[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:48

__Sannne schreef:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/16440071 ... -telegraaf

Rede nummer 753727 om geen kind te nemen. Mijn hemel zeg.

Gatver! En dan wil ze zelfs nog een tweede kind! Je zou denken dat je na één zo'n horrorbevalling wel genezen bent van die rammelende eierstokken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:49

__Sannne schreef:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/16440071 ... -telegraaf

Rede nummer 753727 om geen kind te nemen. Mijn hemel zeg.

Ja ik snap oprecht niet waarom je bewust zo'n risico wil lopen. Nu was het sowieso dom thuis te bevallen, maar dan nog. Dat overgeromantiseerde gedoe levert een heel verdraaid beeld op van bevallingen. Het is gewoon horror. Een wrede grap van moeder natuur.

Ik vind het oprecht sneu voor haar. Maar dat soort verhalen sterken me wel weer in mijn wens geen kinderen op de wereld te zetten.

elnienjo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:50

Als ik haar vent was liet ik me steriliseren zodat ze de ravage aan haar lichaam zou laten herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:51

Ach als het daar onder toch al een krater is en er een vloedgolf urine uitstroomt als je moet lachen.. je krijgt er zooooooveel voor terug!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:05

En dan komt de grootste klacht: dat het oneerlijk verdeelt is tussen mannen en vrouwen. 8)7
Kwam ze daar pas achter toen ze na de geboorte een gapend gat zag bij zichzelf i.p.v een piemel?
Risico van het vak, niet zeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:09

Nou, ik vind dat ze alle reden tot klagen heeft. Ze kan bijna niks meer door die incontinentie. Erg sneu.

En het is ook wel oneerlijk. Als vrouw loop je veel grotere risico's dan je als man ooit zal lopen wanneer je kinderen wil.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:13

Gelukkig kun je als vrouw zijnde besluiten geen kinderen te krijgen. Dat is effectiever dan klagen over biologisch bepaalde verschillen tussen man en vrouw.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:25

Palmera schreef:
Gelukkig kun je als vrouw zijnde besluiten geen kinderen te krijgen. Dat is effectiever dan klagen over biologisch bepaalde verschillen tussen man en vrouw.

Zeker effectiever. Maakt niet dat t geen terechte klacht is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:28

Oef wat een verhaal. Heftig wat een gevolgen het kan hebben.
Ik snap haar uitspraak wel. Er wordt niet zelden veel te gemakkelijk over gedacht, zowel door mannen als vrouwen. De kinderwens voor de risico's.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:31

Nee. De klacht dat het oneerlijk is is niet terecht. Dat is nou eenmaal zo. In zo'n beetje alle gevallen van voortplanting doet het vrouwtjesdier het leeuwendeel van het werk. Het mannetjesdier is er doorgaans (emige uitzondering daargelaten) alleen voor de bevruchting. En punt. Dat kun je oneerlijk vinden. Maar dat is zinloos. Lees je dan in en begin er niet aan als het niet bevalt. Inlezen is iets wat de mens met zijn/haar inteligentie kan, in tegenstelling tot alle diersoorten.

Ik vind klagen over verschillen in sexe net zoiets als klagen over verbranden in de zon. Daarvoor geldt hetzelfde: dat is nou eenmaal zo dat dat kan gebeuren! Lees je in en blijf uit de zon als het niet bevalt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:42

En ik denk dat het ook nog wel een beetje taboe is om zoiets te benoemen.

Maar het maakt het idee van een bevalling niet minder vreselijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 05:24

Palmera schreef:
Nee. De klacht dat het oneerlijk is is niet terecht. Dat is nou eenmaal zo. In zo'n beetje alle gevallen van voortplanting doet het vrouwtjesdier het leeuwendeel van het werk. Het mannetjesdier is er doorgaans (emige uitzondering daargelaten) alleen voor de bevruchting. En punt. Dat kun je oneerlijk vinden. Maar dat is zinloos. Lees je dan in en begin er niet aan als het niet bevalt. Inlezen is iets wat de mens met zijn/haar inteligentie kan, in tegenstelling tot alle diersoorten.

Ik vind klagen over verschillen in sexe net zoiets als klagen over verbranden in de zon. Daarvoor geldt hetzelfde: dat is nou eenmaal zo dat dat kan gebeuren! Lees je in en blijf uit de zon als het niet bevalt.

Vraag me altijd af wat jou is overkomen dat je zo verbitterd doet Palmera.

Ik zou trouwens ook bedanken voor een 2e als het op die manier moest.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 03-02-20 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam vervangen door Boktnaam

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:19

_San87_ schreef:
Nou, ik vind dat ze alle reden tot klagen heeft. Ze kan bijna niks meer door die incontinentie. Erg sneu.

En het is ook wel oneerlijk. Als vrouw loop je veel grotere risico's dan je als man ooit zal lopen wanneer je kinderen wil.

Ja, erg naar dit. Maar dat je dan nog wel een tweede wil maakt wel dat ik toch zoiets heb van >;) >;)
Dan zal het toch niet zó erg zijn, ja of ze denken, de ravage is er nu toch al, komt nooit meer goed, laat maar _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:36

Palmera schreef:

Ja bedankt voor de biologieles, ik weet hoe het werkt. Ik blijf bij mijn mening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:38

Magrathea schreef:
_San87_ schreef:

Ja, erg naar dit. Maar dat je dan nog wel een tweede wil maakt wel dat ik toch zoiets heb van >;) >;)
Dan zal het toch niet zó erg zijn, ja of ze denken, de ravage is er nu toch al, komt nooit meer goed, laat maar _O-

Misschien wel dat laatste idd. Al snap ik het alsnog niet. Lichaam naar de t*fus, maar toch nog een willen. Wat als t nóg erger wordt. Ik zou t niet durven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:55

Iedereen mag zijn mening hebben, maar ik blijf bij die van mij, en nee, ik ben verre van verbitterd.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:13

net een weekend vol kinderen overleefd... ook al was het maar paar uur. Soms dacht ik echt nog even ik ga mee gillen!!

maar goed gelukkig is het maar voor paar uur en niet 24 uur....

Laatst maakt een mannelijke college (die mijn vriend ook kent) een grapje. Ja ik sprak je vriend en hij zei dat jullie volgend jaar voor een kleine gaan.. Dus ik zeg zo dan kan die beter nu al een andere vriendin zoeken. Want dat kind komt er niet haha
Laatst bijgewerkt door plutolover op 03-02-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:22

Magrathea schreef:

Maar dan steek je daar als man toch een stokje voor? Hij heeft er ook baat bij dat ze haar lichaam laat herstellen ipv dat ze nog een kind uitbroedt en wellicht nog sekslozer wordt.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:22

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:29

Wat een vreselijk artikel, die arme vrouw. Ik denk wel dat het goed is dat ze het deelt, en om het dan maar op 'dan had je maar geen kinderen moeten nemen' gooien is wel heel.. hard. Een kind willen staat niet gelijk aan willen dat je lichaam volledig geruïneerd is. Je weet wel dat de kans bestaat, maar het is niet perse een garantie.

En dat ze die tweede willen.. tja, de boel is nu toch al stuk. Maar ik had er inderdaad ook vriendelijk voor bedankt. Wat een ellende zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:33

Bij een 2e zou ze dan toch voor een keizersnede kunnen gaan? Lijkt me dat dat na deze ellende wel een optie is..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:59

Relaxed schreef:
Bij een 2e zou ze dan toch voor een keizersnede kunnen gaan? Lijkt me dat dat na deze ellende wel een optie is..

Waarom dat bij nummer 1 ook geen optie was is me ook een raadsel :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:03

Oh Lisette! Ondanks dat die vleermuis hier bijna een fulltime job is om uit de problemen te houden zou ik ook wel willen babysitten op dat gupje! :+:

Gisteren kwam onze pup heel enthousiast aangelopen richting de trap maar hij begon te laat met remmen. Ik zag dat ie niet meer stil ging geraken voor de trap dus ik stond klaar om hem op te vangen. Maar dat koppie! _O- Het was echt een scenario dat zo in een tekenfilm kon. Die voorpootje strak voor zich uit in een wanhopige poging om stil te geraken, op één bil omdat hij in zijn poging om te remmen onder uit gegaan was. Die oortjes plat tegen zijn koppie aan (heerlijk hoe veel meer uitdrukking herders hebben met hun oren doordat ze rechtop staan.) en je zág hem denken "oh sh*t! Oh sh*t! Vang mij! Vang mij!" _O- _O- Hij was ook erg blij dat hij in mijn armen eindigde ipv vier tredes lager. _O-
Nu krijg ik hem nog gevangen maar hij is een heel eind op weg naar de 20kg. Over een maandje vrees ik dat we allebei onderaan de trap liggen als ie dat doet. _O- Gelukkig is onze trap zo ingedeeld dat ie vanuit de enige weg naar beneden die ie zo kan nemen, maar vier trappen hoeft te doen alvorens het eerste "niveau" hem af remt. :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:37

@Ayasha ik zie het helemaal voor me. Geweldig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:45

Magrathea schreef:
Relaxed schreef:

Waarom dat bij nummer 1 ook geen optie was is me ook een raadsel :+

Omdat ze thuis is begonnen met bevallen, waarschijnlijk was ze daardoor al te ver waardoor een keizersnee niet meer mogelijk was.