Duurzame alternatieven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:23

Ik heb daar letterlijk 2 dagen terug besteld voor de volle mep :( Jammer :')

SassyMoon
Berichten: 301
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:30

Magrathea schreef:
Geen idee maar ik wil even erop wijzen dat Rotterzwam een covid actie heeft, je kunt nu goedkoop een zakje starter bestellen voor oesterzwammen! Aangezien men nu veel meer koffie thuis drinkt :9k oja en verzending in Nederland is gratis
Op hun youtube kanaal delen ze tips over hoe je afval kan upcyclen naar mini oesterzwamfarm!
https://www.rotterzwam.nl/shop/product/ ... growkit-12
Dus als je het altijd al hebt willen proberen, dit is je kans. Het werkt echt goed en de zwammen zijn heeeerlijk :Y)


O, lijkt me leuk! Maar ik zie geen covid actie op hun website? Jou link verwijst naar een zakje broed om de growkit opnieuw op te starten. Dus je moet eerst een growkit bestellen? Of zie ik dat verkeerd?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:45

SassyMoon schreef:
Magrathea schreef:
Geen idee maar ik wil even erop wijzen dat Rotterzwam een covid actie heeft, je kunt nu goedkoop een zakje starter bestellen voor oesterzwammen! Aangezien men nu veel meer koffie thuis drinkt :9k oja en verzending in Nederland is gratis
Op hun youtube kanaal delen ze tips over hoe je afval kan upcyclen naar mini oesterzwamfarm!
https://www.rotterzwam.nl/shop/product/ ... growkit-12
Dus als je het altijd al hebt willen proberen, dit is je kans. Het werkt echt goed en de zwammen zijn heeeerlijk :Y)


O, lijkt me leuk! Maar ik zie geen covid actie op hun website? Jou link verwijst naar een zakje broed om de growkit opnieuw op te starten. Dus je moet eerst een growkit bestellen? Of zie ik dat verkeerd?

Het zakje is volgens mij nu nieuw. En als je even teruggaat naar de homepage is daar een filmpje waarin je voorbeelden ziet van zelfgemaakte growkits.
Je hebt naast de broed eigenlijk alleen een container nodig namelijk, iets van een emmer met deksel. Dat kan je makkelijk zelf maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:00

Magrathea schreef:
Geen idee maar ik wil even erop wijzen dat Rotterzwam een covid actie heeft, je kunt nu goedkoop een zakje starter bestellen voor oesterzwammen! Aangezien men nu veel meer koffie thuis drinkt :9k oja en verzending in Nederland is gratis
Op hun youtube kanaal delen ze tips over hoe je afval kan upcyclen naar mini oesterzwamfarm!
https://www.rotterzwam.nl/shop/product/ ... growkit-12
Dus als je het altijd al hebt willen proberen, dit is je kans. Het werkt echt goed en de zwammen zijn heeeerlijk :Y)

Waar heb jij hem staan Magrathea? Ik heb nog zo'n emmertje staan, maar weet niet waar ik hem nou neer moet gaan zetten. Mijn keuken wordt heel warm, in de middag komt de zon daar vol op.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 09:20

Ik heb hem besteld :D Mijn oude growkit staat al een tijdje leeg.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:21

Marie_Anne schreef:
Magrathea schreef:
Geen idee maar ik wil even erop wijzen dat Rotterzwam een covid actie heeft, je kunt nu goedkoop een zakje starter bestellen voor oesterzwammen! Aangezien men nu veel meer koffie thuis drinkt :9k oja en verzending in Nederland is gratis
Op hun youtube kanaal delen ze tips over hoe je afval kan upcyclen naar mini oesterzwamfarm!
https://www.rotterzwam.nl/shop/product/ ... growkit-12
Dus als je het altijd al hebt willen proberen, dit is je kans. Het werkt echt goed en de zwammen zijn heeeerlijk :Y)

Waar heb jij hem staan Magrathea? Ik heb nog zo'n emmertje staan, maar weet niet waar ik hem nou neer moet gaan zetten. Mijn keuken wordt heel warm, in de middag komt de zon daar vol op.

Ik had hem in de kast staan, die wordt wat minder warm. Is ook beter omdat er dan geen schimmels uit de afvalbak over kunnen vliegen

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:41

De growkit heeft geen gratis verzending blijkbaar, maar dat geeft niet want er zijn in Groningen ook wat verkoop-locaties. Dus komt goed! :) Vind het wel een leuke om te onthouden.

Iemand tips voor een afwasborstel? Hoeft niet per sé echt duurzaam, maar wel een goede. We verslijten ze hier nogal, hebben geen afwasmachine en blijkbaar poetsen we heel goed, haha!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:45

8nnemiek schreef:
Klinkt goed! Maar bleekt soda de kleding niet, of is dit alleen voor de witte was?

Ik gebruik nog steeds de wasnoten regelmatig, die vind ik nog altijd erg fijn.

Heb haar er niet over gehoord(ze gebruikt het al langere tijd), geloof dat soda alleen bleekt met grotere hoeveelheden en op het moment dat je het laat weken.



Bij growkit denk ik toch aan andere paddestoelen haha :')

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:17

Sting schreef:
De growkit heeft geen gratis verzending blijkbaar, maar dat geeft niet want er zijn in Groningen ook wat verkoop-locaties. Dus komt goed! :) Vind het wel een leuke om te onthouden.

Iemand tips voor een afwasborstel? Hoeft niet per sé echt duurzaam, maar wel een goede. We verslijten ze hier nogal, hebben geen afwasmachine en blijkbaar poetsen we heel goed, haha!

Schrobdoekje voor bv afwas kan je knopen/vlechten van jute of sisal touw, die kunnen bij te vies/stuk bij het gft/compostbak.
https://www.youtube.com/watch?v=preoot05Pk8

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:31

Sting schreef:
Iemand tips voor een afwasborstel? Hoeft niet per sé echt duurzaam, maar wel een goede. We verslijten ze hier nogal, hebben geen afwasmachine en blijkbaar poetsen we heel goed, haha!

Houten van Sorbo, want die hebben ze supermarkt in de straat. :+
Je kan er losse koppen voor kopen bij bv Dille en Kamille.

https://www.plein.nl/sorbo-houten-afwas ... a0QAvD_BwE

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:49

Ik kwam laatst deze site tegen, Project Cece, een verzamelwebsite voor eerlijke en duurzame kleding.
Misschien vinden meer mensen het leuk, dus ik deel hem even.
https://www.projectcece.nl/aboutus/

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:56

Sting schreef:
De growkit heeft geen gratis verzending blijkbaar, maar dat geeft niet want er zijn in Groningen ook wat verkoop-locaties. Dus komt goed! :) Vind het wel een leuke om te onthouden.

Iemand tips voor een afwasborstel? Hoeft niet per sé echt duurzaam, maar wel een goede. We verslijten ze hier nogal, hebben geen afwasmachine en blijkbaar poetsen we heel goed, haha!

Ik haal mijn afwasborstel bij dille en kamille. Daar kan je ook losse koppen kopen ipv steeds helemaal een nieuwe. Toevallig net nog eventjes 3 gehaald.

Ik ben nog steeds op zoek naar een shampoobar op basis van argan olie. En naar deo waar niet dat natrium carbonaat in zit. Want daar kan ik niet tegen. -O- Gebruik nu maar gewoon sanex. Tegen deo met parfum of alcohol kan ik sowieso vaak niet namelijk. -O-

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:02

Dit een lokaal bedrijfje die ook natuurlijke zepen zegt te maken. Ze hebben 'Argan Joy', maar weet niet of dat alle ingredienten zijn. https://www.soap7.com/haarzeep/

Thnx voor de tip van Dille en Kamille.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:19

Hmm ik zie daar alleen een zeep. Ik heb echt haar wat conditioner nodig heeft. Hoewel het de laatste tijd wel sneller vet lijkt te worden.

Doe er nu dr organic argan olie shampoo en conditioner in (was het 2x per week). En doe er dan ook echt 5 pompjes argan olie in (in nat haar dus, van dr organic ook).
Vind het gewoon zo zonde als ik zo'n bar zou kopen en het is niks.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:44

Aluin al geprobeerd als deo?

Heb nu twee keer de shampoobar van dille&kamille gebruikt om te kijken of ik toch ook daar van de flesssn af kan. Werkt fijn, wel het idee dat mijn haar wat vetter blijft dus even afwachten of het gaat wennen eraan.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:52

Ik vind dit zo'n fijn topic! Langzaamaan probeer ik steeds vaker bewustere keuzes te maken. Het einde van mijn Andrélon shampoo en Dove deodorant is in zicht, dus ik heb zojuist bij Happy Soaps een shampoobar, bodybar en een deodorant besteld. Ben heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:22

Hey! Ik ben dus op zoek naar duurzame jeans maar dat is echt zo makkelijk nog niet. En dan heb ik het over grote damesmaten. Want ik ben niet bepaald klein en dun, maar ook niet echt extreem lang of dik (1.83 en 90 kilo) en het is dus echt godsonmogelijk om op sites als Kuyichi of Mudjeans een damesbroek te vinden die zelfs maar in de buurt komt van mijn maten -O- scheelt vaak echt minstens 10 cm bij mijn omtrekken.
Dus eh, tips zijn zeer welkom :')

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:27

Jeans is toch al lastig, voor iedereen, lang, kort, dik of dun.

Ik ben wel net zo lang als jij, met naar verhouding stevige heupen en billen. Mijn laatste jeans is van Won hundred. Geen idee hoe uitgebreid hun maatvoering is.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:34

Nou ja ik vind het echt niet zo erg om een riem te dragen ofzo, ik wil gewoon dat mijn benen erin passen en dat het liefst nog een beetje flatteus zit ook := maar vooral het eerste criterium is al lastig.
Ik zal het merk eens opzoeken :)

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:39


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:57

Mooie dingen! Die tweede heeft inderdaad mijn maat maar dat zijn dan weer skinny jeans en die staan mij echt niet :')

Ik zie dus dat C&A ook een hele duurzame lijn heeft met zelfs tshirts die op de composthoop kunnen :oo ik ga me eens inlezen in hun jeans want ik vertrouw grote ketens er toch niet helemáál mee :o

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 23:00

Ik koop ook veel bij C&A. Ik ga er dan meestal maar vanuit dat het gewoon klopt wat ze promoten. Vooral het bio katoen vind ik er fijn. Gaat heel lang mee en de pasvorm is erg fijn.

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:23

8nnemiek schreef:
Ik koop ook veel bij C&A. Ik ga er dan meestal maar vanuit dat het gewoon klopt wat ze promoten. Vooral het bio katoen vind ik er fijn. Gaat heel lang mee en de pasvorm is erg fijn.

Thanks voor de tip! Ik was nog op zoek naar fijne topjes voor aan te doen naar werk als het straks tegen de 30 graden aan wordt (zwarte polo's zijn dan toch een beetje warm :D ) maar aan gezien het voor werk is én sowieso vies/bevlekt wordt wou ik ook geen topjes van 50 euro kopen, maar net 2 leuke besteld bij C&A! Wel fijn dat het ook betaalbaar is, voor privé vind ik het niet erg om veel geld te betalen voor kleren maar voor het werk waar het toch maar vies en kapot gaat is dat zo zonde he...

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:24

Ziet eruit als een fijne collectie bij de C&A. Van de week even neuzen :D