Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:14

Sheran schreef:
(En ik vind ze koud lekkerder dan warm :o)

Ik wist dat ik niet gek was

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:52

Het gaat er niet om om iemand te veroordelen voor het bezitten van 20 paar schoenen. Maar even serieus, dat is helaas zo gelopen. Ik heb dus een hielspoor gehad en daar wel 3 jaar mee gelopen. Niets hielp. In die tijd heb ik dus ook wel voor 1500 euro aan schoenen moeten kopen. Ja, het was toen echt een moeten. Want het was de ene miskoop na de andere. Op het ene paar kon ik 2km lopen, op het andere 10 minuten, soms ging een halve dag, maar NOOIT, maar dan ook NOOIT kon ik in die tijd 2 dagen dezelfde schoenen aan. 3 tot 5km per dag moest ik wel lopen voor m’n werk en daar kwam ik natuurlijk gewoon niet onderuit. En dan ga je op de bal van je voeten lopen. Er was geen enkele reden of oorzaak van die hielspoor, geen afwijkende voetstand, afwijkend loopje, niets. Dus er was ook helemaal niets aan te doen, heb van alles geprobeerd. Vooral sta-vergaderingen waren niet fijn. En ja, je wilt toch graag zonder pijn in de hakken door het leven. Nou, die speciale hakjes helpen niets, maken het erger. Ik heb overigens er niets om gelaten. Het bleek wel dat vaak wisselen van schoenen (dus meerdere keren op 1 dag) de pijn deed verminderen, dus ik had ook altijd een extra paar schoenen in de auto liggen. En telkens ging je weer wat passen of bestelt wat online, en dan zat het in eerste instantie goed, wow, eindelijk iets gevonden, maar helaas, na een paar km was het toch weer te pijnlijk. Maar dan kon je ze niet meer ruilen.
Nu is de hielspoor gelukkig verdwenen en kan ik gewoon weer lange wandeltochten aan. Maar ja, dan heb je al 3 jaar lang schoenen in de kast staan die amper gedragen zijn. En ergens wil je wel weer wat nieuws. En dat mag niet van mezelf. Maar omdat ik dus 3 jaar lang elke dag pijn had en wel moest lopen heb ik wel een soort zwak ontwikkeld voor het kijken naar schoenen. Het gaat op zich goed om niets te kopen. Maar ja, soms wil je toch wat. En nee, dat mag niet :D
Dus ja, het argument je hebt genoeg gaat zeker op. Ik heb nu bijna 2 paar sneakers versleten. Maar ze moeten ook echt op bij mij. Dus de binnenvoering moet kapot zijn of de zool af. Ik wissel nog steeds bijna elke dag van schoenen (vind dat nu gewoon fijn om elke dag wat anders aan te trekken, behalve natuurlijk op vakantie), dus de schoenen die je draagt slijten daardoor ook minder hard (als je 5 paar draagt, dan duurt het ook 6 keer zo lang voordat 1 paar versleten is). AAHHHH :D
Alles verkopen en opnieuw een collectie samenstellen heb ik ook overwogen.
Dus afblijven Germie, Nee Germie :D
Geen nieuwe sneakers. Sandalen heb ik ook al genoeg voor de komende zomer. Winterschoenen heb ik voor nog wel 3 winters genoeg. Gaat allemaal goedkomen. :+ :+ :+ :+

Koude tosti's? Helaas, die vind ik echt vies. Dus aan mij heb je niets. Of wat ik dan zou zeggen: wat anders als lunch is ook lekker. Daar heb je geen tosti-ijzer voor nodig.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-02-20 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:53

Schemerdier schreef:
MDH: maar moet je dan echt alle bestanden op je telefoon houden? Na doorsturen kan je ze toch overzetten op je laptop en weer verwijderen op je gsm?

Ik heb al meer dan 1,5 jaar een tweedehands motorola gsm uit 2017 en ben er nog steeds heel tevreden mee. Snap dan ook niet dat mensen zo snel een nieuwe nodig hebben. Even stilstaan bij de klimaat/milieuimpact kan geen kwaad :o

Ik produceer geen nageslacht dus ik vind dat stilstaan genoeg bij het klimaat/milieuimpact :j

Hij werkt gewoon minder snel, het toetsenbord is niet meer zo snel, hij voldoet gewoon niet meer aan doel waarvoor ik hem nodig heb :n

En dan kan deze naar mijn zwager die een andere nodig heeft, maar door financiele omstandigheden geen ander kan aanschaffen :j

Ik hou mijn bestanden graag ook opgeslagen op mijn telefoon, in the cloud en op mijn laptop gewoon, voor het geval 1 of meerdere systemen crashen :)
Better be safe then sorry

Schemerdier

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:00

Als je hem kan doorgeven aan iemand anders en het geld ervoor over hebt om een nieuwe te kopen, dan zie ik niet in waarom je het niet zou doen.(al zou ik het zelf niet doen)

Maar dat is niet het doel van het topic :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:33

Mdh, geen nwe telefoon, maar een extra opslag. Een NAS. Kost ook geld, maar heb je lang plezier van.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:01

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:05

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 16:05

:'). Een fopspin kopen en die erop plakken werkt ook. Of tekenen met watervaste stift. Of mensen met arachnofobie gewoon níet dood willen maken (al die lijken om je auto... Brrr)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Even het topic over Ali Express lezen :7.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 16:06

Daar komt ze vandaan :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:06

MizzMontana

Sheran schreef:
Daar komt ze vandaan :')

I know :Y) -O-

belle_boef

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:07

Ik niet. Maar dat topic is één groot argument om het niet te doen :P.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:17

Tja hey, wat zal ik erover zeggen, erkennen dat je een verslaafde shopaholic bent is stap 1, hulp zoeken in dit topic is stap 2, de eerste babystapjes heb ik gezet :')

Ik ben niet per se gothic, ik heb gewoon rare humor :+

Ik mag van mijzelf niks kopen op aliexpress *gaat op handen zitten*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:19

:(:) Misschien een spinnetje vangen dan dat in je huis woont, op je ventieldop loslaten en kijken hoe lang het daar blijft zitten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:21

Telpeva schreef:
Tja hey, wat zal ik erover zeggen, erkennen dat je een verslaafde shopaholic bent is stap 1, hulp zoeken in dit topic is stap 2, de eerste babystapjes heb ik gezet :')

Ik ben niet per se gothic, ik heb gewoon rare humor :+

Ik mag van mijzelf niks kopen op aliexpress *gaat op handen zitten*

Dit is geen humor maar gewoon een beetje boel sneu. En voor een niet perse gothic tja doe dan niet alsof

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:09

Ik vind die spinnen erg leuk, maar zou ze niet kopen.
niemand kijkt naar ventielen (of het moet een autoliefhebber zijn en dan boeit die spin weer niet)
Ze zien er verder ook niet heel degelijk uit (zo'n slap plastic spinnetje floept zò van het schroefdraad af) Denk je leuke spinnen op je wielen te hebben, loop je ze ondertussen rond te strooien.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:23

Was je van plan om zelf naast je auto in de bosjes te gaan liggen om de reacties van voorbijgangers te bekijken?

Anders heb je er zelf toch geen lol aan. Jij gaat er namelijk niet van schrikken :+
Dan kan je dus net zo goed naar het plaatje kijken, want heeft de werkelijkheid geen toegevoegde waarde meer *D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:47

Die spinnen ventieldoppen zijn alleen leuk voor pukkelige petjes die hun gammele golf willen pimpen en indruk maken op hun jachtbuit.

Voldoe je niet aan deze omschrijving dan zijn ze vooral sneu.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:08

Granoek schreef:
Sheran schreef:
(En ik vind ze koud lekkerder dan warm :o)

Ik wist dat ik niet gek was

Dat je een andere gek hebt gevonden zegt niets... :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:38

Dank voor de hilarische reacties _O- ik was inderdaad van plan om ergens in de bosjes te wachten op een reactie ja :')
De spinnetjes mogen in China blijven!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 16:41

Wie zou me willen afpraten van een travel mug? Lijkt me zo fijn voor tijdens het werk... de thee wordt nu steeds super koud en ik loop veel.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:43

Sheran schreef:
Wie zou me willen afpraten van een travel mug? Lijkt me zo fijn voor tijdens het werk... de thee wordt nu steeds super koud en ik loop veel.

Die heb ik ook voor op mijn werk... heel blij mee. Heb je niks aan he?