Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:36

Ik ben oprecht een beetje bang voor mensen met syndroom van Down (ooit als heel klein meisje achterna gezeten door iemand met Down).
En ik vind het stom dat er altijd mensen moeten roepen zodra het over Down gaat, dat die mensen zo lekker puur en gezellig zijn, zo lief!
Nou, ze zijn niet allemaal lief en gezellig, er zijn erg veel instellingen waar heel gefrustreerde mensen zitten met Down en die zijn alles behalve gezellig. Veel te geromantiseerd vind ik dat als mensen dit roepen.

Maar we hoeven ze ook niet achter te stellen of dat je niet trots mag zijn op je kindje met Down.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:37

Karma schreef:
purny schreef:
Ik vind alles waar het woord bonus voor staat irritant en niet klinken. Dus bonuskind, bonusvader enz

Eens.

Of mensen, mannen in het bijzonder die zeggen: "Wij zijn zwanger". : KOTS
Je vrouw/vriendin ís zwanger, jij zou niet eens een zwangerschap aankunnen, met je nutteloze tepels!

(misschien heb ik nog wat last van ontzwanger-hormonen)

nutteloze tepels _O- Die ga ik onthouden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:40

Karma schreef:
Ik ben oprecht een beetje bang voor mensen met syndroom van Down (ooit als heel klein meisje achterna gezeten door iemand met Down).
En ik vind het stom dat er altijd mensen moeten roepen zodra het over Down gaat, dat die mensen zo lekker puur en gezellig zijn, zo lief!
Nou, ze zijn niet allemaal lief en gezellig, er zijn erg veel instellingen waar heel gefrustreerde mensen zitten met Down en die zijn alles behalve gezellig. Veel te geromantiseerd vind ik dat als mensen dit roepen.

Maar we hoeven ze ook niet achter te stellen of dat je niet trots mag zijn op je kindje met Down.

Mee eens hoor. Vooral op tv wordt er een soort romantisch beeld geschetst met mensen met down die heel sociaal zijn en waarmee je leuke en grappige gesprekken kan voeren, terwijl dat in de realiteit lang niet altijd zo is. Ik ken mensen die een zoon met down hebben en dat is echt elke dag een strijd, dat kind is ontzettend agressief en begrijpt je gewoon niet, wat je ook duidelijk probeert te maken. Hij kent geen grenzen en nu is hij nog klein, maar ik weet dat zijn ouders oprecht een beetje bang zijn voor wat er straks gebeurt als hij groot en sterk is en zijn eigen kracht nog steeds niet kent.

Betekent niet dat ze minder van hem houden ofzo, maar niet iedereen met down kan lekker lachen met Johnny van Talpa en sommige mensen hebben gewoon echt veel meer begeleiding nodig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:44

Ik vind het overigens oprecht super als mensen zich inzetten voor minderheden.
Vind het ook lovenswaardig dat mensen tijd besteden aan zanggroepen voor mentaal minder begaafde mensen.
Wat ik dan niet zo tof vind is dat het dan ook perse openbaar moet optreden, want je kan en het linksom of rechtsom draaien maar doorgaans is het echt niet perse mooi of goed, hooguit schattig.
Je zet dan mensen voor het blok want die kaartjes moeten immers wel verkocht worden dus gaan ook een hoop mensen uit beleefdheid een beetje mee zitten klappen. Hou het dan gewoon binnen de families (datzelfde vind ik bij kinderen trouwens).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:45

Niobe schreef:
Mannen rijden asocialer ja, maar vrouwen rijden wel degelijk over het algemeen slechter en doen hele rare dingen in het verkeer.
Als ik weer iemand een rare manoeuvre zie maken, dan is het echt 9/10 keer een vrouw.

Ben ik het ook mee eens :j

Esmee_RSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 17:48

Nikass schreef:
Niobe schreef:
Mannen rijden asocialer ja, maar vrouwen rijden wel degelijk over het algemeen slechter en doen hele rare dingen in het verkeer.
Als ik weer iemand een rare manoeuvre zie maken, dan is het echt 9/10 keer een vrouw.

Ben ik het ook mee eens :j

Ik ook. En ja, ik kijk altijd of mensen net zo dom eruit zien als dat ze rijden. En dat zijn inderdaad bijna altijd vrouwen :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:53

Sizzle schreef:
MarcoBorsato schreef:
Jammer, maar prima.

Ik kom er zo'n 3 keer in de week :')

Prima toch? :)

Eh ja?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:03

MarcoBorsato schreef:
Sizzle schreef:

Prima toch? :)

Eh ja?

Tuurlijk, de wereld zou verschrikkelijk zijn als iedereen op mij leek :D
Gelukkig mag iedereen iets vinden wat anderen niet vinden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:20

MarlindeRooz schreef:
Hoe meer mensen delen over hun geweldige leven/relatie op Facebook en instagram hoe slechter ze zich eigenlijk voelen. Hoe hoger de frequentie posts hoe slechter het gaat.

(Heb hierin al te vaak gelijk gehad)

I agree!
Hierom heb ik iemand verwijdert.
Elke dag kwelen over haar ‘inner sparkle’ en na x maanden horen dat ze door vriendinnen uit haar dal gehaald is met een verwendagje.
Oh en elke dag over bossbabes en positiviteit kwelen, terwijl ze zich poedersuiker voelde bleek later.
En t gaat altijd top om later te lezen dat haar gezondheid al weken achteruit ging.
Echt drama, je zou het bijna een stoornis noemen.

Verder is degene met de mooiste vakantie en familiekiekjes op mijn facebook de grootste vreemdganger ever.
Huwelijk staat al jaren op klappen, ongelukkig, maar wél die picture perfect kiekjes posten.
Ik bedenk dan maar wees er blij mee met dat geld wat je hebt, maar gelukkig ben je alsnog niet..
Want geld zat, maar gelukkig? Nope.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-09-19 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

aeckker03

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:21

Kipnuggets zijn niet lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:38

moonfish13 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hoe meer mensen delen over hun geweldige leven/relatie op Facebook en instagram hoe slechter ze zich eigenlijk voelen. Hoe hoger de frequentie posts hoe slechter het gaat.

(Heb hierin al te vaak gelijk gehad)

I agree!
Hierom heb ik iemand verwijdert.
Elke dag kwelen over haar ‘inner sparkle’ en na x maanden horen dat ze door vriendinnen uit haar dal gehaald is met een verwendagje.
Oh en elke dag over bossbabes en positiviteit kwelen, terwijl ze zich poedersuiker voelde bleek later.
En t gaat altijd top om later te lezen dat haar gezondheid al weken achteruit ging.
Echt drama, je zou het bijna een stoornis noemen.

Verder is degene met de mooiste vakantie en familiekiekjes op mijn facebook de grootste vreemdganger ever.
Huwelijk staat al jaren op klappen, ongelukkig, maar wél die picture perfect kiekjes posten.
Ik bedenk dan maar wees er blij mee met dat geld wat je hebt, maar gelukkig ben je alsnog niet..

Dit is dus wetenschappelijk onderzocht en hoe meer mensen posten over hun relatie, hoe slechter die in werkelijkheid is (net zoals andere zaken) Door er over te posten vragen ze bevestiging dat alles wel ok is en goed zit en proberen ze ook hunzelf hiervan te overtuigen. Terwijl de werkelijkheid er dus ver vanaf ligt.

Mensen die minder posten of niet hebben een veel stabielere relatie en hebben die bevestiging dus niet nodig. Moet alleen die studie weer even opzoeken, was een tijdje geleden dat ik die had gelezen :+

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:44

ninaphilo schreef:
Karma schreef:
Of mensen, mannen in het bijzonder die zeggen: "Wij zijn zwanger". : KOTS
Je vrouw/vriendin ís zwanger, jij zou niet eens een zwangerschap aankunnen, met je nutteloze tepels!

(misschien heb ik nog wat last van ontzwanger-hormonen)

nutteloze tepels _O- Die ga ik onthouden :')

Eens (net als het bonus woord denk altijd aan de AH dan) ook ik steel hem mocht bevriend koppel dit gaan zeggen haha +1

Las een goede tijd terug een mooie "unpopulair opinion" in de krant. Vrouw was zeer boos dat ze werd aangesproken op haar in de trein willen stappen voordat de uitstappende mensen eruit waren. Daar kwamen paar dagen later hoop reacties op in dezelfde krant haha.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:55

moonfish13 schreef:

Ik ken ook zo iemand, misschien hebben we het over dezelfde :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:33

Je kan dan ook maar het beste verre blijven van FB, Twitter, Instagram en wat er nog meer allemaal bestaat :j
Ik hoor mensen altijd wel commentaar hebben op FB maar ze hebben t wel allemaal >;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:37

Sizzle schreef:
Die kerel die gisteren probeerde om zijn vrachtwagen met paarden vanuit een landweg voor mijn auto te gooien op een voorrangsweg richting de oprit van de snelweg was zeker in een vroeger leven ook een vrouw :')

Ervaring komt domweg met kilometers. Het is gewoon zo dat er een grotere groep mannen is die veel kilometers maakt. Je kan niet de vrouw in een boodschappen panda met 3 kinderzitjes vergelijken met een consultant die ieder jaar 50k rijdt.
Zo kunnen paardendames bovengemiddeld goed paardentrailers in onmogenlijke plekken proppen. Zelfs met 8 maanden zwanger met lieten de mannen het bij onze verhuizing toch liever aan mij over :')

Verder is het nog weersafhankijk. Bij mooi weer rijden zwitserse mannen echt volslagen achterlijk, waarschijnlijk dronken of zo. Midden in spits op de midden baan een beetje tuffen met je raam open en de arm eruit terwijl rechts de vrachtwagens voorbij gaan, links een file ontstaat en in het midden de zonlievende lamtakken :=

Nee, een vrouw had gewacht tot er een gat van 5 minuten was geweest.
Er is een verschil tussen gevaarlijk raar (vaak asociaal) en onzeker raar. Dat heb ik ook al gezegd. Mannen zijn vaak asociaal en doen dan domme dingen.
Maar je hebt gelijk, het ligt vaak wel aan de kilometerervaring, vrouwen laten het rijden vaak aan de partner over.

Esmee_RSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 19:39

Nikass schreef:
Je kan dan ook maar het beste verre blijven van FB, Twitter, Instagram en wat er nog meer allemaal bestaat :j
Ik hoor mensen altijd wel commentaar hebben op FB maar ze hebben t wel allemaal >;)

Ik snap dat ook niet. Als ik iemand irritant vind op Facebook of Instagram verwijder ik ze altijd direct :+ Waarom die mensen blijven volgen en je er zo aan blijven ergeren?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:39

Ben het wel eens met Niobe. Vrouwen kunnen soms zo raar uit de hoek komen in het verkeer.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:54

Ondanks dat het "gezonder" is, vind ik de meeste snacks uit de airfryer echt niet te eten. Geef mij maar voor die paar keer een echte frituurpan.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:24

Dat de meeste zelfbenoemde fotografen hier eigenlijk gewoon standaard en saaie kiekjes afleveren. Maar wel overal je naam opzetten, misschien lijkt het dan nog professioneler.
De eeuwige bloesem en heide foto's.
Bedenk nou echt eens iets origineels.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:26

Mensen die alle woorden verkleinen. Tasje/handje/jasje :roll: :r

@Nabster
Helemaal mee eens!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:33

Whale schreef:
moonfish13 schreef:

Ik ken ook zo iemand, misschien hebben we het over dezelfde :')

Ik denk dat dit vaker voorkomt dan je denkt.
Ergste is ze maken prachtige reizen, geld zat.
Maar ondertussen werken ze zich beiden kapot en is hun huwelijk niets meer.
Best erg.
Maar hee persoon in kwestie is bij congressen wel spreker op de lijst tussen personen als Trump.
En dat staat natuurlijk ook prachtig op facebook tussen de vakantiekiekjes.
Ik zou hem willen zeggen dat het leven te kort is om in een ongelukkig huwelijk te zitten met 80 uur per week werken minimaal...
Overigens weet hij dat ik niet achter zijn keuze sta wbt geklooi met andere vrouwen.
Dat is dus geen geheim of sneaky gedoe.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:44

Shaggy09 schreef:
Ben het wel eens met Niobe. Vrouwen kunnen soms zo raar uit de hoek komen in het verkeer.

Boeren uit de alpen ook }>
Ik heb een keer op het punt gestaan de politie te bellen maar ik had geen handsfree. Op een 4-baans richting Basel waar 2 snelwegeg zich verweven en waar 100 toegestaan is en daarna 120 helemaal links 75 rijden met het raampje open een pijp rokend :')
Of een auto met aanhanger midden op de rotonde zetten in de stad en dan bovenop de aanganger gaan staan om de andere boer te bellen waar hij precies moet zijn om die koe op te halen _/-\o_

Mijn man heeft trouwens geen rijbewijs, dat is voor heeeeeeeel veel mensen ontzettend onbegrijpelijk. Soort vloeken in de kerk.
De eerste vraag is standaard: afgenomen?
Eh nee, gewoon geen interesse.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:52

Nabster schreef:
Dat de meeste zelfbenoemde fotografen hier eigenlijk gewoon standaard en saaie kiekjes afleveren. Maar wel overal je naam opzetten, misschien lijkt het dan nog professioneler.
De eeuwige bloesem en heide foto's.
Bedenk nou echt eens iets origineels.

Inderdaad. Slechte belichting, lelijke composities. Naam erop, terwijl niemand die foto's überhaupt wil gebruiken.

Er zitten mensen tussen die naar mijn mening prachtige foto's maken. Maar er zijn nog veel meer mensen die vreselijke foto's maken en zichzelf vervolgens wel fotograaf noemen. Ik voel dan altijd wat plaatsvervangende schaamte, hoe banketstaaf dat ook klinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:52

Ik vind kinderen voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap een beetje 'trashy'. Helpt ook niet dat het vaak het type "me vriend en me kind" is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:54

Coconut schreef:
Mensen die alle woorden verkleinen. Tasje/handje/jasje :roll: :r

@Nabster
Helemaal mee eens!

Ik gebruik tasje voor mijn kleine tas en jasje voor mijn dunne jas :')