggen. Waar je ‘s avonds ineens weer iets in elkaar moet draaien voor de volgende dag omdat de examen leerlingen ineens toch wel toetsen moeten maken. Zo ging het dagelijks van wel naar niet en terug naar niet en weer wel.

Iedereen zal het anders ervaren maar alles moest even alla minuut worden gemaakt. Doet net weer af of ‘wij docenten’ weer eens vakantie hebben zitten vieren.

Ik ben geen klagende docent. Ik staak nooit en zeur nooit maar zo’n opmerking raakt wel want ik heb mezelf (mentaal) uit de naad gewerkt en met mij veel anderen om ‘jullie’ kinderen les te kunnen blijven geven.

Misschien is het onderwijs wel iets voor degene die vinden dat het een luizenleven is..? Ik zeg altijd ga het onderwijs in als je het allemaal zo’n onzin vindt, dan heb je ook ‘lekker veel vakantie’. ;-)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 01:57

Ik zeg niet dat juffen en meesters vakantie hebben zitten vieren. Maar ik denk dat ze hier wel minder druk waren. Logisch ook. Het is geen beschuldiging. Hier hadden ze blijkbaar een andere invulling. Er is heel hard gewerkt, zeker ook door ict, en de digitale leeromgeving was op dinsdag klaar. De juf had iedere dag een uur schermtijd: 2x een kwartier een dicteetje dat ze ter plekke verzon voor eerst groep 3 en daarna groep 4. En een half uur was ze bereikbaar voor het vragenhalfuurtje.
De uitleg en het nakijkwerk deden de ouders. Het werk via schoolboeken en onlineprogramma's. Er werden werkschema's klaargezet voor 2 weken.
Dat voorbereiden was niet heel veel werk.

Het plan voor 11 mei en verder was vrijdag uitgewerkt. Ik vermoed dat de school die dag ook al is klaargemaakt, want de gezamelijke feestelijke bingo werd helaas geschrapt. Ik denk en hoop dat ook de juffen en meesters de komende weken ook vooral vakantie gaan vieren. En terecht.

Het zal overal anders gaan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:01

Hier ook een gekke tijd als juf....ik ging van twee dagen lesgeven naar vier. Mijn duo wilde / kon geen online lessen geven ivm kleine kinderen thuis. Zij bereidde het huiswerk voor en ik gaf de lessen. Na 2x groep vijf en 2x groep 6 lesgeven, ook nog 2x extra instructie voor gr 5 en 6. Kahoots voorbereiden, de fb pagina van onze klas bijwerken, administratie doen, ouders bellen en mailen....ik vond het best druk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:23

Echte vakantie. Dat heb ik ook niet. Werk nu extra omdat dat hard nodig is. Was ook toe aan een weekje weg. Nu maar hopen dat dit kan in juli. Wat ik maar zeggen wil, onderwijs is niet de enige sector die meer uren draait nu. En dan moesten wij het thuisonderwijs er ook nog naast doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:07

SusanH schreef:
Echte vakantie. Dat heb ik ook niet. Werk nu extra omdat dat hard nodig is. Was ook toe aan een weekje weg. Nu maar hopen dat dit kan in juli. Wat ik maar zeggen wil, onderwijs is niet de enige sector die meer uren draait nu. En dan moesten wij het thuisonderwijs er ook nog naast doen.

Maar dat hebben leraren met kinderen ook hè.

Ik zeg niet dat wij extra hard werken en ik ben ook geen klager of staker voor extra salaris.

Maar weg wuiven vind ik ook zo wat. Mijn buurman werkt bij een bank en ook thuis. Hij heeft vorige week de hele week zijn tuin zitten verbouwen over dag. Hij moest toch thuis werken over hem ga ik toch ook niet zeggen dat het met de drukte wel meevalt.

Ik moet zeggen dat ik ook verschillen merk tussen scholen. Ook krijgen we dat van ouders terug bij ons geven ze aan dat we leerlingen structuur bieden met de lessen en er ook echt uitgelegd wordt en er verwerking plaats vind. Terwijl broertje/zusje alleen aan het herhalen is. Wij kiezen er voor om door te gaan en gaan ook zo door tot 1 juni zodat er minimale achterstanden zijn. En hebben straks tijd om te herhalen. Zoals we normaal ook doen. De school van broertje/zusje zal toch echt na de meivakantie ook weer door moeten. Dus op een andere manier gaan werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:10

Ik wuif niks weg. Wil alleen aangeven dat niet alleen leraren extra werk hebben dit moment. Of dat leraren nu de enigen zijn die vakantie missen. Zijn meer werkvelden waarin dat speelt op dit moment.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:17

SusanH schreef:
Ik wuif niks weg. Wil alleen aangeven dat niet alleen leraren extra werk hebben dit moment. Of dat leraren nu de enigen zijn die vakantie missen. Zijn meer werkvelden waarin dat speelt op dit moment.

Daar ging het mij niet om. Ik zeg juist dat ieder beroep etc. Zijn druk kent en het voor iedereen in deze tijd aanpoten is. De 1 doet dat misschien anders (net als mijn buurman bij de bank) maar voor ieder zijn beroep geldt dat het werk gedaan moet worden.
Maar ik reageerde op het bericht van vakantie verdienen want die verdienen leraren dus ook en daarna het bericht van nou dat valt wel mee met de drukte.
Wij werken ook en daarbij verdien we dus ook vakantie waar we voor (Over) werken
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-04-20 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:17

de school van mijn kinderen biedt gelukkig ook wel structuur.. mezelf kennende is dat wel nodig haha :)
Ze moeten verplicht elke dag om 8.30 en om 11.30 videobellen (classroom). uitslapen zit er dus niet in.
Juf doet leuke dingen met ze, soort van bingo, tekeningen maken, voorlezen, en vooral de kinderen veel laten vertellen. Van dichtbij meegemaakt dat de opa van een klasgenootje aan corona overleedt... hoe kinderen van 6/7 het daar nuchter over kunnen hebben. wel bijzonder.

nu is het vakantie, maar ik ga ze toch wat werk in laten halen die we hebben overgeslagen. mijn werk op de boerderij is ook redelijk flexibel, maar soms moet ik 's ochtends toch wel even weg bij de keukentafel. Dochterlief heeft dan niet de discipline om te blijven werken.

Ook al vind ik het heel spannend met oog op besmetting, toch ben ik blij als ze weer naar school mogen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:19

Het is ook geen wedstrijd toch? Wij zouden volgende week ook op vakantie gaan, maar dat gaat ook niet door. Na een paar weken thuisonderwijs kan ik die misschien ook wel harder gebruiken dan anders.

Onze juffen hebben de eerste dagen wel meer werk gehad gok ik zo. Daarna viel het mee. Er zijn 6 juffen groep 1/2 die allemaal hetzelfde lesprogramma gebruiken en dezelfde opdrachten hebben gegeven. Elke dag tussen 10 en 12 bereikbaar voor vragen. Verder hebben ze elk 1 keer in de week een boek voorgelezen en dit gefilmd en dat is het.

Ik benijd ze niet hoor, je wordt geen juf en zeker geen kleuterjuf om digitaal les te geven. Je wordt juf/meester omdat je de interactie met de kinderen leuk vindt. Onze dochter mist de liedjes van juf P en de knuffels van juf A dat is thuis toch anders.

PSvanLot

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:23

Je moet als leraar/docent doen wat je het beste past.
De eerste 2 weken heb ik mezelf over de kop gewerkt om alles klaar te krijgen. Iedere daf van 0800 tot 2100.
Daarna dacht ik: ik lijk wel gek! Vanuit school kregen we ook regelmatig bericht dat dit niet de bedoeling was.

Toen heb ik besloten dat ik de lesuren dat ik normaal op school ben aan school werk en daarbuiten niet. Dan maar wat minder werk voor mijn leerlingen, die hebben het ook niet makkelijk thuis.

Mijn mentorleerlingen zeiden regelmatig dat het enorm veel was en dat ze overal stress van kregen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:29

PSvanLot schreef:
Toen heb ik besloten dat ik de lesuren dat ik normaal op school ben aan school werk en daarbuiten niet. Dan maar wat minder werk voor mijn leerlingen, die hebben het ook niet makkelijk thuis.

Heel goed, jezelf overwerken heeft niemand wat aan. Ook top dat je school dit zo aangeeft!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:32

Mijn man is overdag ook wel in de tuin aan het klussen of even fietsen. Maar zit dan wel van 19.00 tot diep in de nacht aan zijn werk en vaak ook in de ochtend een x aantal uur.
Die maakt ook gewoon al zijn uren die hij normaal werkt plus extra. Maar dan geheel thuis ipv 3 dagen op kantoor en 1 halve dag thuis.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:34

Ik werk zelf in een ondersteunende functie op een basisschool en vind dat de docenten echt voor een behoorlijke uitdaging hebben gestaan.

Je moet je ook realiseren dat de manier van werken totaal anders is. Niet bij alle docenten gaat dat in één keer goed. Een dictee filmpje van 4 minuten monteren met behoud van leesbaarheid en geluidskwaliteit zorgt dat sommige daar al zeker een uur aan kwijt zijn. Hetzelfde geldt voor instructiefilms (bij een foutje begonnen ze weer opnieuw om verwarring te voorkomen) en voorleesfilmpjes.
Daarnaast videobelde ze alle kinderen 1 á 2 keer per week minimaal 10 minuten, verzorgde ze lessen voor kinderen die meer uitdaging nodig hadden, waren zij regelmatig op school te vinden om materialen uit te lenen (met ouders die dan ineens een uur later komen aankakken). Ze verzorgde online gymlessen voor in de huiskamer, stelde de dagelijkse en wekelijkse planningen op, beantwoordde tig vragen van ouders die er zelf niet uit kwamen, deden de noodopvang van kinderen, gingen eens per week een kwartier videobellen met de hele klas, vormde de projecten zo om dat deze thuis uitvoerbaar werden (o.a. een grootschalig project over 75jaar vrijheid met bijbehorende podcasts die online geplaatst moesten worden op de centrale pagina, maar ook een paasthema voor thuis en een lentefeest werd op afstand op een alternatieve manier georganiseerd).

En straks is het wéér aanpassen, want dan staan ze zowel voor de klas áls voor de uitdaging van thuisonderwijs omdat kinderen nog niet fulltime naar school mogen.

Maargoed zal zonder twijfel per school verschillen. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:36

Keet schreef:
Mijn man is overdag ook wel in de tuin aan het klussen of even fietsen. Maar zit dan wel van 19.00 tot diep in de nacht aan zijn werk en vaak ook in de ochtend een x aantal uur.
Die maakt ook gewoon al zijn uren die hij normaal werkt plus extra. Maar dan geheel thuis ipv 3 dagen op kantoor en 1 halve dag thuis.

Natuurlijk en ik heb dat ook wel gedaan. Dus ga ik zo nog een dag werken haha.

Voor mij helaas wel extra werk maar dat kwam door een collega die is uitgevallen. Er kwamen dus opeen 64 leerlingen bij die nog een schoolexamen moesten maken. Dat gaf stress (en nog want nu moet het nog nagekeken)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:38

Pinda_Dipje schreef:
Ik werk zelf in een ondersteunende functie op een basisschool en vind dat de docenten echt voor een behoorlijke uitdaging hebben gestaan.

Je moet je ook realiseren dat de manier van werken totaal anders is. Niet bij alle docenten gaat dat in één keer goed. Een dictee filmpje van 4 minuten monteren met behoud van leesbaarheid en geluidskwaliteit zorgt dat sommige daar al zeker een uur aan kwijt zijn. Hetzelfde geldt voor instructiefilms (bij een foutje begonnen ze weer opnieuw om verwarring te voorkomen) en voorleesfilmpjes.
Daarnaast videobelde ze alle kinderen 1 á 2 keer per week minimaal 10 minuten, verzorgde ze lessen voor kinderen die meer uitdaging nodig hadden, waren zij regelmatig op school te vinden om materialen uit te lenen (met ouders die dan ineens een uur later komen aankakken). Ze verzorgde online gymlessen voor in de huiskamer, stelde de dagelijkse en wekelijkse planningen op, beantwoordde tig vragen van ouders die er zelf niet uit kwamen, deden de noodopvang van kinderen, gingen eens per week een kwartier videobellen met de hele klas, vormde de projecten zo om dat deze thuis uitvoerbaar werden (o.a. een grootschalig project over 75jaar vrijheid met bijbehorende podcasts die online geplaatst moesten worden op de centrale pagina, maar ook een paasthema voor thuis en een lentefeest werd op afstand op een alternatieve manier georganiseerd).

En straks is het wéér aanpassen, want dan staan ze zowel voor de klas áls voor de uitdaging van thuisonderwijs omdat kinderen nog niet fulltime naar school mogen.

Maargoed zal zonder twijfel per school verschillen. :j

Als je een uur kwijt bent aan het monteren van een dictee filmpje van 4 minuten dan gaat er iets niet goed.
Dat moet je toch in 1x op kunnen nemen zonder er verder wat aan te doen?

Vraag me ook echt af waarom er zoveel georganiseerd moet worden. Goed is toch goed?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:44

Ik baal er een beetje van dat wij nog mogen wachten tot eind volgende week voordat we weten wat onze school gaat doen qua lessen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:47

PSvanLot schreef:
Als je een uur kwijt bent aan het monteren van een dictee filmpje van 4 minuten dan gaat er iets niet goed.

Vraag me ook echt af waarom er zoveel georganiseerd moet worden. Goed is toch goed?

Nee, maar niet iedereen is daar even handig mee of het systeem liet mensen in de steek. Onze docenten combineerde het vaak ook direct met een nakijkfilmpje en bijbehorende uitleg over klanken e.d.

Onze school heeft vastgehouden aan de structuur die normaal ook in de klas wordt gehanteerd. Mijn kinderen hebben echt alle dagen van de week van 8.30 tot 15.00 'school' gehad de voorbije weken, inclusief fruitpauzes en buitenspeelpauze zoals op de dagtaak stond :')
Ze hadden hun boeken thuis en de stof is in hetzelfde tempo verwerkt als normaal in de klas. Alleen de 1e week niet, toen iedereen nog zoekende was.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:50

dems75 schreef:
Hier ook een gekke tijd als juf....ik ging van twee dagen lesgeven naar vier. Mijn duo wilde / kon geen online lessen geven ivm kleine kinderen thuis. Zij bereidde het huiswerk voor en ik gaf de lessen. Na 2x groep vijf en 2x groep 6 lesgeven, ook nog 2x extra instructie voor gr 5 en 6. Kahoots voorbereiden, de fb pagina van onze klas bijwerken, administratie doen, ouders bellen en mailen....ik vond het best druk.

Joh, dat gebeurde bij ons allemaal niet :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:53

Iris82 schreef:
Ik baal er een beetje van dat wij nog mogen wachten tot eind volgende week voordat we weten wat onze school gaat doen qua lessen.

hoe komt dat?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:55

Pinda_Dipje schreef:
PSvanLot schreef:

Nee, maar niet iedereen is daar even handig mee of het systeem liet mensen in de steek. Onze docenten combineerde het vaak ook direct met een nakijkfilmpje en bijbehorende uitleg over klanken e.d.

Onze school heeft vastgehouden aan de structuur die normaal ook in de klas wordt gehanteerd. Mijn kinderen hebben echt alle dagen van de week van 8.30 tot 15.00 'school' gehad de voorbije weken, inclusief fruitpauzes en buitenspeelpauze zoals op de dagtaak stond :')
Ze hadden hun boeken thuis en de stof is in hetzelfde tempo verwerkt als normaal in de klas. Alleen de 1e week niet, toen iedereen nog zoekende was.

Pfff dat is toch geen doen. Heb eigenlijk nog nergens gehoord waar ze dit gedaan hebben. Dan werk je jezelf echt over de kop, samen met ouders en kinderen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:23

ik denk dat onze school het wat simpeler heeft aangepakt. tenminste voor de groep 3 waar mijn dochter in zit. Instructiefilmpjes staan al op youtube (rekenen) of de site van de schrijf/lees methode die er gebruikt wordt (Zwijsen). Filmpje zijn wel oersaai, maar op dubbele snelheid wel te doen :) ;) Dictee staat ook online.

juf heeft zelf geen lessen online gemaakt. Geen idee wat zij de rest van de dag doet tussen de inbelmomenten in eigenlijk, er zijn natuurlijk wel een aantal kinderen wél op school die ouders hebben in de zorg oid.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:33

Wij wachten nog op bericht van school met hoe ze alles gaan doen. Ben erg benieuwd.

Bij ons heeft de juf ook niet heel veel gedaan qua actief proberen les te geven op afstand (groep 3. Maar ze zal achter de schermen natuurlijk wel met genoeg andere dingen bezig zijn geweest), maar werd er wel verwacht dat wij dus elke dag van alles deden en de eerste weken werd er ook geen planning gegeven - je kreeg een heel pakket mee van HIER IS HET en veel plezier ermee. Denk dat er genoeg ouders zijn die niet heel consequent een dag planning gemaakt hebben zelf en actief met hun kind 5 dagen per week heeft gewerkt nu. De laatste keer kregen we voor 1 week dan wel een planning mee met wat elke dag gedaan moest worden; omdat er nieuwe lesstof bij zat maar ook dat werd niet fatsoenlijk uitgelegd naar de ouders toe vond ik en dan moet je of achter de juf gaan aanlopen en vooral heel veel zelf uitzoeken. En dan zal het door velen ook vast nog wel verkeerd uitgelegd worden aan de kids. Gelukkig kun je in groep 3 nog niet Heel Veel verkeerd uitleggen denk ik, al vond ik sommige reken dingen best even wat vragen opwekken :')

Er werd 1 a 2x per week een half uurtje in gebeld met de groep, waarvan een kwartier ongeveer gewoon geklets was - wat ik snap, want de kids vinden t natuurlijk leuk om elkaar te zien - en dan deden ze 1 onderwerp; dictee of iets van rekenen ofzo op 10min tijd en dat was het dan. Kan me niet voorstellen dat ze in de klas normaal zo weinig tijd besteed aan iets doen met de kids en nieuwe dingen uitleggen. De rest mocht je allemaal zelf uitzoeken thuis, wat vooral met nieuw werk wel wat lastig was moet ik zeggen. Ik vind het contrast dus wel erg groot met wat ze gewend waren met wat ze nu hebben. En met het oog op dan teruggaan naar school en overgaan naar de volgende klas, maken veel ouders zich denk ik wel al zorgen over of ze blijven zitten volgend jaar dan omdat ze nu teveel achterstand oplopen - zou ik bv. voor m'n zoontje echt heel sneu vinden als hij z'n huidige klasgenoten zou verliezen dan. Maar goed; we moeten natuurlijk allemaal roeien met de riemen die we hebben en het is gewoon ook niet anders als het is.

Ik had eigenlijk verwacht dat ze iets van of opgenomen lessen zou gaan doen, of per kind wat 1 op 1 werk inplannen e.d. wat digitaal makkelijk te organiseren is met een gemaakte planning (al had je 1u per week ingepland per kind bv. daar was iedereen al goed mee geholpen denk ik), of anders gewoon wat langere groeps lessen. Er zijn in ieder geval mogelijkheden zat nu met digitale programma's die gebruikt kunnen worden. Desnoods 'simpel' opnemen en via mail een filmpje sturen. Ze zal zeker ook wel bezig zijn geweest met voorbereiden e.d. en andere belangrijke dingen doen, maar moet zeggen dat ik idd wel meer had verwacht qua uitleg/lesgeven naar de kids toe aangezien er wel gewoon werd verwacht dat je 5 dagen per week bezig was met school. Ik denk dat genoeg kids hierdoor echt niet hebben kunnen bijbenen terwijl groep 3 ook wel best een belangrijke groep is. Benieuwd of ze dat dadelijk bijgetrokken krijgen en hoeveel kids er anders volgend jaar in groep 4 gaan blijven zitten. Niet dat dat perse een ramp is, maar wel jammer voor de kids zelf die dan weer hun vertrouwde groep kwijtraken.

Maar goed, makkelijk praten natuurlijk als ouder zijnde. Ik zou ook geen juf willen zijn nu, want velen doen natuurlijk in de ogen van ouders niks goed nu. Zo bedoel ik het dan ook niet want ze zijn allemaal gewoon keihard aan't werken en werken nu de vakantie door idd. Is voor iedereen natuurlijk zoeken wat het beste werkt. Maar tja, ik had idd wel wat 'meer' verwacht, zeker gezien de mogelijkheden die er vandaag de dag zijn om op afstand te werken/leren/les te geven.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:20

Zonnetje81 schreef:
Ik geloof niet dat je door deze ontwikkelingen een luizenleven hebt. Zeker de eerste weken moesten we dagelijks schakelen en merkte ik dat ik non stop onrust had in mijn hoofd en lijf. Thuis was niet meer thuis. Thuis is geen grens meer voor werk doordat leerlingen non stop contact mer je kunnen leggen. Waar je ‘s avonds ineens weer iets in elkaar moet draaien voor de volgende dag omdat de examen leerlingen ineens toch wel toetsen moeten maken. Zo ging het dagelijks van wel naar niet en terug naar niet en weer wel.

Iedereen zal het anders ervaren maar alles moest even alla minuut worden gemaakt. Doet net weer af of ‘wij docenten’ weer eens vakantie hebben zitten vieren.

Ik ben geen klagende docent. Ik staak nooit en zeur nooit maar zo’n opmerking raakt wel want ik heb mezelf (mentaal) uit de naad gewerkt en met mij veel anderen om ‘jullie’ kinderen les te kunnen blijven geven.

Misschien is het onderwijs wel iets voor degene die vinden dat het een luizenleven is..? Ik zeg altijd ga het onderwijs in als je het allemaal zo’n onzin vindt, dan heb je ook ‘lekker veel vakantie’. ;-)

Nou ik heb juist het vak onderwijzer altijd gewaardeerd, zeker nu mijn oudste ook dyslectie heeft....
die juf is echt goud waard en ik ben een betere moeder dan een juf! ik denk dat vele ouders juist door die corona dat wel ontdekt hebben. Neus omhoog schouders naar achter ik ben trots op al die leraren, die het gewoon elke dag weer doen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:32

Nou hier nu ook het rooster ontvangen. Ze hebben de 2 samengestelde groep 1 + 2 klassen nu uit elkaar gehaald. Dus de kinderen van klas A blijven gewoon in klas A. Maar dan gaat de groep 1 uit klas A dus 2 ochtenden naar school, en de groep 2 van klas A gaat 2 andere ochtenden naar school.

Maandag en donderdag. En dinsdag en vrijdag.
De schooldagen duren nu tot 13:00 uur.

Ook kleuters een eigen toegangshek, en daar worden ze afgehaald door de juffen. Ouders mogen het schoolplein niet op. De grotere kinderen komen het plein op door een ander hek.

Netjes geregeld wel zo! Maar toch gaat die kleine van ons niet direct hoor, eerst even rustig van de zijlijn aankijken hoe het loopt allemaal :)

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:12

Wat bijzonder eigenlijk dat er zulke en enorme verschillen zijn tussen scholen. Onze kinderen zitten helaas op 3 verschillende basisscholen. 2 verschillende scholen in het speciaal onderwijs de anderen op een reguliere basis school in verschillende klassen

School speciaal basis onderwijs 1: elke dag meerdere lessen online klassikaal volgen. Strakke planning met een rooster van de andere lessen. Samen via beeldbellen pauzes houden. Schoolwerk insturen, heel snel nagekeken terug en bij te veel fouten bellen met de leerkracht. Ook pluswerk en dergelijke ging gewoon door. Leerkracht stond in de klas les te geven en kinderen moesten actief mee doen.elke week een belletje van de leerkracht naar ons als ouders
Hoe het ging en of we wat nodig waren.

School speciaal basis onderwijs 2: een week schema en elke dag een berichtje van de juf naar het kind toe. Advies van de juf kijk wat haalbaar is en wat niet lukt dat lukt niet. Ook veel meedenken in dingen die ze zonder ouders kunnen doen zoals informatieve filmpjes. Ook elke week een belletje. ( kind heeft bij alles 1 op 1 begeleiding nodig)

Basis onderwijs groep 4 : elke dag meerdere fimpjes online van leerkracht met dictees en informatie en uitleg , veel informatie, veel nakijkwerk voor ons als ouders, antwoorden die moeten worden ingestuurd. In 6 weken 2 x gebeld met de klas Een weekschema met wat te doen

Basis onderwijs groep 7: een werkschema, 1 x per week alle antwoorden doorgestuurd. In alle weken 1 x 10 minuten gebeld met de klas en 2 x een belletje van de juf. Juf die tussen 10 en 14 uur online is ( zegt ze ) maar zo goed als onbereikbaar is.

Zo is het nu ook met de scholen. De kinderen in het speciaal basis onderwijs mogen weer full time naar school. De andere 2 in het reguliere onderwijs gaan 2 hele dagen in de week, 2 dagen thuis werken en de woensdag krijgen ze vrij.